Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?
Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?
Kommentit (1536)
Huono on kunto jos sähköpyörällä paranee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajetaanko tour de France nykyään sähköpyörällä? 😂😂😂
Mites tuo nyt liittyy ketjun aiheeseen?
Nämä _urheilulliset_ täällä selittää kuinka mopoilu kohottaa kuntoa. Naurettavaa.
😕😡 Oletpa pihalla asiasta, sähköavusteinen pyörä ei oe mopo.
Ei kulje metriäkään polkematta kuin alamäessä ja avustuksen voi kytkeä pois päältä, on silloin raskas polkea
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörät kulkee hirveää vauhtia eteen päin jopa mäet ylös niin eipä tuota voi liikunnaksi sanoa. Sivusta seurannut.
Ihan mutu tuntumalla heitit tuon ?😕
Et ole sitten huomannut että jalat " sotkevat " aika vauhtia siinä
Olen 65-vuotias, ylipainoinen, huonokuntoinen, vähän sairauttakin. Minulla oli 10 vuoden tauko pyöräilyssä. Viime kesänä ostin sähköpyörän ja se oli melkein kuin uudestaan syntyminen. Tänä kesänä olen pyöräillyt joka päivä 10-25 kilometrin lenkkejä ja kauppareissut, uimareissut ym. päälle. Tunnen itseni villiksi, vapaaksi, nuoreksi ja terveeksi. Ajan Helsingin, Vantaan ja Espoon pyöräteillä, joita riittää satoja kilometrejä.
Henkistä kuntoa sähköpyöräily nostaa huikeasti, ja fyysistäkin jonkin verran. Samoin se auttaa jättämään auton kotiin ja tekemään pienemmät menot pyörällä. Jos on nuori ja terve, kannattaa tietysti polkea tavallisella pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
"Itse en koskaan tule sähköpyörää ostamaan mutta ehkä se on sun juttusi."
Tavataan täällä 10-20 vuoden kuluttua ja katsotaan sitten uudestaan. Sinä et varmaan ole suunnitellut vanhenevasti tai sairastuvasi, mutta elämällä saattaa olla toiset suunnitelmat.
Vierailija kirjoitti:
Meidän "ikiopiskelijoiden"mielestä sähkökäyttöinen kuntopyörä on huippu keksintö kun fuudorasta tilattuja "mättöjä" popsiessa pleikkarin ohella kuntoa kohentaa jotta viimeistään iltapäivällä jaksaa hiipiä alakerran bubiin siiderille.
Terv. Vaasankadun ikiVIHREÄT
Ps. on hyvä että ei tarvinnut kadulle mennä istumaan vaan päästiin lämpöiselle steissille opiskelija tukiamme puolustamaan.
Me myös VAADIMME että valtio kustantaameille sähköhuovat talviaikaan tehtäville kadunvaltauksille ettei pimppi palellu kylmällä asfaltilla sillä onhan se jo "työturvallisuus" riskikin.
Terv. Elokapinan tyttöset
Minua huvittaa suuresti nämä sähköpyörien haukkujat ja halveksijat,minusta on erittäin hyvä että on vaihtoehtoja myös vammaisille ihmisille jotka haluavat pyöräillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän "ikiopiskelijoiden"mielestä sähkökäyttöinen kuntopyörä on huippu keksintö kun fuudorasta tilattuja "mättöjä" popsiessa pleikkarin ohella kuntoa kohentaa jotta viimeistään iltapäivällä jaksaa hiipiä alakerran bubiin siiderille.
Ps. on hyvä että ei tarvinnut kadulle mennä istumaan vaan päästiin lämpöiselle steissille opiskelija tukiamme puolustamaan.
Me myös VAADIMME että valtio kustantaameille sähköhuovat talviaikaan tehtäville kadunvaltauksille ettei pimppi palellu kylmällä asfaltilla sillä onhan se jo "työturvallisuus" riskikin.
Tein jo oikeusministerinä lakialoitteen ko asiasta ja komensin poliisia jopa alkuvaiheessa hieromaan tyttärien palelevia peppuja....vaikka lämmitetyllä pampulla mutta nyt olen jättänyt asian persuministerin hoteisiin kun oma perse on lämpimässä Brysselin jakkaralla.
-M Ohisalo
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa suuresti nämä sähköpyörien haukkujat ja halveksijat,minusta on erittäin hyvä että on vaihtoehtoja myös vammaisille ihmisille jotka haluavat pyöräillä.
Ja näitä "vammaisia" liikkuukin paljon varsinki skuuteilla. miten sattuu..................
Vain yksi toive ihan jokaiselle pyöräilijälle ja skuutin käyttäjälle ; ottakaa muut ihmiset huomioon , hiljentäkää vauhtinne sellaiseksi että muut eivät ole vaarassa jäädä alle!
Sähkötäpäri on hauska lelu. Kiva rymytä pitkin mettäpolkuja. Siinä tulee hiki aivan ittestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein jo oikeusministerinä lakialoitteen ko asiasta ja komensin poliisia jopa alkuvaiheessa hieromaan tyttärien palelevia peppu
Jokohan nämä horinat riittäisivät? Jos puhuttaisiin sähköpyöristä,
Riippuu tietysti lähtötasosta. Minulla on hyvä sähköpyörä työmatkoja varten ja onhan se hauska peli ja kyllä silläkin hien saa pintaan, mutta kyllä olen vähän alkanut haaveilla semmoisesta kevyestä kippurasarvipyörästä kesäkäyttöön. Tuo sähköinen kun on tosi painava ja raskas sitten polkea ylämäkeen ilman sähköä.
Vain 65 kiloa on tippunut tien varteen sen jälkeen kun sähkiksen ostin 10 v. sitten. Ja enää ei tipu kun olen ihannepainossa. Silti naatin päivittäin parikymmentä kilsaa.
Aika huonosti vai mitä?
Parempi olisi pysyä sohvalla kun hikipyöräily ei nappaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä vuosien varrella erinnäisiä kärkipyöräilijöitä tourilla syytetty sähkömoottorin käytöstä, mm. Fabian Cancellaraa ja Chris Froomea. Pyöriä tarkastetaan joka kesä siellä mutta ei ole tainnut kukaan juuri tästä vilpistä jäädä kiinni, muista kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tuo nyt liittyy ketjun aiheeseen?
Nämä _urheilulliset_ täällä selittää kuinka mopoilu kohottaa kuntoa. Naurettavaa.
😕😡 Oletpa pihalla asiasta, sähköavusteinen pyörä ei oe mopo.
Ei kulje metriäkään polkematta kuin alamäessä ja avustuksen voi kytkeä pois päältä, on silloin raskas polkea
Nojaa, suurimmalla osalla ehkä noin, mutta liikenteessä näkee myös niitä viritettyjä, jotka menee 30 km/h ylämäkeen polkematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörät kulkee hirveää vauhtia eteen päin jopa mäet ylös niin eipä tuota voi liikunnaksi sanoa. Sivusta seurannut.
Ihan mutu tuntumalla heitit tuon ?😕
Et ole sitten huomannut että jalat " sotkevat " aika vauhtia siinä
Joo, ei sotke. Sähköpyörällä tyypillisesti poljetaan verkkaisen tasaisella kadenssilla. Kyllä tavallisella pyörällä reippaasti ajettaessa poljinnopeus on ihan eri luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 65-vuotias, ylipainoinen, huonokuntoinen, vähän sairauttakin. Minulla oli 10 vuoden tauko pyöräilyssä. Viime kesänä ostin sähköpyörän ja se oli melkein kuin uudestaan syntyminen. Tänä kesänä olen pyöräillyt joka päivä 10-25 kilometrin lenkkejä ja kauppareissut, uimareissut ym. päälle. Tunnen itseni villiksi, vapaaksi, nuoreksi ja terveeksi. Ajan Helsingin, Vantaan ja Espoon pyöräteillä, joita riittää satoja kilometrejä.
Henkistä kuntoa sähköpyöräily nostaa huikeasti, ja fyysistäkin jonkin verran. Samoin se auttaa jättämään auton kotiin ja tekemään pienemmät menot pyörällä. Jos on nuori ja terve, kannattaa tietysti polkea tavallisella pyörällä.
Hyvä kommentti. Olen 57-vuotias ja ajan ihan tavallisella pyörällä sekä työmatkaa (13 km/suunta), lenkkejä että hyötyajoa esimerkiksi kauppaan. Tunnen tuota samaa vapautta, yksinkertaisesti rakastan sitä fiilistä kun saa pyörällä polkasta paikasta toiseen. Pihassa on autokin, mutta mieluummin hyppään pyörän selkään. Jos minä vaihtaisin sähköpyörään ja kulkisin nuo samat matkat kuin nyt sillä, kestävyyskuntoni heikentyisi. Jos taas ihminen, joka ei ole aiemmin pyöräillyt ollenkaan ja heikosti harrastanut muutakin aerobista, suunta on ylöspäin. Hyviä kilometrejä!
On paljonkin. En ole kokeillut mutta olen kateellinen niille jotka ajavat kevyesti ja lujaa ohitseni. Ei ole mitään saumaa pysyä perässä vaikka ajaisi täysillä. Ja olen vielä ihan suht hyväkuntoinen. Aikomuksena ostaa sähköpyörä heti kun mahdollisuus. Sääli että ovat niin kalliita.