Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annelinn, Tartto, Viro
Miksöhän annettu naisen nimi paikalle Annelinn?
Koska siellä naiset antaa panna anneliin.
Mun synnyinpaikkakunnalla on edelleen vain hyviä alueita (maalla) opiskelukaupungissa Pupuhuhta ja Keltinmäki, Helsingissä asuessa Malmi ja Jakomäki, nyt Sipoossa Nikkilä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun monien tilastojen mukaan Tampereen kamalimmalla alueella eli itäisessä keskustassa yliopiston kulmilla. Täällä on etenkin huumerikollisuutta paljon, kun Tullinaukion kulmilla pyörii käyttäjiä. Silti en täältä ihan hevillä muuta pois. Asunto on tosi kiva, ikkunoista kivat näkymät, kaikki on lähellä eikä niistä huumeidenkäyttäjistäkään ole haittaa tai harmia kuin heille itselleen.
Itsekään en muuttaisi. Huumeiden saatavuus on varsin hyvä, ja se on minulle tärkeää. Kuitenkin ylivoimaisesti useimmiten tarvitsemani palvelu.
Oletpas sinä hauska.
Päihderiippuvuudessa ei ole mitään hauskaa.
Ei olekaan, siksi en sillä vitsaile.
Enkä vitsaile minäkään (usko tai älä, tuon aiemman viestin kirjoittaja).
Niin kauan kuin elämäntilanteeni on tämä, minulle on huumeiden saatavuus verrattavissa siihen onko ruokakauppaa tai apteekkia lähistöllä. Odotan pääsyä hoitoon, mutta Tampereella on kokoonsa nähden aivan surkeat päihdepalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Ei noi Jakomäet ja Malmit mitenkään kauhean rauhattomia ole ja Jakiksen legendaarinen maine syntyi -70 luvulla jolloin siellä oli valtavasti teinejä ja bussit lakkasivat lulkemaata aikaisin.
Sanoisin että Helsingin pahin lähiö on Järvenpää vaikka onkin oma kaupunkinsa.
Vahvasti eri mieltä. Minusta kyllä Kerava siinä välissä on paljon pahempi kuin Järvenpää. Helsingin näkökulmasta tietysti voi olla vaikea erottaa Kehä III:n ulkopuolisia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hirvein on Sörnäisissä ns. piritorin ympäristö eli se metroaseman seutu. Niin karmeaa väkeä siellä pyörii koko ajan, itse vältän alueen läpi kulkemista kun käyn Alppilassa asuvan äitini luona ja pääsisin kätevästi kävelemään metroasemalta perille.
Ja minä sentään asun itsekin huonomaineisessa itäisen Helsingin lähiössä. Kyllähän täälläkin örveltäjää riittää, mutta tuo Piritorin ympäristö on kyllä vielä pahempi. Alueessa itsessäänhän ei olisi mitään vikaa, Sörnäisissäkin on kivoja vanhoja taloja joissa varmasti kauniita asuntoja, siellä on erinomaiset julkisen liikenteen yhteydet ja palvelujakin lähellä. Mutta päihdeporukka tekee alueesta luotaantyöntävän.
Eihän Vaasanaukio ole Sörnäisissä vaan Alppiharjussa Harjun puolella. Sörnäisten pohjoisraja menee Hämeentietä pitkin. Metroaseman nimi on siis harhaanjohtava.
Ei Vaasanaukio vaan Vaasanpuistikko. 😉
😃
Aika noloa lähteä pätemään että Piritori ei ole Sörkkaa vaan Harjua jos ei tiedä mikä sen oikea nimi on.
Selvennykseksi: noloa tuolle Vaasanaukiosta puhuneelle. Piritori on virallisesti Vaasanpuistikko.
- sama
Kukahan täällä pätee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noi Jakomäet ja Malmit mitenkään kauhean rauhattomia ole ja Jakiksen legendaarinen maine syntyi -70 luvulla jolloin siellä oli valtavasti teinejä ja bussit lakkasivat lulkemaata aikaisin.
Oletko käynyt yhdessäkään? Ihan kauheita paikkoja ovat edelleen. Paitsi tietysti huumehörhöille, niillä menee hyvin. Malmi on nostanut arvoaan lähiaikoina, mutta ei sinne vielä hetkeen perheellinen voi muuttaa.
Brysselissä hirvein alue ehdottomasti on Molenbeek joka tuli kuuluisaksi vuoden 2016 ter rori iskujen tekijöiden kotipaikkana.
Olen käynyt monellakin pienituloisten/muualta tulleiden asuinalueella (Evere, Saint Josse, Schaerbeek) ja vaikka katukuva niissä onkin varsin värikäs, fiilis on että ihmiset siellä elävät edes jotenkin normaalia elämää ja kadulla voi kulkea rauhassa jos ei hakemalla hae ongelmia.
Molenbeek taas on kuin jokin Piritorin ja Al-Ho lin risteymä helvetistä, järkyttävän rähjäisiä taloja, täysin kamoissa olevia narkkareita ja huumekauppiaita, kyylääviä partaukkoja ja käsin kosketeltava kurjuuden tunnelma. Ainoa paikka jossa olen pelännyt tulevani ryöstetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katuma, Hämeenlinna. Kaunis alue järven rannalla ja metsäistä kalliota lähellä. Se voisi olla hienoakin aluetta, mutta on täynnä rumia kerrostaloja ja juoppoja. Tosin jotenkin alkaa tuntumaan siltä, että Hämeenlinnan keskusta alkaa mennä lähiöiden ohi, kun pahimmat juopot kerääntyy keskustan Lidlin eteen huutelemaan.
No mitä voi odottaa alueelta jonka nimi on Katuma.
Katuman nimi tulee siitä järvestä. Hämäläiset aikoinaan pakkokäännytettiin ja kastettiin kristinuskoon, monet katuivat kastetta ja kävivät siinä järvessä kastamassa itsensä pois kristinuskosta, siitä tuli Katumajärvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt yhdessäkään? Ihan kauheita paikkoja ovat edelleen. Paitsi tietysti huumehörhöille, niillä menee hyvin. Malmi on nostanut arvoaan lähiaikoina, mutta ei sinne vielä hetkeen perheellinen voi muuttaa.
Juuri näin, ei ne suotta ole mainettaan saaneet, Kurvi varmaan nukuään pehempi, mutta edelleen kaiheita paikkoja nuo on.
-Hüningen on vähän sellainen, missä narkit, salakuljettajat, oman elämänsä rallikuskit ja rappionuoriso viihtyy. Aina on polizei siellä ammuskelemassa (lähinnä huumeiden)salakuljettajia ja purkamassa viikonloppuriitoja heimojen kesken. Enkä nyt viittaa romaniheimoihin.
Vierailija kirjoitti:
Brysselissä hirvein alue ehdottomasti on Molenbeek joka tuli kuuluisaksi vuoden 2016 ter rori iskujen tekijöiden kotipaikkana.
Olen käynyt monellakin pienituloisten/muualta tulleiden asuinalueella (Evere, Saint Josse, Schaerbeek) ja vaikka katukuva niissä onkin varsin värikäs, fiilis on että ihmiset siellä elävät edes jotenkin normaalia elämää ja kadulla voi kulkea rauhassa jos ei hakemalla hae ongelmia.
Molenbeek taas on kuin jokin Piritorin ja Al-Ho lin risteymä helvetistä, järkyttävän rähjäisiä taloja, täysin kamoissa olevia narkkareita ja huumekauppiaita, kyylääviä partaukkoja ja käsin kosketeltava kurjuuden tunnelma. Ainoa paikka jossa olen pelännyt tulevani ryöstetyksi.
Mä olen kiertänyt maailmaa ja Piritorin lisäksi olen pelännyt vain San Sebastianissa (porukka nukkuu makuupusseissa pi ri päissään), Ja Havannassa, jossa kaikkein köyhimmät vie vaatteetkin päältä. Molanbeek ei ole mitään niihin verrattuna kun itse olet selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, ei ne suotta ole mainettaan saaneet, Kurvi varmaan nukuään pehempi, mutta edelleen kaiheita paikkoja nuo on.
Samaa mieltä, Helsingissä on monta kauheeta paikkaa, missä en iki maailmassa voisi kuvitella asuvani. Koko kaupunki on mennyt alaspäin, on rähjäinen ja likainen, eikä ole enää sitä elävää keskustan kaupunkitunnelmaa, mitä joskus oli. Aikaisemmin Helsinki oli Suomessa ainoa kunnon kaupunki, mutta Tampere meni ohi jo vuosia sitten ja nykyään Turkukin on kiilannut Helsingin ohi. Olen muuttanut pois Helsingistä, enkä nykyään edes käy Helsingissä, jos ei ole aivan pakko. Pariin vuoteen ei ole ollut pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kiertänyt maailmaa ja Piritorin lisäksi olen pelännyt vain San Sebastianissa (porukka nukkuu makuupusseissa pi ri päissään), Ja Havannassa, jossa kaikkein köyhimmät vie vaatteetkin päältä. Molanbeek ei ole mitään niihin verrattuna kun itse olet selvinpäin.
Manilan Tondo on minusta myös aika pelottava. Havannassa en ole pelännyt.
Vuosia Helsingissä asuneena oma listani on Kontula, Meri-Rastila, Malmi, Mellunmäki ja Itäkeskus ja kaikki nämä ovat metro-tai junaradan varrella. Vuosaaressa taas en muuttaisi metroaseman lähistölle, mutta esim Aurinkolahti on kuin eri maailma, vaikkei ole edes kaukana metrosta. Sörnäisissä taas tuli käytyä pitkästä aikaa viime vuonna ilta-aikaan ja en ikinä muuttaisi sinne.. huh mitä meininkiä. Nykyisin vältänkin kaikkia noita edellä mainitsemiani paikkoja.
Joku sanoi, ettei hörhöt ajaudu kaupunginosiin, joihin pääsee vain bussilla. Varmasti totta, koska nykyinen asuinpaikkani on kuin täysin eri planeetalta. Mietin välillä et ollaanko sittenkään Helsingissä kun niin rauhallista
Vierailija kirjoitti:
Niitä on paljon. Nekala, Tampere.
Mikäs vika Nekalassa? Eikös siellä ole vanhoja puutaloja?
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa paikkaa kehä III sisäpuolella asuneena valintani "minne en ikinä muuttaisi" paikat on ...
Helsinki:
Paljon parjattu Malmi.(okt-alue tosin jees.)
Pihlajisto - Raskas yleisvaikutelma. (Plussaa tosin, että luontoa lähellä, Vantaanjoki ja Viikki)
Rastila. ihan no go- zone. (Tosin Kallahdenniemi ja muut ihanat luontokohteet lähellä)
Jakomäki. Ei kaipaa selittelyjä.
Kontula. Karsea paikka ja huono fiilis
Kallio/Sörkka - just ne vegehipsterit ym saa verenpaineen koholle
Malminkartano. Ygh.
Vantaalta Koivis, Hakunila, Korso ..
Nimim. Haluan Helsingistä pois
Rastila no gone zone? Etpä ole varmaan Rastilassa koskaan käynytkään. Rastila on pientalovaltainen alue Vanhassa Vuosaaressa :)
Eipä kestä. Ei Kuopiossa samanlaisia kokonaisia ongelmalähiöitä ole kuin isommissa kaupungeissa saati ulkomailla, esim Neulamäessä on suht paljon aika tavallisia pienituloisia, opiskelijoita ym ja on rauhallisia alueita, mutta sit se Juontotien kulma siitä Salelta eteenpäin on kuin joku helvetin Johannesburg.
Nuo aiemmin mainitut lähiöt tai alueet on ne välttämisen arvoiset; muualla ne ongelmat keskittyvät lähinnä yksittäisiin rappuihin ja kaupungin vuokrataloihin.
Ihan keskustan kupeessa oikeastaan ainoastaan Neulamäki ja pistareiden ympäristö on yhtään levotonta, muut alueet ovat hyviä. Keskusta on aina levoton, kaupunki kuin kaupunki.