Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies joka ei juo.

23.06.2022 |

Onko olemassa normaalia työssäkäyvää miestä joka ei käytä alkoholia. Ollenkaan. Sellasta miestä että se enemmänkin dissaa koko päihdettä. Sanokaa että on. En ole vielä valmis suhteeseen mutta haluan etukäteen jo tietää että onko sellaista ihmistä olemassakaan? Tiedän sitten varautua joko vanhanapiikana hautaamiseen tai elämäni parhaimpaan parisuhteeseen.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen, mutta on mahdotonta löytää naista. Suomessa parisuhteet ja avioliitot syntyvät viinan vaikutuksen alaisena. Alkottomana näistä jää kokonaan ulkopuolelle.

Vierailija
2/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sellainen, mutta on mahdotonta löytää naista. Suomessa parisuhteet ja avioliitot syntyvät viinan vaikutuksen alaisena. Alkottomana näistä jää kokonaan ulkopuolelle.

Omalle kohdalle on tinderissä osunut melko usein nainen joka ei juo ollenkaan tai hyvin harvoin, tyyliin kerran pari vuodessa. Harmikseni itse juon silloin tällöin, joten ovat kaatuneet tähän. Pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä semmoiseen mieheen pidä luottaman joka ei juo.

Vierailija
4/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi mutta olen myös harras uskovainen.

Vierailija
5/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle on tinderissä osunut melko usein nainen joka ei juo ollenkaan tai hyvin harvoin, tyyliin kerran pari vuodessa. Harmikseni itse juon silloin tällöin, joten ovat kaatuneet tähän. Pk-seudulla.

Ei semmoisella naisella tee mitään jonka kanssa ei voi käydä edes ravintolassa illallisella.

Vierailija
6/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on aika vähän. Haluan vähän samantyyppisen. Ei tarvitse olla ihan absolutisti. Vastimus: pystyy olemaan monia monia kuukausia ottamatta yhtään. Tai jopa vuosia. Olen varautunut, että elän lopun elämäni yksin. Sekin sopii hyvin 😊

N46

Vierailija
7/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun molemmat pitkät parisuhteeni ovat olleet melkein-absolutistien kanssa. Heidän juomisensa oli siis tyyliä että juhlissa skumppamalja tai ravintolassa pieni viinilasi/ yksi drinkki. Kumpaakaan en nähnyt koskaan juovan yhtä annosta enempää enkä siten myöskään humalassa.

Tuttavapiirissäni on monta miestä jotka eivät käytä alkoholia joko ollenkaan (yksi ei koskaan aloittanut, muutama muu lopetti koska juominen meni yli) tai sitten näitä joille alkoholi todella tarkoittaa tyyliin yhtä satunnaista juomaa, ei kännejä eikä oikeastaan edes seitinohutta humalaa. Kukaan tuntemani ei ole uskovainen. He eivät tosin myöskään tee asiasta numeroa vaan saattavat suostua baaritreffeihin ilman asian mainintaa ja sitten vaan tilata kokiksen ja kertoa juomattomuudestaan jos sitä erikseen kysytään.

Vierailija
8/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras mies ei juo....eikä siihen liity mitään uskonto ym. taustaa

Vierailija
9/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, minun mieheni on sellainen ja itselläni tuli juuri nyt kaksi vuotta ilman alkoholia. Olemme molemmat juoneet nuorempana ja tykänneetkin vaikka viinistä, mutta jossakin vaiheessa kiinnostus siihen vain loppui.

Urheilullisista miehistä saattaa löytää ihmisiä, joilla alkoholi ei ole tärkeää ollenkaan ja käytännöllisesti sitä ei tarvitse arkeen eikä myöskään juhlaan. Sitä ei tee mieli olla edes pienessä huppelissa, kun on niin paljon mukavampaa olla kokonaan selvä. Selvänä on myös paras nukkua, jutella ja olla skarppina koko ajan. Muutakin hyvää juomista on ja sitä ei tarvitse varta vasten lähteä ostamaan mistään.

Vierailija
10/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on raitista. Lapset aikuisia. Kukaan ei juo alkoholia. Ihanaa.

Vierailija
11/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes hakkaa ja petä!

12/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas  viinamäen mies  jankkaa. Olikin vähän taukoa

Vierailija
13/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ihan tavallinen raksainsinööri. Ei oo intourheilija eikä himouskovainen. Alkoholia ei oo käyttänyt seitsemääntoista vuoteen. Ei ennen sitäkään käyttänyt mitenkään ongelmaksi asti. Huomasi vain, ettei tarvitse alkoholia mihinkään. Sinällään meidän elämä ei ole muuttunut miksikään. Mies on ihana ja parisuhteemme on hyvä. Itse en ole absolutisti, mutta juon tosi harvoin. Yleensä vain, kun ollaan paremmassa ravintolassa, silloin otan lasin viiniä.

14/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on kyllä totta että ihan sukupuolesta riippumatta sama ongelma.. kaltaisiamme on sen verran vähemmän, että olisi suurta sattumaa jos törmäisimme..

15/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä, minun mieheni on sellainen ja itselläni tuli juuri nyt kaksi vuotta ilman alkoholia. Olemme molemmat juoneet nuorempana ja tykänneetkin vaikka viinistä, mutta jossakin vaiheessa kiinnostus siihen vain loppui.

Urheilullisista miehistä saattaa löytää ihmisiä, joilla alkoholi ei ole tärkeää ollenkaan ja käytännöllisesti sitä ei tarvitse arkeen eikä myöskään juhlaan. Sitä ei tee mieli olla edes pienessä huppelissa, kun on niin paljon mukavampaa olla kokonaan selvä. Selvänä on myös paras nukkua, jutella ja olla skarppina koko ajan. Muutakin hyvää juomista on ja sitä ei tarvitse varta vasten lähteä ostamaan mistään.

Tämä!! Ihan mahtavaa. Kuulostat ihan multa. Sillä erotuksella että multa puuttuu se ihminen viereltä joka arvostaisi just noita asioita..

Vierailija
16/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi löytyispä raitis ja mukava mies. Itseltä loppui alkoholin käyttö 4v sitten. Se vaan loppui. Niin moni mies juo, että tiedän jääväni ilman parisuhdetta. N47

Vierailija
17/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen kun löytäisikin!

T: Marko

18/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nieletkö mällit mällykkeet?

Tottakai. Jos sitä mälliä ei ole pilattu päihteillä 😌

Tää oli tosi tärkeä pointti tähän keskusteluun, kiitos kun jaksoit osallistua!

Vierailija
19/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas  viinamäen mies  jankkaa. Olikin vähän taukoa

Sinähän ne mäet tiedät - absolutisti on koodinimi alkoholistille. Samoin kuin uskoon tullaan usein vankilassa eli uskovainen on koodisana kriminaalille.

Vierailija
20/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tämä on? Siis ei saa ollenkaan juoda? Jos ruuan kanssa tarjoillaa viiniä, niin ei saa ottaa? Onko tämä joku alkoholiongelmaisille välttämätön juttu, että sitä ei saa näkyä edes läheisten elämässä millään tavalla? Olen monesti miettinyt, että miten alkoholista voi tulla jollekin noin iso ongelma? En ymmärrä. Siis jos joku muu juo lasin viiniä, niin korkki aukeaa sullakin heti? Vai mikä, en vain ymmärrä. Ehkä olen tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä