Voisitteko olla minun kavereitani juhannuksen aikaan, kun olen yksin?
Jos laitan tänne aloituksia niin voitaisiin keskustella. Käykö se teille?
Kommentit (131)
Tuo edellinen karvaviesti oli sille tissikuvia vinkuvalle kakaralle.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin kanssa postata kuvan tisseistäni joka on tooosi karvainen. Karvanaama minullakin!
-----------------------------------------
Ja liki varmuudella pidän juhannus-juttuseuraa! Täällä on Kari. Hei vaan! Olen se kauhea viärinkirjoittaja josta äippäopet saa raivarit suomenkielen pahoinpitelystä.
Rauhotuhan nyt. Ei sulla ole hätäpäivää. Eläkä postaa mitään kuvia.
Sireeni ei oikein. Sireeni on hälytysajoneuvossa.Kyseessä on syreeni puu. Siis puu jossa liloja tai valkeita tuoksuvia kukkia. SYREENI.
Vierailija kirjoitti:
Sireeni ei oikein. Sireeni on hälytysajoneuvossa.Kyseessä on syreeni puu. Siis puu jossa liloja tai valkeita tuoksuvia kukkia. SYREENI.
Pitäisi tietää tuo, koska mieheni on palopäällikkö, tyttäreni kummisetä on iso kapiainen. Arvonimeään ei täällä kuulemma saa mainita.
Vierailija kirjoitti:
Kielitoimiston mukaan kasvista voi käyttää molempia sanoja, syreeni tai sireeni. Jälkimmäinen on arkisempi.
Terveiset myös minulta! Miehen kanssa vietetään juhannusta keskisuuressa kaupungissa kerrostalossa. Loma on aluillaan ja kesä kukkeimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Terveiset myös minulta! Miehen kanssa vietetään juhannusta keskisuuressa kaupungissa kerrostalossa. Loma on aluillaan ja kesä kukkeimmillaan.
Tää muija toivottaa sinne myös Hyvää Juhannusta!
Kippis & kulaus.
Aloitetaanko juhannus-jatkokertomus? Aloitan:
Pentti ja Kaarina tuskailivat kuumassa kaksiossaan Taka-Töölössä.
"Eiköhän me lähetä sinne MIrjamin ja Akin mökille Haminaan?" Kaarina ehdotti ja taitteli roskiin talouspaperisiivun jolla oli pyyhkinyt otsansa.
"Älä nyt, eihän meitä oo ees kutsuttu", Pentti sanoi.
"No ei niitä haittaa, viedään rasia mansikoita, jääkaapissa on ne eiliset", sanoi Kaarina.
Pentti ja Kaarina pakkasivat kevyesti ja lähtivät matkaan.
Perhe jätti, työpaikkaa ei enää olemassa. Naapurit lähti mökille. Silliä ja perunaa on
Pistetääs Reino Helismaan Etana-laulu jostain 40-luvulta.
Esittäjänä Virve Rosti ja Menneisyyden Vangit
Vierailija kirjoitti:
Perhe jätti, työpaikkaa ei enää olemassa. Naapurit lähti mökille. Silliä ja perunaa on
Miksi perhe jätti? Ei tarvitse vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon siis Pentti 67v
Kiitos! Hyvä idea jutella vaikka sitten kirjoittamalla palstalla. Miksi olet yksin tai yksinäinen?
Olen yksin omasta tahdostani. En jaksa ihmisiä. Huomenna kuitenkin kolme pikkuriiviötä.
~Yksinäinen~ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi perhe jätti? Ei tarvitse vastata.
Tuo ei kyllä ole minun kirjoittamani vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Olen perheellinen ja oman perheen kanssa vietämme juhannusta. Silti sisällä kalvaa sellainen sosiaalinen yksinäisyys, et olis kiva edes viestitellä joidenkin kanssa tai miksi ei kävis joku kylässä. Sellaista yhdessäoloa. No en ole yksin et en kai saisi valittaa. Kiitollinen perheestä.
Sama juttu täällä! Lapsetkin jo teinejä niin ovat enempi omissa oloissaan.
Mulla on vaan yksi kaveri ja hänellä on ihan pienet lapset jotka vievät kaiken ajan ja voimat, aika harvoin nähdään nykyään. Pitää tietenkin olla iloinen näistäkin mutta välillä harmittaa.
Jotenkin ei enää osaa tutustua uusiin ihmisiinkään, en tiedä miksi se on niin hankalaa. Jotkut taas tuntuvat saavan uusia kavereita suurin piirtein kauppareissullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perheellinen ja oman perheen kanssa vietämme juhannusta. Silti sisällä kalvaa sellainen sosiaalinen yksinäisyys, et olis kiva edes viestitellä joidenkin kanssa tai miksi ei kävis joku kylässä. Sellaista yhdessäoloa. No en ole yksin et en kai saisi valittaa. Kiitollinen perheestä.
Sama juttu täällä! Lapsetkin jo teinejä niin ovat enempi omissa oloissaan.
Mulla on vaan yksi kaveri ja hänellä on ihan pienet lapset jotka vievät kaiken ajan ja voimat, aika harvoin nähdään nykyään. Pitää tietenkin olla iloinen näistäkin mutta välillä harmittaa.
Jotenkin ei enää osaa tutustua uusiin ihmisiinkään, en tiedä miksi se on niin hankalaa. Jotkut taas tuntuvat saavan uusia kavereita suurin piirtein kauppareissullakin.
En tiedä, onko paha juttu vetää yksin viiniä. Nyt kumminkin teen sitä ja huomenna kakruja.
Mulla alkoi juuri loma, mutta kauhea sydänsuru nyt. Sunnuntaina lähden ulkomaille. Yritän saada itseni kasaan henkisesti ennen sitä. Ihmisissä on niin paljon pahaa, kun voivat toisia satuttaa.
Voi kun ei poistaisi vaan saataisiin jutella.