Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin aamulla töihin ja ilmoitin äkillisestä sairaslomastani ja puhelimesta kuului suoraa huutoa

Vierailija
24.06.2022 |

Ilmeisesti joku ei halua jäädä tekemään tuplavuoroa ja pyhiä päälle. Minkäs sille, mutta ei se minulle kirkuminen minua paranna. Hoitoala.

Kommentit (353)

Vierailija
241/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ollutkaan kutsumus ammatti MIKSI SIELLÄ ROIKUTTE SAIKUTTAMASSA JA MUITA KIUSAAMASSA. KYLLÄ ON HOITSUILLA KOVAT LUULOT ITSESTÄÄN JA TARPEELLISUUDESTAAN.POLITRUKKI PUNAPÄÄ ÄMMÄ MEINAA OIKEIN TUKEHTUA KUN PAASAA PERUS PALKOISTA EI KERTAAKAAN TUA JULKI MITÄ PALKAT ON LISINEEN.

Vierailija
242/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.

Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.

Hänenä lähtisin vaan ja teeskentelisin ettet koskaan ilmoittanut poissaolostasi. Se on sana sanaa vastaan.

Minä taas ilmoittaisin esimiehelle että tilanne on nyt tämä, ja itse joudun lähtemään heti kun oma sovittu työvuoro päättyy. Silloin olen oman osuuteni tehnyt, ja loppuvastuu on esimiehellä kuten kuuluukin.

Työsopimuksissa on usein kohta, jonka perusteella työvuorolaisen on pakko jäädä töihin esimiehen määräyksellä ainakin sen seuraavan vuoron loppuun mikäli tilanne edellyttää. Kannattaa lukea ne työsopimukset, että ei tule ongelmia myöhemmin.

Mulle kyllä iskisi migreeni tai vatsatauti, jos joutuisin jatkuvasti esimiehen määräyksellä jäämään tuplavuoroon. Mitä jos täytyy hakea lapset päiväkodista tai on sovittu reissu perheen kanssa ja muut odottaa autossa mökille lähtöä?

Gsm kiinni niin rauhoittuu turhat ja ikävät puhelut.

Vain orjat ovat aina tavoitettavissa.

Itse teen asiat jämptisti niin kuin itse haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on vaan laiska. Jos kerran pystyy menemään rannalle ottamaan aurinkoa, pystyy vallan mainiosti menemään töihin. Joku täällä kommentoi aikaisemminkin, että voi mennä duuniin, ja jos olo pahenee, niin sitten kotiin.

Tuollainen yhtakkinen saikun ottaminen olemattoman pienen "sairauden" takia, etenkin juhlapyhäna, on todella epäreilua sekä kollegoille että asiakkaille.

Ja sit tullaan mammapalstalle kitisemään että "mitäköhän vikaa muassa on, kun tuntuu että minusta ei pidetä töissä"

Ap kertoi, että hänellä on koronan oireita. Hoitoalalla ei saa mennä koronaoireisena töihin. Asumispalvelussa se on asiakkaiden vaarantamista. Miten tätä voi olla niin vaikea ymmärtää ja vielä alan ihmisille? Rokotettunakin tauti voi olla nuorellekin rankka (ei voi etukäteen tietää), saati vanhemmille, joten heidän turvallisuuttaan ei kannata vaarantaa sen takia, että pelkää työkaverin suuttuvan. Ylikiltti joustaminen ei kannata, tuolla alalla tai millään muullakaan.

Vaikuttaa siltä, että kohta aletaan omaisille soitella, että käytkö hoitamassa mummosi/vaarisi. Huutoitkevä hysteerinen ja väsynyt hoitaja se vasta vaarallinen on. Ei pidä tuijottaa pelkkää koronaa. Ap:lta törkeästi ja vastuuttomasti tehty jos jätti vaan työkaverin pulaan tuossa tilassa.

Ei, vaan ap:ltä vastuullisesti ja järkevästi tehty, sen sijaan, että olisi ylikiltististi mennyt töihin tartuttamaan potilaita ja alkanut kantaa vastuuta asioista, jotka ei hänen vastuulleen kuulu, kuten toisen työntekijän mielentila ja huonosti hoidetut työjärjestelyt. Oma tontti kannattaa rajata jotenkin eikä venyttää sitä asioihin, jotka ei omaan vastuualueeseen kuulu. Muuten palaa vain loppuun. Ja niinhän moni alalla palaakin. Asioita ei tarvitse ikinä muuttaa, kun työntekijä kantaa esihenkilön ja ylemmän johdon vastuun, joista hänelle ei edes makseta.

Vierailija
244/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän motiivi ap:lla olisi valehdella vauvapalstalla, että on kipeänä vaikka ei ole? Ihmiset sairastuu juhannuksena ihan samalla tavalla kuin muulloinkin. Jos ap olisi sattunut sairastumaan tavallisena päivänä, kyseisen työkaverin hermo olisi ehkä pitänyt paremmin ja koko ketjuakaan ei olisi ehkä perustettu.

Ja en yhtään ihmettele, miksi korona jyllää edelleen, kun noin monen mielestä ap:n olisi ihan ok mennä oireisena töihin HOITOALALLE.

Perseestähän tuo on kaiken kaikkiaan, ja syyttävä sormi voi osoittaa vain hoitoalan resursointia ja käytäntöjä.

Vierailija
245/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pointti on, että rivihoitajat on nykyään toimessa, ei virassa. Esihenkilöt on virassa. Vain virkahenkilö voidaan määrätä töihin. Toimihenkilöä ei. Eli jos ketään ei oikeasti rivihoitajista löydy, työnantaja voi määrätä virantekijän työhön ilman työaikarajoituksia tms. Toimihenkilöä ei voi määrätä.

Sote-alalla työnantajalla on oikeus määrätä työhön. Sitä kutsutaan hätätyöksi, josta maksetaan korvaus. Yleensä ensin pyydetään työvuoroon, ja usein saa hälytysrahan, jos joutuu joustamaan. Jos kukaan ei vapaaehtoisesti suostu, on esihenkilöllä oikeus määrätä työhön. Sen sijaan sillä pomolla itsellään ei yleensä ole velvollisuutta tehdä asiakastyössä hätävuoroja. Hänet voidaan kyllä määrätä esihenkilön työtehtäviin toiseen työyksikköön (eli niihin työtehtäviin, jotka on työsopimuksessa määritelty). Itsellenikin kävi noin päällikkönä, että toinen pomo sairastui yllättäen vakavasti ja määrättiin olemaan vastuussa myös siitä toisesta yksiköstä. Alaisia tuli 26 ihmistä lisää yhdessä yössä.

Hätätyötä saa teettää vain ennalta-arvaamattomissa tilanteissa, kuten suuronnettomuus tai luonnonkatastrofi tmv. Eli aika harvoin kriteerit täyttyy. Henkilökunnan sairastuminen ei ole tällainen. Liitosta on ihan varmistettu kun pomo meinasi alkaa hankalaksi. Kyllä se vaan pomo siellä loppupeleissä tuusaa, jos kukaan muu ei suostu.

Vierailija
246/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.

Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.

Sellaisessa tilanteessa voi hälyttää esimiehen töihin. Mikään laki ei pakota itse jäämään. Esimies vastaa viimekädessä yksikön toiminnasta ja tulee itse paikkaamaan jos sijaisia ei saada. Vaikka miten inttäisi vastaan, niin hänelle se kuuluu.

Näin varmaan teoriassa, mutta eihän se käytännössä onnistu mitenkään. 

juu, ei se pomo vastaa sen enempää kuin muutkaan

sivu

Siteen pomaolla on varmaan joku sijainen (viranhaltija) jonka viravastuuseen puheluihin vastaaminen kuuluu.

Näin. Ja jos ei ole, niin pomohan sitten korvat punaisena selittelee miksi on laiminlyönyt velvollisuutensa ja vastuunsa kun jälkikäteen asiaa puidaan korkeimman johdon ja median välityksellä koko kansan edessä.

Näin. Siinä akuutissa tilanteessa normaali vastuuntuntoinen ihminen tietenkin jää, jos vaihtoehtona on jättää potilaat/ asukkaat oman onnensa nojaan. Asiaa ei kuitenkaan missään tapauksessa tule jättää siihen, vaan todellakin viedä asia eteenpäin. Tilanne pitää jälkeenpäin selvittää tarkasti. Esimiehen on annettava selvitys miksi ei ole ollut tavoitettavissa kuten kuuluu, ja ylipäätään on vaadittava vastuuseen tapahtuneesta oikeat henkilöt. Lisäksi on varmistettava ettei vastaavaa pääse jatkossa tapahtumaan. On myös huolehdittava että se henkilö joka on joutunut tilanteessa pakon edessä joustamaan, saa asianmukaiset korvaukset. Mikään muutaman kympin palkanlisä ei varsinkaan juhlapyhänä riitä. Oletettavaa on, että ihmisillä on juhlasuunnitelmia, ja niiden pieleen menemistä ei ihan pikkusummilla korvata. Koska lähtökohtaisesti pitäisi voida olettaa että tällainen tilanne on erittäin poikkeuksellinen, pitäisi korvaussumman olla nelinumeroinen, ja lisäksi menetetty vapaa pitäisi tietenkin antaa toisessa, työntekijän itse valitsemassa ajankohdassa.

Tämä on se karu fakta. Ei niitä asiakkaira/potilaita voi jättää sinne oman onnensa nojaan, vaan ääritilanteessa on vain pakko jäädä sinne vaikka miten ottaisi päähän. Niin se vain on. 

Hyvä kommentti muutenkin. Tosin omien kokemusteni mukaan se hälytyskorvaus on 50 euroa ja ei yhtään sen enempää. Toki lisät tulee, mutta mitä se on sen rinnalla että mökkiloma menee sivu suun. Ja jälkikäteen toki saatetaan kiittää, todennäköisesti kuitenkaan ei koska hoitajien venymistä pidetään itsestäänselvyytenä. Ja mikään ei muutu. Muistan nämä ongelmat jo 15 vuoden takaa, ihan sama meininki oli silloin eikä mikään ole muuttunut. Onneksi olen nykyään eri alalla.

Meillä hällytysraha on reilusti yli sata euroa, enkä usko että kukaan enää jatkossa edes suostuu pienempiin hälyttsrahoihin.

Mulle pitäisi maksaa vähintään tonni jotta sovitut menot peruisin työn vuoksi. Kaikkia menoja en siitäkään summasta. Kaikelle löytyy kyllä hintansa, mutta tietyissä tilanteissa se voi olla huomattavasti korkeampi.

Miksi kaikken pitäisi sitten suostua niihin ylitöihin? Yleistä toki on että myös siitä valitetaan että joku niitä tekee. Tai joku haluaa aina juhannuksena töihin. Ei sellainen käy mitenkään, kun minä en ainakaan siihen suostuisi.

Hyvähän se on niissä paikoissa joissa aina löytyy halukkaita ylityön tekijöitä. Juhannuksenakin. Joka paikassa näin eI ole, eikä siihen voi ketään velvoittaa, joten siinä kohtaa ollaan sitten ongelmissa.

Vierailija
247/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johto ei ole pyhinä/ viikonloppuina töissä- se sijaisen/ sijaisten etsiminen jää niille, jotka siellä ovat töissä eli niille rivittöntekijöille. Ja sijaisia on vaikea saada, varsinkin juhlapyhinä= sijaisten etsiminen vie aikaa. Tämän lisäksi pitäisi tehdä ne normaalit työt siinä sivussa.

Ei ole laillista velvoittaa rividuunareita tähän. AINA on taustalla joku johdosta takapäivystäjänä johon ollaan hätätilanteessa yhteydessä. Välttämättä se ei ole se oma lähiesimies, mutta joku nimetty henkilö joka on vastuussa yksikön toiminnasta on aina oltava henkilökunnalla tiedossa ja saavutettavissa ottamaan ohjat tarvittaessa.

Vierailija
248/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisessa tilanteessa voi hälyttää esimiehen töihin. Mikään laki ei pakota itse jäämään. Esimies vastaa viimekädessä yksikön toiminnasta ja tulee itse paikkaamaan jos sijaisia ei saada. Vaikka miten inttäisi vastaan, niin hänelle se kuuluu.

Juuri tuon asenteen takia en ole enää yksikön päällikkönä. Lähdin kerran kesken lasten lahjojenjaon jouluaattona töihin paikkaamaan migreenin saanutta hoitajaa.

Toisen kerran olin muutaman päivän etätöissä kotona, koska 5-vuotiaalla lapsellani oli angiina. Mies oli työmatkalla. Yökkö ilmoitti sairastumisestaan klo 20, yövuoro olisi alkanut klo 21. Meillä oli siihen aikaan vain yksi yöhoitaja vuorossa. Koska kukaan viidestä iltavuorolaisesta ei suostunut jäämään ylitöihin yöksi tai ei pystynyt, hain mummon meille kotiin lapsenvahdiksi ja lähdin itse yöksi työpaikalle. Se oli villi yö, koska useammalla asukkaalla ripuli. Siitä jatkoin aamulla vielä palkkojen ilmoittamista. Palkat (siis työtunnit ja lisät) on oltava tiettynä päivänä palkanlaskennassa tai ne myöhästyy kaikilta. Kun lähdin kotiin nukkumaan klo 14, totesin, että olenpa tehnyt töitä edellisenä päivänä klo 8-17 ja klo 21-24 ja toisena päivänä klo 0.00-14. Kysyn vaan, onko se ihmisen työtä? Ja kuinka moni jaksaa?

Meille tuli myös kauheita ohareita, että valittiin uusi työntekijä, tein hänelle työvuorolistat eikä aloittanutkaan meillä. Työntekijää et saa vastuuseen tuollaisesta toiminnasta, jos työsuhde ei ole ehtinyt alkaa.

Sijaisten saatavuus on heikkoa, koska töitä on pilvin pimein tarjolla. Meilläkin oli sijaisena eräs 68-vuotias, jota käytettiin vain äärimmäisessä hädässä. Polvet rikki, ei pystynyt kumartumaan, huono kuulo eikä suostunut kirjaamaan, joten kirjaukset jäi aina toisille hoitajille. Yksi nuori sijainen teki aina viikonloppuisin oharit. Otti työvuoroja, muttei tullutkaan. Joskus ei edes etukäteen ilmoittanut tai klo 03.30 tuli tekstiviesti, että sori, mulla on kurkku kipeä, en uskalla tulla aamuvuoroon tartuttamaan. Yhdeltä sijaiselta oli viety edellisessä työpaikassa lääkeoikeudet, syystä ei tietoa, mutta vakkareiden piti vahtia, ettei vaan pääse lähellekään lääkekaappia. Ties mitä epäselvyyksiä oli historiassa. Pakko vaan ottaa apukäsiksi vuoroon, jos ketään muuta ei saatu.

Rekrytoinnin vaikeus ei helpottunut edes rekryfirman kautta. Meillä siis oli rekryfirma viimeiset 1,5 työvuottani käytössä. Sunnuntait kyllä kelpasi, mutta arki-iltoihin sieltä oli vaikea saada. Itse en tykännyt siitä, että käyttivät niin paljon opiskelijoita. Ammattitaito on kyseenalainen juttu, jos vasta puolet opinnoista käyty. Kerran käräytin 2 ns. opiskelijaa soittamalla oppilaitokseen, ovatko kirjoilla. Molemmat olivat jo keskeyttäneet koulun. Rekryfirma ei edes noin tärkeitä asioita tarkastanut. Vaikka siellä koulussa olisi kirjoillakin, opintojen eteneminen kertoo paljon. Onhan näitäkin, jotka eivät saa juuri mitään kursseja suoritettua.

Yksikön päällikkönä on vastuussa hoidon turvallisuudesta ja laadusta. Minusta tuntui joskus, ettei osa hoitajista edes tiennyt, millaisia työtehtäviä minulla oli. Henkilöstöjohtaminen on vain osa työtä. Sellainen väheksyvä asenne, vaikka sain aina todella hyvät arvioinnit henkilöstöjohtamisesta. Ei sekään itsestään tule, siihen pitää panostaa, että tukee ja kuuntelee henkilöstöä, vie kehittämisehdotuksia eteenpäin, viestii muutoksista selkeästi, puuttuu tarvittaessa rohkeasti epäkohtiin, pysyy positiivisena.

Oma jaksaminen on tärkeää työn tuloksellisuuden kannalta. Kun väsyin itse, huomasin ärtyväni helposti, inhosin jo valmiiksi vapaa-ajalle tulevia puheluita työpaikalta ja ensimmäiset ajatukset oli, mitä ne nyt on taas sählänneet tai mistä vuorosta puuttuu työntekijä ja minun pitää paikata, vaikka kalenteri on jo täynnä. Oli parempi vaihtaa työtä, kun huomasin, että se syö voimat.

Hyvä kirjoitus. Sitä palaa helposti loppuun, jos ei pääse irrottautumaan työstä edes joskus.

Samaa mieltä, että hyvä kirjoitus ja kertoo varmasti siitä, miksi esihenkilöt koko ajan vaihtuu.

Meillä oli todella hyvä ja osaava esihenkilö kehitysvammayksikössä v. 2009-2018. Hommat hoitui ja työmoraali oli kaikilla kunnossa. Sitten kun hän lähti pois johonkin kehittämistehtäviin, tuli uusi karmea tapaus, joka huusi työntekijöille, uhkaili, piti omia suosikkeja. Kun ylempi johto kävi pari kertaa paikalla, oli niin hymyilevä ja kehui kaikkia. Onneksi hänet painostettiin pois jo vuoden päästä. Sitten alkoi vielä hullummat ajat. Esihenkilöksi valittu 25-vuotias maisteri halusi muuttaa kaiken. Päivääkään ei ollut työkokemusta käytännöstä kehitysvammapuolelta, ei ymmärtänyt työturvallisuusasioita, haastavien tilanteiden vaaroja yms. Hän onneksi lähti koeajalla pois. Kun tuli kolmas yrittelijä, totesin jo alussa, että talo on ihan sekaisin ja tuo on täysi typerys. Suunnitteli 7 pv työtä, 3 vapaata, taas 6-7 pv työtä jne. Ei ymmärtänyt itsemääräämisoikeutta, joka on laissa ja käski esim. pitää asiakkaiden karkit lukon takana kaapissa, mikä on laitonta, jos asiakas itse ei anna lupaa. Lähdin pois. Nyt se yksikkö on entisten työkavereiden mukaan tehovalvonnassa.

Hyviä esihenkilöitä ei pitäisi ajaa loppuunpalamaan. Jokaisella on oikeus olla joskus huoletta vapaalla. Siten hyvät ihmiset saadaan pysymään. Tämä van yksittäisen työntekijän vaatimaton mielipide.

Tietenkin myös esihenkilöillä pitää olla toimiva sijaisjärjestely. Ainakin omalla työpaikalla on ihan itsestäänselvä asia että kun esihenkilö on vapailla, meille tulee aina tiedote kuka tuuraa ja hänen yhteystietonsa. Onko oikeasti jossain niin ettei esihenkilöllä ole sijaista ollenkaan jos hän on poissa? Ei taida olla laillista toimintaa sellainen. Kukaan ei siinä tilanteessa ole oikeasti vastuussa jos jotain tapahtuu.

Vierailija
249/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti sairastuit näin jussina ;) noh eikun möksälle lepäämään !

Vierailija
250/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Mutta kun esimies on viettämässä juhannusta 500 km:n päässä työpaikastaan.

Ei esimiehen tarvitse tulla paikkaamaan työvuoroa, jos hänelle ei makseta varalla olosta.

Jos maksetaan varalla olosta, esimiehen on oltava kotona, tai selkaisen matkan päässä työpaikasta, että pääsee nopeasti töihin.

Ei KVETS:n eli kunta-alan sopimuksessa ole kohtaa eikä määräystä, jossa esimiehen tulisi juhlapyhinä lähteä paikkamaan puuttuvaa työntekijää.

Joten turpa tukkoon, jos et asiasta mitään tiedä.

Kukahan tässä nyt on se joka ei tiedä??? Jos oikeasti olet esimies tiedät varsin hyvin että sinulla on oltava sijainen hoitamassa työtehtäviäsi jos itse olet lomalla. Alaisille ei kuulu sinun työsi. He eivät ole sellaisiin tehtäviin työsopimuksessaan sitoutuneet, eikä heille siitä makseta. Esimiehen ydintehtäviin kuuluu yksikön toiminnasta vastaaminen. Hoitajan tehtäviin kuuluu hoitotyö.

Vierailija
251/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätyö ei tarkoita sairastuneen sijaispaikkauksia vaan esimerkiksi suuronnettomuushälytystä tai jotain henkeäpelastavaa leikkausta tai muuta toimenpidettä, johon kutsutaan osaava henkilökunta kotoaan paikalle sitä tekemään.

Vierailija
252/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä haluaa sairaanhoitajaksi? Muutenkaan ei ole alalle tunkua, ja jäljellä olevat miettivät lähtemistä. Eiköhän jokainen vähänkään järkevä tämän ketjun lukenut ihminen ymmärrä että hoitoala on ihan vihoviimeinen vaihtoehto.

Vierailija
253/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus, joulu ja uusvuosi kiinni. Ei kukaan käskenyt hakeutua alalle, jos nämä ei sovi.

Vierailija
254/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivasti sairastuit näin jussina ;) noh eikun möksälle lepäämään !

Meinaatko ettei jussina kukaan ole oikeasti sairas?

Suomessa on joka päivä kymmeniä tuhansia ihmisiä sairaana. Jotkut hoitoalalla, jotkut ei

Vierailija
255/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin kotiin kun minusta tuntui että saattaisi olla tulossa nuha. No ei tullut mutta ei vara venettä kaada. Tai no kaatui vene viime yönä kun kännättiin mökillä.

Vierailija
256/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Mutta kun esimies on viettämässä juhannusta 500 km:n päässä työpaikastaan.

Ei esimiehen tarvitse tulla paikkaamaan työvuoroa, jos hänelle ei makseta varalla olosta.

Jos maksetaan varalla olosta, esimiehen on oltava kotona, tai selkaisen matkan päässä työpaikasta, että pääsee nopeasti töihin.

Ei KVETS:n eli kunta-alan sopimuksessa ole kohtaa eikä määräystä, jossa esimiehen tulisi juhlapyhinä lähteä paikkamaan puuttuvaa työntekijää.

Kukahan tässä nyt on se joka ei tiedä??? Jos oikeasti olet esimies tiedät varsin hyvin että sinulla on oltava sijainen hoitamassa työtehtäviäsi jos itse olet lomalla. Alaisille ei kuulu sinun työsi. He eivät ole sellaisiin tehtäviin työsopimuksessaan sitoutuneet, eikä heille siitä makseta. Esimiehen ydintehtäviin kuuluu yksikön toiminnasta vastaaminen. Hoitajan tehtäviin kuuluu hoitotyö.

Ja saikuttaminen aina sopivassa kohtaa.

Vierailija
257/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARVOSTUS KADONNUT kirjoitti:

eikö ollutkaan kutsumus ammatti MIKSI SIELLÄ ROIKUTTE SAIKUTTAMASSA JA MUITA KIUSAAMASSA. KYLLÄ ON HOITSUILLA KOVAT LUULOT ITSESTÄÄN JA TARPEELLISUUDESTAAN.POLITRUKKI PUNAPÄÄ ÄMMÄ MEINAA OIKEIN TUKEHTUA KUN PAASAA PERUS PALKOISTA EI KERTAAKAAN TUA JULKI MITÄ PALKAT ON LISINEEN.

Ei ole ainakaan minulle mitenkään erityisempi kutsumus. Jotain työtä vaan on tehtävä, joten hoitoala nyt tuli valittua. Hoidan kyllä työni, sen mihin olen sopimuksessa palkkani eteen sitoutunut, mutta en muuta. Hinnoittelen vapaa-aikani niin korkealle ettei työnantaja varmasti suostu maksamaan sitä hintaa millä minut saisi jäämään ylimääräisiä vuoroja tekemään.

Vierailija
258/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saikuttaminen aina sopivassa kohtaa.

Kenenkään saikut, todelliset tai keksityt, ei millään tavalla poista esimiehen vastuuta. Siihen on turha vedota.

Vierailija
259/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla kiusaaminen ja huono johtaminen on valitettavan yleistä :( 

Hoitoalalla saikuttaminen on valitettavan yleistä. Kun on kerran jäänyt saikuttajatyökaverin uhriksi, kostaa sen sitten seuraavalle ja kierre on valmis.

Vierailija
260/353 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä yksikössä ihmetellään, miksi sinne ei meinaa löytyä esimiestä. Jaa-a?