Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

• ylös 240
  • alas 45

Sivut

Kommentit (559)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tunne ketään joka olisi kokenut häirintää. 

Vitsin murjasit :´D

• ylös 261
  • alas 54
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yhdellä työpaikalla kun asiasta puhuttiin, oli yksi nainen joka sanoi että häntä ei ole ahdisteltu. Että on niitä ainakin se yksi.

• ylös 189
  • alas 4
Vierailija

En tunne edes ketään miestä jota ei olisi seksuaalisesti häiritty, itseänikin useita kertoja.

• ylös 131
  • alas 26
Vierailija

Mihin vedetään seksuaalisen häirinnän raja?
Ennen ei ehkä oltu niin "herkkiä" ko asian tienoilta kuin nykyään.

• ylös 74
  • alas 208
Vierailija

Lähes varmasti naiselle on huudeltu ja sanallisesti kommentoitu törkeitä. Olen yläkoulun opettaja ja jos luokassa kysyn, onko kehoasi kommentoitu asiattomasti, niin jo 14-vuotiaista tytöistä lähes kaikki viittaavat. Pojista ei juuri kukaan. Lisäksi tulee netin kautta kalukuvia yms. Vanhemmille näistä ei kuulemma kerrota.

• ylös 270
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on sun rajatapauksia, mistä mietit tulitko häirityksi?

Mun on aika helppo todeta, että esim. yksitoistavuotiaan haarojen kouriminen tai kullin näyttö kadulla on seksuaalista häirintää, kuten esim itselleni on käynyt. 

• ylös 206
  • alas 10
Vierailija

Kaikki tuntemani ovat kokeneet sanallista häirintää (miehet kommentoineet vartaloa tms.), mutta suurin osa ei ole kokenut fyysistä häirintää.

• ylös 82
  • alas 24
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuule kyllä se kadulla tisseistä huutelu oli minusta ahdistavaa ja törkeää jo 80- ja 90-luvulla. Myöskään itsensäpaljastajista ei jäänyt hyviä muistoja. Mutta silloin kuului vain asiaan sietää. Voi niitä hyviä aikoja, kun mies sai heilutella elintään alakoululaisille, eikä ketään kiinnostanut.

• ylös 228
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.

Ei lasketa. Lopeta uhriutuminen.

• ylös 270
  • alas 24
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mun on aika helppo todeta, että esim. yksitoistavuotiaan haarojen kouriminen tai kullin näyttö kadulla on seksuaalista häirintää, kuten esim itselleni on käynyt. 

Mietin juuri tuota kullin näyttöä. Kerran oli ratikassa mies, jolla oli kulli esillä, mutta hän istui aika kaukana edessäni, selkä minuun päin. Ihan sattumalta näin vilaukselta kullin kun olin poistumassa. Ukko ei varmasti ollut edes tietoinen olemassaolostani, joten en ole ihan varma tulinko häirityksi.

• ylös 11
  • alas 105
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri tuota kullin näyttöä. Kerran oli ratikassa mies, jolla oli kulli esillä, mutta hän istui aika kaukana edessäni, selkä minuun päin. Ihan sattumalta näin vilaukselta kullin kun olin poistumassa. Ukko ei varmasti ollut edes tietoinen olemassaolostani, joten en ole ihan varma tulinko häirityksi.

Niin olen siis eri henkilö jolta kysyit.

Vierailija

En ole kokenut tulleeni häirityksi. Pomoni tosin kertoi erään vanhemman mies-oletetun sanoneen minusta, että olen muodollisesti pätevä. Pomoni siihen että kyllä x on ihan oikeasti koulutettu tähän tehtävään.
En ottanut pahalla, huvittuneena vain.
Tästä aikaa n.15v, pitäisikö jälkikäteen loukkaantua ja nostaa meteli? Kommentin heittänyt herra oli kuitenkin ihan johtavassa asemassa julkisella sektorilla.
Eli en.

• ylös 26
  • alas 118
Vierailija

Ei minua ole häirinnyt kukaan. Ulkonäkö suojellut aina  :) 

- vanha ruma läski, nuorena ruma läski

• ylös 71
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähes varmasti naiselle on huudeltu ja sanallisesti kommentoitu törkeitä. Olen yläkoulun opettaja ja jos luokassa kysyn, onko kehoasi kommentoitu asiattomasti, niin jo 14-vuotiaista tytöistä lähes kaikki viittaavat. Pojista ei juuri kukaan. Lisäksi tulee netin kautta kalukuvia yms. Vanhemmille näistä ei kuulemma kerrota.

Onko häirintä sama asia kuin kiusaaminen? Olen ajatellut ne hieman erilaisiksi. Mielestäni häirintä -sanaa käytetään seksuaalissävytteisestä kommentoinnista. Sitten on erikseen kiusaaminen, jossa haukutaan vaikka hikipingoksi tai heitetään toisen pipo vessanpönttöön.  

Siinä mielessä ymmärrän, jos joku sanoo, ettei ole kokenut häirintää. Kiusaamista on silti saattanut kokea. 

• ylös 52
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun häirinnäksi lasketaan vaikkapa tervehtiminen tai oven pitäminen auki, niin ei varmasti.

Ei lasketa. Lopeta uhriutuminen.

En se ole minä joka uhriutuu vaan ne naiset joiden on pakko osallistua #metoohon muttei ole mitään parempaakaan.

• ylös 10
  • alas 124
Vierailija

Juuri mm. häirinnän takia mua ärsyttää somen pyllykuvien postailu. Ei ihme, jos siitä tulee fiilis, että naisia voi kosketella ja kommentoida miten sattuu. En käsitä, että miksi kukaan haluaa pepulleen yhtään enempää huomiota - omani on saanut paljon ei-toivottua sellaista pitkin elämää.

Ahdistelu on tuntunut aina pahalta, mutta nuorena sen edessä oli vielä avuttomampi.

• ylös 106
  • alas 22
Vierailija

Hep.

Juopotkin yrittävät nolata minut kailottamalla esim. bussissa kuinka menevät tuon uskovaisen viereen -> änkevät samalle penkkiriville istumaan ja kailottamaan juttujaan.

Mutta mitään seksuaalista häirintää en ole koskaan kokenut.

• ylös 18
  • alas 4

Sivut