Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko olla minun kavereitani juhannuksen aikaan, kun olen yksin?

Vierailija
23.06.2022 |

Jos laitan tänne aloituksia niin voitaisiin keskustella. Käykö se teille?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yksinäinen. Loma alkoi ja olen kipeenä eikä ole ketään kenen kanssa viestitellä kun perheelliset tuttavat viettää juhannusta keskenään.

Mutta suosittelisin oikeasti että tekisit nimimerkin tänne, niin voi jättää huomiotta kaikki trollit.

Ap on tehnyt nimimerkkinsä jo keskustelun alussa ja kertonut itsestään . Samoin Pentti 67 v. on esittäytynyt ja jokunen muukin kertonut asioista, joista tykkää tai ei tykkää.

"Yksinäinen" alias ap on toivonut, ettei tätä ketjua poisteta vaan keskustelu erilaisten ihmisten välillä voi jatkua, ainakin juhannuksen ajan. Palstalla on muitakin ketjuja, joissa kommentoida, jos ei halua jutella hyvällä fiiliksellä tässä aloituksessa.

Vierailija
82/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hieman töitä, kesantopeltoa ajattelin muokata rikkaruohojen torjumiseksi, yhden tankillisen rikkaruuhon torjunta-ainetta voisi ajaa ohrapellolle jos ei ala tuulemaan liikaa.

Satoi juuri hieman vettä, varmaan uskaltaa kokon illalla polttaa.

Grillaillaan ja vietetään iltaa puutarhassa, mikäli hyttysten sekaan mahtuu.

Vaimolla on lyhyt työpäivä tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Teen hieman töitä, kesantopeltoa ajattelin muokata rikkaruohojen torjumiseksi, yhden tankillisen rikkaruuhon torjunta-ainetta voisi ajaa ohrapellolle jos ei ala tuulemaan liikaa.

Kuulostaa mukavalta. Hauskaa juhannusta sinne.

Vierailija
84/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kuulostaa mukavalta. Hauskaa juhannusta sinne.

Kiitos, sitä samaa!

Vierailija
85/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP - hyvää huomenta!

Vierailija
86/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yksin kaupunkikotona, silti ruokaostokset vielä tekemättä. Nyt yritän nousta ja lähteä, perunoita, makkaraa, kaalia, tomaatteja ja jotain. Hyvää juhannusaattoa kaikille. Eli oikeaa juhannusta, joka on 24.6.

Vierailija
87/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan söpöä ap!

Vierailija
88/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä on tarkoitus keskustella?

Ihan mistä vaan. Vaikka siitä, että kuinka teillä sujuu juhannuksen vietto.

Minulla pärähti ilmastointilaite klo 9 käyntiin. Ikkunat ja verhot visusti kiinni. Jännittää tuleva hellejakso.

Unohdan koko juhannuksen ja uppoudun harrastukseni pariin. Tänään on tunti klo 23, huomenna on workshop ja sunnuntaina treenit. Zoomissa kaikki.

Vierailija
89/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ajeltiin ruohikot torstaina, trimmattiin hankalat paikat mistä ei ruohonleikkuri leikkaa ettei tarvitse aattona ja pyhänä päristellä koneita ja saavat naapurit juhannus rauhan juhlia ilman koneiden pärinää. Nyt sitten itsekkin vaan levätään, grillataan tai katsellaan telkkaria. Helteet kun tulevat niin kastellaan vain kun olen laittanut herneitä yms. sellaista pientä syötävää yrttejä kasvamaan ja kesäkukkia. Telkkari ja tietokone on auki tässä vierekkäin ja katselen tässä samalla telkasta sellaisia ohjelmia joita en ole arkena ehtinyt. 

Kerran olen viettänyt juhannuksen yksin kun puolisoni oli töissä ilta myöhään asti auttamassa ystäväänsä saaden kyllä korvauksen siitä niin ettei ilmaiseksi tarvinnut eikä se tuottanut minulla mitään tuskaa olla yksin hetken aikaa. Mulla ollut puoliso kyljessä yli 30 vuotta mutta joskus nuorena kun jouduin jouluja viettämään ihan yksin niin tiedän miltä se tuntuu niin että kukaan ei kaipaa ja kaikki menevät omiin rientoihinsa ja minut vain unohdettiin kun en sopinut joukkoon. 

Pari läheisriippuvaista tunnen jotka eivät tiedä mitä on viettää juhlapyhiä yksin ja ne järjestävät hyvissä ajoin seuraa itselleen niin ettei varmasti jää yksin. Kamalin pelko tai uhkatilanne olisi jäädä yksin niin he varmistavat jo puoli vuotta etukäteen ettei varmasti jää yksin. Kelpaa kuka tahansa ronklaamatta. Kun kysyn niin ne ovat jo sovittu kauan sitten. 

Vierailija
90/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP - hyvää huomenta!

Huomenta. 😊

Vierailija
91/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä on tarkoitus keskustella?

Ihan mistä vaan. Vaikka siitä, että kuinka teillä sujuu juhannuksen vietto.

Minulla pärähti ilmastointilaite klo 9 käyntiin. Ikkunat ja verhot visusti kiinni. Jännittää tuleva hellejakso.

Unohdan koko juhannuksen ja uppoudun harrastukseni pariin. Tänään on tunti klo 23, huomenna on workshop ja sunnuntaina treenit. Zoomissa kaikki.

Täällä on vasta 23 astetta huonelämpö eikä pärähdä vielä ilmastointilaite. Se asennettiin viime kesänä helteiden jälkeen jotenka pääsen sitä käyttämään vasta tänä kesänä. 

Vierailija
92/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yksinäinen. Loma alkoi ja olen kipeenä eikä ole ketään kenen kanssa viestitellä kun perheelliset tuttavat viettää juhannusta keskenään.

Mutta suosittelisin oikeasti että tekisit nimimerkin tänne, niin voi jättää huomiotta kaikki trollit.

Ap on tehnyt nimimerkkinsä jo keskustelun alussa ja kertonut itsestään . Samoin Pentti 67 v. on esittäytynyt ja jokunen muukin kertonut asioista, joista tykkää tai ei tykkää.

"Yksinäinen" alias ap on toivonut, ettei tätä ketjua poisteta vaan keskustelu erilaisten ihmisten välillä voi jatkua, ainakin juhannuksen ajan. Palstalla on muitakin ketjuja, joissa kommentoida, jos ei halua jutella hyvällä fiiliksellä tässä aloituksessa.

Juuri näin. Hyvällä fiiliksellä jutellaan. 😊

Vierailija
93/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa rekisteröidä jokin nimimerkki tänne, että tiedämme kenen aloituksiin vastaamme.

Jos laitan viestiä vaikka nimimerkillä ~Yksinäinen ~

Mutta nyt et ole enää yksinäinen, kun me ollaan täällä kanssasi.

Joko joit aamukahvit/teet/jotain muuta?

Täällä on tarjous-Kulta Katriinat jo keitelty. Pitää pestä perunat ja keittää ne lounaaksi. Salaatti on pilkkomattomia myös. Hyvä tästä tulee.

Vierailija
94/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta ja juhannusta kaikille!

Mulla on ollut täällä kaksi kuukautti orpo kissanpentu hoidossa ja nyt se on siinä iässä, että voisi alkaa etsimään omaa kotia. Tänään tuli vahva tunne, että olisikohan se sittenkin jo omassa kodissaan?

Vierailija
95/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ilmastointia, mutta asutaan kuusimetsän keskellä niin vilpoisa ellei mene pihalle. Ajattelin pestä lasten uima-altaan tänään valmiiksi hellejaksoa varten. Mansikkamaalla on jo isot raakileet, pitäisköhän kastella helteiden aikanahmmm. Hyvää juhannusta vaan kaikille !

Vierailija
96/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta ja juhannusta kaikille!

Mulla on ollut täällä kaksi kuukautti orpo kissanpentu hoidossa ja nyt se on siinä iässä, että voisi alkaa etsimään omaa kotia. Tänään tuli vahva tunne, että olisikohan se sittenkin jo omassa kodissaan?

On se. On jo tottunut teihin :)

Vierailija
97/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa rekisteröidä jokin nimimerkki tänne, että tiedämme kenen aloituksiin vastaamme.

Täällä on tarjous-Kulta Katriinat jo keitelty. Pitää pestä perunat ja keittää ne lounaaksi. Salaatti on pilkkomattomia myös. Hyvä tästä tulee.

Niinpä! Olette parasta A-ryhmää.

Olen juonut jo kahdetkin aamukahvit.

Vierailija
98/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaanko juhannus-jatkokertomus? Aloitan:

Pentti ja Kaarina tuskailivat kuumassa kaksiossaan Taka-Töölössä.

"Eiköhän me lähetä sinne MIrjamin ja Akin mökille Haminaan?" Kaarina ehdotti ja taitteli roskiin talouspaperisiivun jolla oli pyyhkinyt otsansa.

"Älä nyt, eihän meitä oo ees kutsuttu", Pentti sanoi.

"No ei niitä haittaa, viedään rasia mansikoita, jääkaapissa on ne eiliset", sanoi Kaarina.

Pentti ja Kaarina pakkasivat kevyesti ja lähtivät matkaan.

Kaupunki oli hiljentynyt ja moottoritiekin nopea, ja pian oltiin jo lähellä Porvoota. Kaarina ajoi, koska tuli aina kyydissä huonovointiseksi.

"Pitäiskö kuitenki soittaa ja pikkasen varottaa", Pentti sanoi.

"Ei, koska ne keksii äkkiä jonkun syyn miksei ne muka oo siellä. Jos me vaan ilmestytään, ne ei voi mitään."

Kuninkaantien huoltsikalla pari joi pikaiset kahvit vain euro kakskyt senttiä kuppi, ja sitten matka jatkui. Kello oli seitsemän. Ihmeteltiin illan valoisuutta.

"No koska on juhannus", Kaarina totesi.

"Nii-i."

Pentti oli ostanut huoltoaseman karkkikaupasta pussin lakuja. Puolisalaa, pieni lahja. Pentillä oli huono aavistus koko reissusta. Mirjami ja Kaarina olivat vanhoja kavereita kouluajoilta, mutta Pentistä tuntui että Mirjami oli alkanut ottaa etäisyyttä. Viime kerralla Mirjamin ja Akin mökillä Kaarina oli juonut yksin pullollisen lähitilan marjaviiniä. Pentti oli löytänyt vaimonsa halkopinon takaa, tuulitakki oksaan revenneenä. Sammunut kuin tukki. Asiasta ei saanut muistuttaa, tai Kaarina alkoi vetää esiin Pentin kömmähdyksiä vuosien takaa. Turvavyö tuntui puristavalta.

Pentin mielessä alkoi pyörimään Wienin leike. Se olisi hyvä syödä tukevasti matkalla, koska todennäköisesti perillä eväät olisivat kosteaa sorttia. Loviisassa voisi olla hyvä pysähtyä. Onneksi liikenne veti ja Pentin kaasujalka alkoi olla raskas.

Vierailija
99/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Olette parasta A-ryhmää.

Olen juonut jo kahdetkin aamukahvit.

Taidanpa ottaa toisenkin kupillisen. Pöydälle oli jäänyt munkkipossu pussiin, joka oli auki. Kuivanut munkki kahvin kanssa, meneehän se, mutta vähän on kuivahko pinta.

Vierailija
100/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkkiohje, mutta laitan täytteeksi vadelmahilloa mieluummin kuin omenahilloa.

https://www.valio.fi/ammattilaiset/reseptit/munkkipossu/

Juhannusmunkkeja, uusi perinne on alkanut.