Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tervehtiminenkin keski-ikäiseltä naiselta väärin?

Vierailija
23.06.2022 |

Sattuipa tänään rappukäytävässä. Tervehdin vastaantulevaa miestä kuten tervehdin aina naapureita, minä kun olen luullut sen kuuluvan hyviin tapoihin. Mies vastaa halveksivaan sävyyn "Moikka akka." Siis mitä? Mitä minä tein väärin? Näinkö paljon miehet vihaavat keski-ikäisiä naisia, että normaalin tervehdykseen sopii vastata nimittelemällä toista akaksi? Että asia, jota on tavattu pitää normaalina käytöstapana, onkin miestä kohtaan joku hirveä rauhanhäiritseminen ällöttävän keski-ikäisen akan taholta?

Tuntuu, että emme saisi olla edes olemassa. Tämä kyllä tekee tosi epävarmaksi ihan normaalissa arkipäiväisessä kanssakäymisessä. Voisiko joku miespuolinen henkilö valottaa edelläkuvatun käytöksen motiiveja, todellakin kiinnostaisi tietää?

Kommentit (335)

Vierailija
101/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen, enkä ole kokenut näkymättömyyttä tai vähättelyä. Voisiko oma asenne tai itsetunto myös vaikuttaa asiaan. Uskon myös siihen, että tuo tervehtijä sanoi moikka moikka.

''En ole itse kokenut asiaa x -> kuvittelet ja ilmiötä ei ole olemassa''

Vierailija
102/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kokee liian paljon häpeää. Myötähäpeä, eli muiden tekemisten häpeäminen onkin jo ihan eri tasolla.

Kuten tutkijat sanoo, häpeä on ok jos siitä oppii jotain, mutta ap:n tapauksessa siitä ei ole mitään hyötyä. Ei naapuri opi siitä mitään, jos sinä häpeät hänen tekemisiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tervehdi vastaan, koska en halua rohkaista häntä juttelemaan kanssani ja tuntuu, että tuo vanhus takertuu kuin liima kaikkiin, jotka sanovat hänelle edes hei. 

Olen nähnyt vastaavan tapauksen, mutta turha näistä täällä on kertoa. Tässä ketjussa kokoontuvat määkimään yhteen ääneen ne lampaat, joiden mielestä pitää tervehtiä. Pitäisi perustaa erikseen ketju, jossa aiheena olisi Miksi ei kannata tervehtiä kerrostalossa. Siihen kyllä löytyisi monenlaisia tarinoita.

Vierailija
104/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tervehdi vastaan, koska en halua rohkaista häntä juttelemaan kanssani ja tuntuu, että tuo vanhus takertuu kuin liima kaikkiin, jotka sanovat hänelle edes hei. 

Olen nähnyt vastaavan tapauksen, mutta turha näistä täällä on kertoa. Tässä ketjussa kokoontuvat määkimään yhteen ääneen ne lampaat, joiden mielestä pitää tervehtiä. Pitäisi perustaa erikseen ketju, jossa aiheena olisi Miksi ei kannata tervehtiä kerrostalossa. Siihen kyllä löytyisi monenlaisia tarinoita.

On eri asia jättää vastaamatta, tai vastata loukkaavasti.

Vierailija
105/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liity mitenkään ikääsi. Kyseisellä ihmisellä on itsellään ongelmia. Jännä että tietyn ikäiset naiset ajattelee kaiken johtuvan iästään.

Vierailija
106/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten järjestelemässä sukulaiseni kotia, kun hänen piti muuttaa hoivakotiin. Kuljin hissillä eestaas pari päivää. Kutsuin tavarakuormieni sekaan aina muita asukkaita ja pahoittelin hissin jatkuvaa varaamistani. Reaktioita oli kahdenlaisia: niitä, jotka tulivat ja juttelivat ja niitä, jotka luikkivat pakoon. Mietin niiden parin päivän aikana, mikä tragedia onkaan, että suomalaiset laitettiin asumaan kerrostaloihin.

Vierailija
107/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen, enkä ole kokenut näkymättömyyttä tai vähättelyä. Voisiko oma asenne tai itsetunto myös vaikuttaa asiaan. Uskon myös siihen, että tuo tervehtijä sanoi moikka moikka.

''En ole itse kokenut asiaa x -> kuvittelet ja ilmiötä ei ole olemassa''

Varmasti on. Mutta kannatan myös sitä, että rinta rottingille, eikä alistuta.

Vierailija
108/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi varma sanoiko moi akka vai moikka moikka, niin tervehtisin seuraavallakin kerralla. Jos olisi töykeä silloinkin, antaisin jatkossa olla rauhassa. Toisilla on taakkoja, joista emme tiedä ja toiset ovat vaan epämiellyttäviä. Ei ole kohteliasta jääräpäisesti tervehtiä ihmistä, joka ei siitä pidä. Eikä epämiellyttävistä kannata ottaa itselleen taakkaa.

Vierailija
109/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sanoi moikka moikka? Kuulit väärin jälkimmäisen sanan?

Vierailija
110/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ruuhkaisessa kaupassa nuori nainen kysyi keski-ikäiseltä naismyyjältä mistä löytyy sinappi. Myyjä neuvoi ja toivotti hyvää juhannusta, nainen vastasi v*ttu mikä ämmä 😳. Siis mitä ihmettä? Jäimme myyjän kanssa molemmat sanattomaksi, en muistanut mitä minunkin piti kysyä.

