Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin aamulla töihin ja ilmoitin äkillisestä sairaslomastani ja puhelimesta kuului suoraa huutoa

Vierailija
24.06.2022 |

Ilmeisesti joku ei halua jäädä tekemään tuplavuoroa ja pyhiä päälle. Minkäs sille, mutta ei se minulle kirkuminen minua paranna. Hoitoala.

Kommentit (353)

Vierailija
261/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mullon saikkuu ilmotan vaan että lomani jatkuukin sitten vastaavasti vähän pidempään.

Vierailija
262/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, jos pakotetaan tuplavuoroon, niin on myös oikeus neuvotella hieman extrapalkkaa. Veikkaan, että jokaisella on hinta, jolla pystyy venymään. Kun vaikka saisi palkan x4.

Omalla alallani miehillä on ollut taipumusta kesken kiireisen työkomennuksen pyytää lisää palkkaa, tai hanskat tipahtaa. Ihan törkeätä kiristystä, mutta on mennyt välillä läpi.

Äijät ihan odottaa, että on hankala tilanne, esim myöhästymissakot painaa päälle, ja sitten aletaan kiristämään palkkaa. Insinööriala kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannus, joulu ja uusvuosi kiinni. Ei kukaan käskenyt hakeutua alalle, jos nämä ei sovi.

Mitäs sitten tehdään jos ei kenellekään sovi?

Vierailija
264/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARVOSTUS KADONNUT kirjoitti:

eikö ollutkaan kutsumus ammatti MIKSI SIELLÄ ROIKUTTE SAIKUTTAMASSA JA MUITA KIUSAAMASSA. KYLLÄ ON HOITSUILLA KOVAT LUULOT ITSESTÄÄN JA TARPEELLISUUDESTAAN.POLITRUKKI PUNAPÄÄ ÄMMÄ MEINAA OIKEIN TUKEHTUA KUN PAASAA PERUS PALKOISTA EI KERTAAKAAN TUA JULKI MITÄ PALKAT ON LISINEEN.

Mikähän diagnoosi tän sortin tyypillä onkaan? Vai onhohan ihan vaan luonnostaan hullu?

Vierailija
265/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ollutkaan kutsumus ammatti MIKSI SIELLÄ ROIKUTTE SAIKUTTAMASSA JA MUITA KIUSAAMASSA. KYLLÄ ON HOITSUILLA KOVAT LUULOT ITSESTÄÄN JA TARPEELLISUUDESTAAN.POLITRUKKI PUNAPÄÄ ÄMMÄ MEINAA OIKEIN TUKEHTUA KUN PAASAA PERUS PALKOISTA EI KERTAAKAAN TUA JULKI MITÄ PALKAT ON LISINEEN.

Sen takia, että kaikki ei hoitoalalla saa lisiä. Lisät on eri suuruisia eikä niihin vuoroihin voi itse vaikuttaa. Lisien määrä riippuu työpaikasta, millaiset aukioloajat siellä on. Esimerkiksi vastaanottotyö voi olla vaativaa, vaikka sitä ei tehdä yöllä tai sunnuntaina. 

Niistä, jotka tekee vuorotyötä, ei kaikki tee kolmea vuoroa, mistä saisi yövuorolisää. Kaksivuorotyössä pieni iltalisä tulee yleensä vain parilta iltatunnilta, eikä tietenkään joka päivä ole iltavuoro, joten ei niistä kerry yleensä kuin joku kymppi. 

Vierailija
266/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, jos pakotetaan tuplavuoroon, niin on myös oikeus neuvotella hieman extrapalkkaa. Veikkaan, että jokaisella on hinta, jolla pystyy venymään. Kun vaikka saisi palkan x4.

Omalla alallani miehillä on ollut taipumusta kesken kiireisen työkomennuksen pyytää lisää palkkaa, tai hanskat tipahtaa. Ihan törkeätä kiristystä, mutta on mennyt välillä läpi.

Äijät ihan odottaa, että on hankala tilanne, esim myöhästymissakot painaa päälle, ja sitten aletaan kiristämään palkkaa. Insinööriala kyseessä.

Just! Eli osataan sitä muuallakin! Hoitajia vaan aina syytetään kiristyksestä jos kehtaavat pyytää kunnollista palkkaa.

Vierailija
267/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.

Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.

Sellaisessa tilanteessa voi hälyttää esimiehen töihin. Mikään laki ei pakota itse jäämään. Esimies vastaa viimekädessä yksikön toiminnasta ja tulee itse paikkaamaan jos sijaisia ei saada. Vaikka miten inttäisi vastaan, niin hänelle se kuuluu.

Joopa joo. Mutta kun esimies on viettämässä juhannusta 500 km:n päässä työpaikastaan.

Ei esimiehen tarvitse tulla paikkaamaan työvuoroa, jos hänelle ei makseta varalla olosta.

Jos maksetaan varalla olosta, esimiehen on oltava kotona, tai selkaisen matkan päässä työpaikasta, että pääsee nopeasti töihin.

Ei KVETS:n eli kunta-alan sopimuksessa ole kohtaa eikä määräystä, jossa esimiehen tulisi juhlapyhinä lähteä paikkamaan puuttuvaa työntekijää.

Joten turpa tukkoon, jos et asiasta mitään tiedä.

En yhtään ihmettele kertomuksia huonosta johtamisesta kun lukee viestisi. Muuten, kuka sen sitten paikkaa jos ei esimies? Siitähän sulle maksetaan rutkasti enemmän kuin sille rivihoitajalle.

Olen eri, kuin tuo. Itseasiassa rivisairaanhoitajana tienaa paremmin, kuin apulaisisastonhpitajana, jossa tehtävässä itse olin,ja etsin noita sijaisia. Pska duuni- kaikki vttuili- ylemmät pomot ja työntekijät. En suosittele kenellekkään.

Vierailija
268/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pointti on, että rivihoitajat on nykyään toimessa, ei virassa. Esihenkilöt on virassa. Vain virkahenkilö voidaan määrätä töihin. Toimihenkilöä ei. Eli jos ketään ei oikeasti rivihoitajista löydy, työnantaja voi määrätä virantekijän työhön ilman työaikarajoituksia tms. Toimihenkilöä ei voi määrätä.

Sote-alalla työnantajalla on oikeus määrätä työhön. Sitä kutsutaan hätätyöksi, josta maksetaan korvaus. Yleensä ensin pyydetään työvuoroon, ja usein saa hälytysrahan, jos joutuu joustamaan. Jos kukaan ei vapaaehtoisesti suostu, on esihenkilöllä oikeus määrätä työhön. Sen sijaan sillä pomolla itsellään ei yleensä ole velvollisuutta tehdä asiakastyössä hätävuoroja. Hänet voidaan kyllä määrätä esihenkilön työtehtäviin toiseen työyksikköön (eli niihin työtehtäviin, jotka on työsopimuksessa määritelty). Itsellenikin kävi noin päällikkönä, että toinen pomo sairastui yllättäen vakavasti ja määrättiin olemaan vastuussa myös siitä toisesta yksiköstä. Alaisia tuli 26 ihmistä lisää yhdessä yössä.

Hei- hätätyöllä tarkoitetaan esim suuronnettomuustilannetta tai vastaavaa, ei sitä, että 2 hoitajaa on sairaana Juhannuksena. Hätätyön kriteerit ovat tarkat.

Vierailija
269/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä yksikössä ihmetellään, miksi sinne ei meinaa löytyä esimiestä. Jaa-a?

Höpsis, tuo on tilanne joka toisessa yksikössä, jossa on ympärivuorokautista asumispalveluja. Etenkin yksityisellä tilanne on synkkä. Osaavien ja motivoituneiden löytäminen on kiven takana ja vaihtuvuus on kova.

Joissain yksityisissä yksiköissä on kokonaispalkkaus. Se tarkoittaa, ettei ole työaikaa lainkaan. Ihmiset tekee 45-50 tuntia töitä viikossa ja saa aina saman palkan. Siis tyyliin 3000 euroa kuussa eikä mitään lisiä. Ylitöitä ei korvata.

Mun entisessä työpaikassa oli tuollainen systeemi. Mä sain varaesimiehenä lähes 500 ekee kuussa enemmän kuin se esihenkilö. Lääkehoidosta vastaavalle sh:lle 400 euron lisä kuussa lääkevastuusta, lisäksi 100 euroa jokaisesta esihenkilön sijaisviikosta. Jos tuli kotiin puhelu, mun työaika käynnistyi välittömästi ja ylityö alkoi juosta. Ei sillä varsinaisella esihenkilöllä mitään extraa ollut. Kun se lähti, mä sanoin, etten ole käytettävissä tehtävään niillä ehdoilla. Firma yritti painostaa, kun kukaan pätevä ei hakenut paikkaa.

Vierailija
270/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.

Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.

Mule tulisi tuossa tilanteessa niin paha noidannuoli selkään että olisi ihan pakko jäädä itsekin saikulle. Jos pomo ei vastaisi puhelimeen ja hommaisi sijaista, niin soittaisin poliisille ja kertoisin heille että minä lähdne nyt ensiapuun, tänne jää asumisyksikköläiset oman onnensa nojaan.

Vierailija
271/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen jonkun pakko tehdä tuplavuoroa? Oikeasti ihmettelen sitä, jos on niin, että sinut voidaan määrätä samana päivänä töihin toiseen vuoroon. Kai tuosta voi kieltäytyä?

Vierailija
272/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran juhannuksena kipeä, voi sitä kettuilun määrää. En edes välitä juhannuksesta, vaan olisin mieluummin ottanut pyhälisät.

Mä olin kanssa joskus juhannuksen kipeä. Aattona alkoi oksennustauti, sunnuntaina iltasella alkoi olla normaali olo. Ei siitä työn suhteen kyllä haittaa ollut, kun mun toimistotyössä aatto ja viikonloppu on vapaita. Itseä kyllä harmitti.

Vierailija
273/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan minulle mitenkään erityisempi kutsumus. Jotain työtä vaan on tehtävä, joten hoitoala nyt tuli valittua. Hoidan kyllä työni, sen mihin olen sopimuksessa palkkani eteen sitoutunut, mutta en muuta. Hinnoittelen vapaa-aikani niin korkealle ettei työnantaja varmasti suostu maksamaan sitä hintaa millä minut saisi jäämään ylimääräisiä vuoroja tekemään.

Toivottavasti myös työnantajapuoli ymmärtää, ettet ole valmis joustamaan tarvittaessa, eikä sieltäkään löydy joustoa loma- tai vapaapäivätoiveisiin. Itse olen pyrkinyt joustamaan aina, kun mahdollista ja kaikista ikävimmältä tuntuu se, kun kaikki työntekijät eivät ymmärrä sitä, että joudtaminen on vastavuoroisesti välillä työnantajan puolelta eli esimerkiksi vapaapäivätoiveet menevät aina läpi ja sitten alkaa se helvetinmoinen vinkuna varsinkin akoilla, että taas samat henkilöt ovat saaneet vapaata...

Vierailija
274/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä yksikössä ihmetellään, miksi sinne ei meinaa löytyä esimiestä. Jaa-a?

Höpsis, tuo on tilanne joka toisessa yksikössä, jossa on ympärivuorokautista asumispalveluja. Etenkin yksityisellä tilanne on synkkä. Osaavien ja motivoituneiden löytäminen on kiven takana ja vaihtuvuus on kova.

Joissain yksityisissä yksiköissä on kokonaispalkkaus. Se tarkoittaa, ettei ole työaikaa lainkaan. Ihmiset tekee 45-50 tuntia töitä viikossa ja saa aina saman palkan. Siis tyyliin 3000 euroa kuussa eikä mitään lisiä. Ylitöitä ei korvata.

Mun entisessä työpaikassa oli tuollainen systeemi. Mä sain varaesimiehenä lähes 500 ekee kuussa enemmän kuin se esihenkilö. Lääkehoidosta vastaavalle sh:lle 400 euron lisä kuussa lääkevastuusta, lisäksi 100 euroa jokaisesta esihenkilön sijaisviikosta. Jos tuli kotiin puhelu, mun työaika käynnistyi välittömästi ja ylityö alkoi juosta. Ei sillä varsinaisella esihenkilöllä mitään extraa ollut. Kun se lähti, mä sanoin, etten ole käytettävissä tehtävään niillä ehdoilla. Firma yritti painostaa, kun kukaan pätevä ei hakenut paikkaa.

Yleensä asiat hoituu rahalla. Tarpeeksi kun laittaa euroja pöytää niin tekijöitä löytyy kyllä. Siitä se on kiinni, niin pomoilla kuin alaisillakin. Kaikelle on hintansa.

Vierailija
275/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan minulle mitenkään erityisempi kutsumus. Jotain työtä vaan on tehtävä, joten hoitoala nyt tuli valittua. Hoidan kyllä työni, sen mihin olen sopimuksessa palkkani eteen sitoutunut, mutta en muuta. Hinnoittelen vapaa-aikani niin korkealle ettei työnantaja varmasti suostu maksamaan sitä hintaa millä minut saisi jäämään ylimääräisiä vuoroja tekemään.

Toivottavasti myös työnantajapuoli ymmärtää, ettet ole valmis joustamaan tarvittaessa, eikä sieltäkään löydy joustoa loma- tai vapaapäivätoiveisiin. Itse olen pyrkinyt joustamaan aina, kun mahdollista ja kaikista ikävimmältä tuntuu se, kun kaikki työntekijät eivät ymmärrä sitä, että joudtaminen on vastavuoroisesti välillä työnantajan puolelta eli esimerkiksi vapaapäivätoiveet menevät aina läpi ja sitten alkaa se helvetinmoinen vinkuna varsinkin akoilla, että taas samat henkilöt ovat saaneet vapaata...

Juu, työnanatajani tietää kyllä että minulta on tirha kysellä jos on puutoksia. Ei meilläkovin moni yleensäkään halua tehdä ylimääräisiä vuoroja. Ei se niistä maksettava lisä oikeasti korvaa sitä menetettyä vapaa-aikaa. Seuresta saa kyllä sijaisia. Ottakoon sieltä.

Vierailija
276/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sen jonkun pakko tehdä tuplavuoroa? Oikeasti ihmettelen sitä, jos on niin, että sinut voidaan määrätä samana päivänä töihin toiseen vuoroon. Kai tuosta voi kieltäytyä?

Voi. Hoitoalalla on vaan muodostunut tavaksi suostua kaikkeen. Ihan oikeasti voi kyllä sanoa että ei sovi.

Vierailija
277/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mullon saikkuu ilmotan vaan että lomani jatkuukin sitten vastaavasti vähän pidempään.

Saikku ei kukuta lomapäiviä, muttei myöskään oikeuta automaattisesti työntekijää jatkamaan lomaansa suoraan loman jälkeen vaan uusi ajankohta on sovittava työnantajan kanssa erikseen.

Vierailija
278/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, työnanatajani tietää kyllä että minulta on tirha kysellä jos on puutoksia. Ei meilläkovin moni yleensäkään halua tehdä ylimääräisiä vuoroja. Ei se niistä maksettava lisä oikeasti korvaa sitä menetettyä vapaa-aikaa. Seuresta saa kyllä sijaisia. Ottakoon sieltä.

Jep, näin. Lisäksi on niin typerät säännökset ja laitkin(kai?) että lomalta ei saa tehdä paria työvuoroa vaikka olisi millainen pula, ja työntekijällä halu tulla ne vuorot tekemään. 

Näin meillä: Kaikki vetää ihan piipussa, työaikapankit on täynnä, ja ylityöt paukkuu. Sijaisia ei saada, tai niitä ei oteta vaikka saataisiin. Porukka tekee ympäripyöreetä päivää ennen ja jälkeen loman, mutta lomalta ei saa tehdä sekuntiakaan työtä, vaikka halukkaita olisi muutamiksi vuoroiksi per loma.

Meillä tehtiin erilliskorvauksena rokottamisia oman työ ohella, eli töitä olisi ollut tehdä koko ajan, mutta eihän kukaan jaksa semmoista kun on omat 38h/vko jo töissä! Moni olisi ollut halukas lomilta tjulla tekemään pari kolme päivää rokotuksia, hyvällä korvauksella, mutta ei annettu. Niinpä ne jotka eivät olleet lomalla tekivät järkyttävän määrän töitä samalla kun lomalla olevat työhaluiset olisivat mielellään auttaneet.

Todellakin järjen köyhyyttä!

Vierailija
279/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisessa tilanteessa voi hälyttää esimiehen töihin. Mikään laki ei pakota itse jäämään. Esimies vastaa viimekädessä yksikön toiminnasta ja tulee itse paikkaamaan jos sijaisia ei saada. Vaikka miten inttäisi vastaan, niin hänelle se kuuluu.

Joopa joo. Mutta kun esimies on viettämässä juhannusta 500 km:n päässä työpaikastaan.

Ei esimiehen tarvitse tulla paikkaamaan työvuoroa, jos hänelle ei makseta varalla olosta.

Jos maksetaan varalla olosta, esimiehen on oltava kotona, tai selkaisen matkan päässä työpaikasta, että pääsee nopeasti töihin.

Ei KVETS:n eli kunta-alan sopimuksessa ole kohtaa eikä määräystä, jossa esimiehen tulisi juhlapyhinä lähteä paikkamaan puuttuvaa työntekijää.

Joten turpa tukkoon, jos et asiasta mitään tiedä.

En yhtään ihmettele kertomuksia huonosta johtamisesta kun lukee viestisi. Muuten, kuka sen sitten paikkaa jos ei esimies? Siitähän sulle maksetaan rutkasti enemmän kuin sille rivihoitajalle.

Olen eri, kuin tuo. Itseasiassa rivisairaanhoitajana tienaa paremmin, kuin apulaisisastonhpitajana, jossa tehtävässä itse olin,ja etsin noita sijaisia. Pska duuni- kaikki vttuili- ylemmät pomot ja työntekijät. En suosittele kenellekkään.

Sulla oli varmasti isompi peruspalkka ja päivätyö toisin ku rivisairaanhoitajilla.

Vierailija
280/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on vaan laiska. Jos kerran pystyy menemään rannalle ottamaan aurinkoa, pystyy vallan mainiosti menemään töihin. Joku täällä kommentoi aikaisemminkin, että voi mennä duuniin, ja jos olo pahenee, niin sitten kotiin.

Tuollainen yhtakkinen saikun ottaminen olemattoman pienen "sairauden" takia, etenkin juhlapyhäna, on todella epäreilua sekä kollegoille että asiakkaille.

Ja sit tullaan mammapalstalle kitisemään että "mitäköhän vikaa muassa on, kun tuntuu että minusta ei pidetä töissä"

Ap kertoi, että hänellä on koronan oireita. Hoitoalalla ei saa mennä koronaoireisena töihin. Asumispalvelussa se on asiakkaiden vaarantamista. Miten tätä voi olla niin vaikea ymmärtää ja vielä alan ihmisille? Rokotettunakin tauti voi olla nuorellekin rankka (ei voi etukäteen tietää), saati vanhemmille, joten heidän turvallisuuttaan ei kannata vaarantaa sen takia, että pelkää työkaverin suuttuvan. Ylikiltti joustaminen ei kannata, tuolla alalla tai millään muullakaan.

Vaikuttaa siltä, että kohta aletaan omaisille soitella, että käytkö hoitamassa mummosi/vaarisi. Huutoitkevä hysteerinen ja väsynyt hoitaja se vasta vaarallinen on. Ei pidä tuijottaa pelkkää koronaa. Ap:lta törkeästi ja vastuuttomasti tehty jos jätti vaan työkaverin pulaan tuossa tilassa.

Ei, vaan ap:ltä vastuullisesti ja järkevästi tehty, sen sijaan, että olisi ylikiltististi mennyt töihin tartuttamaan potilaita ja alkanut kantaa vastuuta asioista, jotka ei hänen vastuulleen kuulu, kuten toisen työntekijän mielentila ja huonosti hoidetut työjärjestelyt. Oma tontti kannattaa rajata jotenkin eikä venyttää sitä asioihin, jotka ei omaan vastuualueeseen kuulu. Muuten palaa vain loppuun. Ja niinhän moni alalla palaakin. Asioita ei tarvitse ikinä muuttaa, kun työntekijä kantaa esihenkilön ja ylemmän johdon vastuun, joista hänelle ei edes makseta.

Ei, vaan ap:lta vastuuttomuutta minkä voisi ymmärtää jos olisi enemmän kipeä, mutta nyt ei. Enhän minä sanonut, että olisi pitänyt mennä töihin! Ei olisi pitänyt. Mutta ei ole myöskään tuossa tilanteessa, missä työkaveri käyttäytyy noin epävakaasti, ihan ok vain ilmoittaa, että ei ole tulossa ja lopettaa puhelua. Vähän luovuutta peliin! Oliko tuo työkaveri edes ap:n pomo? Pomollehan ne sairastumiset aina ilmoitetaan ja jos ei ole paikalla niin kuka hoitaa pomon tehtäviä? Ihan jo oman oikeusturvan kannalta asiaa ei kannata jättää noin "roikkumaan". Apua tilanteen selvittelyyn voi löytyä vaikka toisesta yksiköstä, tms, mutta jostain sitä on löydyttävä. Vähän aikaa sitten sitten kuoli hengityshalvauspotilas ja hoitaja löydettiin vessasta sekavana. Kyllä silloinkin kyseltiin, että eikö edellinen vuorossa ollut hoitaja ollut huomannut mitään, kun jätti tilanteen tämän vuoroon tulleen deliriumtapauksen vastuulle.