Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Neulamäessä, Hervannassa ja Malmilla, mutta Malmi vie kyllä voiton. Kotkan Karhuvuoressakin olen käynyt, ja se on kyllä hyvä haastaja Malmille masentavuudessaan.
Missä te Malmin haukkujat oikein hengaatte täällä? Ala-Malmin ostari ja tori on ihan rauhallisia paikkoja. Muutamia öriseviä juoppoja, mutta en ole törmännyt kehenkään uhkaavaan. Ylä-Malmilla on vähän enemmän juoppoja, mutta ei sielläkään ole mitään sen tyyppistä, etteikö uskaltaisi kävellä siellä päivittäin. Malmin baareissakin kaikki on ollut ok, en ole itse törmännyt mihinkään rähinään.
Tässähän oli kyse hirveimmästä, joka Malmi todellakin on. Ei tarkoita välttämättä turvattominta. Kyllä Malmi on ihan kaatopaikka, sori vaan. Ja asun itse paljon parjatussa Vuosaaressa, joten kyllä lieveilmiöt tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
En halua herättää suuttumusta, mutta miksi ihmiset asuvat paikoissa joissa eivät viihdy?? Koti on niin tärkeä, elämä lyhyt. Kaikki asumismuodot ja ympäristöt ja ulkomaan asumiset olen läpikäynyt ja kyllä tämä maaseudun rauhassa asuminen on parasta. Kaupunkiin pääsee 40 min. ja työpaikkakin on siellä. Asuminen halpaa. Ei meteliä, ei häiriöitä. Suosittelen. Kaikki asiat on järjestettävissä, jos vain haluaa.
Jos on muuttanut vaikka opiskelupaikan perässä niin uudelleen muutto lyhyen ajan sisällä muuttuu helposti liian kuormittavaksi ja kalliiksi.
Hervanta on levoton alue, en enää muuttaisi ikinä sinne.
Miksi vasemmisto suosii ja ylistää slummeja?
Itse jo järkevänä oikeistolaisena pikkulapsena ihmettelin miksi rakennetaan ja ylläpidetään rähjäisiä slummeja... ilmeisesti vassarit saa niistä jotain kiksejä...
Minun makuuni sen sijaan on kaunis, rauhallinen asuinalue ilman häiriköitä.
Siksi valintani on ihan oma okt ja omalla tontilla kantasuomalaisten alueella. Se rauha.
Sörnäinen ja osa Kalliota. Narkkareita ja juoppoja joka kulmassa. Itse saan onnellisena asua meren äärellä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Brysselissä hirvein alue ehdottomasti on Molenbeek joka tuli kuuluisaksi vuoden 2016 ter rori iskujen tekijöiden kotipaikkana.
Olen käynyt monellakin pienituloisten/muualta tulleiden asuinalueella (Evere, Saint Josse, Schaerbeek) ja vaikka katukuva niissä onkin varsin värikäs, fiilis on että ihmiset siellä elävät edes jotenkin normaalia elämää ja kadulla voi kulkea rauhassa jos ei hakemalla hae ongelmia.
Molenbeek taas on kuin jokin Piritorin ja Al-Ho lin risteymä helvetistä, järkyttävän rähjäisiä taloja, täysin kamoissa olevia narkkareita ja huumekauppiaita, kyylääviä partaukkoja ja käsin kosketeltava kurjuuden tunnelma. Ainoa paikka jossa olen pelännyt tulevani ryöstetyksi.
Kuulostaa vahvasti vihervasemmiston ylistämältä paratiisilta... outoja on sossujen tiet ja aivoitukset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hirvein on Sörnäisissä ns. piritorin ympäristö eli se metroaseman seutu. Niin karmeaa väkeä siellä pyörii koko ajan, itse vältän alueen läpi kulkemista kun käyn Alppilassa asuvan äitini luona ja pääsisin kätevästi kävelemään metroasemalta perille.
Ja minä sentään asun itsekin huonomaineisessa itäisen Helsingin lähiössä. Kyllähän täälläkin örveltäjää riittää, mutta tuo Piritorin ympäristö on kyllä vielä pahempi. Alueessa itsessäänhän ei olisi mitään vikaa, Sörnäisissäkin on kivoja vanhoja taloja joissa varmasti kauniita asuntoja, siellä on erinomaiset julkisen liikenteen yhteydet ja palvelujakin lähellä. Mutta päihdeporukka tekee alueesta luotaantyöntävän.
Eihän Vaasanaukio ole Sörnäisissä vaan Alppiharjussa Harjun puolella. Sörnäisten pohjoisraja menee Hämeentietä pitkin. Metroaseman nimi on siis harhaanjohtava.
Ei Vaasanaukio vaan Vaasanpuistikko. 😉
😃
Aika noloa lähteä pätemään että Piritori ei ole Sörkkaa vaan Harjua jos ei tiedä mikä sen oikea nimi on.
Termeillä on turha leikkiä.
Sillä koko suur kallio on slummi.
Tässäpä siis ko slummin alueita,
Kallio
Sörnäinen
Alppiharju
Harju
Kurvi
Eli koko suur kallio on siis slummia hakaniemeä myöten, sanakikkailu ei totuutta muuta.
Rähjäinen alue täynnä narkkeja, alkkiksia, rikoksia, huumeita, köyhyyttä ja moniongelmaisia....likaa ja roskaa on. Hyh.
Myös vallila on samaa rähjälää kuin suur kallio...
Myllypohja, Lahti.
Ei koko alue todellakaan, vaan ainoastaan kaupan läheisyydessä olevat kerrostalot. Kaksi vuotta asuttiin, ja sinä aikana ehdin nähdä pari pidätystäkin ihan livenä. Läheisellä parkkipaikalla oli kerran autossa itse tehty pommi, ja toisella parkkiksella paloi auto. Juoppoja oli paljon. Samat naamat ravaavat kaupalle menevää "raittia" päivästä toiseen.
Huumeongelmia, tiettyjen ryhmien aiheuttamia ongelmia. Poliisin näki monta kertaa viikossa. Pandemia-aikaan poliisi etsi koirien kera roskiksia polttavia alaikäisiä.
Riihelä, Lahti.
Alue ei ole vuosiin ollut levoton, mutta on edelleen arkkitehtuuriltaan kaamea. Keskellä Riihelää on tosin kaunis puistoalue, mutta se ei pelasta aluetta 70-80-luvun kokeelliselta arkkitehtuurilta. Alue on sekä asuntomessualue että kisakyläalue. Harmi, että se päästettiin niin retuperälle niin nopeasti.
Aluetta mainostetaan lapsiperheille ihanteellisena, mutta itse katsoisin hieman siltä kannalta, kuinka paljon Riihelässä on Lahden Talojen asukkeja ja tekisin siitä johtopäätökseni esim. lähikoulun suhteen.
Muita Lahden ei-niin-kivoja alueita:
- Tonttila. Alkaa olla kohta Liipola kakkonen
- Keskussairaalan takana oleva pieni kerrostaloalue, joka ennen oli sairaalan henkilökunnan asuntoja
- Ahtialan Sipura
- Mukkulan ostarin läheiset alueet
Vierailija kirjoitti:
Pansio, Turku.
Pansio on kaunis alue mutta se on vähän sellainen, että sunnuntaikävelyllä olevat kävelyttävät samalla perheen kaksi dobermannia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varissuohan tuo olis.
Turus.
Ollut jo 90-luvusta saakka.
Varissuo rakennettiin 1978 alkaen, ja kuten seurakunnan mailla on ollut tapana niin umpitiheään rumia rakennuksia. Sitä ennen paikalla oli ns. seurakunnan metsä. 1980-luvulla siellä oli tietyissä ankeissa kerrostaloissa paljon ongelmia ja paikka sai huonon maineen. Kuitenkin siellä asuu paljon normaalia väkeä, reunojen rivitalot ovat metsän reunassa ja vieressä hyvät ulkoilumaastot. Keskusta on vähän kaamean näköinen. Olen aina ihmetellyt, miten esimerkiksi Norssiin on saatu niin ankea koulunpiha. Senhän pitäisi olla oikein mallikoulu. Viereisen kunnallisen Varissuon koulun piha kun on ihan kiva. No, onhan Norssin vieressä hieno puisto, kun ylittää sen ankean kallion.
Todellisuudessa kaupunkien keskustoissa tapahtuu aina eniten kaduilla kaikenlaista. Ainakin Turussa tapahtuu eniten keskusta-alueella, kun siellä nyt vain on eniten ihmisiä liikkeellä.
Turku on rauhallinen paikka Helsinkiin verrattuna. Missä vain alueella Turussa on todennäköisesti rauhallisempaa kuin Helsingin rauhallisimmilla alueilla. Ei täällä ole sellaista aluetta, jonne ei uskaltaisi mennä. Itseä pelottaa aina Hesassa metroasemilla.
Narkkareita ei ollut ennenmuinoin lainkaan nyt niitä on häiriöksi saakka, jopa normi lähiöissä niitä pölöjä on niin paljon ettei tavis asujalla ole rauhaa kun yksi pesiytyy taloon aina häätöön saakka.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa rajakylä ja toppila
Oulussa keskusta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä ollut jo täällä, mutta Kasperi Seinäjoella.
Ei ole ollut. Mä sanoisin, että Seinäjoki ihan kokonaisuudessaan.
Näitä kun lukee, niin onkohan esim. Helsingissä enää yhtään kivaa asuinaluetta? Ei vaikuta siltä :(.
Malminkartano mainittu monta kertaa,mutta ei yhtään perusteluita?Minusta ihan normaali kerrostalolähiö,hyvät kulkuyhteydet ja ulkoilumaastot.Joo aseman seudulla jokunen spurgu ja narkki joskus.