Vierailija
111/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen puumien moikkailu nuoremmille miehille on nykyään seksuaalista häirintää. Vain 17-23 -vuotiaan naiset saavat vapaasti moikkailla ketä tahansa miehiä, sillä ovat parhaassa lapsentekoiässä.

Vierailija
112/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisista voi olla montaa mieltä, mutta täällä Saksassa tervehditään kaikkia kadulla, tuttuja ja tuntemattomia. Tykkään.

Vierailija
113/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No keski-ikäinen nainen nyt on keski-ikäinen nainen eli akka. Katkera, lihava, ruma ja muiden asioihin puuttuva.

Totta ja minä olen huomannut, että suurin osa tuollaisista naisista oikein tahallaan pukeutuvat mahdollisimman rumasti ja epänaisellisesti, sekä yrittävät lihoa entisestään. Pelkääköhän ne, että kaikki miehet, jotka ovat katsoneet parhaimmaksi hommata nuoren ja kauniin aasialaisnaisen vaimokseen, iskevätkin silmänsä vanhaan eltaantuneeseen koppeloon?

Yleensä aasialaisten naisten kanssa liikkuvat miehet noudattavat samaa kaavaa: ylipainoa. Karmeat kuteet ja rumuus.

Vierailija
114/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi muuta syytä kuin että juippi luuli sinun iskeneen häntä. Jotkut luulee että kaikki ystävällisyyden osoitukset vastakkaiselta sukupuolelta on kutsu sänkyyn.

Vierailija
115/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulit varmaan väärin. Moikka akka on niin outo että tuskin sanoi niin. Olen itsekin huomannut että jotkut minua vähän nuoremmat, juntihkot miehet ovat sekä naapurustossa että työpaikalla tosi vihaisia jos heitä tervehtii, saati juttelee. Ilmeisesti epäviehättävän, heitä vanhemman naisen kanssa yhden sanan vaihtaminen vie heidän kallisarvoista aikaansa. Joku on varmaan joskus luullut minun olevan kiinnostunutkin. Yksi korjausmies oli kaiken huipentuma, lirkutteli nätille työkaverilleni, minua katsoi murhaten vaikka asiaa kysyin.

Vierailija
116/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä tuommoisista urpoista. Itse olen nuori nainen ja jotkut ei edes työpaikalla vastaa tervehdykseen. Ihmisillä on huonoja persoonallisuuksia, eivät he ole sen mukavampia muillekaan ihmisille.

Vierailija
117/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ruuhkaisessa kaupassa nuori nainen kysyi keski-ikäiseltä naismyyjältä mistä löytyy sinappi. Myyjä neuvoi ja toivotti hyvää juhannusta, nainen vastasi v*ttu mikä ämmä 😳. Siis mitä ihmettä? Jäimme myyjän kanssa molemmat sanattomaksi, en muistanut mitä minunkin piti kysyä.

Ehkä se oletti, että myyjä taluttaa hänet sinappihyllylle ja ojentaa tuubin silkkityynyllä

Vierailija
118/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kotona asumassa, avohoidossa, kaikenlaista tyyppiä.viimeisessä kolmessa kerrostalossa, missä olen asunut kalliilla asuinalueella Helsingissä normaalissa taloyhtiössä, on rapussani ollut vähintään yksi hullu. Nykyisessä on kolme.

Yksi ei koskaan moikkaa, mutta puhuu minusta selän takana pahaa muille. Yksi on lähetellyt minulle uhkailevia viestejä ja postiluukusta laitettu sisään jotain haisevaa. Tämä henkilö välillä huutaa ja karjuu yksin asunnossaan, joskus tunteja putkeen. Noilla tyypeillä ei ole varmaan edes mitään diagnoosia, ovat ehkä vaan pers häiriöisiä. Kolmas on oikea mt-pitilas ja hän on harmittomin. Ei uskalla avata ovea ja tulla rappuun, jos siellä on joku muu, eikä koskaan vastaa tervehdykseen, eikä katso kohti, pelkää ihmisiä.

Eli kaikenlaista hiihtäjää on. Ap:n naapuri vaikuttaa kuuluvan tuohon hämäräheikkien kategoriaan.

Mielenkiintoisesti nämä ovat muuten kaikki miehiä. Asumisurallani olen kohdannut kaksi naishäirikköä. Heille taloyhtiö hankki nopeasti häädön. Jostain syystä häiritsevää käytöstä siedetään naisilta vähemmän ja nuo häiriköivät miehet saavat jatkaa vuodesta toiseen.

N61

Vierailija
119/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen suomalainen nainen on ruma ylipainoinen norsu. Suihen päälle katkera ja kiukkuinen seksinpihtaaja ja nalkuttaja jonka mies vaihtoi nuoreen ja nättiin kyllästyneenä pihtaukseen ja nalkutukseen. Työpaikoillaan - siis silloin kun eivät oo saikuilla milloin mistäkin liioitellusta syystä tai koiran trimmausajan vuoksi - keski-ikäiset akat kiusaavat koko ajan muita ja eritoten nuoria naisia. Juoruavat muista ja puuttuvat työasioihin jotka eivät heille kuulu.

Miten tämä vuodatus liittyy tuohon sinappituubiin? Tuliko sulle joku paha takauma?

Vierailija
120/335 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tämä palsta on sairas. Sellainen mielen myrkytys paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä