Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru

Vierailija
21.06.2022 |

Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.

Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.

Kommentit (295)

Vierailija
141/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tavaralla pitää olla kaunis paketti !

Vierailija
142/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu että nämä "homssuisten" naisten aloitukset täällä on samaa sarjaa palsta*nceleiden valitusten kanssa. Omasta ulkonäöstä huolehtimisesta tehdään omassa mielessä joku rikkaiden etuoikeus, johon itse ei kykene koska on liian köyhä. Vakuutellaan itselle, että jokainen huolitellun näköinen nainen käy kuukausittain kampaajalla ja kosmetologilla ja ostaa kalliita tuotteita ja plastiikkakirurgien palveluita. 

Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Oma tyylini on aina huoliteltu, mutta tänä vuonna olen kuluttanut kampaajan palveluihin n. 25€. Kosmetologin palveluihin 0€. Kirurgilla en ole käynyt ikinä. Ostan kyllä ihonhoitotuotteita, mutta pyrin etsimään kohtuullisen hintaisia tuotteita luksusbrändien sijaan (esim. The Ordinary). Sama meikeissä. Lisäksi  metsästän tarjouksia ja pyrin siihen etten koskaan maksa täyttä hintaa, vaan ostan TARVITSEMANI alennusten ja kamppisten aikana. Vinkkejä budjettituotteisiin sekä

Minä lisäisin tähän, että ei se aika siihen "puunaamiseen" mene, vaan siihen, että pitää huolta terveydestään. Erittäin ulkoilemalla.

Minä olen kuulemma aina tyylikäs ja huoliteltu, eikä siihen olen sen kummempia salaisuuksia kuin hyvä tukka ja hyvä iho, joille en tee muuta kuin läiskin perusvoidetta. Kyllä, molempiin. En ole koskaan käynyt kosmetologilla enkä kampaajallakaan kuin kahdesti. Inhosin sitä, joten opettelin leikkaamaan tukkani itse. Pidän sen pitkänä ja nutturalla, mikä tyyli sopii kasvoihini.

Kaikenlaisia iho-ongelmia on ollut vuosien saatossa, atopia on ja Rosacea vaivasi joskus. Ne hävisivät kun ymmärsin tosiaan siirtyä siihen, etten käytä muuta kuin perusvoidetta. Siinäkin saa olla hiukan tarkka inci-listan kanssa, yllättävän monessa on sulfaatteja joille olen herkistynyt.

Ravitsemus ja liikunta kuntoon ja vaatteet oikeaa kangasta, ei tekokuitua eikä elastaania, ja kas kun alat saada kehuja.

Disclaimer: myönnän, että saan paljon ansaitsematon apua siitä, että minulla on luonnostaan hyvä väritys. En ole piirteiltäni kaunis sitten vähääkään, mutta väreissäni on voimakas kontrasti luonnostaan, joten näytän meikittäkin (jota en käytä, koska herkkä iho ja laiskuus) "laitetummalta" kuin joku tasavärisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että huolitellut ihmiset peilailevat paljon päivän aikana ja korjaavat meikkiä ja kampausta, tikuttavat hampaita ja oikovat vaatteitaan. 

Vierailija
144/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailin joskus tuttavaa, joka suunnilleen säteili tavallisten ihmisten keskeltä. Hänellä oli hiukset sileällä ponnarilla, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet, ylväs ryhti. Yhteinen kaverimme kertoi, että tämä tuttava käy hoidoissa ja kampaajalla ja seuraa koko ajan muotia eli panostaa varmaan parissa viikossa ulkonäköönsä aikaa ja rahaa enemmän kuin minä koko vuoden (tai elämäni) aikana.

Toinen tuntemani huoliteltu tapaus omaa hyvin tarkan värisilmän. Hänellä on aina yhteensopivat vaatteet. Käy kampaajalla säännöllisesti. Meikkaa huomaamattomasti mutta säännöllisesti. Hän myös osaa pitää vaatteita oikein, saumat on aina suorassa, hupparin huppukin on ojennuksessa. Minä vedän vaatteet päälle - ja hän pukeutuu. Samat vaatteet ovat siksi ihan eri näköisiä hänellä ja minulla. Olen saanut tai ostanut häneltä paljon vaatteita, mutta minä yhdistelen ne miten sattuu, karrikoiden:

Noissa näkee hyvin, miten tärkeää ryhdikkyys on sille vaikutelmalle. Sekä kehon, että hiusten. Hyvä ryhti, erottuva vyötärö ja hiukset jotenkin siististi pois naamalta, sillä pääsee pitkälle. 

