Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
61/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri mm. häirinnän takia mua ärsyttää somen pyllykuvien postailu. Ei ihme, jos siitä tulee fiilis, että naisia voi kosketella ja kommentoida miten sattuu. En käsitä, että miksi kukaan haluaa pepulleen yhtään enempää huomiota - omani on saanut paljon ei-toivottua sellaista pitkin elämää.

Ahdistelu on tuntunut aina pahalta, mutta nuorena sen edessä oli vielä avuttomampi.

Jokaisella naisella ja miehellä on oikeus omaan vartaloonsa. Sitä saa myös halutessaan esitellä ja nauttia katseista.

Joo, mutta vastuuntuntoinen miettisi muutakin kuin sitä kuuluisaa omaa p.....tä.

Miksi kukaan muutenkaan haluaa identifioitua pakarapariksi?

Sellaista naisvihaa sieltä sitten!

Miten tää on naisvihaa? Mä olen ite nainen, joka on saanut ei-toivottua ahdistelua (kyllä, ahdistelua, eikä mitään tulkinnanvaraista, minkä voi ohittaa) osakseen pitkin elämäänsä. En vaan tajua, että nyt kun naisen asema alkaa vähitellen olla ok, niin miksi pitää ehdoin tahdoin pyrkiä takaisin vain objektiksi?

Haukut naisia rumilla nimillä kun he itse päättåvät mihin kehoaan käyttävät. Huolehdi sinä omastasi ja anna muiden päättää omistaan.

Älä kirjoita liian järkeviä.... woke tyhjäpää ei enää pysy perässä. Heidän laumasielu-luonne ei kykene loogiseen ajatteluun.

Kukahan täällä nimittelee?

En ole edes woke.

Vierailija
62/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä menee sitten seksuaalisen häirinnän ja flirtin raja?

Käsittääkseni tämän toisen osapuolen kiinnostavuudessa. Jos toinen on ihan no-no niin se kepeä flirtti on seksuaalista häirintää ja jos taas ei, niin se on kepeää flirttiä joka piristi päivää.

Onko sun mielestä "kepeää flirttiä" vaikkapa kysellä seksin hintaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin! Melkein kaikille olen esitellyt pulskaa keskivartaloani kahviloissa sekä sissijuustokertymääni kahviloissa.

Vierailija
64/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joita ei ole häiritty/ahdisteltu koskaan, olkaa onnellisia asiasta! Joitain muita naisia voikin sitten olla ihan teidänkin edestä... Varmasti tuo riippuu myös asuinpaikasta ja aikakaudesta, mitä on joutunut kuulemaan/kokemaan.

N54

Vierailija
65/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri mm. häirinnän takia mua ärsyttää somen pyllykuvien postailu. Ei ihme, jos siitä tulee fiilis, että naisia voi kosketella ja kommentoida miten sattuu. En käsitä, että miksi kukaan haluaa pepulleen yhtään enempää huomiota - omani on saanut paljon ei-toivottua sellaista pitkin elämää.

Ahdistelu on tuntunut aina pahalta, mutta nuorena sen edessä oli vielä avuttomampi.

Jokaisella naisella ja miehellä on oikeus omaan vartaloonsa. Sitä saa myös halutessaan esitellä ja nauttia katseista.

Joo, mutta vastuuntuntoinen miettisi muutakin kuin sitä kuuluisaa omaa p.....tä.

Miten tää on naisvihaa? Mä olen ite nainen, joka on saanut ei-toivottua ahdistelua (kyllä, ahdistelua, eikä mitään tulkinnanvaraista, minkä voi ohittaa) osakseen pitkin elämäänsä. En vaan tajua, että nyt kun naisen asema alkaa vähitellen olla ok, niin miksi pitää ehdoin tahdoin pyrkiä takaisin vain objektiksi?

Haukut naisia rumilla nimillä kun he itse päättåvät mihin kehoaan käyttävät. Huolehdi sinä omastasi ja anna muiden päättää omistaan.

Älä kirjoita liian järkeviä.... woke tyhjäpää ei enää pysy perässä. Heidän laumasielu-luonne ei kykene loogiseen ajatteluun.

Onneksi pepun esittely somessa ei ole mitenkään tyhjäpäistä...

Vierailija
66/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mieskin on kokenut naisilta samanlaista häirintää kuin naiset miehiltä, mutta ei koe tai tunnista sitä häirinnäksi. Minua ovat tuntemattomat naiset suudelleet yhtäkkiä ja kopeloineet. Naisilta sallitaan enemmän häirintää.

Vierailija
67/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä menee sitten seksuaalisen häirinnän ja flirtin raja?

Siinä kohtaa, missä kohde itse kokee tulleensa häirityksi. 

Ei se nyt ihan näinkään voi mennä. Mitä jos koen että sinä häiritsit minua nyt? Ihan sama vaikka sinä olet siellä ja minä täällä, mutta minä koen niin ja se riittää. Oletko sinä nyt sitten syyllinen?

Niin se nyt vaan menee. Häirinnälle ei ole tarkkarajaista määritelmää (toisin kuin vaikka seksuaaliselle häirinnälle), joten käytännössä jokainen voi itse määritellä, minkä kokee häirinnäksi. Jos sinä koet minut häiritseväksi, olen sinun silmissäsi tietenkin syyllinen. Sehän ei toki tarkoita sitä, että olisin syyllinen lain tai kenenkään muun kuin sinun silmissä. Kyse on mielipideasiasta. Jos aiot minut oikeuteen haastaa häirinnästä, sinulla pitää olla vähän enemmän näyttöä kuin yksi lause av:lla. 

Vierailija
68/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että en ole koskaan tullut häirityksi. Ei ole tullut kalukuvia, ei limaisia viestejä tutuilta tai tuntemattomilta minkään pikaviestipalvelin kautta. Jotain huikkailuja joskus, mutta ei koskaan ahdistavassa tilanteessa.

Olen ihan normaalin näköinen, hoikka nainen. Tyyli ei ehkä ole kaikista naisellisiin, joten se ehkä suojaa urpoimmilta kommenteilta varsinkin baareissa, jossa kai (?) suuri osa näistä kommenteista heitetään alkoholin vaikutuksen alaisena. Osaan myös avata suuni, joten ehkä siksi puolitutuille ei ole tullut tarvetta kommentoida asiattomasti.

Raja seksuaaliselle häirinnälle menee omasta mielestäni siinä, kokeeko tilanteen loukkaavaksi tai ahdistavaksi. Toki jos fyysisesti käydään käsiksi ilman lupaa, niin siinä ylitetään raja aina.

Vierailija
69/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.

Ei lasketa. Lopeta uhriutuminen.

En se ole minä joka uhriutuu vaan ne naiset joiden on pakko osallistua #metoohon muttei ole mitään parempaakaan.

Olethan. Vingut asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihan paikallaan on me too. Etenkin lapsena ja teini-iässä se satunnainen häirintä oli kamalaa. Sitten siihen tottui.

En minä mistään vingu vaan ne naiset, joille kaikki tuntemattomien miesten viattomatkin kommentit ja lähestymiset ovat häirintää. Esim se 10 hours of walking in New York oli aika valaiseva mitä naiset pitää seksuaalisena häirintänä, riittää kun sanoo tyyliin "good morning"

Vingut koko ajan. Mitä jos kyselisit ihan niiltä tuntemiltasi naisilta etkä katsoisi jotain somejuttuja? Esim. itselläni ensimmäiset häirintäkokemukset ovat viidenneltä luokalta, enkä ole mitenkään ainoa. Kyse ei ollut huomen sanomisesta, vaan kourimisesta. Häiritsijät aikuisia miehiä. Sama jatkuu teini-iässä. Lopeta vinkuminen jostain videoista ja herää maailmaan.

On se kumma että sulle on osunut noin hurjasti sitä häirintää kun minä ja moni muu nainen on selvitty täysin ilman. Missä piireissä sä liikut?

Vai voisiko sitten kuitenkin olla tulkinnallisia eroja?

Ei ole hurjasti sattunut, vaan ihan normaali määrä. Liikun sellaisissa piireissä kuin ihmiskunta.

No ei se nyt normaalilta kuulosta. Itse leikin vasta barbeilla vitosella.

Ehkä omista traumoistaan kannattaa päästä yli ja jatkaa elämää, mutta ei kuvitella että kaikkia muitakin! Koska ei ole.

Niin mäkin leikin vitosella, miten se tähän liittyy? Tuo tapahtui luokkaretkellä.

En tiedä, miksi vedät traumoista yli pääsemisen tähän. Sanoinko jossain, etten ole päässyt tapahtumista yli. Suurinta osaa on.

Ihan päättelin ekan viestisi perusteella. Kun oli jatkuvaa häirintää ja ahdistelua vitosesta asti ja oletit että kaikilla naisilla on sama juttu.

Siinä vaiheessa kun ei ymmärrä että toi ei ole normaalia eikä valtavirtaa että ihmistä ahdistellaan vitosesta asti vaan se on poikkeuksellista tai liioiteltua, niin siinä vaiheessa on pakko korjata.

Missäs mä kirjoitin, että oli jatkuvaa häirintää jo vitosesta asti? Kirjoitin, että sieltä on ne ekat kokemukset, ja siitä se on jatkunut.

Se, että tosi nuoria tyttöjä ahdistellaan, on ihan yleinen kokemus monella. 

Vierailija
70/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu ikävältä, että ne joita ei ole ahdisteltu kyseenalaistavat koko ilmiön.

Vierailija
71/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu ikävältä, että ne joita ei ole ahdisteltu kyseenalaistavat koko ilmiön.

Laitatko linkkiä juttuun tai lainausta viestistä, jossa on kyseenalaistettu ahdistelun olemassa olo?

Vierailija
72/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.

En se ole minä joka uhriutuu vaan ne naiset joiden on pakko osallistua #metoohon muttei ole mitään parempaakaan.

Olethan. Vingut asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihan paikallaan on me too. Etenkin lapsena ja teini-iässä se satunnainen häirintä oli kamalaa. Sitten siihen tottui.

En minä mistään vingu vaan ne naiset, joille kaikki tuntemattomien miesten viattomatkin kommentit ja lähestymiset ovat häirintää. Esim se 10 hours of walking in New York oli aika valaiseva mitä naiset pitää seksuaalisena häirintänä, riittää kun sanoo tyyliin "good morning"

Vingut koko ajan. Mitä jos kyselisit ihan niiltä tuntemiltasi naisilta etkä katsoisi jotain somejuttuja? Esim. itselläni ensimmäiset häirintäkokemukset ovat viidenneltä luokalta, enkä ole mitenkään ainoa. Kyse ei ollut huomen sanomisesta, vaan kourimisesta. Häiritsijät aikuisia miehiä. Sama jatkuu teini-iässä. Lopeta vinkuminen jostain videoista ja herää maailmaan.

On se kumma että sulle on osunut noin hurjasti sitä häirintää kun minä ja moni muu nainen on selvitty täysin ilman. Missä piireissä sä liikut?

Ei ole hurjasti sattunut, vaan ihan normaali määrä. Liikun sellaisissa piireissä kuin ihmiskunta.

Ehkä omista traumoistaan kannattaa päästä yli ja jatkaa elämää, mutta ei kuvitella että kaikkia muitakin! Koska ei ole.

Niin mäkin leikin vitosella, miten se tähän liittyy? Tuo tapahtui luokkaretkellä.

En tiedä, miksi vedät traumoista yli pääsemisen tähän. Sanoinko jossain, etten ole päässyt tapahtumista yli. Suurinta osaa on.

Ihan päättelin ekan viestisi perusteella. Kun oli jatkuvaa häirintää ja ahdistelua vitosesta asti ja oletit että kaikilla naisilla on sama juttu.

Siinä vaiheessa kun ei ymmärrä että toi ei ole normaalia eikä valtavirtaa että ihmistä ahdistellaan vitosesta asti vaan se on poikkeuksellista tai liioiteltua, niin siinä vaiheessa on pakko korjata.

Missäs mä kirjoitin, että oli jatkuvaa häirintää jo vitosesta asti? Kirjoitin, että sieltä on ne ekat kokemukset, ja siitä se on jatkunut.

Yleinen kokemus sulla ja sun kavereilla mutta ei yleinen silti.

Vierailija
73/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kokemus sulla ja sun kavereilla mutta ei yleinen silti.

Miten niin muka ei ole yleinen?

Vierailija
74/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko linkkiä juttuun tai lainausta viestistä, jossa on kyseenalaistettu ahdistelun olemassa olo?

No tällaset kommentit, joissa mainitaan oikea vs. kuviteltu ahdistelu.

Vierailija
75/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä enää mitä pitäisi ajatella, kun alaselästä ohjaaminen on monien mielestä sama asia kuin perseelle käyminen. Siis häh?

Eikö ihmiset enää erota ruumiinosia toisistaan vai onko tuo ele ihan vieras? Siinä tosiaan käsi osuu hyvin kepeästi tuohon alaselkään lapojen alle ja alimmillaan just häthätää vyötärölle. Ja se tosiaan on ihan hipaisu ohimennen ilman mitään seksuaalista ja tulee ihan automaattisesti.

Itse viimeksi tänään ohjasin tuolla tavalla alaselästä omaa äitiäni oikeaan hyllyväliin kaupassa.

N47

Vierailija
76/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä enää mitä pitäisi ajatella, kun alaselästä ohjaaminen on monien mielestä sama asia kuin perseelle käyminen. Siis häh?

Eikö ihmiset enää erota ruumiinosia toisistaan vai onko tuo ele ihan vieras? Siinä tosiaan käsi osuu hyvin kepeästi tuohon alaselkään lapojen alle ja alimmillaan just häthätää vyötärölle. Ja se tosiaan on ihan hipaisu ohimennen ilman mitään seksuaalista ja tulee ihan automaattisesti.

Itse viimeksi tänään ohjasin tuolla tavalla alaselästä omaa äitiäni oikeaan hyllyväliin kaupassa.

N47

Ohjaisitko vaikka esimiestäsi alaselästä? Tai kaverisi miestä?

Vierailija
77/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni mieskin on kokenut naisilta samanlaista häirintää kuin naiset miehiltä, mutta ei koe tai tunnista sitä häirinnäksi. Minua ovat tuntemattomat naiset suudelleet yhtäkkiä ja kopeloineet. Naisilta sallitaan enemmän häirintää.

Tämä on totta. Olen monelta mieheltä kuullut, että on joutunut naisen ahdistelemaksi. Miehen useasti oletetaan olevan se "vahvempi osapuoli" joka osaa pitää puolensa. Tai miehen tulisi ottaa saamansa huomio jotenkin kohteliaisuutena. Tämän ansiosta mies ei niin usein uskalla tuoda asiaa julki, koska ei uskota ja vähätellään

"Eihän nainen nyt voi miestä ahdistella" tai "Olisit nyt ottanut kohteliaisuutena kun sait naiselta huomiota, olihan se muija hyvännäköinenkin!" yms.

Vierailija
78/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän kävisi jos Suomeen rantautuisi poskisuudelmat. Ääk!

Sitten ei uskaltaisi enää lähteä mihinkään ihmisten keskelle.

Vierailija
79/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tällaset kommentit, joissa mainitaan oikea vs. kuviteltu ahdistelu.

Esimerkki auttaisi hahmottamaan mitä tarkoitat. Eihän oikea vs. kuviteltu astelema kyseenalaista sitä, että ahdistelua tapahtuisi. 

Vierailija
80/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi pepun esittely somessa ei ole mitenkään tyhjäpäistä...

Ja naisviha vaan jatkuu jatkumistaan