Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
461/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanin tapauksen yhteydessä näin Facebookissa paljon kommentteja, joissa joku vanhempi nainen sanoi tyyliin nykyään ei saa mitään tehdä, kyllä minuakin aikoinaan töissä välillä vähän pyllykälle taputeltiin, mutta en minä sitä pahalla ottanut..

Eli arvelen, että naiset jotka eivät ole kokeneet häirintää, joko tykkäävät seksuaalisesta huomiosta tuntemattomilta ja puolitutuilta, tai ovat sisäistäneet todella lujasti sen että oikeutta määrätä omasta kehosta ei ole.

Veikkaan että on paljon porukkaa myös, jolle tuollainen kevyt häirintä, esim. pieni kosketus pepulle tai sanallinen "häirintä", tyyliin seksin tms. toiminnan ehdottaminen, ulkonäön kommentointi ym. ei herätä juuri mitään tunteita. Itse suhtaudun tällaiseen lähinnä leikkimielisesti ja huumorilla ja jos joku koskettaa jotain vartaloni osaa, olen lähinnä että ok, ei kiinnosta. Tai ehdottaa seksiä, totean vaan vitsillä jotain. Ei näitä jaksa ottaa vakavasti, jos kyseessä ei oikeasti ole vakava häirintä, tai häirintä ollenkaan.

Miten itse koen häirinnän, joka on vakavaa ja johon on puututtava: 1. pidemmälle menevä koskettelu kun toinen sanoo ei, vaatteiden riisuminen, seksiin painostaminen (on jo todella törkeää) 2. pitkään jatkuva ja toistuva systemaattinen seksin ehdottaminen, ulkonäön seksuaalissävytteinen kommentointi tms. tai toistuvat ja jatkuvat tungettelevat ja törkeät viestit.

Vierailija
462/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanin tapauksen yhteydessä näin Facebookissa paljon kommentteja, joissa joku vanhempi nainen sanoi tyyliin nykyään ei saa mitään tehdä, kyllä minuakin aikoinaan töissä välillä vähän pyllykälle taputeltiin, mutta en minä sitä pahalla ottanut..

Eli arvelen, että naiset jotka eivät ole kokeneet häirintää, joko tykkäävät seksuaalisesta huomiosta tuntemattomilta ja puolitutuilta, tai ovat sisäistäneet todella lujasti sen että oikeutta määrätä omasta kehosta ei ole.

Arvele vaan, mutta totta siitä ei sillä tule. Onneksi edelleen useampi ei koe häirintää kuin kokee sitä. Toki se 40% on liikaa, mutta vähemmistö kuitenkin.

Miksi ei totta? Ihmiset ovat yksilöitä.

Juu niin on, tilastot on tilastoja ja jos se yksilö ei ole kokenut ahdistelua, sulla ei ole mitään oikeutta sanoa, että oletpas. Vai olisiko ok mun sanoa sinulle että sut on rais kattu vaikka itse luulet muuta?

Juurikin näin. Ihmisten yksilöys on mutkikas asia. On paljon helpompi yksinkertaistaa. Hyvä myös muistaa, että isolle osalle ihmisiä koko seksuaalisuusteema on kiusallinen ja tämä houkuttelee yksinkertaistaviin näkemyksiin aihepiiristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisia häirintää, siis koskettelua? En.

Huutelua? Oisko muutaman kerran joku kokenut oikeudekseen arvostella vartaloani, kun olin 18-v. Tai nuorempi.

Catcallingia? En kyllä muista.

Olen tietääkseni ihan ok näköinen, niin en tiedä... Ehkä olen ns. kunnollisen näköinen. Tai jotenkin epäseksuaalisen näköinen. Olen pieni ja siro.

Otsikossa puhuttiin härinnästä. Ei seksuaalisesta häirinnästä. Eikä siinähän ole välttämättä mitään tekemistä ulkonäöllä. Kaikenikäisiä ja kaikennäköisiä naisia häiritään eri tavoin.

Ei häiritä sen enempää kuin miehiäkään.

Eli häiritään, tai on häiritty! Miehiä ja naisia. Miehet ja naiset.

Vierailija
464/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalista ahdistelua ja häirintää on niin kauan kun ihmiset sen hyväksyy ja näköjään sitä hyväksytään todella laajasti, myös hyvin nuoriin lapsiin kohdistettuna. Todella kuvottavaa.

Se, että aikuinen ihminen nauttii seksistä ja huomiosta on ihan eri asia kuin se, että ahdistellaan toisia.

Kaikkein käsittämättömintä on nuorten kokeman ahdistelun ja häirinnän vähättely ja nuorten syyttäminen. En tiedä kumpi on karseampaa, itse ahdistelu vai se uhrien vähättely, syyttely ja haukkuminen.

Laitatko esimerkin tästä ketjusta ahdistelun hyväksymisestä, kiitos.

Kukaan ei vähättele ahodtelun uhrin kokemusta vaan kritisoi sitä, että väitetään kaikkien naisten sitä kokeneen ja esimerkkeinä käytetään kaikkea muuta kuin ahdistelua. Uhriutuminen luonnollisesti herättää vihaa, oikea uhrius ei.

Näitä esimerkkejä on todella paljon. Mm. tuossa pari viestiä aikaisemmin kerrotaan, kuinka vanhempi nainen sanoi että häntäkin on taputeltu perceelle töissä ja se oli hänelle ok, joten on mukamas yliherkkää sanoa, ettei pidä siitä ja se on häiritsevää ja häirintää.

Näitä kommentteja on todella paljon ja olet kyllä silmät kiinni ollut jos et ole huomannut. Kuinka ahdisteltuja ihmisiä syytetään esim. valehtelusta ('keksitty tarina kostoksi kun ei ole saanut vastakaikua" tms.), huomiohuåriksi (haluaa julkisuutta, huomiota), tyrkyiksi ("mitäs olet mennyt, ollut, hymyillyt...") Jne. Myös ihan lasten osalta näitä syytöksiä esitetään.

Vierailija
465/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei koko seksiaiheesta juuri puhuttu vielä 1990-luvullakaan suppeaa kouluvalistusta lukuun ottamatta. Junnu Vainio teki härskejä kappaleita ja siinäpä se melkein olikin. Emmanuelle oli 1994 monelle jo liikaa.

Ulkomailla ollaan yleisesti selvästi pidemmällä yhteiskunnan seksipuheessa, vaikka toisaalta moni maa on myös julkisilta toiminnoiltaan Suomea vanhoillisempi.

Vierailija
466/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun soisi olevan monipuolista. Ei yhteen osa-alueeseen (kuten esim. ahdistavuus) keskittyvää. Osa nauttii, osa ei, osa on ok, jne.

Yksilöt on kukin janalla. Joku tykkää hyväksikäyttää, joku tykkää tulla hyväksikäytetyksi, joku pitää toisesta näistä, joku ei pidä kummastakaan näistä, jollekin on ihan sama, joku pitää vähän, jne.

Täysin tilanne- ja yksilökohtaista ja kulttuuri vaikuttaa myös.

Se että joku tykkää seksuaalisesta huomiosta tuntemattomilta, ei tarkoita että muilla ihmisillä olisi sen seurauksena vähemmän oikeutta ruumiilliseen koskemattomuuteen. Default on että kenenkään kehoon ei saa koskea, ellei hän anna lupaa. Kun ihmiset kailottavat että kyllä joku siitä voi tykätä, saa miehet ajattelemaan että se on okei normaalisti, ja vasta kun joku sanoo ei, kouriminen ei olekaan okei. Kouriminen on kielletty, aina. Jos kourit lupaa kysymättä ja kohde tykkää siitä, no hyvä, sitten ei tapahtunut ahdistelua. Jos kourit lupaa kysymättä ja kohde ei tykkää siitä, ahdistelu tapahtui. Sinun väärä oletuksesi ei tee siitä ei-ahdistelua.

Vierailija
467/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyytämättä saanut tutuilta naisilta römpsä ja tissikuvia mikä on ällöttävää ja ahdistavaa. Etenkin jos kyseessä ei mikään kaunis tapaus. Samoin olen parissa suhteessa saanut naiselta turpaan mutta eihän siitä mies kehtaa puhua julkisesti. Samoin olen joutunut sammuneena tilaan jossa nainen on ottanut suihin. Miten nämä olisi jos tekijä olisikin mies? Näiden aikoihin olin 18-23 vuotias nuori mies.

En tiedä, miksi sitä pitäisi pohtia, jos kyseessä olisi ollut tekijänä mies. Eikö sitä voi käsitellä ihan sillä, että sinä olet nämä kokenut ja miltä se sinusta tuntui? Jos olet kokenut tapaukset ikävinä, niistä kannattaa puhua. Jos et, mitä lisäarvoa niistä puhuminen tähän tuo?

Koko ketju on pyhitetty puheelle siitä miten naiset kokevat jokaisen sanan ikävinä ja sitten kun mies kertoo todellisesta ahdistelusta, tulet jeesustelemaan. 🤡

Jos tekijä olisi ollut mies, hän olisi miehenä leimaantunut homoksi. Naisena hän olisi saanut terapiaa, korvauksia ja tekijä linnaa.

Jaahas. Tapa se on tuokin mitätöidä. Mitäs jeesustelua se on, et jos toinen on kokenut ikävää ahdistelua, kehoitan puhumaan siitä ahdisteluna. Jos ei ole kokenut sitä ahdisteluna, ei kuulu otsikon alle. Viestitä sai käsityksen, että koska on mies kohteena, asia on ikäänkuin eri, kuin jos olis ollut nainen.

Vierailija
468/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te naiset oikeasti sitä koe. Se tapahtuu vain teidän mielikuvituksessanne.

Vierailija
469/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.

Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.

Onneksi nuoremmat polvet ovat tätä nykyä paremmin informoituja.

Ei he ole paremmin informoituja vaan täysin neutraaleista asioista tehdään iso numero ja jo nuorille sanotaan, että jokainen sana miespuoliselta on ahdistelua. Toivottavasti näen vielä sen päivän kun joku nuori uskaltaa sanoa äidilleen, että älä viitsi. Kaikki ylitulkitaan ja yliseksualisoidaan, ihan kaikki.

N35, teinitytön äiti

Olen samaa mieltä. Ihmiset ovat ihan turhan vauhkoja nykyään, varsinkin naiset. Myös kaikki vähemmistöt osaavat myös vauhkota kohtelustaan. Kaikki pikkuasiat koetaan heti syrjintänä tai häirintänä. Epämiellyttäviä ihmisiä. Onneksi omassa ystäväpiirissäni ei ole ketään, joka uhriutuisi jotenkin. Kaikki tasapainoisia normaali-ihmisiä.

t. N54

Tässä tyyppiesimerkki muiden kokemusten vähättelystä. Mikä sinä olet sanomaan, ettei toisten kokemukset ole relevantteja? Ole iloinen, jos et ole kohteeksi joutunut. Ja ole iloinen, jos lähipiirisi on sillai tasapainoisia normaali-ihmisiä, etteivät aiheuta toisille ikäviä kokemuksia. Mutta sinä et ole mikään sanomaan toisten kokemuksista!

Täällä kuitenkin tosi harvoin ääneen pääsevät ne naiset ja tytöt, jotka tykkäävät seksuaalisesta huomiosta. Heitä on kuitenkin ehkä jopa enemmistö. Heidänkin kokemustaan pitää kunnioittaa siinä missä ahdistavuuden kokemustakin. Jokainen kokee nämä asiat omalla tavallaan.

Sille voi perustaa oman ketjun. Täällä ei puhuta nautinnosta.

Vierailija
470/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun soisi olevan monipuolista. Ei yhteen osa-alueeseen (kuten esim. ahdistavuus) keskittyvää. Osa nauttii, osa ei, osa on ok, jne.

Yksilöt on kukin janalla. Joku tykkää hyväksikäyttää, joku tykkää tulla hyväksikäytetyksi, joku pitää toisesta näistä, joku ei pidä kummastakaan näistä, jollekin on ihan sama, joku pitää vähän, jne.

Täysin tilanne- ja yksilökohtaista ja kulttuuri vaikuttaa myös.

Se että joku tykkää seksuaalisesta huomiosta tuntemattomilta, ei tarkoita että muilla ihmisillä olisi sen seurauksena vähemmän oikeutta ruumiilliseen koskemattomuuteen. Default on että kenenkään kehoon ei saa koskea, ellei hän anna lupaa. Kun ihmiset kailottavat että kyllä joku siitä voi tykätä, saa miehet ajattelemaan että se on okei normaalisti, ja vasta kun joku sanoo ei, kouriminen ei olekaan okei. Kouriminen on kielletty, aina. Jos kourit lupaa kysymättä ja kohde tykkää siitä, no hyvä, sitten ei tapahtunut ahdistelua. Jos kourit lupaa kysymättä ja kohde ei tykkää siitä, ahdistelu tapahtui. Sinun väärä oletuksesi ei tee siitä ei-ahdistelua.

Ei ole olemassa mitään yhtäläistä samoin kokevaa ryhmää.

Perusliberalismin sokeana pisteenä tätä kokemus-näkökantaa voi toki pitää.

Vierailija
471/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.

Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.

Ei he ole paremmin informoituja vaan täysin neutraaleista asioista tehdään iso numero ja jo nuorille sanotaan, että jokainen sana miespuoliselta on ahdistelua. Toivottavasti näen vielä sen päivän kun joku nuori uskaltaa sanoa äidilleen, että älä viitsi. Kaikki ylitulkitaan ja yliseksualisoidaan, ihan kaikki.

N35, teinitytön äiti

Olen samaa mieltä. Ihmiset ovat ihan turhan vauhkoja nykyään, varsinkin naiset. Myös kaikki vähemmistöt osaavat myös vauhkota kohtelustaan. Kaikki pikkuasiat koetaan heti syrjintänä tai häirintänä. Epämiellyttäviä ihmisiä. Onneksi omassa ystäväpiirissäni ei ole ketään, joka uhriutuisi jotenkin. Kaikki tasapainoisia normaali-ihmisiä.

t. N54

Tässä tyyppiesimerkki muiden kokemusten vähättelystä. Mikä sinä olet sanomaan, ettei toisten kokemukset ole relevantteja? Ole iloinen, jos et ole kohteeksi joutunut. Ja ole iloinen, jos lähipiirisi on sillai tasapainoisia normaali-ihmisiä, etteivät aiheuta toisille ikäviä kokemuksia. Mutta sinä et ole mikään sanomaan toisten kokemuksista!

Täällä kuitenkin tosi harvoin ääneen pääsevät ne naiset ja tytöt, jotka tykkäävät seksuaalisesta huomiosta. Heitä on kuitenkin ehkä jopa enemmistö. Heidänkin kokemustaan pitää kunnioittaa siinä missä ahdistavuuden kokemustakin. Jokainen kokee nämä asiat omalla tavallaan.

Sille voi perustaa oman ketjun. Täällä ei puhuta nautinnosta.

Ei toista ilman toista kuitenkaan.

Vierailija
472/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35, teinitytön äiti

t. N54

Silloin kun se kokemus on täysin keksittyä, siitä täytyy voida sanoa. Siitä pitäisi itseasiassa rangaista. Ei ole yksi eikä kaksi miestä, jotka kärsii keksityistä ja liioitelluista jutuista, osa jopa istuu niiden vuoksi.

Onko tässä ketjussa todistettavasti keksittyjä juttuja? Tietääkseni tämän ketjun viestit ei ole ketään vienyt vankilaan.

Vierailija
473/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen aivopieru sieltä. Mikä sä olet toisten kokemuksia lyttäämään? Jos ei ole kokenut ahdistelua, ei ole, ihan turhaan sä teet asioista ahdistelua tai leimaat tietämättömäksi ja tyhmäksi.

Vierailija
474/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyytämättä saanut tutuilta naisilta römpsä ja tissikuvia mikä on ällöttävää ja ahdistavaa. Etenkin jos kyseessä ei mikään kaunis tapaus. Samoin olen parissa suhteessa saanut naiselta turpaan mutta eihän siitä mies kehtaa puhua julkisesti. Samoin olen joutunut sammuneena tilaan jossa nainen on ottanut suihin. Miten nämä olisi jos tekijä olisikin mies? Näiden aikoihin olin 18-23 vuotias nuori mies.

En tiedä, miksi sitä pitäisi pohtia, jos kyseessä olisi ollut tekijänä mies. Eikö sitä voi käsitellä ihan sillä, että sinä olet nämä kokenut ja miltä se sinusta tuntui? Jos olet kokenut tapaukset ikävinä, niistä kannattaa puhua. Jos et, mitä lisäarvoa niistä puhuminen tähän tuo?

Koko ketju on pyhitetty puheelle siitä miten naiset kokevat jokaisen sanan ikävinä ja sitten kun mies kertoo todellisesta ahdistelusta, tulet jeesustelemaan. 🤡

Jos tekijä olisi ollut mies, hän olisi miehenä leimaantunut homoksi. Naisena hän olisi saanut terapiaa, korvauksia ja tekijä linnaa.

Jaahas. Tapa se on tuokin mitätöidä. Mitäs jeesustelua se on, et jos toinen on kokenut ikävää ahdistelua, kehoitan puhumaan siitä ahdisteluna. Jos ei ole kokenut sitä ahdisteluna, ei kuulu otsikon alle. Viestitä sai käsityksen, että koska on mies kohteena, asia on ikäänkuin eri, kuin jos olis ollut nainen.

No sepä se kun se on eri asia.

Vierailija
475/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalista ahdistelua ja häirintää on niin kauan kun ihmiset sen hyväksyy ja näköjään sitä hyväksytään todella laajasti, myös hyvin nuoriin lapsiin kohdistettuna. Todella kuvottavaa.

Se, että aikuinen ihminen nauttii seksistä ja huomiosta on ihan eri asia kuin se, että ahdistellaan toisia.

Kaikkein käsittämättömintä on nuorten kokeman ahdistelun ja häirinnän vähättely ja nuorten syyttäminen. En tiedä kumpi on karseampaa, itse ahdistelu vai se uhrien vähättely, syyttely ja haukkuminen.

Laitatko esimerkin tästä ketjusta ahdistelun hyväksymisestä, kiitos.

Kukaan ei vähättele ahodtelun uhrin kokemusta vaan kritisoi sitä, että väitetään kaikkien naisten sitä kokeneen ja esimerkkeinä käytetään kaikkea muuta kuin ahdistelua. Uhriutuminen luonnollisesti herättää vihaa, oikea uhrius ei.

Näitä esimerkkejä on todella paljon. Mm. tuossa pari viestiä aikaisemmin kerrotaan, kuinka vanhempi nainen sanoi että häntäkin on taputeltu perceelle töissä ja se oli hänelle ok, joten on mukamas yliherkkää sanoa, ettei pidä siitä ja se on häiritsevää ja häirintää.

Näitä kommentteja on todella paljon ja olet kyllä silmät kiinni ollut jos et ole huomannut. Kuinka ahdisteltuja ihmisiä syytetään esim. valehtelusta ('keksitty tarina kostoksi kun ei ole saanut vastakaikua" tms.), huomiohuåriksi (haluaa julkisuutta, huomiota), tyrkyiksi ("mitäs olet mennyt, ollut, hymyillyt...") Jne. Myös ihan lasten osalta näitä syytöksiä esitetään.

No kun ne on keksittyjä, ahdisteluna pidetään jo sitä, että humalainen huutaa jotakin esim. Juuri siksi ne oikeatkin ahdistelut kääntyy vitsiksi.

Vierailija
476/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35, teinitytön äiti

t. N54

Silloin kun se kokemus on täysin keksittyä, siitä täytyy voida sanoa. Siitä pitäisi itseasiassa rangaista. Ei ole yksi eikä kaksi miestä, jotka kärsii keksityistä ja liioitelluista jutuista, osa jopa istuu niiden vuoksi.

Onko tässä ketjussa todistettavasti keksittyjä juttuja? Tietääkseni tämän ketjun viestit ei ole ketään vienyt vankilaan.

On. Mamma tyttärensä kanssa rannalla ihan varma miesten huudelleen jos hän ei olisi ollut paikalla, bussipysäkillä humalainen sanoo persettä hyväksi, *kaikki on kokenut ahdistelua, ne ei vaan tajua* jne.

Vierailija
477/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain yhteiskunta-ajattelussa yksilöys on sivuseikka ja oikeudet pääseikka. Mutta vähintään yhtä pätevää on huomioida yksilöys hienojakoisemmin.

Vierailija
478/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on ketään. Isäpuoleni kun äitini nukkui niin tuli huoneeseeni kun istuin pöytäni äärellä lukemassa ja alkoi hieromaan takaapäin rintojani. Murkkuna ällötti käydä alasti saunassa äidin mies ystävien kanssa kun ei edes saanut laittaa uimapukua tai ei se äijäkään laittanut uimahousuja. Uimapuvuissa olisin hyväksynyt mutta ei kiinnosta katsella äidin miesystävän paljaita vehkeitä ja oli minulla kiusallista istua lauteilla ihan alasti kun en mikään lapsi enää ollut. 

Ne ovat sitten sairaita aina nää uusperheet ja normaalista kaukana. Yh nainen ei saa enää normaalia miestä jollekka ei tule houkutusta sen nuoriin tyttäriin. Ja sitten ne yh naiset ovat ihan sokeita eikä näe mitä se mies duunaa selän takana. 

Vierailija
479/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivit "oikeusliberaalit" ja kristinuskoiset muodostavat erikoiset pelikaverit. Molemmille seksiaihe on hankala ja molemmat haluavat kuria sille.

Vierailija
480/559 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on ketään. Isäpuoleni kun äitini nukkui niin tuli huoneeseeni kun istuin pöytäni äärellä lukemassa ja alkoi hieromaan takaapäin rintojani. Murkkuna ällötti käydä alasti saunassa äidin mies ystävien kanssa kun ei edes saanut laittaa uimapukua tai ei se äijäkään laittanut uimahousuja. Uimapuvuissa olisin hyväksynyt mutta ei kiinnosta katsella äidin miesystävän paljaita vehkeitä ja oli minulla kiusallista istua lauteilla ihan alasti kun en mikään lapsi enää ollut. 

Ne ovat sitten sairaita aina nää uusperheet ja normaalista kaukana. Yh nainen ei saa enää normaalia miestä jollekka ei tule houkutusta sen nuoriin tyttäriin. Ja sitten ne yh naiset ovat ihan sokeita eikä näe mitä se mies duunaa selän takana. 

Aina ja kaikki koska mä 🤦