Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudiskohteen ostajan muuttotarkastus ja vuositarkastus - voiko vastuun sälyttää vuokralaiselle?

Vierailija
24.06.2022 |

Eli jos kohde valmistuu 1.8. ja vuokrasopimus tehdään alkavaksi myös 1.8., voiko asunnon ostaja eli omistaja sälyttää sen "ostajan muuttotarkastuksen" vuokralaiselle???

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taannoin vuokraisäntä lykkäsi sen uudiskohteen vuositarkastuksen, olin "pikkasen" häkeltynyt. Tuntui hullulta ottaa sellainen vastuu. Muutinkin aika äkkiä pois siitä kämpästä.

ei siinä vuokralaiselle mitään vastuuta synny. laittaa vain että Kaikki ok. Ainoa joka siitä silloin kärsii jos jotain rakennusvirhettä löytyy on omistaja(t)

No en ottaisi harteilleni tuollaista. En varmaan tekisi edes vuokrasopimusta jos tuota vaadittaisiin. 

Laitat kaikki OK, ja sitten kun vikaa löytyy niin arvaa kuka oletetaan vahingon aiheuttajaksi ja maksajaksi?

Vierailija
42/43 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos en ehdi käydä tsekkaamassa kaikkia valmistuvia kohteita kun vuokralainen jo muuttaa heti sisään? AP

Jos olet jokin suursijoittaja, käytät varmaan jotain lafkaa, isännöitsijätoimistoa tms. vuokranvälittäjänäkin. Hoida sen kautta se ostajan muuttotarkastus äläkä velvoita vuokralaista tekemään hommia puolestasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse skippasin vastaavassa tilanteessa. Nihkeältä tuntuu että joutuu tekemään omistajalle kuuluvan sisäänmuuttotarkastuksen + vuositarkastuksen. Ontto olo siinä kohtaa kun muuttaa pois ja ilmeneekin etten ole tajunnut jotain oleellista. Miksi nämä ulkoistetaan vuokralaiselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän