Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
161/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on tietysti lasten ja nuorten ahdistelu.

Työpaikalla ahdistelua ei aina oteta tosissaan, ja ahdisteltua ei sana sanaa vastaan tilanteissa välttämättä uskota. Itsekin jouduin tilanteen konnaksi kerrottuani ahdistelusta, ja kerroin siitä vain suojellakseni muita, vähemmän monissa liemissä keitettyjä naisia. Mahdolkisella seuraavalla kerralla hoidan asian rumasti ja omalla tavallani - apua ei välttämättä saa. Muutama muu nainen sanoi innolla, että ei ole kokenut ko. äijältä ahdistelua, mutta hepä eivät joutuneetkaan työskentelemään tämän kanssa kaksin.

Vierailija
162/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä enää mitä pitäisi ajatella, kun alaselästä ohjaaminen on monien mielestä sama asia kuin perseelle käyminen. Siis häh?

Eikö ihmiset enää erota ruumiinosia toisistaan vai onko tuo ele ihan vieras? Siinä tosiaan käsi osuu hyvin kepeästi tuohon alaselkään lapojen alle ja alimmillaan just häthätää vyötärölle. Ja se tosiaan on ihan hipaisu ohimennen ilman mitään seksuaalista ja tulee ihan automaattisesti.

Itse viimeksi tänään ohjasin tuolla tavalla alaselästä omaa äitiäni oikeaan hyllyväliin kaupassa.

N47

Ohjaisitko vaikka esimiestäsi alaselästä? Tai kaverisi miestä?

Minä en naputtelisi esimiestäni tai kaverini miestä samalla tavalla kuin Sanna Marin naputteli alentuvasti Bidenia sormillaan olkapäähän. Todella alentuva ele. Oliko tuomittava vai hyväksyttyä? Olisiko ollut jos Biden olisi naputellut Marinia vastaavalla tavalla?

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä enää mitä pitäisi ajatella, kun alaselästä ohjaaminen on monien mielestä sama asia kuin perseelle käyminen. Siis häh?

Eikö ihmiset enää erota ruumiinosia toisistaan vai onko tuo ele ihan vieras? Siinä tosiaan käsi osuu hyvin kepeästi tuohon alaselkään lapojen alle ja alimmillaan just häthätää vyötärölle. Ja se tosiaan on ihan hipaisu ohimennen ilman mitään seksuaalista ja tulee ihan automaattisesti.

Itse viimeksi tänään ohjasin tuolla tavalla alaselästä omaa äitiäni oikeaan hyllyväliin kaupassa.

N47

Puhut automaattisesta eleestä, mutta oletko tullut ajatelleeksi, että miehet eivät koskaan ohjaa toisiaan kuvatulla tavalla? Ylipäätään se, koskisiko mies toiseen mieheen tietyllä tavalla, on aika hyvä mittari, kun mietitään, millainen on oikeasti neutraali kosketus.

No ohjaahan. Samoin kuin mies saattaa laittaa käden toisen miehen olalle puhuessaan tai jopa voiko uskoa, polvelle kertoessaan, että nyt kannattaisi olla hiljaa jne.

Vierailija
164/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias nainen eikä minua ole koskaan ahdisteltu tai häiritty seksuaalisesti. Olin nuorena nätti, paljon sievempi kuin esim plösö taikinanaama-Iiris Suomela. Kaikenlaista sitä tietysti on kuullut ja nähnyt, mutta skandinaavinen nainen ei ole mimosaherkkä eikä vähästä hätkähdä. Naiset ovat vahvoja ja kovempia kuin miehet.

En minäkään niistä hätkähtänyt ole, mutta eihän se tarkoita etteikö kyseessä olisi seksuaalinen häirintä. Esimerkiksi yläasteella pojilla oli joku vaihe jossa oikein kilpailtiin siitä kuka puristelee eniten tyttöjen perseitä. Olin uhrina näissä päivittäin, koska olin nätti. Ei näihin kukaan puuttunut enkä minä niistä mitenkään rikki mennyt vaikka ne ärsyttäviä olivatkin. Mutta se ei vähennä yhtään sitä että tottakai ne luokitellaan seksuaaliseksi häirinnäksi ilman mitään epäselvyyksiä. En pyytänyt niitä, en antanut lupaa.

Myöhemmällä iällä ne sentään ovat olleet enää sanallisia. Ja edelleen, vaikka en niistä jaksa välittää tai pauhata meetoota, se ei tee niistä mitään muuta kuin sitä itseään.

Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, en usko että löytyy naista joka ei olisi kokenut mitään seksuaalista häirintää ikinä. Täytyisi olla elänyt erakkona pumpulikääreessä...

Olen 40 ja asunut suurkaupungeissa, ulkomailla ja olen työskennellyt miesvaltaisissa työpaikoissa, liikkunut, bilettänyt ja elänyt. En todellakaan ole elänyt erakkona pumpulissa. Ja kertaakaan en ole kokenut seksuaalista häirintää.

Lähestymisyritykset eivät sitä ole, ei ät myöskään kehut vaikka ne tulisivat vaikka humalaisen suusta pikkasen oudosti. Koko häirintä termi on kokenut inflaation kun kaikki mitä mies sanoo tai tekee, on häirintää.

Olet oikeassa. Häirintä kun on niin subjektiivista, että nainen saa sen päättää. Eli jos joku epämiellyttäväksi kokema henkilö tulee kysymään reittiohjetta, niin se voi olla jo häirintää.

Naisena tiedämme, että osalla naisista on huomattavasti alempi kynnys tuomita ahdisteluksi sellainen toiminta kuin mitä muut näkee tavanomaisena kanssakäymisenä.

Vierailija
165/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias nainen eikä minua ole koskaan ahdisteltu tai häiritty seksuaalisesti. Olin nuorena nätti, paljon sievempi kuin esim plösö taikinanaama-Iiris Suomela. Kaikenlaista sitä tietysti on kuullut ja nähnyt, mutta skandinaavinen nainen ei ole mimosaherkkä eikä vähästä hätkähdä. Naiset ovat vahvoja ja kovempia kuin miehet.

En minäkään niistä hätkähtänyt ole, mutta eihän se tarkoita etteikö kyseessä olisi seksuaalinen häirintä. Esimerkiksi yläasteella pojilla oli joku vaihe jossa oikein kilpailtiin siitä kuka puristelee eniten tyttöjen perseitä. Olin uhrina näissä päivittäin, koska olin nätti. Ei näihin kukaan puuttunut enkä minä niistä mitenkään rikki mennyt vaikka ne ärsyttäviä olivatkin. Mutta se ei vähennä yhtään sitä että tottakai ne luokitellaan seksuaaliseksi häirinnäksi ilman mitään epäselvyyksiä. En pyytänyt niitä, en antanut lupaa.

Myöhemmällä iällä ne sentään ovat olleet enää sanallisia. Ja edelleen, vaikka en niistä jaksa välittää tai pauhata meetoota, se ei tee niistä mitään muuta kuin sitä itseään.

Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, en usko että löytyy naista joka ei olisi kokenut mitään seksuaalista häirintää ikinä. Täytyisi olla elänyt erakkona pumpulikääreessä...

Olet varmaan unohtanut sen toisen puolen asioista tai et vaan tiedä siitä? Luuletko ettei teinitytöt ole häirinneet tai ahdistelleet poikia? Mieti uudelleen.

Vierailija
166/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia tuntemiani naisia ja tyttöjä on ahdisteltu. Itseäni eniten juurikin alaikäisenä keski-ikäisten miesten taholta: puristeltu rinnoista ja takapuolesta, ehdoteltu, huoriteltu ja huudeltu perään. Vanhempia naisiahan nämä reppanat eivät uskalla ahdistella, koska siitä joutuu vastuuseen, nuoret, kypsymättömät ja arat tytöt ovat heidän kohteitaan.

Aikuisiällä ahdistelu rajoittuu itsensäpaljastajiin (näitä oli muuten paljon 80-luvulla!), humalaisiin sekä huomattavasti vanhempiin miehiin.

Et varmana ole KAIKILTA TUNTEMILTASI naisilt ja tytöiltä asiaa kysynyt, joten siinä se sun vähäinen uskottavuus menikin.

Vierailija
167/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on sellainen asia, jota ei oikein kehtaa / voi julkisessa, asiallisessa keskustelussa ottaa esiin: Viehättävät naiset (nätit, normaalipainoiset, pitkähiuksiset, alle viisikymppiset jne) kokevat ahdistelua ja kaikenlaista asiatonta keskustelua paljon enemmän kuin vähemmän viehättävinä pidetyt eli esim. he joilla iho-ongelmia, ei niin nätit kasvonpiirteet, reilusti ylipainoiset, lyhyttukkaiset jne. 

Vierailija
168/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Puhut automaattisesta eleestä, mutta oletko tullut ajatelleeksi, että miehet eivät koskaan ohjaa toisiaan kuvatulla tavalla? Ylipäätään se, koskisiko mies toiseen mieheen tietyllä tavalla, on aika hyvä mittari, kun mietitään, millainen on oikeasti neutraali kosketus.

No ohjaahan. Samoin kuin mies saattaa laittaa käden toisen miehen olalle puhuessaan tai jopa voiko uskoa, polvelle kertoessaan, että nyt kannattaisi olla hiljaa jne.

Näitä ei voi rinnastaa. Olkapäät nimenomaan ovat "neutraali" kehonosa. Kun halutaan toisen huomio tai vaikkapa ohittaa ruuhkatilanteessa, kosketetaan juuri olkapäähän. Nämä ovatkin lähes ainoat tilanteet käyttelyn lisäksi, joissa tuntematonta sopii koskettaa. Vyötärö ja alaselkä eivät ole tällaisia neutraaleja kehonosia. Olen edelleen sitä mieltä, että miehiä ei näe koskemassa toistensa alaselkää tai vyötäröä. Esimerkkisi äidistäsi on minusta huono, koska lähisukulaisten kesken fyysiset rajat juuri ovat heikoimmat. En todellakaan halua, että minua kukaan muu kuin puolisoni, perheenjäseneni tai läheinen ystäväni koskee kuvaamallasi tavalla.

Näin kerran lentokoneessa tilanteen, jossa miesmatkustaja otti lentoemännän vyötäröltä kiinni takaapäin kiinnittääkseen tämän huomion. Lentoemäntä sanoi tiukasti, että heidän huomionsa saa kyllä puhumallakin, ei ole sopivaa koskea. Olen aika varma, että matkustaja ei olisi koskenut stuerttia samoin. Huomion kiinnittäminen oli tekosyy päästä koskemaan lentoemäntää. Arvostin lentoemännän tapaa hoitaa asia.

Vierailija
169/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on häiritty jatkuvasti. Olen miettinyt, että onko minussa syytä vai missä. Vaikka ihan rahtarikamppeissa olen liikkunut ruokakaupassa, niin jo on joku papparainen yksinäisyyttään valittamassa.

MUA EI KIINNOSTA KENENKÄÄN TUNTEMATTOMAN HENKILÖKOHTAISET ASIAT. ANTAKAA MINULLE EDES KAUPPARAUHA.

Vierailija
170/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Näitä ei voi rinnastaa. Olkapäät nimenomaan ovat "neutraali" kehonosa. Kun halutaan toisen huomio tai vaikkapa ohittaa ruuhkatilanteessa, kosketetaan juuri olkapäähän. Nämä ovatkin lähes ainoat tilanteet käyttelyn lisäksi, joissa tuntematonta sopii koskettaa. Vyötärö ja alaselkä eivät ole tällaisia neutraaleja kehonosia. Olen edelleen sitä mieltä, että miehiä ei näe koskemassa toistensa alaselkää tai vyötäröä. Esimerkkisi äidistäsi on minusta huono, koska lähisukulaisten kesken fyysiset rajat juuri ovat heikoimmat. En todellakaan halua, että minua kukaan muu kuin puolisoni, perheenjäseneni tai läheinen ystäväni koskee kuvaamallasi tavalla.

Näin kerran lentokoneessa tilanteen, jossa miesmatkustaja otti lentoemännän vyötäröltä kiinni takaapäin kiinnittääkseen tämän huomion. Lentoemäntä sanoi tiukasti, että heidän huomionsa saa kyllä puhumallakin, ei ole sopivaa koskea. Olen aika varma, että matkustaja ei olisi koskenut stuerttia samoin. Huomion kiinnittäminen oli tekosyy päästä koskemaan lentoemäntää. Arvostin lentoemännän tapaa hoitaa asia.

Ei ole mitään universaalia tapaa näissä. Monissa kulttuureissa kosketellaan vapaammin ja miehet antavat toisilleen suukkoja. Onko tämä jotenkin väärin? Olka voi olla neutraali paikka, mutta TAPA jolla Marin naputteli olkaan Bidenia oli selvän alentuva.

Jotkut ihmiset ovat näissä asioissa huomattavasti herkempiä kuin toiset. Eivät kaikki halua mitään kosketusta keneltäkään. Edes perheenjäseneltä. Kuka sinä olet sanomaan kenen suhteen "fyysiset rajat ovat heikommat"?

Tämä on se ongelma. Kun nämä ei ole aina mitään kiveenhakattuja juttuja ja arviointi muodostuu aina molemmilla osapuolilla on oma tarinansa taustalla. Toki räikeimmät tapaukset erikseen, mutta jos nyt puhutaan siitä kuka koski ketä selkään/olkaan milläkin tavalla.

Nytkin leimaat tuon miesmatkustajan jotenkin pervoksi, joka tarvitsi tekosyyn päästä koskemaan lentoemäntää. Et sinä sitä tiedä miksi mies tuolla tavalla koski. Oliko se vaan ajattelemattomuutta. Siitäkin huolimatta, että ei olisi koskenut stuerttiin samalla tavalla.

Vierailija
171/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu ikävältä, että ne joita ei ole ahdisteltu kyseenalaistavat koko ilmiön.

Minusta taas se tuntuu ikävältä, että ne, joita on ahdisteltu, kyseenalaistavat sen, että kaikkia ei ole ahdisteltu. Tässäkin ketjussa on moni sanonut, että ei ole joutunut seksuaalisen rikoksen, ahdistelun tai häirinnän kohteeksi ikinä elämässään, ja hänet leimataan heti lähinnä mielenvikaiseksi, joka ei ymmärrä saamaansa kohtelua.

Vierailija
172/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on häiritty jatkuvasti. Olen miettinyt, että onko minussa syytä vai missä. Vaikka ihan rahtarikamppeissa olen liikkunut ruokakaupassa, niin jo on joku papparainen yksinäisyyttään valittamassa.

MUA EI KIINNOSTA KENENKÄÄN TUNTEMATTOMAN HENKILÖKOHTAISET ASIAT. ANTAKAA MINULLE EDES KAUPPARAUHA.

Sarkasmia?

Vierailija
173/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa sen käsityksen, että jos tällää itsensä makkarankuoreen, vetää sentin pakkelit ja hörppii muutaman siiderin ja menee tiskille istumaan ja odottamaan onneaan, väärän miehen lähestyminen on ahdistelua. Jos komea herra A istahtaa viereen ja vilkaisee koltun antavaa edustaa ja kysyy, käytsä usein täällä, se on ihanaa flirttiä. Jos saman tekeekin rasvainen herra B, se on ällöä ja ahdistelua.

Sen takia minä en oikein jaksa näitä metoo-ihmisiä. Heistä tulee vähän samanlainen olo kuin seta-vouhkaajista tai vegaaneista.

Vierailija
174/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Ei ole mitään universaalia tapaa näissä. Monissa kulttuureissa kosketellaan vapaammin ja miehet antavat toisilleen suukkoja. Onko tämä jotenkin väärin? Olka voi olla neutraali paikka, mutta TAPA jolla Marin naputteli olkaan Bidenia oli selvän alentuva.

Jotkut ihmiset ovat näissä asioissa huomattavasti herkempiä kuin toiset. Eivät kaikki halua mitään kosketusta keneltäkään. Edes perheenjäseneltä. Kuka sinä olet sanomaan kenen suhteen "fyysiset rajat ovat heikommat"?

Tämä on se ongelma. Kun nämä ei ole aina mitään kiveenhakattuja juttuja ja arviointi muodostuu aina molemmilla osapuolilla on oma tarinansa taustalla. Toki räikeimmät tapaukset erikseen, mutta jos nyt puhutaan siitä kuka koski ketä selkään/olkaan milläkin tavalla.

Nytkin leimaat tuon miesmatkustajan jotenkin pervoksi, joka tarvitsi tekosyyn päästä koskemaan lentoemäntää. Et sinä sitä tiedä miksi mies tuolla tavalla koski. Oliko se vaan ajattelemattomuutta. Siitäkin huolimatta, että ei olisi koskenut stuerttiin samalla tavalla.

Juuri siksi, että eri ihmisillä on erilaiset rajat, on parempi vuorovaikutustilanteissa ottaa varman päälle. Ajattelemattomuudestahan juuri tuossa minunkin esimerkissäni on kyse. Siksi onkin tärkeää, että näistä asioista puhutaan ja että sopimattomaksi koettuun käytökseen puututaan niin kuin lentoemäntä esimerkissäni teki. Matkustaja toivottavasti oppi opikseen eikä jatkossa koskettele asiakaspalvelijoita tarpeettomasti.

Vierailija
175/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, minä. En ole koskaan kokenut huutelua, viheltelyä, koskettelua, kourimista, elimen esittelyä tai mitään muutakaan asiatonta tai henkilökohtaisesti ahdistavaa, en kaveriporukassa, koulussa, opiskeluaikana, työelämässä, en edes yökerhoissa. En ole kolmijalkainen merilehmä vaan ihan tavallinen naisihminen. En ole koskaan edes flirttaillut kenenkään kanssa. Minua on aina kohdeltu asiallisesti, ihmisenä ihmiselle. Samoin minä olen aina kohdellut asiallisesti muita ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin. Siitä huolimatta tai sen takia olen naimisissa hyvän ja hellän miehen kanssa.

Vierailija
176/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Totta kai eri kulttuureissa on erilaiset normit sen suhteen, millainen kosketus missäkin tilanteessa on hyväksyttävää. Kulttuureissa, joissa miesten väliset fyysiset hellyyden osoitukset ovat normaaleja (Intia, Lähi-itä, Pohjois-Afrikka, Etelä-Amerikka), esiintyy samanaikaisesti sekä naisten elämään ja liikkumiseen liittyviä joko konkreettisia tai kulttuurisia rajoituksia että naisten häirintää, eli ei voi sanoa, että joissain kulttuureissa nyt vain kosketellaan avoimemmin ja että kaikenlainen koskettelu kuuluu asiaan. Ihan samalla tavalla sopivan ja sopimattoman koskettelun rajat ovat olemassa kaikissa kulttuureissa.

Vierailija
177/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin rumaa voi olla olemassa.

Vierailija
178/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuckuMe kirjoitti:

Olen päässyt ainakin vähällä, koska olen vaatimattoman näköinen. Pieni, suhteellisen laiha ja etumus on olematon. Onneksi! Olen luonteeltani epäflirtti. Minusta ei  kaivelemallakaan saa irti kaksimielisiä juttuja, silmänräpsytystä, ainoastaan omituisia tai asiallisia juttuja. 

Ymmärrän hyvin, että suurin osa naisista, joita ahdistellaan ovat samalla tapaa asiallisia, mutta ehkä he ovat niin seksikkäitä että joutuvat uhriksi. Ehkä pieni kokoni yhdistettynä näihin omituisiin ja lähes kuivakoihin juttuihin on omiaan karkottamaan yliflirttailevat ukkelit. Naamastani näkee myös välittömästi, jos en pidä jonkun jutuista. Nyt alan olla vanha. Se on tosi kätevää. Karkottaa limanuljaskat, kuin hyttyskarkote. 

Olen tosi kiitollinen, että on käynyt näin hyvä tuuri. Mitään en niin inhoa, kuin naisiin kummallisesti suhtautuvia miehiä. Parhaat miehet suhtautuvat naiseen, kuin ihmiseen. Juttelevat, laskevat ehkä leikkiä - ovat inhimillisiä. Ei naisille ole mikään pakko vääntää jotain väsynyttä kaksimielistä läppää, käydä nyt ainakaan kiinni (viimeinenvirhe)tai kohdella kuin jotain esinettä. Tämän kun miehet ymmärtäisivät, saattaisi flaksi räjähdysmäisesti kasvaa!

Joo, varmasti seksikkäitä naisia ahdistellaan, mutten usko heidän olevan se isoin kohderyhmä. Ahdistelijat haluavat helpon uhrin, joka ei sano takaisin tai vedä turpaan. Siksi kiltin, ujon näköiset valikoituu uhriksi, siksi myös ne lapset ja nuoret.

Vierailija
179/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Juuri siksi, että eri ihmisillä on erilaiset rajat, on parempi vuorovaikutustilanteissa ottaa varman päälle. Ajattelemattomuudestahan juuri tuossa minunkin esimerkissäni on kyse. Siksi onkin tärkeää, että näistä asioista puhutaan ja että sopimattomaksi koettuun käytökseen puututaan niin kuin lentoemäntä esimerkissäni teki. Matkustaja toivottavasti oppi opikseen eikä jatkossa koskettele asiakaspalvelijoita tarpeettomasti.

Miksi sitten sanoit: Huomion kiinnittäminen oli tekosyy päästä koskemaan lentoemäntää.

Eli tuon sinun kommenttisi mukaan perimmäinen motiivi oli koskeminen.

Ajattelemattomuus olisi enemmän sitä, että on jotain asiaa ja siksi koskee. Koskeminen on siis keino, ei päämäärä.

------

Minusta ei ole oikein vaatia tässä maailmassa kaikkia mukautumaan sen mukaan, mistä joku voi loukkaantua. Kyllä mielensäpahoittajillakin on joku vastuu sietää (vielä normaaliksi luettavissa olevia) asioita, kuten tavanomainen koskeminen.

Vierailija
180/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on sellainen asia, jota ei oikein kehtaa / voi julkisessa, asiallisessa keskustelussa ottaa esiin: Viehättävät naiset (nätit, normaalipainoiset, pitkähiuksiset, alle viisikymppiset jne) kokevat ahdistelua ja kaikenlaista asiatonta keskustelua paljon enemmän kuin vähemmän viehättävinä pidetyt eli esim. he joilla iho-ongelmia, ei niin nätit kasvonpiirteet, reilusti ylipainoiset, lyhyttukkaiset jne. 

Kuten jo ketjussa on todettu, tuo ei ole totta. Ehkä nätit kohtaavat erilaista ahdistelua, mutta kyllä rumemmatkin saavat osansa. Yleensä kauniita kohdellaan muutenkin arvokkaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi