Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru

Vierailija
21.06.2022 |

Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.

Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.

Kommentit (295)

Vierailija
181/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylitajua voi opetella, mutta muutama helppo vinkki siistimpään ulkomuotoon alla :) Nämä ovat siis auttaneet itsellä kun jossain vaiheessa huomasin etten enää näytäkään niin hehkeältä kuin ennen vain pesemällä naaman ja hyppäämällä aamulla kulahtaneisiin vanhoihin kledjuihin :-D

1. Hanki muutamia selkeälinjaisia ja tyylikkäitä perusvaatteita. Nämä toki vuodenaika-kohtaisia, mutta itsellä esimerkiksi yhdet mukavat mustat perus-luottohousut jotka käyvät tilanteeseen kuin tilanteeseen, ja näyttävät hyvältä sekä juhlissa että arjessa riippuen miten yhdistää. Väri voi toki olla mikä tahansa tylsä neutraali kuten tummansininen tai beige, mutta semmoinen joka näyttää kohtuu-tyylikkäältä ja jonka voi yhdistää moneen yläosaan.

Nyt kesä-ajaksi ne voisivat olla vaikkapa nämä puoli-pitkät:

https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/housut/joggerit/318022

Yhdistä housut johonkin selkeään ja freeshiin yläosaan, oli se sitten rento tai juhlava. Esimerkkinä arkeen vaikka aina raikkaan näköinen raitapaita:

https://www.lindex.com/fi/p/7978259-6838-sininen-raidallinen-puuvillapu…

Tuohon vielä siistit kengät ja vaikka joku rennohko kaulakoru niin asu toimii toimistolta terassille:

https://www.kenkamaailma.fi/naiset/sievi-pieta-kavelykenka-musta-kavely…

https://aurinkoa.fi/helmet-natural

2. Jos hiukset ovat se suurin ongelma niin ilmeen saa helpolla hieman tyylimmäksi parilla pienellä keinolla:

- hiukset muuten auki, mutta parilla värittömällä pinnillä sivuilta hieman kiinni.

- hiukset auki tai kiinni, mutta päähän lisäksi tylsähkö peruspanta joka tuo ryhtiä ilmeeseen vaikkei pitäisikään hiuksia erikoisessa ryhdissä

- ponnari näyttää useimmilla hyvältä kunhan sen opettelee laittamaan itselleen edulliseen kohtaan: joko kireästi ylä-takaraivolle, löysästi niskaan, tms. Mikä toimii riippuu omasta päästäsi ja naamastasi, joten tähän ei mitään kaikilletoimivaa vinkkiä

3. Jos kasvojen harmaus on se ongelma niin hanki joku ohut perus-meikkivoide joka tasoittaa ihonväriä (bb-voide?) ilman että näyttää paksulta maalikerrokselta. Riittää että se aavistuksen tasottaa yleisilmettä. Tämän lisäksi omien kulmakarvojen värinen kulmakynä jolla oppii siistimään kulmiensa ilmeen. Jos haluaa hifistellä niin voi ostaa vielä omien huulten värisen huultenrajauskynän jolla tasoittaa suun ääriviivoja. Tähän voi lisätä silmämeikin, huulimeikin, huulikiiltoa tai ihan mitä vain tahtookin, mutta pelkkä ohut meikkivoide ja kulmakynä tekee jo tosi paljon!

Vierailija
182/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

"Mitä meikkiin tulee niin vähempi on parempi, kevyt oikean sävyinen cc voide, esim. lumenen on edullinen ja riittoisa. Siihen vaan hieman aurinkopuuteria ja ripsaria lisäksi. Aurinkopuuteria voi käyttää luomivärinä tarvittaessa. "

Meikkivoiteessakin kannattaa kokeilla kaupassa erilaisia testereitä tai googlettaa eri meikkivoiteita ja kokemuksia niistä. Lukeeko pakkauksessa bb tai cc, niin ne ovat yhtälailla kaikki meikkivoiteita eikä nuo meikkivoiteiden nimet kerro välttämättä mitään peittävyydestä. Esim lumenen cc on kohtuu peittävä meikkivoide ja moni ihan meikkivoiteen nimellä oleva meikkivoide on paljon kevyempi. Kokeilemalla selviää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että hyvä ryhti on tärkeä. Kumma miten usein näkee naisia ja miehiä, jotka roikottavat harteitaan, en tiedä miksi. Hyvinkin pukeutuneen tai juhlapukuisen naisen tyyli katoaa, jos on huonoryhtinen.

