Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudiskohteen ostajan muuttotarkastus ja vuositarkastus - voiko vastuun sälyttää vuokralaiselle?

Vierailija
24.06.2022 |

Eli jos kohde valmistuu 1.8. ja vuokrasopimus tehdään alkavaksi myös 1.8., voiko asunnon ostaja eli omistaja sälyttää sen "ostajan muuttotarkastuksen" vuokralaiselle???

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi.

Vierailija
2/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulu vuokralaiselle millään tavoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko, mutta kuka uskaltaisi oman omaisuutensa tarkastamisen luottaa vieraalle ihmiselle?

Vierailija
4/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taannoin vuokraisäntä lykkäsi sen uudiskohteen vuositarkastuksen, olin "pikkasen" häkeltynyt. Tuntui hullulta ottaa sellainen vastuu. Muutinkin aika äkkiä pois siitä kämpästä.

Vierailija
5/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä kuule ihan itse tekemässä se muuttotarkastus. Kaikenlaisia venkuloita sitä onkin. Miten edes uskallat antaa jonkun muun tehdä se puolestasi? Taitaa olla näitä vivuttajia, jotka kutsuvat itseään suursijoittajiksi....

Vierailija
6/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos en ehdi käydä tsekkaamassa kaikkia valmistuvia kohteita kun vuokralainen jo muuttaa heti sisään? AP

Vierailija
7/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taannoin vuokraisäntä lykkäsi sen uudiskohteen vuositarkastuksen, olin "pikkasen" häkeltynyt. Tuntui hullulta ottaa sellainen vastuu. Muutinkin aika äkkiä pois siitä kämpästä.

ei siinä vuokralaiselle mitään vastuuta synny. laittaa vain että Kaikki ok. Ainoa joka siitä silloin kärsii jos jotain rakennusvirhettä löytyy on omistaja(t)

Vierailija
8/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kuulu vuokralaiselle

Vierailija
9/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos en ehdi käydä tsekkaamassa kaikkia valmistuvia kohteita kun vuokralainen jo muuttaa heti sisään? AP

no sittepä varmaan otat riskin kontollesi.

Vierailija
10/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vipu loordia ei edes kiinnosta mitä on ostanut ja antanut vuokralaiselle valtuuden vuokralainen voi vastuutta hyväksyä kaikki virheet vaikka olis kuinka viksin voksin pyytää rakentajalta hys hys korvauksen pimeenä käteen korjaukset yleensä 3-10000e. etsi viat ja rahasta. olethan vaan tyhmä vuokralainen et sinä ole huomannut tai ymmärtänyt et ole vastuussa. luulin että ostaa sian säkissä oli kasku mutta se näköjään on nykyään tosi.

Vierailija
11/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei siinä vuokralaiselle mitään vastuuta synny. laittaa vain että Kaikki ok. Ainoa joka siitä silloin kärsii jos jotain rakennusvirhettä löytyy on omistaja(t)

No en ottaisi harteilleni tuollaista. En varmaan tekisi edes vuokrasopimusta jos tuota vaadittaisiin. 

Vierailija
12/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ottaisi harteilleni tuollaista. En varmaan tekisi edes vuokrasopimusta jos tuota vaadittaisiin. 

Et ottaisi harteille MITÄ? Tyhjää et ottaisi harteillesi?

Vierailija
13/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöljiä näköjään riittää kirjoitti:

jos vipu loordia ei edes kiinnosta mitä on ostanut ja antanut vuokralaiselle valtuuden vuokralainen voi vastuutta hyväksyä kaikki virheet vaikka olis kuinka viksin voksin pyytää rakentajalta hys hys korvauksen pimeenä käteen korjaukset yleensä 3-10000e. etsi viat ja rahasta. olethan vaan tyhmä vuokralainen et sinä ole huomannut tai ymmärtänyt et ole vastuussa. luulin että ostaa sian säkissä oli kasku mutta se näköjään on nykyään tosi.

Jos vuokralainen tuossa tilanteessa kuittaa että kaikki on uudiskohteessa ok (ja niin siis vaikuttaisi sille hetkellä olevankin kun tuo ilmoitus pitää tehdä heti sisään muuttaessa) mutta myöhemmin asuessa ilmeneekin jotain vikoja/rikkoutumisia jotka eivät johdu vuokralaisen asumistavoista, mitenkäs sitten suu pannaan kun syyttävä sormi osoittuu vuokralaiseen? En minäkään edes muuttaisi asuntoon jossa omistaja eli ostaja itse ei olisi tehnyt sitä muuttotarkastusta.  

Vierailija
14/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin pojan kanssa kesälomasta. Aikoi mennä sukumökille, nauroi, että ei uskaltais viedä mua sinne, omaan silmäänkin osuu virheitä nii paljo.

Vierailija
15/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutuksessa varmaan allekirjoitetaan papereita yms. Vuokralaisella pitäisi olla vähintäänkin olla valtakirja toimia vuokranantajan edustajana. En itse alkaisi ilmaiseksi hoitamaan vuokranantajan asioita.

Vierailija
16/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala näitä nykyisiä asuntosijoittajia. Ihan itse käyt tekemässä sen ostajan muuttotarkastuksen ja teet vuokrasopimuksen niin että se alkaa vaikkapa sitten sen jälkeen 2.8.

Vierailija
17/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokralainen tuossa tilanteessa kuittaa että kaikki on uudiskohteessa ok (ja niin siis vaikuttaisi sille hetkellä olevankin kun tuo ilmoitus pitää tehdä heti sisään muuttaessa) mutta myöhemmin asuessa ilmeneekin jotain vikoja/rikkoutumisia jotka eivät johdu vuokralaisen asumistavoista, mitenkäs sitten suu pannaan kun syyttävä sormi osoittuu vuokralaiseen? En minäkään edes muuttaisi asuntoon jossa omistaja eli ostaja itse ei olisi tehnyt sitä muuttotarkastusta.  

Myöhemmin ilmeneviä vikoja varten on vuositarkastus.

Vierailija
18/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se vuositarkastus joka edelleen todennäköisesti jää sen saman vuokralaisressukan harteille. No thanks.

Vierailija
19/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, niin? Sama vuokralainen luultavasti siis joutuu tekemään sen vuositarkastuksenkin. Mitäs sitten kun tuo kyseinen vuokralainen muuttaa pois sanotaan vaikka 3 vuoden päästä uudiskohteen valmistumisesta. siinä vaiheessa vuokralordi joka ei ole vaivautunut tekemään ostajan muuttotarkastusta eikä vuositarkastusta itse, vaan menee ehkä paikan päälle ekaa kertaa itse vasta tuolloin ja huomaa jotakin? Keneltä nyhdetään rahat? Ettei vaan tuon pois muuttavan vuokralaisen takuuvuokrasta?

Vierailija
20/43 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimukseen yleensä kirjataan, että vuokrataan asunto siinä kunnossa kuin se näytöllä on tms. Tai että se pitää luovuttaa aikanaan samassa kunnossa kuin siihen muutti sisään. 

Jos vuokraisäntä ei edes tee itse sitä omistajalle kuuluvaa uudiskohteen muuttotarkastusta, mistäs v*tusta hän edes tietää missä kunnossa asunto on tarkalleen ottaen ollut siinä vaiheessa kun vuokralainen muutti sisään? Joka ikistä neliösenttiä kun ei kuitenkaan voi valokuvatakaan, että ne olisivat vuokralaisen turva pois muuttaessa. Käy nyt vaan tekemässä itse se muuttotarkastus omistamassasi asunnossa, että edes tiedät mitä olet vuokraamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä