Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko olla minun kavereitani juhannuksen aikaan, kun olen yksin?

Vierailija
23.06.2022 |

Jos laitan tänne aloituksia niin voitaisiin keskustella. Käykö se teille?

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä joskus viiniä ottaa. Itse otan huomenna.

Vierailija
62/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perheellinen ja oman perheen kanssa vietämme juhannusta. Silti sisällä kalvaa sellainen sosiaalinen yksinäisyys, et olis kiva edes viestitellä joidenkin kanssa tai miksi ei kävis joku kylässä. Sellaista yhdessäoloa. No en ole yksin et en kai saisi valittaa. Kiitollinen perheestä.

Sama juttu täällä! Lapsetkin jo teinejä niin ovat enempi omissa oloissaan.

Mulla on vaan yksi kaveri ja hänellä on ihan pienet lapset jotka vievät kaiken ajan ja voimat, aika harvoin nähdään nykyään. Pitää tietenkin olla iloinen näistäkin mutta välillä harmittaa.

Jotenkin ei enää osaa tutustua uusiin ihmisiinkään, en tiedä miksi se on niin hankalaa. Jotkut taas tuntuvat saavan uusia kavereita suurin piirtein kauppareissullakin.

En tiedä, onko paha juttu vetää yksin viiniä. Nyt kumminkin teen sitä ja huomenna kakruja.

No eihän siinä mitään pahaa ole. Itsekin otan tässä jokusen siiderin pihalla ja kuuntelen ysärihitaita. Pilvet alkaa häipyä taivaalta, nätti ilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi juuri loma, mutta kauhea sydänsuru nyt. Sunnuntaina lähden ulkomaille. Yritän saada itseni kasaan henkisesti ennen sitä. Ihmisissä on niin paljon pahaa, kun voivat toisia satuttaa.

*

Kaikkea hyvää sulle ja yritä saada itsesi läjään. Hyvää matkaa ja nauti. 💗

Vierailija
64/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hengessä mukana. Nautin yksinolosta, en oikein jaksa ketään ihmisiä vapaa ajalla.

Vierailija
65/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perheellinen ja oman perheen kanssa vietämme juhannusta. Silti sisällä kalvaa sellainen sosiaalinen yksinäisyys, et olis kiva edes viestitellä joidenkin kanssa tai miksi ei kävis joku kylässä. Sellaista yhdessäoloa. No en ole yksin et en kai saisi valittaa. Kiitollinen perheestä.

Sama juttu täällä! Lapsetkin jo teinejä niin ovat enempi omissa oloissaan.

Mulla on vaan yksi kaveri ja hänellä on ihan pienet lapset jotka vievät kaiken ajan ja voimat, aika harvoin nähdään nykyään. Pitää tietenkin olla iloinen näistäkin mutta välillä harmittaa.

Jotenkin ei enää osaa tutustua uusiin ihmisiinkään, en tiedä miksi se on niin hankalaa. Jotkut taas tuntuvat saavan uusia kavereita suurin piirtein kauppareissullakin.

En tiedä, onko paha juttu vetää yksin viiniä. Nyt kumminkin teen sitä ja huomenna kakruja.

No eihän siinä mitään pahaa ole. Itsekin otan tässä jokusen siiderin pihalla ja kuuntelen ysärihitaita. Pilvet alkaa häipyä taivaalta, nätti ilta.

Olisipa mukavaa istuskella jonkun kanssa pihalla.

Vierailija
66/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä idea, ja tuo varmasti iloa monelle. Pelkään kuitenkin, että tämäkin poistetaan! AV:lts on lähtenyt nyt niin monta täysin asiallista ketjua. Yksikin asiaton kommentti niin koko ketju poistetaan sen sijaan, että siistittäisiin vain ne epäasialliset kommentit. 😕

Juhannuksen vietto yksin voi olla joillekin vaikea asia, tällaiset ketjut taas voivat tosissaan piristää! Toivon, että tämä ketju saa jäädä. 🙏

Vierailija
67/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää lentokoneet! Ikinä en ole ollut semmoisessa. Nyt kuitenkin lapsenlapset on tulossa Kreikasta Suomeen.

Vierailija
68/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sua,

sama täällä. exä lähtenyt uuden naisensa kanssa juhannuksenviettoon, minä yksin kaupungissa. hengittelen, ehkä ensi viikolla on jo parempi olo kun juhannus on lusittu.

Vierailija
69/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvä idea, ja tuo varmasti iloa monelle. Pelkään kuitenkin, että tämäkin poistetaan! AV:lts on lähtenyt nyt niin monta täysin asiallista ketjua. Yksikin asiaton kommentti niin koko ketju poistetaan sen sijaan, että siistittäisiin vain ne epäasialliset kommentit. 😕

Juhannuksen vietto yksin voi olla joillekin vaikea asia, tällaiset ketjut taas voivat tosissaan piristää! Toivon, että tämä ketju saa jäädä. 🙏

En ole poistattamassa ketjua, en edes ole lukenut siitä kun aloituksen ja pari ensimmäistä viestiä ja nyt tämän (tällä hetkellä) viimeisen sivun. Se, mikä on minusta surullista on kuitenkin, että luultavasti ap:n (ja ehkä muidenkin kommentoijien) toiveissa olisi mieluummin viettää juhannusta ihan oikeiden ihmisten parissa. Hän ei kuitenkaan tänäkään vuonna tee mitään, jotta se toteutuisi, koska tähän ketjuun kommentoijat mahdollistavat sen, että voi olla yksin ja silti kuvitella olevansa osa yhteisöä.

Mutta jos tällainen tulevaisuus riittää ap:lle jatkossakin, niin silloinhan se on ihan ok.

Vierailija
70/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi sua,

sama täällä. exä lähtenyt uuden naisensa kanssa juhannuksenviettoon, minä yksin kaupungissa. hengittelen, ehkä ensi viikolla on jo parempi olo kun juhannus on lusittu.

Tuo on pahinta! Minulla ei ole edes ukko lähtenyt mihinkään, mutta tuo entinen vävy ja sen thaityttö.

Vierailija
71/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olen sitten varmaan poikkeus, mutta viihdyn loistavasti Juhannusta täällä av:lla. Yksinkertaisesti siitä syystä, että sairastan, enkä edes jaksaisi muuta kommunikointia. Naputan siis täällä sängyssä tekstiä ihan tyytyväisenä, en haikaile muuta - menneitä tai tulevia. Huomenna otan vähän skumppaa, ja saatan innostua enemmänkin jostakin aiheesta 😅

Vierailija
72/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole yksin vaan taas "pakosta" isäni kanssa. Änkesi tänne kylään niin kuin viimeksi. En olisi halunnut häntä tänne, koska ensinnäkin herää aina todella aikaisin. Eli ihan päinvastainen rytmi kuin itselläni. Lisäksi olen huono nukkumaan (unettomuutta talvella) ja olen vasta vähitellen kesällä alkanut nukkua paremmin. Olen silti edelleen vähän heikossa kunnossa ja näin en tahtoisi ketään häiritsemään tänne. Saatan nukahtaa vasta kello 4 jolloin isäni jo herää. Näin homma ei oikein toimi. Isälläni on myös vauhti päällä koko päivän ja pitäisi itsekin jaksaa karata sinne tänne. Minusta ei ole nyt siihen. Makaan täällä sängyssä ja jalat kramppaavat. Ehkä olin liikaa auringossa tai join liian vähän. Samalla alaselkä kipeä. Tämän lisäksi isäni ei pääse millään yli siitä kuinka en ole saanut itselleni vielä ammattia hankittua. Näin ne samat valitukset ja painostukset siihen liittyen. Ja tunnen itseni huonoksi jo muutenkin.

Samalla olen yksinäinen ja toisaalta en meinaa nyt kestää isäni seuraa enää. Se vielä korostaa sitä kuinka muut juhlivat ja pitävät hauskaa. Itse en saisi edes huilata päivisin, kun sekin ihmetyttää toista. Kyllä päivällä mietin kuinka surkeaa tämä kaikki välillä on. Olen melko nuori ja oikeastaan en ole ikinä juhlinut juhannusta mitenkään enkä ollut missään. Sori valitus, mutta päätin kirjoittaa. Onhan tämä jotain ihan naurettavaakin toisaalta. Katsotaan miten kestän kolme yötä tätä juhlaa.

Vierailija
73/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~Yksinäinen~ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko "yksinäinen" eli ap ja "Pentti" siis sama henkilö vai eri?

Olen ihan tavallinen vanhempi nainen enkä mikään Pentti.

Mäkin oon, enkä myöskään mikään Pentti.

Moro taas, kävin välillä syömässä salaattia ja keitin kahvit.

Laitan tähän nuorempien (nehän niitä kyseli) ja juhannuksen iloksi tissit😊

( ) ( )

Vierailija
74/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, ne oli muokkaantuneet oudoksi.

Ei siis onnistunut.

Vierailija
75/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole yksin vaan taas "pakosta" isäni kanssa. Änkesi tänne kylään niin kuin viimeksi. En olisi halunnut häntä tänne, koska ensinnäkin herää aina todella aikaisin. Eli ihan päinvastainen rytmi kuin itselläni. Lisäksi olen huono nukkumaan (unettomuutta talvella) ja olen vasta vähitellen kesällä alkanut nukkua paremmin. Olen silti edelleen vähän heikossa kunnossa ja näin en tahtoisi ketään häiritsemään tänne. Saatan nukahtaa vasta kello 4 jolloin isäni jo herää. Näin homma ei oikein toimi. Isälläni on myös vauhti päällä koko päivän ja pitäisi itsekin jaksaa karata sinne tänne. Minusta ei ole nyt siihen. Makaan täällä sängyssä ja jalat kramppaavat. Ehkä olin liikaa auringossa tai join liian vähän. Samalla alaselkä kipeä. Tämän lisäksi isäni ei pääse millään yli siitä kuinka en ole saanut itselleni vielä ammattia hankittua. Näin ne samat valitukset ja painostukset siihen liittyen. Ja tunnen itseni huonoksi jo muutenkin.

Samalla olen yksinäinen ja toisaalta en meinaa nyt kestää isäni seuraa enää. Se vielä korostaa sitä kuinka muut juhlivat ja pitävät hauskaa. Itse en saisi edes huilata päivisin, kun sekin ihmetyttää toista. Kyllä päivällä mietin kuinka surkeaa tämä kaikki välillä on. Olen melko nuori ja oikeastaan en ole ikinä juhlinut juhannusta mitenkään enkä ollut missään. Sori valitus, mutta päätin kirjoittaa. Onhan tämä jotain ihan naurettavaakin toisaalta. Katsotaan miten kestän kolme yötä tätä juhlaa.

Voi sinua! Varsinainen juhla :D Perhe on kyllä välillä pahin.

Vierailija
76/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä alkuunkaan käynyt.  Nopeus lähinnnä. 

Jos mies sovitaan kehän.

Vierailija
77/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi vaikka Juhannuksesta ilmiönä? Mitä sana Juhannus tuo sinulle mieleen ja mitä uskot sen merkitsevän muille?

Sen historiallinen merkitys on kiinnostava. Miten kauan tuota keskikesän juhlaa lieneekään vietetty. Täällä keskiyön auringon seutuvilla Juhannuksen juhliminen on ymmärrettävää, mutta entä muissa maissa, keskemmällä palloa?

Vierailija
78/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaanko juhannus-jatkokertomus? Aloitan:

Pentti ja Kaarina tuskailivat kuumassa kaksiossaan Taka-Töölössä.

"Eiköhän me lähetä sinne MIrjamin ja Akin mökille Haminaan?" Kaarina ehdotti ja taitteli roskiin talouspaperisiivun jolla oli pyyhkinyt otsansa.

"Älä nyt, eihän meitä oo ees kutsuttu", Pentti sanoi.

"No ei niitä haittaa, viedään rasia mansikoita, jääkaapissa on ne eiliset", sanoi Kaarina.

Pentti ja Kaarina pakkasivat kevyesti ja lähtivät matkaan.

Kaupunki oli hiljentynyt ja moottoritiekin nopea, ja pian oltiin jo lähellä Porvoota. Kaarina ajoi, koska tuli aina kyydissä huonovointiseksi.

"Pitäiskö kuitenki soittaa ja pikkasen varottaa", Pentti sanoi.

"Ei, koska ne keksii äkkiä jonkun syyn miksei ne muka oo siellä. Jos me vaan ilmestytään, ne ei voi mitään."

Kuninkaantien huoltsikalla pari joi pikaiset kahvit vain euro kakskyt senttiä kuppi, ja sitten matka jatkui. Kello oli seitsemän. Ihmeteltiin illan valoisuutta.

"No koska on juhannus", Kaarina totesi.

"Nii-i."

Pentti oli ostanut huoltoaseman karkkikaupasta pussin lakuja. Puolisalaa, pieni lahja. Pentillä oli huono aavistus koko reissusta. Mirjami ja Kaarina olivat vanhoja kavereita kouluajoilta, mutta Pentistä tuntui että Mirjami oli alkanut ottaa etäisyyttä. Viime kerralla Mirjamin ja Akin mökillä Kaarina oli juonut yksin pullollisen lähitilan marjaviiniä. Pentti oli löytänyt vaimonsa halkopinon takaa, tuulitakki oksaan revenneenä. Sammunut kuin tukki. Asiasta ei saanut muistuttaa, tai Kaarina alkoi vetää esiin Pentin kömmähdyksiä vuosien takaa. Turvavyö tuntui puristavalta.

Vierailija
79/131 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sanoa sille isällesi, että olet nyt vähän kipeä, kuumettakin varmaan ja pyydät tuomaan vuoteeseen syötävää ja juotavaa. Jospa kyllästyisi passaamiseen ja lähtisi pois?

Vierailija
80/131 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yksinäinen. Loma alkoi ja olen kipeenä eikä ole ketään kenen kanssa viestitellä kun perheelliset tuttavat viettää juhannusta keskenään.

Mutta suosittelisin oikeasti että tekisit nimimerkin tänne, niin voi jättää huomiotta kaikki trollit.