Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
21/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole mielestäni häiritty. Mutta ehkä joku muu minun kengistäni kokisi että on.. minä en ole sellaista tyyppiä joka jäisi jumittamaan joihinkin pikku juttuihin. Siksi olen onnellinen.

Vierailija
22/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mm. häirinnän takia mua ärsyttää somen pyllykuvien postailu. Ei ihme, jos siitä tulee fiilis, että naisia voi kosketella ja kommentoida miten sattuu. En käsitä, että miksi kukaan haluaa pepulleen yhtään enempää huomiota - omani on saanut paljon ei-toivottua sellaista pitkin elämää.

Ahdistelu on tuntunut aina pahalta, mutta nuorena sen edessä oli vielä avuttomampi.

Jokaisella naisella ja miehellä on oikeus omaan vartaloonsa. Sitä saa myös halutessaan esitellä ja nauttia katseista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.

Ei lasketa. Lopeta uhriutuminen.

En se ole minä joka uhriutuu vaan ne naiset joiden on pakko osallistua #metoohon muttei ole mitään parempaakaan.

Olethan. Vingut asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihan paikallaan on me too. Etenkin lapsena ja teini-iässä se satunnainen häirintä oli kamalaa. Sitten siihen tottui.

Vierailija
24/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut tulleeni häirityksi. Pomoni tosin kertoi erään vanhemman mies-oletetun sanoneen minusta, että olen muodollisesti pätevä. Pomoni siihen että kyllä x on ihan oikeasti koulutettu tähän tehtävään.

En ottanut pahalla, huvittuneena vain.

Tästä aikaa n.15v, pitäisikö jälkikäteen loukkaantua ja nostaa meteli? Kommentin heittänyt herra oli kuitenkin ihan johtavassa asemassa julkisella sektorilla.

Eli en.

No sitä koulutustahan se muodollisesti pätevä nimenomaan tarkoittaa. 

Vierailija
25/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe häirintänä ulkonäön kommentointia tms mutta fyysisesti kajoaminen semmoista on, ja kyllä sitä on joutunut kokemaan sekä teini-ikäisenä että aikuisena miesten ja naisten toimesta. Ei niistä mitään traumoja ole jäänyt, mutta sellasia tilanteita että on joutunut ihan puolensa pitämään.

Vierailija
26/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin. En myöskään tiedä kenenkään tuttuni kokeneen häirintää. Toki voi olla, etteivät he vain ole minulle kertoneet, mutta useimpien kohdalla pidän sitä epätodennäköisenä vaihtoehtona. Olemme kuitenkin keskustelleen häirintäasioista. 

Vierailija
27/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut. Ei koskaan mitään seksuaalista kommenttia kehonosista, ei ole tultu iholle tms. Ei kertakaikkiaan missään iässä ja aivan rehellisesti tämän sanon. Nyt olen päälle kolmenkymmenen. En ymmärrä mikä minua suojelee. Taas yksi syy tuntea itsensä ulkopuoliseksi, kun ei pysty samaistumaan muiden naisten kokemuksiin.

Vierailija
28/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri mm. häirinnän takia mua ärsyttää somen pyllykuvien postailu. Ei ihme, jos siitä tulee fiilis, että naisia voi kosketella ja kommentoida miten sattuu. En käsitä, että miksi kukaan haluaa pepulleen yhtään enempää huomiota - omani on saanut paljon ei-toivottua sellaista pitkin elämää.

Ahdistelu on tuntunut aina pahalta, mutta nuorena sen edessä oli vielä avuttomampi.

Jokaisella naisella ja miehellä on oikeus omaan vartaloonsa. Sitä saa myös halutessaan esitellä ja nauttia katseista.

Joo, mutta vastuuntuntoinen miettisi muutakin kuin sitä kuuluisaa omaa p.....tä.

Miksi kukaan muutenkaan haluaa identifioitua pakarapariksi?

Vierailija
29/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut tulleeni häirityksi. Pomoni tosin kertoi erään vanhemman mies-oletetun sanoneen minusta, että olen muodollisesti pätevä. Pomoni siihen että kyllä x on ihan oikeasti koulutettu tähän tehtävään.

En ottanut pahalla, huvittuneena vain.

Tästä aikaa n.15v, pitäisikö jälkikäteen loukkaantua ja nostaa meteli? Kommentin heittänyt herra oli kuitenkin ihan johtavassa asemassa julkisella sektorilla.

Eli en.

No sitä koulutustahan se muodollisesti pätevä nimenomaan tarkoittaa. 

Ei kaikissa yhteyksissä. Kaksimielisyys ei tosin aukene kaikille. 

Vierailija
30/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta vastuuntuntoinen miettisi muutakin kuin sitä kuuluisaa omaa p.....tä.

Miksi kukaan muutenkaan haluaa identifioitua pakarapariksi?

Sellaista naisvihaa sieltä sitten!

Vierailija
31/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65-vuotias nainen eikä minua ole koskaan ahdisteltu tai häiritty seksuaalisesti. Olin nuorena nätti, paljon sievempi kuin esim plösö taikinanaama-Iiris Suomela. Kaikenlaista sitä tietysti on kuullut ja nähnyt, mutta skandinaavinen nainen ei ole mimosaherkkä eikä vähästä hätkähdä. Naiset ovat vahvoja ja kovempia kuin miehet.

Vierailija
32/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.

En se ole minä joka uhriutuu vaan ne naiset joiden on pakko osallistua #metoohon muttei ole mitään parempaakaan.

Olethan. Vingut asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihan paikallaan on me too. Etenkin lapsena ja teini-iässä se satunnainen häirintä oli kamalaa. Sitten siihen tottui.

En minä mistään vingu vaan ne naiset, joille kaikki tuntemattomien miesten viattomatkin kommentit ja lähestymiset ovat häirintää. Esim se 10 hours of walking in New York oli aika valaiseva mitä naiset pitää seksuaalisena häirintänä, riittää kun sanoo tyyliin "good morning"

Vierailija
33/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vedetään seksuaalisen häirinnän raja?

Ennen ei ehkä oltu niin "herkkiä" ko asian tienoilta kuin nykyään.

Mitkä on sun rajatapauksia, mistä mietit tulitko häirityksi?

Mun on aika helppo todeta, että esim. yksitoistavuotiaan haarojen kouriminen tai kullin näyttö kadulla on seksuaalista häirintää, kuten esim itselleni on käynyt. 

Eihän noissa edes ole mitään epäselvää että olisiko tämä nyt häirintää vai ei.

Samoin ei ole siinäkään että mut on pysäytetty lenkkipolulla muutaman miehen toimesta ja yritetty edessä seisomalla estää mun lähteminen siitä tilanteesta. Kukaan ei onneksi koskenut, mutta tilanne oli silti ahdistava ja tuntui uhkaavaltakin etenkin, kun nämä "antoi tietä" mulle vasta siinä vaiheessa kun joku fillaristi oli tulossa siitä ohi. Jälkeenpäin mietitytti, että entäs jos sitä ei olisi siihen niin sopivasti tullut?

Vierailija
34/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koskaan häiritty

Vierailija
35/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantisukot laitetaan lappiin asumaan ja tummat miehet sekä kantisnaiset eteläsuomeen niin asiat olisi paljon paremmin.

Vierailija
36/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea kokea, kun ei kukaan mies ole yhtään missään mielessä minua vapaaehtoisesti lähestynyt. 

Vierailija
37/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mistään vingu vaan ne naiset, joille kaikki tuntemattomien miesten viattomatkin kommentit ja lähestymiset ovat häirintää. Esim se 10 hours of walking in New York oli aika valaiseva mitä naiset pitää seksuaalisena häirintänä, riittää kun sanoo tyyliin "good morning"

Vingut koko ajan. Mitä jos kyselisit ihan niiltä tuntemiltasi naisilta etkä katsoisi jotain somejuttuja? Esim. itselläni ensimmäiset häirintäkokemukset ovat viidenneltä luokalta, enkä ole mitenkään ainoa. Kyse ei ollut huomen sanomisesta, vaan kourimisesta. Häiritsijät aikuisia miehiä. Sama jatkuu teini-iässä. Lopeta vinkuminen jostain videoista ja herää maailmaan.

Vierailija
38/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes varmasti naiselle on huudeltu ja sanallisesti kommentoitu törkeitä. Olen yläkoulun opettaja ja jos luokassa kysyn, onko kehoasi kommentoitu asiattomasti, niin jo 14-vuotiaista tytöistä lähes kaikki viittaavat. Pojista ei juuri kukaan. Lisäksi tulee netin kautta kalukuvia yms. Vanhemmille näistä ei kuulemma kerrota.

Eikös koulukyselyissä tytöt vastanneet myös useammin kokevansa väkivaltaa. Sitten kuitenkin poliisin mukaan pojat kokee selvästi enemmän väkivaltaa. Tämä selitettiin sillä että pojat eivät kertoneet kokeneensa sitä. Ehkä sama juttu tässä häirinnässä. Sitä on kokenut yhtälailla pojat mutta eivät puhu siitä yhtä helposti (tai viittaa) kuin tytöt.

Kuka opettaja teettää muuten tollaista viittaustehtävää luokalle. Aika kysenalaista minusta. Ja kuka opettaja on niin tyhmä että luulee poikien tuossa tilanteessa viittaavan? Ehkä joku joka haluaakin luoda oppilaille yksipuolisen kuvan häirinnästä.

Ihmekkö tuo ettei nykykoulu sovi enää pojille. Tommosia opeja kun on.

Suurin osa opeista on wokeja. Yksi sanoi poikani luokalle että antaa tytöille paremmat numerot kuin pojille koska pojat saa sitten parempaa palkkaa.

Onneksi fiksut oppilaat oli korjannut että ei saa parempa palkkaavaan ansiota. Ja jokainen voi kouluttautua sille alalle mulle itse haluaa.

Mukavaa kun oppilaat on opettajia fiksumpia nykyään.

Vierailija
39/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jopa lihavia naisia ahdistellaan, ikävä kyllä. Eli teistä paskoista ei pääse eroon millään, vaikka yritetty on!

Vierailija
40/559 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut. Minua on aina miehet kohdellut hyvin.