Itkettää ja ahdistaa viettää lomaa kotona Kalliossa, mutta puren hammasta ja hymyilen reippaasti!
Meitä on neljä: minä, mies ja lapset 12 ja 10. Kotimme on 3h + avokeittiö + kh/wc ihanassa vanhassa talossa. Neliöitä on runsaasti eli 63 m2, parveketta ei ole.
Tämä on meidän unelma, ihana keskustakoti lähellä kulttuuria ja palveluita. Koska meillä on velkaa ihan hurjan paljon asunnosta, rahaa ei riitä juuri mihinkään. Päätimme viettää kesää kaupungissa, onhan se halvempaa ja ekologisempaa kuin reissata ympäri maata.
Teimme hyvät suunnitelmat: käydään kirjastossa, ostetaan kirppikseltä lautapelit, käydään ulkona syömässä ja kokkaillaan itse Hakiksen hallin tuotteita. Stadikalle uimaan ja piknikille pyörillä ja Suokkiin seikkailemaan luolastoihin. Käydään leffoissa ja konserteissa, iltaisin vanhemmat saa piipahtaa terassillekin : )
Mutta kaikki menee pieleen: asunnossa on kuuma eikä saa nukuttua, uimaan on liian pitkä matka julkisilla, joissa ei ilmaistointia ja hirveä ryysis ja tunkkainen haju. Kurvista kaikki sekoilijat on siirtyneet meidän nurkille, lapset ei uskalla kulkea metrolla kun joltain kaverilta ryöstettiin huppari. Mies äksyilee tekemättömyyttä ja kaipaa veneilemään (ei ikinä perämoottoria tähän perheeseen!!).
Loma alkoi tänään ja juhannuksen jälkeen ollaan jo ihan kypsiä. Julkisilla on mahdotonta päästä moniin kulttuurikohteisiin, jotka ovat kauempana ja juhannuspöivä Nuuksiossa meni täysin pieleen liiallisen väkimäärän ja yleisen sotkuisuuden vuoksi.
Vielä viisi viikkoa lomaa kunnes koulut alkaa ja ahdistaa ja itkettää kun kaikki tuntuu menevän pieleen.
Ja pojat ja mies antaa ymmärtää että kaikki on minun syytä, he olisivat halunneet mennä sukulaisen mökille, mutta sekin on nyt varattu.
Mitä minä teen?!?!
Kommentit (106)
Vali vali vali, kato miltä ukrainassa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Bussilla 65 Pikkukoskelle uimaan (ilmainen)?
Raitiovaunulla 8 (nyt kai 8X) ratikkamuseoon (ilmainen)?
Raitiovaunulla 7 lasten kaupunkiin (ilmainen)?
Bussilla 74 Falkullan kotieläintilalle (ilmainen)?
Lammassaari, Alppiruusupuisto, Tervasaari, Plotti, Mustikkamaa, Haltiala...
Omalla autolla vaikka minne ; D
Miksi vihaatte lapsianne niin paljon että pakotatte tuhlaamana parhaat vuodet sellaisessa paikassA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan ettei Kalliossa asuvilla ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemasi kohteet on helsinkiläinen jo niin monet kerrat nähnyt, ettei niissä ole paljoa näkemistä enää. Ja esim. Lasten kaupunki on kyllä 10-12-vuotiaiden ikätasosta yli, samoin Plotissa vettä ehkä reiteen asti. Me käytiin noi paikat kun lapsi oli alle kouluikäinen. Että jos haluat perheesi isoinen lapsineen vielä kiukkuisemmaksi, niin sitten noihin tylsistymään. Esim. Tervasaaressa ei ole mitään nähtävää, koiran voi kusettaa, jos sellainen on.
Kyllä muakin itkettäisi asua Kalliosssa joka on myyty "rouheana ja trendikkäänä" kaupuginosana junantuomille.
Ihan kuin aloitus olisi jotain muuta kuin provo. Itse olen tyytyväinen Kalliossa asumiseen. Mutta nyt kun on vauva, niin on etsinnässä lähiöasunto. Kaikella on aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan ettei Kalliossa asuvilla ole autoa.
Ei tietenkään ole kun perämoottorikin on murha. Mut hyvä provo silti. On lukenut lehdet ja ehkä asunut Helsingissä joskus.
Jollain on mennyt Hesa tänään kovasti tunteisiin.
Eikö Hakaniemen hallissa ole vähän kallista? Samoin ulkona syöminen?
Helsingin parhaita puolia on meren läheisyys. Vaikka satamasta viking laivaan ja kannelle tuulettumaan. Lapsetkin tykkää.
Helsingissä on monta pientä kesäteatteria.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin aloitus olisi jotain muuta kuin provo. Itse olen tyytyväinen Kalliossa asumiseen. Mutta nyt kun on vauva, niin on etsinnässä lähiöasunto. Kaikella on aikansa.
"Puren hammasta ja hymyilen reippaasti..." Päättele siitä onko provo vai ei. Ihan kuin joku tässä nyt hymyilisi kyllä taustalla muttei pure hammasta.
Lähe meneen.....
Siis vaikka ees 3-4 päiväks jos et kokonan raski häipyä, anna miehen hoitaa lapset ja keksiä ja organisoida kaikki. Kyllä oppivat arvostamaan sinua.
Asumismukavuus on tärkeää. Nyt varsinkin sen ymmärrän kun kerrostalosta kaupungista päästiin tänne väljemmille vesille. Meidän pihassa laulaa linnut ja ennenkaikkea on oma piha jossa lapsille tramppa ja uima-allas (kiva siellä on meidän vanhempienkin helteellä pulikoida) ja meille aikuisille grillit ja aurinkotuolit.
Miettikää vielä uudestaan tuota asumisratkaisua.
Metrolla Rastilan leirintäalueelle yöksi. Senjälkeen on taas kiva olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Lähe meneen.....
Siis vaikka ees 3-4 päiväks jos et kokonan raski häipyä, anna miehen hoitaa lapset ja keksiä ja organisoida kaikki. Kyllä oppivat arvostamaan sinua.
Tässä Ap on just itse organisoinut ja kyyhötetään kotona. Mies olisi vienyt perheen mökille tak veneilemään. Ulkosaaristossa on mukavan viileetä
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomuutta. Tulis sota ja erittäin erittäin erittäin kovat ajat. Loppuisi se ruikutus.
Et sä voi sotaa toivoa kenellekään.
Niin onhan noita paikkoja
Ja tuollaista me juuri suunniteltiin.
Mutta kun mies ja pojat eivät jaksa lähteä halliin tai kunnon kauppoihin ostamaan ruokia ja sitten eväät pitäisi tehdä ja raahata sinne Lammassaareen tai Harakkaan.
Oikeesti, me tehtiin eväät kuudelle (mun veli ja tyttöystävänsä oli mukana) juhannuspäiväksi koreihin. Kannoin kaikki tarvikkeet hallista kotiin täpötäydessä ratikassa, tehtiin eväät valmiiksi aattona ja aamulla pakattiin eväskoreihin. Matka keskustan kautta nuuksioon kesti yli kaksi tuntia pyhäaikatauluilla. Perillä meni yli tunti rauhallisen piknikpaikan etsimiseen. Pojat valitti koko ajan jostain, vanhemmasta kuulemma noloa kun ei ole omaa autoa, miks lähdetään retkelle kun kestää kolme tuntia päästä perille. Sitten oli tosi levoton ympäristö ja pienempää alkoi pelottaa. Eväät oli ihan lämpimiä, kylmäkallet sulaneet ja suurin osa jäi syömättä, mm minun vaivoin tekemä savukalapatee, josta veljen tyttöystävä (lääkäri) sanoi en kyllä söisi.
Niin joo varmaan kasin sporalla pääsee vaikka mihin, mutta jos haluaa eväsretkelle, onko Brahiksen kenttä tai Piikkipuusto ainoat vaihtoehdot?
Anteeks mutta aloin just hyperventiloida, sisällä 37 astetta kuuma!!!
Tosiaan voitte käyttää lomanne siihen, että alatte hakemaan uutta asuntoa alueelta, jossa viihdytte.