Nämäkin muuten indikoivat terveyttä. Erottuva vyötärö ja hyvä ryhti siis. Melkein kaikki, mitä luonnostamme pidämme viehättävänä, kertoo terveydestä, lisääntymiskyvystä, hyvistä geeneistä.

Vierailija
145/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on toisinaan sanottu, että olen aina huoliteltu. Silti, vaikka olen lihavakin, eli en varsinaisesti ole hyvän näköinen mitenkään. Mun huolitelluus muodostunee seuraavista asioista:

- Aina edes kevyt meikki. Keveimmillään se tarkoittaa tummien silmänalusten peiteaina, couperosa poskilta peitetty punaisuuden peiteaineella, ripsari, kulmakynä (koska kulmani ovat harvat ja alkaa vasta iiriksen kohdalta) ja sävytetty huulirasva.

- Hiuksetkaan ei koskaan julkisella paikalla ole vain ilmakuivuneet ja kammattu. Vähintään olen laittanut jotain moussea ja antanut kuivua papiljotit päässä vähän laineille. Ennen ulos lähtemistä sitten kääntelen suoristusraudalla sojottavat kiharat siistimmin asettuviksi.

- Jopa mun lökö-arkivaatteet on laadukkaita. Minusta tuntuu että meille ylipainoisille tämä on tärkeämpää, hoikka ihminen voi näyttää tosi hyvältä ihan halpisvaatteissakin. Mutta kun on makkaroita, niin sitä ei halua esim. T-paitaa, jonka materiaali on niin ohut että paita takertuu joka makkaranväliin ja myötäilee liikaa. Esim. Ulla Popkenilla on meille isoille ihmisille hyvin istuvia, laadukkaita vaatteita jotka ei ole kuitenkaan kovin kalliita. 

- Tiedän värini ja käytän niitä. Olen käynyt jo nuorena värianalyysissä, ja käytän niitä omia Tumman Talven värejä.

- Mun vaatekaappi on koordinoitu niin, että kaikki kauden vaatteet sopii yhteen keskenään, eli esim. nyt kun kesä on alkamassa, otan taas kaikki mun kesävaatteet, mietin väriyhdistelmät, katson mitä ehkä tarvin lisää, ja onko jotkut vaatteet sellaisia että joutaa jo menemään koska ei esim. mahdu tai ei enää silmää miellyttä tai on kuluneita. 

- Kengät ja laukut, mulla ei ole kovin paljoa niitä, mutta ne mitä on on neutraaleja ja laadukkaita.  

Vierailija
146/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä persuja, nukkavieruus on tarttuvaa. Esimerkkeinä Purra vs. Marin

Vierailija
147/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman filtterin sitä vaan on mikä on. Ja hyvä niin. Luonnollisuus kunniaan. Antaa keinoperseiden esittää kaunista ja miettiä huulet tötteröllä mitä paikkaa seuraavaksi korjattava. On täällä muutakin maailmassa, kuin ulkokuori.

Vierailija
148/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki rikas mies, joka maksaa sinulle:

- silikonitissit

- hampainen valkaisun

- ihon kuorinnan ja tarvittavat korjausleikkaukset

- botox hoidot

-huulien täyttämisen

-manikyyrin

-pedikyyrin

Eli tissit törrölle ja odottamaan Kultaleijonia kentälle!

Varakas mies ei halua silikonitissejä tai törröhuulia, vaan luonnolliselta vaikuttavaa kauneutta (joka on oikeasti kovan työn tulos). Suomessa on vähän rikkaita; kv määritelmä on $30M sijoitusomaisuutta vakituisen asunnon lisäksi.

Vierailija
149/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kuulostaa siltä, että sinulla on huono itsetunto. Koita etsiä itsestäsi lempikohdat ulkonäöstä ja luonteesta ja kommentoi näitä asioita itsellesi päivittäin sen sijaan että keskittyisit huonoihin asioihin. 

Itsevarmuus ja iloisuus on kaunista. Ryhtiä selkään ja positiivinen asenne, auttaa yllättävän pitkälle. 

Tiedän, helppo minun on täältä huudella, mutta aivot ovat siitä kummallinen kapistus, että jos feikkaa iloista ja hymyilee sitä piristyy väkisinkin edes vähäsen :D 

Minut luokitellaan tuollaiseksi huolitelluksi ja kauniiksi naiseksi. Se ei todellakaan vaadi mitään sen kummallisempia ponnistuksia sillä olen aika laiska ja mukavuudenhaluinen. 

Ostan alevaatteita joita voi käyttää ristiin ja kun teen ostoksen mietin jo valmiiksi että sopiihan se muiden vaatteiden kanssa yhteen jotta saan monta asua yhdistelemällä vaatteita. 

Mekot ovat kaikkein helpoin, käytän päivittäin ja syksyllä/talvella lisään vaan sukkahousut ja neuleen päälle.

Mukavia ja näyttää pienellä vaivalla siistiltä. 3-4 eri mekkoa erikseen tai yhdisteltynä 2 neuleen kanssa on aika monta asua. Kuvailemasi mukaan sellaiset mekot jotka ovat keskeltä vyötäröä kapeimpia saattaisivat sopia sinulle parhaiten.

Mitä meikkiin tulee niin vähempi on parempi, kevyt oikean sävyinen cc voide, esim. lumenen on edullinen ja riittoisa. Siihen vaan hieman aurinkopuuteria ja ripsaria lisäksi. Aurinkopuuteria voi käyttää luomivärinä tarvittaessa. 

Kertomasi mukaan olisi ehkä hyvä että tarkistaisit vitamiiniarvot, onko mahdollista, että et saa tarvittavaa määrää rautaa? Jätä kaikki ylimääräinen sokeri pois ja juo vettä. Syö kasviksia, porkkanaa, kurkkua jne. Varmista, että saat riittävästi proteiinia! Proteiini on tärkeä aine keholle esim hiusten laatuun.

Kävelylenkit ja salitreeni tai kotona tehtävä jumppa esim kyykyt tekevät hyvää keholle, mielelle ja iholle. 

Voisinpa piristää sinua! <3 Olet varmasti nätti, mutta et vain näe sitä nyt. Kaikki ovat kauniita ja jokaisessa on jotain upeaa! 

Vierailija
150/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat reikäiset? Ihan ensin hoidat hampaasi. Sähköhammasharjalla pese. Käy hammaslääkärissä. 

Ravinnon laatu ja liikunta vaikuttaa oloon. Jätä karkit ja lisäaineprosessoidut ruoat. Syö kasviksia ja juo vettä. Liiku raikkaassa ulkoilmassa. Huomaat miten raikastut päivä päivältä. Peset itsesi ja vaatteesi. Vaatteiden värillä tai mallilla ei ole niin väliä, ruokavalio ja liikunta vaikuttaa eniten.

Vierailija
151/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään vanha aloitus, mutta miksei ap hoida hampaitaan? Reikäisett hampaat hoidetaan hammaslääkärissä!

Ihan turha miettii muita vinkkejä, jossei terveydestään huolehdi.

Vierailija
152/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala selata naistenlehtiä, voit saada  inspiraatiota niistä. 

e-kirjasto sovelluksella voi lukea monia lehtiä ilmaiseksi

Vierailija
153/295 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä paljon ketjussa! Myös esim. Pinterest on hyvä paikka etsiä kuvia vaatteista/tyylistä joka miellyttää omaa silmää, siitä voi sitten lähteä etsimään saman tyylisiä vaatteita.

Itselle kolahti kun jossain ohjelmassa mies kysyi vaimoltaan että missä hänen kaikki hyvät alushousut on :D vaimo vastasi että miksi sinun kaikki alushousut ei ole hyviä? Jäin tuota miettimään että niin, miksi minunkaan kaikki alusvaatteet, sukat, t-paidat ym ei ole niitä hyviä? Miksi minulla on kaapissa vaatteita joita en halua käyttää kodin ulkopuolella? Miksi kaikki vaatteet ei voisi olla niitä hyviä ja kivoja? Sen jälkeen olen pyrkinyt hommaamaan sellaisia vaatteita ja kenkiä ja laukkuja jotka on oikeasti kivoja ja joita voin yhdistellä helposti. Enää ei tule juurikaan sellaisia tilanteita ettei olisi muka mitään päälle pantavaa. Toki minullakin on edelleen joitain kotivaatteita joissa kehtaa poistua kotoa korkeintaan roskia viemään. Ja kivat vaatteethan ei tarvitse olla kalliita, mulla ei ole yhtään oikeaa merkkivaatetta enkä ole edes mikään ahkera kirppistelijä mutta joskus käyn ja sieltäkin olen löytänyt siistejä arkivaatteita edullisesti. Myös edullisimmista kaupoista tekee usein hyviä löytöjä, pitää vaan nähdä vähän vaivaa ja etsiä.

Vierailija
154/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Naiset ympäri armaan Suomen, kuka jaksaa aina olla huoliteltu ja täydessä tällingissä jos tekee esim. raskasta 2-vuorotyötä ja on vielä perhe sun muut hoidettavana, jos joutuu vielä aamulla nousemaan aikaisin, esim. herätys klo 04. ei TODELLAKAAN JAKSA MEIKATA!

Vierailija
155/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hammaslääkäriin, iholääkäriin, ammattimeikkaajalle ja stylistille. Noista meikkaajista ja stylisteistä en oikein tiedä, vaikuttaa vähän taso vaihtelevan. Kannattaa etsiä sellaisia, joilla on näyttää referenssejä ja sitten valitset sellaisen, jonka työn jälki miellyttää. Uskoisin, että noista olisi jotain apua.

Vierailija
156/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra onkin ihan variksenpelättimen näköinen, kulahtaneet vaatteet: täytyy näyttää siltä miten "opettaa", naama kiiltää, muutenkin vastenmielinen tyyppi!

Vierailija
157/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 63v tutkaillut ihmisiä, ja selkeästi ne, ketkä ovat 'kotonaan' kehossaan ovat viehättäviä, hymy, ryhti auttaa paljon.

Toisilla on karismaa, rahalla sitä ei saa. 

Meikkaus, kukapa jaksaa päivittäin, en minä ainakaan. Kevyesti päivettynyt iho on mielestäni nätti kesällä, aurinko tekee hiuksiini kauniita raitoja. Kulmat laitan, muu jää kesällä, paitsi juhliin ripsaria ja huulipunaa, ja mukava, nätti leninki. Ei korkoja minulle, enää.

Vierailija
158/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo Naiset ympäri armaan Suomen, kuka jaksaa aina olla huoliteltu ja täydessä tällingissä jos tekee esim. raskasta 2-vuorotyötä ja on vielä perhe sun muut hoidettavana, jos joutuu vielä aamulla nousemaan aikaisin, esim. herätys klo 04. ei TODELLAKAAN JAKSA MEIKATA!

Kyllä mulla on aina ollut aamulla sen verran aikaa, että olen nopeasti meikannut ja laittanut hiukset. Ja on ollut parhaimmillaan 4 lasta ja muut hommat. Se on se, mitä asettaa prioriteetikseen. Jos ei välitä vaikka on homssuinen, niin silloin siitä on turha valittaakaan

Vierailija
159/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra onkin ihan variksenpelättimen näköinen, kulahtaneet vaatteet: täytyy näyttää siltä miten "opettaa", naama kiiltää, muutenkin vastenmielinen tyyppi!

Eipä näytä kovin hyvin päiväsi alkavan. 

Vierailija
160/295 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että huolitellut ihmiset peilailevat paljon päivän aikana ja korjaavat meikkiä ja kampausta, tikuttavat hampaita ja oikovat vaatteitaan. 

Tämä totta. Ei se riitä, että kerran laittautuu aamulla. Se ei kestä läheskään aina koko päivää hyvänä vaan täytyy välillä vähän korjailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi