Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Suvela, Kirstinmäki ja Espoon keskus. Siinä kolme Espoon kamalinta lähiötä. Kerran olen ajanut läpi, mediasta saamani negatiivinen kuva nousi entisestään.
Tosi rohkeaa ajaa Suvelan läpi, kai sinulla oli luodinkestävät ikkunat autossa?
Varissuo Turussa. Täynnä ei Suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on paljon kuopiolaisia :D minä äänestän kauheimmaksi Saarijärvi b-aluetta. Huonokuntoisia neukkukuutioita ankeassa paikassa montun pohjalla. Rypysuo pääsee kyllä aika lähelle myös, 70-luvun lättänätaloja ja neukkukuutioita, huonot palvelut ja vaikka keskustaan kohtuullinen matka siinä on ihan järjettömän iso mäki matkalla tekemässä pyörällä tai jalan liikkumisesta hankalaa.
Jyrkässä on keskivertolähiötä paremmat palvelut ja lyhyt matka Petosen palveluihin, Petosella on hyvät palvelut ja paljon rauhallista okt-lähiötä kuitenkin lähellä niitä palveluita (toki myös se levottomampi kerrostaloalue), Saaristokaupunki on tosiaan palveluiltaan ja liikenneyhteyksiltään surkea, mutta kuitenkin ihan viihtyisä alue, Rönö sama juttu, sijainti hankala pussinperä, sikakalliita taloja ja yksi levoton vuokrataloyhtiö siellä kaiken keskellä, mutta onhan se hieno paikka omassa rauhassaan mutta silti lähellä keskustaa.
Rypysuo :DD Ei sitten ankeampaa nimeä keksitty asuinalueelle
En asu enää Espoossa, mutta siellä Leppävaara ja Kilo olivat ainakin ankeita paikkoja. Kaiken maailman sakkia sekakäyttäjistä ties mihin.
Vierailija kirjoitti:
Annelinn, Tartto, Viro
Huh minkä näköinen ankeutusmesta
En kyllä muuttaisi Vantaalle Koivukylään.
Mieluummin vaikka Korsoon, joka alkaa olla keskustan baariterasseja lukuunottamatta lähes idyllinen pikkupaikka verrattuna moneen muuhun..
Vierailija kirjoitti:
Malminkartano, Kontula, Itäkeskus, no tavallaan osa Malmistakin.
Mainitkaa kaupunkikin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karhuvuori tai Karhula (Kotka).
Kysyttiin hirveimpiä, ei karhuimpia.
Aa, minun mokani! Kotkan läheltä löytyy toki sellaisia kuin Hirvensaari ja Hirvikoski, ne on hirveän takapajuisia paikkoja hyttysineen ja punkkeineen!
Rauhala taas on ihastuttavan rauhallinen.
Oulun keskusta. Festareita, kaupustelijoita ja narkkeja. Vielä 15 v sitten se oli Tuira, jossa olen yllättäen alkanut viihtymään ja paluumuutin sinne takaisin keskustasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvenpäässä ylivoimaisesti Jamppa.
Luulin, että Jamppa olisi hieman rauhoittunut viime vuosina.
En asu Järvenpäässä, mutta tuttu asuu siellä Jampassa. Ihan siistissä, jopa vähän ökyssä omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Huumeita, hipstereitä, juoppoja, baareja, vegerafloja, strippiluolia ja seksikauppoja. Ja sit ku kaikki on viel olevinaan et Kallio ois jotenki mesta paikka.
Kallio oli hyvä mesta 1860-1980. 90-luvun lamassa ryvettiin mielenkiintoisissa ratkaisuissa. Alueet muuttuu aina. Ensin lähti taiteilijat, vanhanajan puliukot, kunnon duunarit ja paljasjalkaiset stadilaiset. Laman jälkeen Hakis, Kallio ja Harju myytiin muualta tulleille ja kiilusilmille sijoittajille. Meni jo, 30 vuotta sitten. Stadilaiset asuu nyt esim. Malmilla, Jakomäessä, Vartiokylässä, Puotilassa, vanhassa Vuosaaressa, Kontulassa ja Eirassa. Nyt puristetaan esim. Myllypuroa muovisuppilon läpi, tehdään landekaupungeista tulijoille turvallista tilaa leikkiä "hesalaista".
Tämä on Helsingin henki, haisee erilaiselta eri puolilla kaupunkia. Nyt kyllä on kunnon inkluusio ja puhdistustoimet menossa. Tuntuu kuin olisi hammasraudoilla oikominen käynnissä. Triploja, purkua ja modistamista, uudisasuinalueita ja muuta tylsyyttä, häviää kaikki roso. Tekorosoa myydään sitten Kallion tyyppisillä stailauskaduilla ja feikeissä kuppiloissa.
Olen asunut ympäri Helsinkiä, pääasiassa idemmässä. Narkomaanit ym sekaisin olevat ihmiset on ahdistelleet mua Kontulassa, Myllypurossa, Itäkeskuksessa, Vuosaaressa ja Vesalassa. Juoppoja ja mitälie porukkaa on täynnä myös esim. Malmi ja Herttoniemi, mutta yleinen turvallisuudentunne on parempi. Eli mitä idemmäs mennään, sitä karmeampaa. Ankeita paikkoja löytyy vaikka mistä. Tapulikaupunki, Pohjois-Haaga, Roihuvuori, Kallio, Mellunmäki jne. Ihme kyllä kaikkien ankeiden paikkojen vierestä löytyy rauhallisia alueita, kuten Puotila, Länsi-Herttoniemi, Tapaninvainio, Marjaniemi ja Viikki. Viikissäkin tosin Latokartanon puoli ok slummiutumassa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Oulun keskusta. Festareita, kaupustelijoita ja narkkeja. Vielä 15 v sitten se oli Tuira, jossa olen yllättäen alkanut viihtymään ja paluumuutin sinne takaisin keskustasta...
Ää siis feissareita 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Huumeita, hipstereitä, juoppoja, baareja, vegerafloja, strippiluolia ja seksikauppoja. Ja sit ku kaikki on viel olevinaan et Kallio ois jotenki mesta paikka.
Kallio oli hyvä mesta 1860-1980. 90-luvun lamassa ryvettiin mielenkiintoisissa ratkaisuissa. Alueet muuttuu aina. Ensin lähti taiteilijat, vanhanajan puliukot, kunnon duunarit ja paljasjalkaiset stadilaiset. Laman jälkeen Hakis, Kallio ja Harju myytiin muualta tulleille ja kiilusilmille sijoittajille. Meni jo, 30 vuotta sitten. Stadilaiset asuu nyt esim. Malmilla, Jakomäessä, Vartiokylässä, Puotilassa, vanhassa Vuosaaressa, Kontulassa ja Eirassa. Nyt puristetaan esim. Myllypuroa muovisuppilon läpi, tehdään landekaupungeista tulijoille turvallista tilaa leikkiä "hesalaista".
Tämä on Helsingin henki, haisee erilaiselta eri puolilla kaupunkia. Nyt kyllä on kunnon inkluusio ja puhdistustoimet menossa. Tuntuu kuin olisi hammasraudoilla oikominen käynnissä. Triploja, purkua ja modistamista, uudisasuinalueita ja muuta tylsyyttä, häviää kaikki roso. Tekorosoa myydään sitten Kallion tyyppisillä stailauskaduilla ja feikeissä kuppiloissa.
Tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hirvein on Sörnäisissä ns. piritorin ympäristö eli se metroaseman seutu. Niin karmeaa väkeä siellä pyörii koko ajan, itse vältän alueen läpi kulkemista kun käyn Alppilassa asuvan äitini luona ja pääsisin kätevästi kävelemään metroasemalta perille.
Ja minä sentään asun itsekin huonomaineisessa itäisen Helsingin lähiössä. Kyllähän täälläkin örveltäjää riittää, mutta tuo Piritorin ympäristö on kyllä vielä pahempi. Alueessa itsessäänhän ei olisi mitään vikaa, Sörnäisissäkin on kivoja vanhoja taloja joissa varmasti kauniita asuntoja, siellä on erinomaiset julkisen liikenteen yhteydet ja palvelujakin lähellä. Mutta päihdeporukka tekee alueesta luotaantyöntävän.
Täh? Mä oon maalainen eikä piritorin kautta kulkeminen oo koskaan ollut mulle ongelma. Siitähän vaan kulkee läpi. Ystävä asuu siinä kulmilla kauniissa vanhassa kivitalossa, aina metrolla tuun Kampista.
Kadun muuttoani Vuosaareen kirjoitti:
Helsingissä Vuosaari, siellä kämäisimmät alueet täynnä päihdeongelmaisia. Siistimmillä alueilla valittavia eläkeläisiä, jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Vuosaaressa n. 40 000 asukasta, iso alue siis.
Vuosaaressa monta eri aluetta, meri, hyvät palvelut, monta koulua, uusin lukio, luobtoa vielä paljon jäljellä, hyvät pyöräilytiet jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Top3 ovat Käpylä, Koskela, Oulunkylä alueet Helsingissä. Tuonne seudulle en ikinä muuttaisi, karmean masentavaa aluetta.
😂Ihana, kiitos! Me ei tosiaankaan tykätä tästä nykyisestä Helsingin kaupungin kaavoittamispolitiikasta. Grynderit rakentaa vieri viereen valtavia elementtiansoja. Pidetään Käpylä, Koskela ja Oulunkylä vehreinä ja hurmaavina, Veräjämäki meni jo. Kumpulasta taistellaan vielä, kuten joenvarren metsistäkin. Koskelan vanha sairaala-alueen puisto ja hedelmätarha tuhottiin kerrostaloilla, nyt menee Oulunkylän vanhojen pihapiirien kumpuilevat pihat ja puistot. Pidetään Taivaskallio edes suojassa.
Siis:älkää ostako uudisrakennuksia tai niiden ylihintaisia, huonosti rakennettuja asuntoja Käpylästä, Koskelassa ja Oulunkylästä! Pidetään vanhat kulttuurialueet hienoina tulevaisuuteen! Käpylä rules!
Käpylässä idyllinen puutalo alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Top3 ovat Käpylä, Koskela, Oulunkylä alueet Helsingissä. Tuonne seudulle en ikinä muuttaisi, karmean masentavaa aluetta.
Käpylä..? Miksi, eikö se ole aika idyllinen paikka? Koskela on aika ghetto kyllä siinä vieressä.
Samaa mietin. Käpylä ehkä vähän hipsteri maineeltaan mut rauhallista, musta aika viihtyisää. Sporakin kulkee. Oulunkylä vähän enempi sit vielä ehkä nukkumalähiö, ja vähän ankeempi, mut ihan kiva musta sekin.
Koskela nyt on sellainen haiseva kainalo siinä keskellä.
Ja sun juuret on missä?
Kuulostat Jyväskylästä tulleelta opiskelijalta, joka löysi opiskelijakaverista vaimon ja asuu nyt naurettavan asuntolainan, vaimon, pikkukoiran ja 1-5v. lasten kanssa jossain Arabianrannan 3h+ avokeittiö+s, Pukinmäen 80-luvun rivarissa tai uudisrakennetussa Hitas-kerrostalossa. Pienet piirit ja sunnuntaifillarointi lähiseudulla.
En usko, että olet asunut Käpylässä, Koskelassa tai Oulunkylässä koskaan. Viestisi muotoilu on 2006 käytettyä stereotypiaa, kun ryhdyttiin kaavoittamaan ko. aluetta hyvän voiton uudistuotannolle ja haluttiin saada sille massojen tuki ja hukuttaa paikallisten vastustus.
Ei pidä olla lammas vaan ottaa selvää, miten ihmisiin vaikutetaan, kuka vaikuttaa ja miksi. Vastaus löytyy usein seuraamalla, mihin raha virtaa ja miksi.
Lauttasaari.
Kylmä ja ankea paikka, lisäksi turvaton.