Vierailija
184/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde Lappiin  siellä hepeniin  ei tuijotella naista:) varmaan riität noin ihan hyvin. 

Jee, lähden huomenna Soankylää, sielläkin on tosi kivantyylisiä ihmisiä, ainakin leffajuhlilla

Ihana juttu, hyvää reissua  :)

Vierailija
185/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastu niin jo alkaa silmät hehkumaan. Tärkeintä että rakastat itseäsi,yksi asia kerrallaan. Nyt vaikka hammaslääkäriin. Siitä se lähtee! 

Vierailija
186/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös toinen homssu!

Omassa kotona ei opetettu mitään naisena olosta tai laittautumisesta, mutta ei siitä sen enempää. Tunsin itseni aina outolinnuksi, rähjäiseksi, ulkopuoliseksi ja hoitamattomaksi. Kunnes olin melkein 40-vuotias kun tajusin että ei se kauneudenhoito ja huoliteltu ulkomuoto ole sen kummempaa kuin opetella.

Aloin selaamaan Pinterestiä, vertasin itseäni muihin, otin kuvia itsestä luonnonvalossa, kirkkaassa keinovalossa ja hämärässä. Aloin seuraamaan Pinterestissä ihmisiä joilla oli suurin yhtäläisyys ihossa, hiuksissa ja silmissä kuten mulla. Se vaati monta yritystä ja erehdystä, sekä hukattuja rahoja kunnes opin mitkä värit sopivat parhaiten. Lisäksi opettelin tyylin missä olin luonnollinen. En ole korkokenkien ystävä enkä halua tiukkoja vaatteita. Koska hikoilen paljon, mulle sopii tietyt luonnonkuidut ja tietynlaiset hieman väljähköt vaatteet. Nyt saan tyylistäni jopa kehuja, ja se tuntuu oudolta, olen oppinut siihen että olen se harmaavarpunen ja huonosti pukeutuva, nyt kysytään mistä olen ostanut vaatteita.

En käytä koruja enkä oikeastaan laita hiuksiakaan, paitsi pesen ne joka päivä rasvoittuvan päänahan takia. En käytä meikkiä koska en osaa enkä aio enää edes opetella. Olen hoikka mutta sellainen hoikka läski, joten olen oppinut pukeutumisella peittämään hyllyvät osani.

Vieläkin tuntuu että olen vain pelkkä huijari ja kehut saavat oikeasti ilahtumaan. Mutta ap.lle ehdotan että hae se oma juttusi, onko se boheemi, hieman sporttinen vai mikä, ei kaikkien tarvitse olla vanhan rahan näköistä, vaan on monta eri tapaa olla nätti.

Vierailija
187/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailin joskus tuttavaa, joka suunnilleen säteili tavallisten ihmisten keskeltä. Hänellä oli hiukset sileällä ponnarilla, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet, ylväs ryhti. Yhteinen kaverimme kertoi, että tämä tuttava käy hoidoissa ja kampaajalla ja seuraa koko ajan muotia eli panostaa varmaan parissa viikossa ulkonäköönsä aikaa ja rahaa enemmän kuin minä koko vuoden (tai elämäni) aikana.

Toinen tuntemani huoliteltu tapaus omaa hyvin tarkan värisilmän. Hänellä on aina yhteensopivat vaatteet. Käy kampaajalla säännöllisesti. Meikkaa huomaamattomasti mutta säännöllisesti. Hän myös osaa pitää vaatteita oikein, saumat on aina suorassa, hupparin huppukin on ojennuksessa. Minä vedän vaatteet päälle - ja hän pukeutuu. Samat vaatteet ovat siksi ihan eri näköisiä hänellä ja minulla. Olen saanut tai ostanut häneltä paljon vaatteita, mutta minä yhdistelen ne miten sattuu, karrikoiden: kaulaliinat on kierroksella ja paita juoponnapissa.

Osa ihmisistä on toisaalta sellaisia, että näyttävät siistiltä ja huolitellulta, vaikka eivät tee ikinä itselleen mitään.

Mieheni on sellainen. Pesee itsensä päästä jalkoihin tervashampoolla ja ajaa partansa ja siinä on sen laittautumiset. Toki sen vaatteet on aina hyvää laatua, mutta pitää ne kyllä aina ihan riekaleiksi asti.

Jos se kanniskelee mökillä puita kauheimissa rönttövaatteissa, vaikutelma on se, että kyseessä on lavastettu mainoskuvaustilanne, jossa mainostetaan jotain Miehille, Jotka Kulkevat Omia Polkujaan tms.

Pidä siinä sitten itsetuntosi hyvänä kun olet tuollaisen kanssa naimisissa.

Vierailija
188/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kiinnostaa ulkonäkö ja käyttävät aikaa, vaivaa ja rahaa siihen.

Vierailija
189/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailin joskus tuttavaa, joka suunnilleen säteili tavallisten ihmisten keskeltä. Hänellä oli hiukset sileällä ponnarilla, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet, ylväs ryhti. Yhteinen kaverimme kertoi, että tämä tuttava käy hoidoissa ja kampaajalla ja seuraa koko ajan muotia eli panostaa varmaan parissa viikossa ulkonäköönsä aikaa ja rahaa enemmän kuin minä koko vuoden (tai elämäni) aikana.

Toinen tuntemani huoliteltu tapaus omaa hyvin tarkan värisilmän. Hänellä on aina yhteensopivat vaatteet. Käy kampaajalla säännöllisesti. Meikkaa huomaamattomasti mutta säännöllisesti. Hän myös osaa pitää vaatteita oikein, saumat on aina suorassa, hupparin huppukin on ojennuksessa. Minä vedän vaatteet päälle - ja hän pukeutuu. Samat vaatteet ovat siksi ihan eri näköisiä hänellä ja minulla. Olen saanut tai ostanut häneltä paljon vaatteita, mutta minä yhdistelen ne miten sattuu, karrikoiden:

Tämä sai naurahtamaan, ihan varmasti olet miehesi arvoinen :D Kuulostat hyvältä tyypiltä.

Vierailija
190/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipunaa vähän ja kulmat kuntoon ne piristää. Kevyt  meikkivoide  tms.

Vierailija
191/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vinkkejä paljon ketjussa! Myös esim. Pinterest on hyvä paikka etsiä kuvia vaatteista/tyylistä joka miellyttää omaa silmää, siitä voi sitten lähteä etsimään saman tyylisiä vaatteita.

Itselle kolahti kun jossain ohjelmassa mies kysyi vaimoltaan että missä hänen kaikki hyvät alushousut on :D vaimo vastasi että miksi sinun kaikki alushousut ei ole hyviä? Jäin tuota miettimään että niin, miksi minunkaan kaikki alusvaatteet, sukat, t-paidat ym ei ole niitä hyviä? Miksi minulla on kaapissa vaatteita joita en halua käyttää kodin ulkopuolella? Miksi kaikki vaatteet ei voisi olla niitä hyviä ja kivoja? Sen jälkeen olen pyrkinyt hommaamaan sellaisia vaatteita ja kenkiä ja laukkuja jotka on oikeasti kivoja ja joita voin yhdistellä helposti. Enää ei tule juurikaan sellaisia tilanteita ettei olisi muka mitään päälle pantavaa. Toki minullakin on edelleen joitain kotivaatteita joissa kehtaa poistua kotoa korkeintaan roskia viemään. Ja kiva

Minä olen tehnyt sen muutoksen, että en omista enää yhtään vaatetta, jonka kanssa en kehtaisi lähetä yhtäkkiä ravintolaan lounaalle. Teen töitä kotona, ja huomasin että pukeutumisella on niin suuri vaikutus mielialaan.

Toisekseen, en koskaan pidä mitään, mikä ei ole mukavaa, ja jonka kanssa en tunne olevani "bien dans ma peau". Tämä tarkoitti kohdallani sitä, että hävitin kaikki tavanomaiset alusvaatteet. Minulla ei ole povea nimeksikään, joten en viitsi kiduttaa itseäni liiveillä, pidän vain silkkitoppeja ja enimmäkseen en pidä alushousujakaan. Minulla on yleensä pitkänpuoleinen hame ja silkkinen alushame.

Sopivasti leikattu mekko on muuten todella hyvä investointi. Mukava päällä ja kätkee niinsanotusti moninaiset synnit.

Sitten kun ihmisellä on hyvä olla nahoissaan, se alkaa näyttääkin hyvältä. Toisinaan voi vaan mennä hetki, että löytää sen mikä itselle toimii. Esimerkiksi minun kohdallani mitkään tavanomaiset tyyli- tai ihonhoitovinkit eivät toimineet, päinvastoin. Nykyään kun olen löytänyt oman tapani, saan toistuvasti kehuja sekä tyylistä, että ulkonäöstä muuten.

Ei muuten pidä unohtaa sitä oman persoonan vaikutusta tyyliin. Ei kaikki voi kopioida samaa ihmistä. Tyyli, mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella, vaikka vartalo ja väritys olisi täysin samasta muotista. Koska toinen on siinä tyylissä kotonaan ja toinen ei.

Ja mitä ihoon ja hiuksiin tulee, niihin vaikuttaa paljon enemmän se, mitä laitat suuhusi kuin mitä laitat ihollesi. Vähemmän on yleensä enemmän. Naiset vaan yleensä tykkäävät pienistä purnukoista ja siitä laahaamisesti, ja siksi käyttävät aivan tarpeettoman paljon aineita.

Vierailija
192/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo Naiset ympäri armaan Suomen, kuka jaksaa aina olla huoliteltu ja täydessä tällingissä jos tekee esim. raskasta 2-vuorotyötä ja on vielä perhe sun muut hoidettavana, jos joutuu vielä aamulla nousemaan aikaisin, esim. herätys klo 04. ei TODELLAKAAN JAKSA MEIKATA!

Kyllä mulla on aina ollut aamulla sen verran aikaa, että olen nopeasti meikannut ja laittanut hiukset. Ja on ollut parhaimmillaan 4 lasta ja muut hommat. Se on se, mitä asettaa prioriteetikseen. Jos ei välitä vaikka on homssuinen, niin silloin siitä on turha valittaakaan

Meikkaaminen ei sitäpaitsi ole mitenkään välttämätöntä. Aika moni on niin huono meikkaamaan, että parempi olisi jättää väliin.

Siisti kampaus ja hyväkuntoinen iho ovat paljon tärkeämpiä asioita kuin meikki. Ja siisti kampaus voi olla ihan vaan poninhäntä.

Vierailija
193/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha aloitus, mutta ap voisi kuvailla minut tuossa tekstissä.

Olen aina joten vääränlaisen näköinen. Jos pukeudun "rennosti", niin olen kulahtaneen ja nukkavierun näköinen. 

Kun taas laittauduin, olen ylipukeutunut. Eli vaatteistani kysellään, että olenko menossa johonkin juhliin täältä (=töistä, kyläpaikasta, ostoreissulta jne jne) suoraan, kun olen niin juhlavaatteissa. Ja ei, en pukeudu iltapukuun tms, vaan mielestäni jokin kiva mekko, joka sopii omasta mielestäni hyvin arkikäyttöön. 

Hiuksien kanssa sama, on vain ääripäät. Joko hapsottaa ja on homssuinen, tai sitten saan kyselyjä, että olenko menossa juhliin kun kampaajalla laitattanut kampauksen. En siis ole kampaajalla silloin laitattanut, vaan olen opetellut pari suht helposti toteutettavaa nutturakampausta, jotka sitten ilmeisesti ovat todellisuudessa juh

Kuka sinä olet, ja mistä sinä pidät? Millaiset vaatteet oikeasti miellyttävät silmääsi? 

Itse olen ollut hiukan samassa tilanteessa. Lopulta kyse oli siitä, että suoritin roolia, joka ei minulle sopinut. Löysin itseni vasta keski-iässä. Nykyään minulla ei ole pienintäkään vaikeutta pukeutua tavalla, jota kehutaan tyylikkääksi. Pidän samoja vaatteita koiran kanssa lenkillä, töissä ja kirkossa, koska sitten kun ne vaatteet ovat hyviä, laadukkaita ja "sinua", ne ovat aina oikeanlaiset. Koskaan en ole kokenut olevani yli- tai alipukeutunut -enää.

Vierailija
194/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on karismaa ja luonnollista hehkua. Jos näitä ei ole, niin harvoin mitkään yksittäiset ulkoiset tekijät (hienot kellot, kampaukset tms.) nostavat ihmistä sen paremman näköiseksi. 

Panosta ryhtiin ja ihonhoitoon. Pukeudu selkeän pelkistetysti. Näillä pääsee jo pitkälle. 

Vierailija
195/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mulla pää kipeenä ku hakkaan sitä tiiliseinään?

Vierailija
196/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa, mutta lopputulema on, että muilla on kärsivällisyyttä ja kiinnostusta asiaan. Jaksavat selvittää, millaiset miljoona eri meikkiputelia mihinkin juttuun, ja miten niitä käytetään. Yritän joskus perehtyä asiaan, mutta alkaa parissa minuutissa kyllästyttää.

Tai jaksavat harjoitella tukan laittamista. En osaa kunnolla edes käyttää kiharrinta tai suoristusrautaa, koska menee hermo kolmessa sekunnissa joka kerta. Puhumatta jostain helpoistakin kampauksista.

Sama kaiken kanssa, kynnet, hiukset, iho.. Ainoa johon jaksan panostaa on vaatteet. Tuntemani huolitellut tuntevat aitoa kiinnostusta asiaan, jota en vain voi tavoittaa.

Ihminen voi olla huoliteltu, vaikka ei omistaisi ensimmäistäkään meikkiputelia tai hiustenlaittokapinetta. Kuten minä. Samoin kynsiä ei tarvitse lakata ja ihokin osaa aivan ihmeesti pitää huolen itsestään.

99% näistä puteleista on vain markkinamiesten luomia tarpeita, ja ihosi, tukkasi ja kyntesi voivat paremmin ja näyttävät paremmilta mitä vähemmän mönjää niihin laitat.

Terve ja kiiltävä tukka itselle sopivalla leikkauksella. Jos olet laiska, pidä tukka pitkänä ja laita se letille tai nutturalle. Se on oikeasti vaivattominta, kun ei tarvitse käydä kampaajalla. Kuivat latvat on helppo leikata itsekin. Ei tarvitse opetella kampauksia, se sama perusnuttura käy kyllä aina.

Jos elämäntavat on muuten kunnossa, iho ei tarvitse juuri muuta kuin kosteutusta mukavuuden mukaan. Jos on joku ihosairaus, asia on tietysti eri, mutta sairaudet tietysti hoidatetaan yhteistyössä lääkärin kanssa muutenkin. Eli tämä ei ole mikään tyylikysymys niinkään.

Jos paino on kutakuinkin normaali ja ryhti hyvä, vaatteet näyttää paremmilta ja vaikutelma on heti huolitellumpi.

Väriputelit ja kampaukset on vain viihdettä, eivätkä auta mitään, jos perustukset eivät ole kunnossa.

Vierailija
197/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin samaistun tuohon, että jos vähänkin yrittää jotain, esimerkiksi käy kampaajalla ja kerrankin on nätit hiukset, tulee sellainen olo että näen vain vahvemmin sen koko työmaan itsessäni. 

Olo ei siis parane vaan huononee entisestään. Parempi kun on ihan kunnolla peikon näköinen niin ei huonot puolet korostu😆.

Mulla tuo sama totaalilamautuminen ja alakulo tulee aina kun alan syömään oikein viimeisen päälle terveellisesti, juon reilusti vettä, alan käydä kävelemässä ja jumppaan/venyttelen kotona jne. Silloin jotenkin lävähtää kerralla koko katastrofi kasvoille ja oman elämän surkeus ja elämättömyys vie sen kaiken tsemppiasenteen mennessään.

Sitten taas kun ei jaksa välittää mistään ja tuijottaa vaan kotona seinää / kattoa / ruutua niin on vähemmän ahdistunut olo.

Tuo ei ole tyyli- vaan mt-ongelma.

Vierailija
198/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin, että käy kampaajalla, etsi vinkkejä jne.

Itselläni kampaajatkaan eivät tunnu pääsevän yhteisymmärrykseen siitä, mikä minulle sopii ja mikä ei. Yksi leikkaa mielestään sopivan muodon ja kehuu väriä minulle sopivaksi, seuraava kertoo värin olevan täysin minulle sopimaton ja leikatun mallin sitäkin sopimattomampi. Niin etsi siinä sitten sitä oikeaa ratkaisua.

Vartalomallini taas on outo. Selkeästi erottuva vyötärö, mutta vatsa pullottaa esiin vaikka kuinka ryhtiä ja lihaksia parantaisi. Sama ollut aina jo teini-iästä lähtien. Hartiat taas ovat leveät. Rasva kerääntyy eniten reisiin.

Selkäsi on notko, jos vatsa aina pullottaa. Kumma ettet ole sitä itse tajunnut. Jos se on tarpeeksi notko, siihen täytyy suhtautua ominaisuutena, ei vikana, jota korjata. Koska ei se korjaannu.

Vierailija
199/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha aloitus, mutta ap voisi kuvailla minut tuossa tekstissä.

Olen aina joten vääränlaisen näköinen. Jos pukeudun "rennosti", niin olen kulahtaneen ja nukkavierun näköinen. 

Kun taas laittauduin, olen ylipukeutunut. Eli vaatteistani kysellään, että olenko menossa johonkin juhliin täältä (=töistä, kyläpaikasta, ostoreissulta jne jne) suoraan, kun olen niin juhlavaatteissa. Ja ei, en pukeudu iltapukuun tms, vaan mielestäni jokin kiva mekko, joka sopii omasta mielestäni hyvin arkikäyttöön. 

Hiuksien kanssa sama, on vain ääripäät. Joko hapsottaa ja on homssuinen, tai sitten saan kyselyjä, että olenko menossa juhliin kun kampaajalla laitattanut kampauksen. En siis ole kampaajalla silloin laitattanut, vaan olen opetellut pari suht helposti toteutettavaa nutturakampaus

Kuka sinä olet, ja mistä sinä pidät? Millaiset vaatteet oikeasti miellyttävät silmääsi? 

Itse olen ollut hiukan samassa tilanteessa. Lopulta kyse oli siitä, että suoritin roolia, joka ei minulle sopinut. Löysin itseni vasta keski-iässä. Nykyään minulla ei ole pienintäkään vaikeutta pukeutua tavalla, jota kehutaan tyylikkääksi. Pidän samoja vaatteita koiran kanssa lenkillä, töissä ja kirkossa, koska sitten kun ne vaatteet ovat hyviä, laadukkaita ja "sinua", ne ovat aina oikeanlaiset. Koskaan en ole kokenut olevani yli- tai alipukeutunut -enää.

No kun en oikein tiedä. Sama se miten on yrittänyt pukeutua, niin on aina näyttänyt joko rähjäiseltä tai naurettavalta.

Eniten lähellä olisi jokin normivaatteisiin sulautettu goottityyli. Eli ei sellaista huomiota herättävää, vaan tavalliset vaatteet pienellä silauksella. Mennyt nyt tosin vain siihen, että kaikki vaatteeni ovat mustia, eikä sen ihmeempää. Paitsi muutama värikäs kesämekko, jotka jostain syystä päälläni tulkitaan juhlavaatteiksi.

Värien käytöstä jankutettiin jo teini-iässä, mutta toisaalta taas naurettiin katketakseen kun ostin mielestäni kivan esim. kukkakuvioisen paidan. 

Vierailija
200/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ainoa avu on fyysinen, joten aloittaja on oikeilla jäljillä. Kannattaa keskittyä siihen, että kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän