Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjänä vaihtorahojen antaminen vaikeaa

Vierailija
23.06.2022 |

Siis en ymmärrä miten vaikeaa voi olla antaa oikea määrä vaihtorahoja takaisin. Sama pätee oikean hinnan ja yhteenlasketun hinnan laskeminen oikein. Joo siis ymmärrän, että joskus tulee virheitä mut mulla joka toinen on väärin ellei enemmänkin kun asiakas kerran saa halvemmalla niin eikai se ny siitä valita. Ihan oikeasti ei auta vaikka kuinka laskinta käyttäs ku semmoseen oo aikaa tuolla juhannus huumassa. Myyn siis marjoja.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ihana miten täällä ihmiset neuvoo jotka eivät ole koskaan myyneet marjoja. Firmassa jossa olin itse pari vuotta sitten töissä tosiaan kiellettiin käyttämästä puhelinta tai laskinta hintojen laskemiseen. (Myös istuminen oli työvuoron aikana kielletty.) Asiakkaita oli usein jonoksi asti ja siinä ei todellakaan ollut aikaa eikä käsiä laskea johonkin vihkoon tuotteita samalla, kun ne piti mitata ja pussittaa. Marjamyynti oli todella hektistä ja rasittavaa työtä ja esimiehet olivat kamalia, kaikki työntekijät olivat teinejä ilman aiempaa kokemusta, joten meitä oli helppo kohdella miten vaan.

Sinä hölmönä kuvittelet, ettei erilaisia kokemuksia marjanmyynnistä voi olla.

Itse olen ollut marjoja myymässä, eikä meitä kielletty käyttämästä laskinta.

Niin eikä minullakaan ole kiellytty käyttämästä ap

Vierailija
142/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielistä sen verran, että asiakaspalveluenglantiin auttaa paljon Englannissa reissaaminen. Kieli on helppoa, ja on nautinto jutella oikein hyvää englantia puhuvien kanssa, fraasit tulevat tottakai itsestään takaraivosta kiireessäkin.

Meinaatko että mansikkamyyjän palkalla reissataan ympäri englantia oppimassa kieltä? Pomohan varmaan maksaa tämän kielikylvyn :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADD, ADHD, dyskalkulia, siinä muutama vaihtoehto mikä vois häiritä. Lähipiirissä samanlaisia persoonia, joille nimenomaan numerot ja päässälasku ihan yksinkertaisissakin asioissa, kuten vaikka tuo 20-15.65=??? on vaikeaa

Eihän tuota tarvitse laskea, kun laskee rahaa 15.65 eteenpäin kunnes saa 20€. 5cent 15.70, 10 sent 15.80, 20sent 16€, 2€ 18€ ja 2€ 20€.

Tää on kyllä hassu juttu, mutta en edes muista milloin olen varmasti alle kouluikäisenä kauppaleikissä oppinut tämän, koska minulle on tämä ollut aina itsestään selvyys. Olin sitten teininä kioskissa kesätöissä ja toinen teini ei millään käsittänyt miten tuo laskeminen meni, kaiken lisäks oli meistä se matikassa hyvä.

Tee vaikka paperista leikkirahoja ja harjoittele, jos ei ole mahdollista oikeilla.

Vierailija
144/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADD, ADHD, dyskalkulia, siinä muutama vaihtoehto mikä vois häiritä. Lähipiirissä samanlaisia persoonia, joille nimenomaan numerot ja päässälasku ihan yksinkertaisissakin asioissa, kuten vaikka tuo 20-15.65=??? on vaikeaa

Eihän tuota tarvitse laskea, kun laskee rahaa 15.65 eteenpäin kunnes saa 20€. 5cent 15.70, 10 sent 15.80, 20sent 16€, 2€ 18€ ja 2€ 20€.

Tää on kyllä hassu juttu, mutta en edes muista milloin olen varmasti alle kouluikäisenä kauppaleikissä oppinut tämän, koska minulle on tämä ollut aina itsestään selvyys. Olin sitten teininä kioskissa kesätöissä ja toinen teini ei millään käsittänyt miten tuo laskeminen meni, kaiken lisäks oli meistä se matikassa hyvä.

Tee vaikka paperista leikkirahoja ja harjoittele, jos ei ole mahdollista oikeilla.

Joo en oo koskaa kuullukkaan tommosesta

Vierailija
145/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni töissä tänään engä paremmin kuin eilen. Yritin tuota systeemiä jos astos maksaa vaikka 15 euroa niin lasken eteenpäin siitä rahasummasta lähtien siihen mitä asiakas on antanut. Välillä meni sekasin ja asiakkaan näytti vähän kärsimättömille ja pari tiuskasuaki sai kuulla et etkö sä osaa ny laskea tyyppisiä kommentteja. On se ärsyttävää kun tuotteen hinta vaihtuu lesken päivän ja en saanut edes tietää siitä ennen kuin kysyin hintaa kaveriltani ja hän vastasi ihan toista kun itse luulin. (:

Vierailija
146/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielistä sen verran, että asiakaspalveluenglantiin auttaa paljon Englannissa reissaaminen. Kieli on helppoa, ja on nautinto jutella oikein hyvää englantia puhuvien kanssa, fraasit tulevat tottakai itsestään takaraivosta kiireessäkin.

Meinaatko että mansikkamyyjän palkalla reissataan ympäri englantia oppimassa kieltä? Pomohan varmaan maksaa tämän kielikylvyn :D

No jepp. Eikä mulla ole aikaa matkustella koulun ja töiden ohella.

Vierailija
147/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aina ollut ylipääsemättömän vaikeaa, tuo rahan laskeminen. Silloin kun Suomessa vielä oli käytössä käteinen raha, annoin usein myyjälle 5,20 maksavasta tavarasta vitosen puuttuessa 10,20, että saisin taskuuni rakastamaani setelirahaa. Tämä tuotti usein varsinkin nuorille kesämyyjille ylipääsemättömiä matemaattisia vaikeuksia. Nykyään se on niin helppoa, kun vilauttaa vaan muovikorttia, niin maksu siirtyy helposti myyjän tilille, eikä verottajankaan tarvitse mietiskellä tilitietojen ääressä, että mitenkähän paljon se nyt on myynyt!

Juu tämä tuottaa mullekkin vaikuksia kun en ihan aina tajua sitte kuinka paljo annettiin rahaa lisää ja mitä mun sitte pitäät ehä ja sit oon iha kujal ja sit kesktää ja loppujen lopuks se asiakas sanoo et ompas vaikeeta skea vaikka 10.20€-50,20€ Tyyppisesti ja sitte oot vähän nolona et joo kolmekymppiä takasin. Sama en huomanny yhtä adiakasta ku tuli jotai kulman takaa ja oli menossa tekemään jotain muuta siinä ja sit se asiakas vaa huutaa et herätys ja kaikki ne mun työkaverit kattoo vähä sillai et mitä hemmettiä taas😂💀

Vierailija
148/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä adhd ihmisillä tuo sählääminen, matematiikan ongelmat ja unohtelu korostuu kiireessä ja stressi tilanteessa. Suosittelen hakeutumaan testeihin, jos ei sinulla vielä ole diagnoosia.

Vierailija
149/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä adhd ihmisillä tuo sählääminen, matematiikan ongelmat ja unohtelu korostuu kiireessä ja stressi tilanteessa. Suosittelen hakeutumaan testeihin, jos ei sinulla vielä ole diagnoosia.

Jaaha ja taas + 50 mammat diagnosoimassa muita ihmisiä täällä

Vierailija
150/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi sinun pitää saada laittaa hinnat lappuihin näkymään itsellesi. Laita vaikka teipillä kiinni pieni lappu ja muista vaihtaa samalla kertaa jos tuotteen hinta vaihtuu.

Sinuna käyttäisin pikkuvihkoa ja kynää.

Siihen kirjaat heti joka ostoksen, vaikka käyttämällä lyhennettä "ma", (mansikka), "he" (herne jne), euromäärä siihen perään. Lopuksi laskimella ostokset yhteen ja tehdään vähennys asiakkaan antamasta rahasta.

Ja mikä tärkeintä, yritä keskittyä siihen rauhassa kun asiakas antaa rahaa. Älä kiirehdi vaihtorahan antamisessa ja sekoita niitä heti omiin rahoihisi, vaan odota hetki, jos asiakas muuttaa mielensä ja antaakin eri setelin.

Laita asiakkaan antamat rahat eri paikkaan, vaikka pieneen astiaan, niin ne pysyvät erillään, eikä asiakas voi sekoittaa ajatuksiasi että. "minähän annoin niin ja niin paljon" tmv

Vierailija
151/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi sinun pitää saada laittaa hinnat lappuihin näkymään itsellesi. Laita vaikka teipillä kiinni pieni lappu ja muista vaihtaa samalla kertaa jos tuotteen hinta vaihtuu.

Sinuna käyttäisin pikkuvihkoa ja kynää.

Siihen kirjaat heti joka ostoksen, vaikka käyttämällä lyhennettä "ma", (mansikka), "he" (herne jne), euromäärä siihen perään. Lopuksi laskimella ostokset yhteen ja tehdään vähennys asiakkaan antamasta rahasta.

Ja mikä tärkeintä, yritä keskittyä siihen rauhassa kun asiakas antaa rahaa. Älä kiirehdi vaihtorahan antamisessa ja sekoita niitä heti omiin rahoihisi, vaan odota hetki, jos asiakas muuttaa mielensä ja antaakin eri setelin.

Laita asiakkaan antamat rahat eri paikkaan, vaikka pieneen astiaan, niin ne pysyvät erillään, eikä asiakas voi sekoittaa ajatuksiasi että. "minähän annoin niin ja niin paljon" tmv

Joo näitäkin tapahtuu paljon . Tänään toivotin aamun ensimmäiselle adiakkaalle hyvää joulua, vaikka piti toivottaa hyvää juhannusta

Vierailija
152/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin.

Vierailija
153/153 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin.

Joo edelleen se unohtuu hyvin herkästi jonnekkin toisellepuolelle tiskiä eikä sulla oo aikaa siihen sähläämiseen kun on ruuhkaaika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi