Pistää vihaksi lihavat jotka puolustelee ylipainoaan!!!
Kaikenmoisilla tekosyillä, " hitaalla aineenvaihdunnalla" , isoilla luilla, geeneillä ym. Parhaita on nää jotka väittää ylipainonsa johtuvan jostakin tuntemattomasta " sairaudesta" , jota tosin ei vielä ole heiltä lääkärin toimesta diagnosoitu! Eniten suututtaa se, kun nämä ihmiset hankkiutuvat raskaaksi (ihmetyttää muuten miten joku mies edes viitsii harrastaa seksiä lihavan naisen kanssa, eikö se ällötä?) ja sitten on kaikenlaista vaivaa, verenpainetta, diabetestä, selkä- ja polvikipuja ym. plus sokerina pohjalla karmea, harakatkin pelästyttävä valasmainen olemus!!! Hävetkää lihavat ja miettikää mitä kustannuksia aiheutatte yhteiskunnalle ongelminenne!
Kommentit (79)
Kun vain viitsisivät hoitaa ihoaan ja miettiä ruokavaliotaan...
Samoin ärsyttää äidit jotka keksivät ties mitä kirjainyhdistelmiä selitellessään miksi heidän lapset ovat huonosti käyttäytyviä. Huh, huh! Kasvatuksestahan se on oikeasti kiinni, mutta helppohan se on uusien hatarien diagnoosien taakse piiloutua.
että te laihat voisitte tuntea itsenne hyviksi ja onnistuneiksi ihmisiksi.
onko tuo nyt sitten ihmekään kun koko ajan vain nuoremmat ja nuoremmat sairastuvat syömishäiriöhin.
On totta, että LIIKA ylipaino (ei siis muutama kilo BMI 25 yli) on terveydelle haitallista ja altistaa lukuisille sairauksille. Mutta mihin sitä rajaa sitten aletaan vetämään mihin yhteiskunnan rahoja käytetään? Rajataanko tupakoivat, alkoholistit ja narkomaanit julkisten terveyspalveluiden ulkopuolelle, koska itse tuhoavat terveytensä?
Tein lapseni aikas nuorena(20v) ja olin kaunis joka suhteessa vielä raskauden jälkeenkin (46kg ja 162cm), kasvoistakin.
Sitten imetys aikana hormonit saivat naamani näyttämään perunamaalta(akne) ja kohta oli rintojen väli ja pakarat, selkä aknessa.
Lääkitys joka auttoi, mutta hitaasti.
Sairastuin masennukseen synnytyksen jälkeen(noin pari kk synnytyksen jälken) ja en saa tehtyä mitään(edes noustua usein sängystä) ja olen nykyisin yli80kg painava valas ja mieheni hoitaa lasta ja käy töissä :(
Kauanko jaksaa saa nähdä. Eroa ei ole ottamassa, mutta hän ei olekaan haukkunut muita ihmisiä painon tai ulkonäön perusteella.
että lihavien mollausketjuissa lihavat vakuuttelevat että ovat onnellisia, kauniita ja haluttavia. Sitten kun joku lihava aloittaa ketjun siitä kuinka suree, tuntee itsensä rumaksi ja haluaa laihtua, suuri määrä lihavia peesaa.
Jommassa kummassa ketjussa porukka valehtelee?
Toinen mikä lihavissa ihmetyttää on se, että reilusti ylipainoisen vastakohta on aina " kauhea luukasa" tai sitten vedotaan siihen että laiha " voi olla" naamasta ruma. No niin voi lihavakin... =)
Ei sillä ettäkö olisin lihavia sen kummemmin dissaamassa, olen vain ihmetellyt näitä asioita.
Terveydestään piittamaattomia ihmisiä on pilvin pimein eikä ylipaino ole ainoa piittaamattomuuden muoto. Paljon kauheampaa on esim. tupakointi raskausaikana. Silloin ei ole kyse vain omasta terveydestä.
aamiainen
-puuroa, raejuustoa n. 100g, sokeritonta mehukeittoa, 2dl rasvatonta maitoa
aamukahvi
-kahvi, rasvatonta maitoa ja karjalanpiirakka
lounas
-kasvislinssikeittoa, sorruin _kahteen_ vaalean leivän palaseen oivariinilla, paljon salaattia, 2 dl rasvatonta maitoa
iltapäiväkahvi
-kahvi, rasvatonta maitoa, rasvaton jugurtti
päivällinen
-2 viipaletta täysjyväruisleipää, kevytjuustoa 4 viipaletta, margariinia, tomaatti ja pätkä kurkkua, kahvia ja rasvatonta maitoa, joku hedelmä
iltapala
-purkki maitorahkaa, loraus rypsiöljyä, 0,5 dl mysliä
Painan 90 kg. Olen ns. arkivege, koska työpäikan ruokalassa kasvisruoka on järkevämpää ja parempaa kuin liharuoka.
Vierailija:
Voisiko jokainen reilusti ylipainoinen (huom. ei ne, joilla on joku sairaus siihen syynä!) laittaa tänne totuudenmukaisen listan päivän syömisistään ja liikunnasta? jos joku voi sanoa rehellisesti syövänsä terveellisesti ja sopivan määrän kaloreita päivässä ja liikkuvan, niin ehkä sitten kaikki voisi ymmärtää lihavia paremmin, jos se oikeasti johtuu vaikka aineenvaihdunnasta.
aamupala: Kaurapuuroa, piltti silmä, lasi maitoa
Lounas: -
Välipala: viini rypäeitä 0,5 kg
Päivällinen: Keittoa/kastiketta 2 dl
Iltapala: Yksi leipä siivu, jossa jotain tuore juustoa
päivästä toiseen
168/121
-71/73-
Minun siskollani on (?) kilpirauhasen vajaatoiminta ja " siitä johtuva" lihavuus. Hänen lihavuuteensahan ei varmaan mitenkään vaikuta päivittäiset kalja ja makkara ja se, että hän ei koskaan kävele parkkipaikkaa kauemmas. Hän virnistää inhoten jos tarjoan suklaata, kun ilmeisesti hän ajattelee olevansa uskottavampi niin, mutta valitettavasti olen joskus bongannut hänen laukustaan, roskista päällimmäisenä ym. suklaapapereita.
Ehkä sellainen itselle valehteleminen on oman hyvinvoinnin kannalta ihan perusteltu puolustusmekanismi. Paljon helpompaa ajatella olevansa sairauden uhri kuin myöntää että paino-ongelma johtuu omasta toiminnasta.
On totta, että täällä riittää myös juoppoja , tupakoitsioita ja muita sosiaalipummeja, jotka yhtälailla lihavien kanssa kuluttaa yhteiskuntamme varoja puhumattakaan edustajistamme, jota nostavat omia palkkojaan miten huvittaa, mutta tämä keskustelu oli lihavista.
kuuluisaa tahdonvoimaa enemmän kuin lihavalla. Kaikilla on kuitenkin joku juttu, mihin sitä tahdonvoimaa jotenkin kummassa ei riitäkään. JOko vedetään röökiä tai juodaan viinaa tai eletään huonossa parisuhteessa...jos oikeasti olisi ap:kin niin onnellinen laihassa vartalossaan kaiken tahdonvoimansa kanssa, niin tuskin jaksaisi näin murehtia toisten asioita.
Vierailija:
että lihavien mollausketjuissa lihavat vakuuttelevat että ovat onnellisia, kauniita ja haluttavia. Sitten kun joku lihava aloittaa ketjun siitä kuinka suree, tuntee itsensä rumaksi ja haluaa laihtua, suuri määrä lihavia peesaa. .
No ei kai tee yhdestä lihavasta valehtelijaa, jos joku toinen lihava kertoo erilaisista kokemuksistaan?
Vain lihavat yleistävät ja liioittelevat? Normaalipainoiset eivät koskaan tee niin, vaan he aina ajattelevat ja kommentoivat moniulotteisesti?
Jos laihtuminen olisi kaikille yhtä helppoa, ei täällä olisi yhtäkään lihavaa ihmistä. Sen sijaan ylipaino kasvaa vain koko ajan, ja syytä kannattaisi etsiä siitä, miten tämä yhteiskunta, ihmisten syömä ravinto ja kaikki asiaan vaikuttavat seikat ovat muuttuneet, eikä typeränä väittää, että kyllä nyt vaan on niin, että yhä suurempi ihmisjoukko on jonnekin kadottanut tahdonvoimansa ja jotenkin kummassa muuttuneet huonommiksi ihmisiksi.
Mulle esim. ei ole koskaan ollut ongelma tupakointi tai viinanjuonti tai mielenterveysongelmat, mutta silti pysty ymmärtämään, että me ihmiset olemee erilaisia ja jokaisella on oma heikkoutensa. Ei tulisi mieleenkään alkaa esittämään, että joku tupakoija on huonompi ihminen kuin minä, koska hänellä ei ole tahdonvoimaa.
AP:n kaltaiset saa mun puolestani pysytellä ihan rauhassa omissa täydellisissä pikku piireissään halveksimassa muita sydämensä kyllyydestä. Ei tyhmän ihmisen mielipiteet tunnu missään.
Joku tuolla käytti perusteena lihavuuteensa masennusta, Mutta olen edelleen sitä mieltä että kyllä siellä jääkaapilla pitää käydä tiuhaan että lihoo... olipa sit masentunut tai ei.
Ja on pikkuisen eriasia verrata aknee ja lihavuutta. Lihavuus on 99,99 prosenttisesti vapaaehtoista kun taas ihotaudit ei sitä ole.
Aikamoisen typerää väittää, että kukaan läski ei voi olla onnellinen ja rakstettu. Samalla voisi sanoa, että kukana ei voi olla onnellinen, koska tuskin kenelläkään asiat on ihan täydellisesti. Minä ainakin olen onnellinennäin lihavanakin, en läskeistäni, vana niistä huolimatta. JA tiedän että läheiseni rakastavat ainakin minua, ei jotain ulkokuorta. Kyllä mua pelottaisi, jos mieheni esim. halveksuisi lihavia, vaikka itse olisinkin hoikka. Sehän vaan kertoisi siitä, että minua ei hyväksytä ihmisenä juuri sellaisena kuin olen, vaan täytyisi täyttää jotkut normit.
Onneksi emme ole ulkonäkökeskeisiä ihmisiä, vaan nautimme elämästä.
Suurimmalla osalla ihmisistä ylipainon syy on jokin muu kuin elimellinen. Sellaiseksi ei lasketa esim. masennusta. Eli ylipaino johtuu pa. energian saannin ja kulutuksen vääränlaisesta suhteesta!
puolustelee eivät liiku yhtään ja syövät muka aina laihdutusruokaa, milloin pisteillä milloin atkinsilla. Itse olen hoikka ja harrastan liikuntaa ja syön kaikkea kohtuudella. Sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä vaan heidän mielestään pystyn syömään mitä vain. Paskapuhetta!
Vierailija:
puolustelee eivät liiku yhtään ja syövät muka aina laihdutusruokaa, milloin pisteillä milloin atkinsilla. Itse olen hoikka ja harrastan liikuntaa ja syön kaikkea kohtuudella. Sillä ei kuulemma ole mitään merkitystä vaan heidän mielestään pystyn syömään mitä vain. Paskapuhetta!
Ainaa saa kuulla niiden pojoiluista ja siitä kuinka vähän ne on taas syöneet ja mukamas laihtuneet ja blaa blaa blaa. Silti mitään tuloksia ei näy!
Ravintoterapeutin kanssa väännetty asiaa ja aina syön liian vähän...
KUn pari viikkoa söin enemmän sain tiputettua kivasti painoa, mutta kun ei mene niin ei mene alas.
-71-