Onko tervehtiminenkin keski-ikäiseltä naiselta väärin?
Sattuipa tänään rappukäytävässä. Tervehdin vastaantulevaa miestä kuten tervehdin aina naapureita, minä kun olen luullut sen kuuluvan hyviin tapoihin. Mies vastaa halveksivaan sävyyn "Moikka akka." Siis mitä? Mitä minä tein väärin? Näinkö paljon miehet vihaavat keski-ikäisiä naisia, että normaalin tervehdykseen sopii vastata nimittelemällä toista akaksi? Että asia, jota on tavattu pitää normaalina käytöstapana, onkin miestä kohtaan joku hirveä rauhanhäiritseminen ällöttävän keski-ikäisen akan taholta?
Tuntuu, että emme saisi olla edes olemassa. Tämä kyllä tekee tosi epävarmaksi ihan normaalissa arkipäiväisessä kanssakäymisessä. Voisiko joku miespuolinen henkilö valottaa edelläkuvatun käytöksen motiiveja, todellakin kiinnostaisi tietää?
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vanhoja ämmiä tervehtiä? Ette ole enää hyvännäköisiä.
No tervehditkö miehiä? Ovatko ne kaikki sinusta hyvännäköisiä? Minulle naapurien tervehtiminen ei ole mikään seksuaalinen asia, mutta nykymiehille kai sitten on. Hyvä että tuli tämäkin asia selväksi.
Hyvä tosiaan, että tämän ketjun myötä tuli miesten asenne selväksi. Normaaleihin sivistyneisiin käytöstapoihinkin kuuluvat asiat ovat teille loukkauksia kun kyseessä on nainen, joka ei ole nuori ja nätti, joten tästä lähtien en enää tervehdikään miehiä.
Onko antaa vinkkejä, miten toimia esimerkiksi huoltomiehen ym. henkilöiden suhteen joiden kanssa asioimista on mahdoton välttää?
Vierailija kirjoitti:
Et siis tervehdi miehiäkään, vai haluatko seksiä kaikkien niiden miesten kanssa, joita tervehdit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se sanoi moikka moikka? Kuulit väärin jälkimmäisen sanan?
Keski-ikäisillä naisilla nyt on paljon muitakin ongelmia. Kerran sattui niin, että oltiin perheen kanssa ostoksilla ja kun vaimo jäi suustaan kiinni tuttavansa kanssa, menin jo autooni odottelemaan, että vaimo tulee muksujen kanssa ja päästään kotiin. En tiedä johtuiko minun ja vaimoni reilusta ikäerosta, mutta viereisen auton ympärillä häärivä tantta sai jonkun kohtauksen, kun vaimoni saapui autollemme. Minulla oli ikkuna auki, koska parkkihallissa oli aika kuuma sinä kesänä. Tantta alko rääkyä jo autossa sisällä olevalle ukolleen, että tee nyt jotain, toi mies yritti ajaa mun ja ostoskärryjen päälle. Minä siis istuin autossa ikkuna auki, mutta auto ei ollut edes käynnissä. Ukko nousi autostaan ja alkoi sättiä minua, johon totesin, että olette kumpikin aivan sekaisin. Eihän auto ole edes käynnissä vielä, eikä liikkunut senttiäkään. Jatkoin, että kerää nyt vaan tantta autoosi ja vie se kotiin rauhoittumaan. :D
Sinulle se ihan jatkuvasti sattuu ja tapahtuu näitä tilanteita juuri keski-ikäisten naisten kanssa, ja aina kauniin nuoren vaimon seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No keski-ikäinen nainen nyt on keski-ikäinen nainen eli akka. Katkera, lihava, ruma ja muiden asioihin puuttuva.
Totta ja minä olen huomannut, että suurin osa tuollaisista naisista oikein tahallaan pukeutuvat mahdollisimman rumasti ja epänaisellisesti, sekä yrittävät lihoa entisestään. Pelkääköhän ne, että kaikki miehet, jotka ovat katsoneet parhaimmaksi hommata nuoren ja kauniin aasialaisnaisen vaimokseen, iskevätkin silmänsä vanhaan eltaantuneeseen koppeloon?
Ihan mielenkiinnosta, miten sinä tervehdit naapureita (vai ovatko he kaikki miehiä ja kauniita nuoria aasialaisnaisia, voihan toki olla, että asut jollakin erityisellä asuinalueella, jossa on vain näitä)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisillä naisilla nyt on paljon muitakin ongelmia. Kerran sattui niin, että oltiin perheen kanssa ostoksilla ja kun vaimo jäi suustaan kiinni tuttavansa kanssa, menin jo autooni odottelemaan, että vaimo tulee muksujen kanssa ja päästään kotiin. En tiedä johtuiko minun ja vaimoni reilusta ikäerosta, mutta viereisen auton ympärillä häärivä tantta sai jonkun kohtauksen, kun vaimoni saapui autollemme. Minulla oli ikkuna auki, koska parkkihallissa oli aika kuuma sinä kesänä. Tantta alko rääkyä jo autossa sisällä olevalle ukolleen, että tee nyt jotain, toi mies yritti ajaa mun ja ostoskärryjen päälle. Minä siis istuin autossa ikkuna auki, mutta auto ei ollut edes käynnissä. Ukko nousi autostaan ja alkoi sättiä minua, johon totesin, että olette kumpikin aivan sekaisin. Eihän auto ole edes käynnissä vielä, eikä liikkunut senttiäkään. Jatkoin, että kerää nyt vaan tantta autoosi ja vie se kotiin rauhoittumaan. :D
Mistä se tiesi teidän ikäero ja mistä se tiesi, että sinun vaimosi tulee sieltä. Nämä on niin tätä: minulla on nuori vaimo, kaikki on aivan kateellisia, lällällää.
Vierailija kirjoitti:
Näin se vaan menee, yli 35v nainen on arvotonta saastaa.
N37
35+ nainen on ainakin usein raivostuttava tyhjästä uhriutuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen puumien moikkailu nuoremmille miehille on nykyään seksuaalista häirintää. Vain 17-23 -vuotiaan naiset saavat vapaasti moikkailla ketä tahansa miehiä, sillä ovat parhaassa lapsentekoiässä.
Puumaksi on kutsuttu naista, joka iskee itseään huomattavasti nuorempia miehiä. Puuma ei ole keski-ikäisen naisen synonyymi. Vai pidetäänkö nykyään kaikkia ikäisiäni naisia puumina?
Mutta hyvä tietää, että tervehtiminen on nykyään miehille seksuaalinen lähestymisyritys. Onko se sitä kaikille miehille, vai vain nuoremmille? Tuonkaan miehen ikää en niin tarkkaan osaa sanoa, saattoi olla nuorempi, mutta saattoi olla ikäisenikin. On varmasti parasta olla tervehtimättä ketään miestä.
Onko olemassa muita, ennen normaaleina käytöstapoina pidettyjä asioita, jotka nykyään tulkitaan seksuaalisiksi? Haluaisin tietää, koska haluan välttyä vastaavilta tilanteilta jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tervehditkö miehiä? Ovatko ne kaikki sinusta hyvännäköisiä? Minulle naapurien tervehtiminen ei ole mikään seksuaalinen asia, mutta nykymiehille kai sitten on. Hyvä että tuli tämäkin asia selväksi.
Hyvä tosiaan, että tämän ketjun myötä tuli miesten asenne selväksi. Normaaleihin sivistyneisiin käytöstapoihinkin kuuluvat asiat ovat teille loukkauksia kun kyseessä on nainen, joka ei ole nuori ja nätti, joten tästä lähtien en enää tervehdikään miehiä.
Onko antaa vinkkejä, miten toimia esimerkiksi huoltomiehen ym. henkilöiden suhteen joiden kanssa asioimista on mahdoton välttää?
Voit aivan hyvin käyttää samaa tyyliä miten tällä palstalla suhtadutaan miehiin, eli sano hänelle heti ovella suorat sanat, että olet pienimunainen vässykkä, joka ei koskaan ole saanut naista!!1 Katso myös hyvin tarkkaan, jos hiusraja on mielestäsi kohonnut, niin siitäkin on syytä ilkkua niin kovaan ääneen, että varmasti myös naapurit kuulevat. Jos tällä on päässään joku päähine, niin riuhtaiset sen hänen päästään hyvin näyttävästi ja ilmoitat, että mies on kaljuuntumassa jo päälaelta.
Ja kirsikkana kakun päällä, miehen pituudesta huolimatta moitit häntä niin lyhyeksi, ettet moista kääpiötä kyllä mieheksesi huolisi.
Tuohan on suorastaan kilttiä verrattuna siihen, mitä täällä puhutaan naisista (anteeksi, eltaantuneista koppeloista). Mutta kun nyt kerran noin viisas kuin sinä neuvoo, niin täytyy varmaan ensi kerralla kokeilla tuota. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No keski-ikäinen nainen nyt on keski-ikäinen nainen eli akka. Katkera, lihava, ruma ja muiden asioihin puuttuva.
Totta ja minä olen huomannut, että suurin osa tuollaisista naisista oikein tahallaan pukeutuvat mahdollisimman rumasti ja epänaisellisesti, sekä yrittävät lihoa entisestään. Pelkääköhän ne, että kaikki miehet, jotka ovat katsoneet parhaimmaksi hommata nuoren ja kauniin aasialaisnaisen vaimokseen, iskevätkin silmänsä vanhaan eltaantuneeseen koppeloon?
Yleensä aasialaisten naisten kanssa liikkuvat miehet noudattavat samaa kaavaa: ylipainoa. Karmeat kuteet ja rumuus.
Olen elämäni aikana törmännyt vain yhteen mieheen, johon tuo kuvaus sopisi. Sinulla saattaa alitajunta tehdä sitä, että haet jatkuvasti katseellasi omaa habitustasi vastaavia miehiä ja koska sinulla on jo valmiiksi ennakkoluuloja, leimaat kaikki kuvaukseesi sopivat miehet miehiksi, joilla on kauniit aasialaiset nuoret vaimot.
Siis olet nähnyt vain yhden keski-ikäisen, ruman ja huonosti pukeutuneen miehen. Onnittelut!
Haluaisin kysyä, enkä pahalla, että onko kokemuksenne keski-ikäisten kohtelusta pelkästään noin negatiivisia ja noin laajalti?
Olen itse 44 enkä ole kokenut mitään negatiivista. Jotkut puhuu muuttuvansa näkymättömiksi. Tätäkään en tunnista lainkaan. Oikeastaan toivoisin, että miesten katselu loppuisi jo, mutta ei ole loppunut. Töissä saan arvostusta enemmän kuin kaipaisin.
Kannattaa pysyä suoraselkäisinä ja jos jotain tuoda esiin niin hyvinvointiamme, osaamistamme ja muuta iän mukanaan tuomaa pääomaa, jota nuoremmilla ei ole. Nuoruuden arvostus on muutenkin niin sanotusti "so last season".
Uraauurtavan pitkittäistutkimuksenkin mukaan naiset ovat onnellisimmillaan keski-ikäisinä!
Ymmärrän ap:n reaktion, olisin itsekin alkuun hätkähtänyt, mutta toisaalta kun tiedän, miten huonosti osa miehistä voi, todennäköisesti suhtautumiseni huonokäytöksiseen mieheen muuttuisi ja olisin vastedes korostetun ystävällinen, kukaties myötätuntoinen. Kyse ei tuossa ollut lainkaan ap:sta saati ap:n ikävaiheesta, vaan kyseisen miehen ongelmista ja pahoinvoinnista.
Ap, älä anna muiden huonon olon lannistaa itseäsi, sinussa ei ole mitään vikaa ja hyvä, kun pidät yllä hyviä käytöstapoja tervehtimällä! Älä lopeta sitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästäkin kommentista. Täytyy varmaan lopettaa kodista poistuminen etten häiritse ulkonäölläni teidän ikinuorten miesten elämää. Millähän sitten elän kun en tietysti voi enää käydä töissäkään? Vai pitäisikö vain tappaa itsensä?
Solvaatko sinäkin tuntemattomia naisia vaikka kadulla? Mitä aasialainen vaimo pitää tästä käytöksestä, onko se hänestä normaalia?
En solvaa ja ihmettelen, miksi sinä teet niin? En tiedä olitko se juuri sinä, mutta ei vaimoni pitänyt keski-ikäisen naisen vaimoni ystävättäreen kohdistunutta solvaamista hyvänä käytöksenä.
Viestistäsi saattoi päätellä, että sinusta on ok vastata naapurin tervehdykseen kutsumalla häntä akaksi, koska keski-ikäiset naiset nyt ovat sinusta niin kuvottavia. Siksi minulle tuli mieleen, että ehkä sinäkin teet niin. Käyttäytyikö tuo "moikka akka"-naapuri sinusta siis sopivasti vai ei?
Ja erikoista, että alat puhua jonkun naisen vaimosi ystävään kohdistamasta haukkumisesta ja vielä epäilet, että se olin minä, vaikka nyt oli kyse siitä, että naapuri vastaa asialliseen tervehdykseen sanomalla akaksi. Olet omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä, enkä pahalla, että onko kokemuksenne keski-ikäisten kohtelusta pelkästään noin negatiivisia ja noin laajalti?
Olen itse 44 enkä ole kokenut mitään negatiivista. Jotkut puhuu muuttuvansa näkymättömiksi. Tätäkään en tunnista lainkaan. Oikeastaan toivoisin, että miesten katselu loppuisi jo, mutta ei ole loppunut. Töissä saan arvostusta enemmän kuin kaipaisin.
Kannattaa pysyä suoraselkäisinä ja jos jotain tuoda esiin niin hyvinvointiamme, osaamistamme ja muuta iän mukanaan tuomaa pääomaa, jota nuoremmilla ei ole. Nuoruuden arvostus on muutenkin niin sanotusti "so last season".
Uraauurtavan pitkittäistutkimuksenkin mukaan naiset ovat onnellisimmillaan keski-ikäisinä!
Ymmärrän ap:n reaktion, olisin itsekin alkuun hätkähtänyt, mutta toisaalta kun tiedän, miten huonosti osa miehistä voi, todennäköisesti suhtautumiseni huonokäytöksiseen mieheen muuttuisi ja olisin vastedes korostetun ystävällinen, kukaties myötätuntoinen. Kyse ei tuossa ollut lainkaan ap:sta saati ap:n ikävaiheesta, vaan kyseisen miehen ongelmista ja pahoinvoinnista.
Ap, älä anna muiden huonon olon lannistaa itseäsi, sinussa ei ole mitään vikaa ja hyvä, kun pidät yllä hyviä käytöstapoja tervehtimällä! Älä lopeta sitä. :)
Ap on provo. Tarkoitus on päästä haukkumaan keski-ikäisiä naisia. Enemmistö kommentoijista näyttää nyt olevan yksinäisiä miehiä. Muut ovat juhannuksen vietossa. Itse odottelen vieraita saapuviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miten sinä tervehdit naapureita (vai ovatko he kaikki miehiä ja kauniita nuoria aasialaisnaisia, voihan toki olla, että asut jollakin erityisellä asuinalueella, jossa on vain näitä)?
Tähän olisi kiinnostavaa saada vastaus. Ja miten puhuttelet keski-ikäisiä naisia vaikka töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen nainen, enkä ole kokenut näkymättömyyttä tai vähättelyä. Voisiko oma asenne tai itsetunto myös vaikuttaa asiaan. Uskon myös siihen, että tuo tervehtijä sanoi moikka moikka.
''En ole itse kokenut asiaa x -> kuvittelet ja ilmiötä ei ole olemassa''
Tämä on yleistä. Tyhmyyttä.
Seuraavan kerran kun kävelet vastaan äijää sano moikka, nulikka! Olet kuitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä syötät pajunköyttä. Koska olethan itse sanonut, että melkein kaikki miehet ovat vaihtaneet keski-ikäiset tantat nuoriin aasialaisiin, joten kyseisellä naisella tuskin on voinut olla mitään ukkoa eikä ukko ainakaan olisi alkanut sättiä sinua, vaan olisi vain katsonut ihaillen kaunista nuorta vaimoasi. Eli tarinasi on hyvin epätodennäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästäkin kommentista. Täytyy varmaan lopettaa kodista poistuminen etten häiritse ulkonäölläni teidän ikinuorten miesten elämää. Millähän sitten elän kun en tietysti voi enää käydä töissäkään? Vai pitäisikö vain tappaa itsensä?
Solvaatko sinäkin tuntemattomia naisia vaikka kadulla? Mitä aasialainen vaimo pitää tästä käytöksestä, onko se hänestä normaalia?
En solvaa ja ihmettelen, miksi sinä teet niin? En tiedä olitko se juuri sinä, mutta ei vaimoni pitänyt keski-ikäisen naisen vaimoni ystävättäreen kohdistunutta solvaamista hyvänä käytöksenä.
Viestistäsi saattoi päätellä, että sinusta on ok vastata naapurin tervehdykseen kutsumalla häntä akaksi, koska keski-ikäiset naiset nyt ovat sinusta niin kuvottavia. Siksi minulle tuli mieleen, että ehkä sinäkin teet niin. Käyttäytyikö tuo "moikka akka"-naapuri sinusta siis sopivasti vai ei?
Ja erikoista, että alat puhua jonkun naisen vaimosi ystävään kohdistamasta haukkumisesta ja vielä epäilet, että se olin minä, vaikka nyt oli kyse siitä, että naapuri vastaa asialliseen tervehdykseen sanomalla akaksi. Olet omituinen.
Voi olla iän puolesta kohdallasi jo myöhäistä/mahdotonta kehittää päättelykyä positiivisempaan suuntaan.
Tuosta akaksi sanomisestahan ei ole kuin kyseisen akan sana. Voi olla aivan hyvin kuullut väärin.
Ensimmäinen kommentoija sanoi, että keski-ikäinen nainen nyt on akka eli ruma ja lihava ja katkera ja muiden asioihin puuttuva, ja sinä vastasit, että totta, ja vielä pukeutuvatkin tahallaan rumasti ja lihovat tahallaan. Mitä muuta siitä voi päätellä, kuin sen, että sinusta on ok vastata keski-ikäisen naisen tervehdykseen kutsumalla tätä akaksi kun tämä kerran on akka?
Logiikka ei ole parhaita puoliasi, tai sitten vain teeskentelet tyhmempää kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla iän puolesta kohdallasi jo myöhäistä/mahdotonta kehittää päättelykyä positiivisempaan suuntaan.
Tuosta akaksi sanomisestahan ei ole kuin kyseisen akan sana. Voi olla aivan hyvin kuullut väärin.
Ensimmäinen kommentoija sanoi, että keski-ikäinen nainen nyt on akka eli ruma ja lihava ja katkera ja muiden asioihin puuttuva, ja sinä vastasit, että totta, ja vielä pukeutuvatkin tahallaan rumasti ja lihovat tahallaan. Mitä muuta siitä voi päätellä, kuin sen, että sinusta on ok vastata keski-ikäisen naisen tervehdykseen kutsumalla tätä akaksi kun tämä kerran on akka?
Logiikka ei ole parhaita puoliasi, tai sitten vain teeskentelet ettet tajua.
Ja itsekin jo nimitit aloittajaa akaksi, joten kai se on sinusta ihan ok sana keski-ikäiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se tiesi teidän ikäero ja mistä se tiesi, että sinun vaimosi tulee sieltä. Nämä on niin tätä: minulla on nuori vaimo, kaikki on aivan kateellisia, lällällää.
Nuorissa ja kauniissa aasialaisvaimoissa on sekin hyvä puoli, ettei heillä ole iän tuomaa näön heikkenemistä tai esim. kaihia, joka tuntuu vaivaavan esim. sinua jos menetkin aivan väärän miehen autoon ostarin parkkihallissa.
Ja ikäeronhan moni suomalaisnainen päättelee siitä, että aasialaiset naiset ovat paljon nuoremman näköisiä, vaikka olisivatkin jo yli 30-vuotiaita.
Tuon kateuden keksit ihan itse. Ei kai nyt yksikään tervepäinen nainen ole kateellinen toisten parisuhteista.
Hyvänen aina, eiväthän suomalaiset naiset sinusta tervepäisiä olekaan! Ja ainahan sinä siitä puhut, kuinka rumat vanhat naiset ovat kateellisia kun eivät voi saada sinua ja siksi netissäkin sinua haukkuvat.