Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?
En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?
Kommentit (559)
Missä menee sitten seksuaalisen häirinnän ja flirtin raja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.
Ei lasketa. Lopeta uhriutuminen.
En se ole minä joka uhriutuu vaan ne naiset joiden on pakko osallistua #metoohon muttei ole mitään parempaakaan.
Olethan. Vingut asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihan paikallaan on me too. Etenkin lapsena ja teini-iässä se satunnainen häirintä oli kamalaa. Sitten siihen tottui.
En minä mistään vingu vaan ne naiset, joille kaikki tuntemattomien miesten viattomatkin kommentit ja lähestymiset ovat häirintää. Esim se 10 hours of walking in New York oli aika valaiseva mitä naiset pitää seksuaalisena häirintänä, riittää kun sanoo tyyliin "good morning"
Vingut koko ajan. Mitä jos kyselisit ihan niiltä tuntemiltasi naisilta etkä katsoisi jotain somejuttuja? Esim. itselläni ensimmäiset häirintäkokemukset ovat viidenneltä luokalta, enkä ole mitenkään ainoa. Kyse ei ollut huomen sanomisesta, vaan kourimisesta. Häiritsijät aikuisia miehiä. Sama jatkuu teini-iässä. Lopeta vinkuminen jostain videoista ja herää maailmaan.
On se kumma että sulle on osunut noin hurjasti sitä häirintää kun minä ja moni muu nainen on selvitty täysin ilman. Missä piireissä sä liikut?
Vai voisiko sitten kuitenkin olla tulkinnallisia eroja?
Ei ole hurjasti sattunut, vaan ihan normaali määrä. Liikun sellaisissa piireissä kuin ihmiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri mm. häirinnän takia mua ärsyttää somen pyllykuvien postailu. Ei ihme, jos siitä tulee fiilis, että naisia voi kosketella ja kommentoida miten sattuu. En käsitä, että miksi kukaan haluaa pepulleen yhtään enempää huomiota - omani on saanut paljon ei-toivottua sellaista pitkin elämää.
Ahdistelu on tuntunut aina pahalta, mutta nuorena sen edessä oli vielä avuttomampi.
Jokaisella naisella ja miehellä on oikeus omaan vartaloonsa. Sitä saa myös halutessaan esitellä ja nauttia katseista.
Joo, mutta vastuuntuntoinen miettisi muutakin kuin sitä kuuluisaa omaa p.....tä.
Miksi kukaan muutenkaan haluaa identifioitua pakarapariksi?
Sellaista naisvihaa sieltä sitten!
Miten tää on naisvihaa? Mä olen ite nainen, joka on saanut ei-toivottua ahdistelua (kyllä, ahdistelua, eikä mitään tulkinnanvaraista, minkä voi ohittaa) osakseen pitkin elämäänsä. En vaan tajua, että nyt kun naisen asema alkaa vähitellen olla ok, niin miksi pitää ehdoin tahdoin pyrkiä takaisin vain objektiksi?
Haukut naisia rumilla nimillä kun he itse päättåvät mihin kehoaan käyttävät. Huolehdi sinä omastasi ja anna muiden päättää omistaan.
Tietämätön naishenkilö 50+ utelee:
mikä tämä "häirintä" termin merkitys on oikein. Jos tarkoitetaan ahdistelua, miksei sanota niin ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.
En se ole minä joka uhriutuu vaan ne naiset joiden on pakko osallistua #metoohon muttei ole mitään parempaakaan.
Olethan. Vingut asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihan paikallaan on me too. Etenkin lapsena ja teini-iässä se satunnainen häirintä oli kamalaa. Sitten siihen tottui.
En minä mistään vingu vaan ne naiset, joille kaikki tuntemattomien miesten viattomatkin kommentit ja lähestymiset ovat häirintää. Esim se 10 hours of walking in New York oli aika valaiseva mitä naiset pitää seksuaalisena häirintänä, riittää kun sanoo tyyliin "good morning"
Vingut koko ajan. Mitä jos kyselisit ihan niiltä tuntemiltasi naisilta etkä katsoisi jotain somejuttuja? Esim. itselläni ensimmäiset häirintäkokemukset ovat viidenneltä luokalta, enkä ole mitenkään ainoa. Kyse ei ollut huomen sanomisesta, vaan kourimisesta. Häiritsijät aikuisia miehiä. Sama jatkuu teini-iässä. Lopeta vinkuminen jostain videoista ja herää maailmaan.
On se kumma että sulle on osunut noin hurjasti sitä häirintää kun minä ja moni muu nainen on selvitty täysin ilman. Missä piireissä sä liikut?
Vai voisiko sitten kuitenkin olla tulkinnallisia eroja?Ei ole hurjasti sattunut, vaan ihan normaali määrä. Liikun sellaisissa piireissä kuin ihmiskunta.
No ei se nyt normaalilta kuulosta. Itse leikin vasta barbeilla vitosella.
Ehkä omista traumoistaan kannattaa päästä yli ja jatkaa elämää, mutta ei kuvitella että kaikkia muitakin! Koska ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri mm. häirinnän takia mua ärsyttää somen pyllykuvien postailu. Ei ihme, jos siitä tulee fiilis, että naisia voi kosketella ja kommentoida miten sattuu. En käsitä, että miksi kukaan haluaa pepulleen yhtään enempää huomiota - omani on saanut paljon ei-toivottua sellaista pitkin elämää.
Ahdistelu on tuntunut aina pahalta, mutta nuorena sen edessä oli vielä avuttomampi.
Jokaisella naisella ja miehellä on oikeus omaan vartaloonsa. Sitä saa myös halutessaan esitellä ja nauttia katseista.
Joo, mutta vastuuntuntoinen miettisi muutakin kuin sitä kuuluisaa omaa p.....tä.
Miten tää on naisvihaa? Mä olen ite nainen, joka on saanut ei-toivottua ahdistelua (kyllä, ahdistelua, eikä mitään tulkinnanvaraista, minkä voi ohittaa) osakseen pitkin elämäänsä. En vaan tajua, että nyt kun naisen asema alkaa vähitellen olla ok, niin miksi pitää ehdoin tahdoin pyrkiä takaisin vain objektiksi?
Haukut naisia rumilla nimillä kun he itse päättåvät mihin kehoaan käyttävät. Huolehdi sinä omastasi ja anna muiden päättää omistaan.
Millä rumilla nimillä? Nyt meni vähän ohi...
Minua on ahdisteltu ja lääpitty, eikä kukaan tuttuni ole säästynyt vastaavalta. Asun pks, se voi johtua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa, missä kohde itse kokee tulleensa häirityksi.
Vierailija kirjoitti:
Tietämätön naishenkilö 50+ utelee:
mikä tämä "häirintä" termin merkitys on oikein. Jos tarkoitetaan ahdistelua, miksei sanota niin ..
Se on hyvä nimike minkä alle voidaan niputtaa periaatteessa ihan mitä vaan. Vaikka liian pitkä katse sinun suuntaan tai "moi" väärän ihmisen suusta.
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut. Ei koskaan mitään seksuaalista kommenttia kehonosista, ei ole tultu iholle tms. Ei kertakaikkiaan missään iässä ja aivan rehellisesti tämän sanon. Nyt olen päälle kolmenkymmenen. En ymmärrä mikä minua suojelee. Taas yksi syy tuntea itsensä ulkopuoliseksi, kun ei pysty samaistumaan muiden naisten kokemuksiin.
Sama ja mä olen jo yli 40-vuotias. Ei ole ikinä isketty edes silmää eikä vislattu perään vaikka näitä kuulemma kaikki naiset kokee ihan rasittavuuteen asti.
En minä. (enkä siis näitä myöskään kaipaa saati ole kateellinen muille, mutta ulkopuoliseksi ja vääränlaiseksi naiseksi tässä itsensä aina kokee. usein vielä tulee joku pätemään ja tietämään paremmin, että kyllä taatusti on suakin ahdisteltu)
Ei taida olla.
Ei edes Mandapatsas ei ole saanut olla rauhassa, kun joka vappu lakitettu sen ympärillä on riehuttu MM- jääkiekon mestaruutta.
Ja milloin mitäkin.
Eikä Kööpenhaminan merenneito patsaaskaan kun se varastettiin , joku vuosi sitten, mutta saatiin takaisin.
Eli jotenkin on häirintää ollut .
Ei edes naispatsaat saa olla rauhassa kun on riehuttu, kiipeilty niiden päälle.
Ja ne vielä ovat Historiallisesti arvokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa, missä kohde itse kokee tulleensa häirityksi.
Ei se nyt ihan näinkään voi mennä. Mitä jos koen että sinä häiritsit minua nyt? Ihan sama vaikka sinä olet siellä ja minä täällä, mutta minä koen niin ja se riittää. Oletko sinä nyt sitten syyllinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai voisiko sitten kuitenkin olla tulkinnallisia eroja?Ei ole hurjasti sattunut, vaan ihan normaali määrä. Liikun sellaisissa piireissä kuin ihmiskunta.
No ei se nyt normaalilta kuulosta. Itse leikin vasta barbeilla vitosella.
Ehkä omista traumoistaan kannattaa päästä yli ja jatkaa elämää, mutta ei kuvitella että kaikkia muitakin! Koska ei ole.
Niin mäkin leikin vitosella, miten se tähän liittyy? Tuo tapahtui luokkaretkellä.
En tiedä, miksi vedät traumoista yli pääsemisen tähän. Sanoinko jossain, etten ole päässyt tapahtumista yli. Suurinta osaa on.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tämän toisen osapuolen kiinnostavuudessa. Jos toinen on ihan no-no niin se kepeä flirtti on seksuaalista häirintää ja jos taas ei, niin se on kepeää flirttiä joka piristi päivää.
On myös tyyppejä, joiden rajat on rikottu jo lapsena. Silloin voi olla vaikeata ymmärtää joutuneensa ahdistelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kirjoita liian järkeviä.... woke tyhjäpää ei enää pysy perässä. Heidän laumasielu-luonne ei kykene loogiseen ajatteluun.
Ei ole kukaan minua häirinnyt. Minusta tuntuu, että tämä häirinnäksi kutsuminen on vain tietynlaisten naisten tapa "näpäyttää" miehiä. Mennyt ihan överiksi koko juttu. Ei tajuta, että perusteeton vouhotus vie pohjaa niiltä, jotka ovat oikeasti joutuneet esim. seksuaalirikoksen uhriksi ja yrittävät tuoda asiaansa esiin. Heidätkin leimataan vain #metoo-hörhöiksi ja asia kuitataan sillä.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kun iso osa kokee pelkästään tuon katselun jonain hemmetin ahdistelua. Samaan aikaan halutaan näyttää hyvältä, mutta kun sen joku huomaa ja hetkeksi jää katsomaan, on sekin ahdistelua.