Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru
Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.
Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii jotain ihmistä, jota pitää tyylikkäänä, ja jotain toista, jota pitää homssuisena ja vertaa sitten heitä keskenään. Mikä tekee esim. Krista Kiurusta homssuisen näköisen? No, hoitamattoman näköinen kampaus, ylipaino, taitamaton meikkaustyyli jne.
Itselläni olen huomannut, että koska en oikein osaa laittautua, en ikinä näytä tyrmäävältä. Jonkun ammattilaisen pitäisi tehdä mulle kampaus ja meikki sekä valita vaatteet, koska en itse oikein osaa. Saan kyllä itsestäni ihan seminätin, jos olen lähdössä jonnekin, mutta arkena olen aika räjähtänyt, varsinkin vaatteiltani ja hiuksiltani. Se taas johtuu siitä, että kävelen töihin. En voi mitenkään pukeutua siisteihin kenkiin ja villakangastakkiin, hiukset upeasti ilmakiharrettuina, jos olen liikkeellä kävellen. Villakangastakki- ja ilmakiharrinihmiset ajaa tallista otetulla autolla ovelta ovelle.
Jos nyt pitää Krista Kiurua esimerkkinä tässä homssuisuudessa (hän vaikuttaa minusta kyllä aika sympaattiselta), niin sitä ei voi niin yksinkertaisesti selitettää. Hänellä se vaikutelma tulee enemmän persoonasta, pientä sähellyksen tuntua, huono ryhti, liikkuu puhuessaan ja olemus on eläväinen ja sellainen, että hän ei vaikuta tarkkailevan itseään jatkuvasti. Ja kyllähän hänellä saattaa olla jonain päivänä esim iso näkyvä tahra naamassa ilman, että hän on itse huomannut sitä. Kaikesta tulee tunne, että hän keskittyy muihin asioihin, eikä tuijottele itseään peilistä. Ja että hän on rento, eikä tiukkis. Mielestäni sellainen on ihan ok vaikutelma, en henk koht tykkää sellaisesta vaikutelmasta, ettei ihminen voi edes liikkua ilman, että jokin hius menee pois paikaltaan.
70% on nukkavieruja.
Kivasti pukeutuu 16...25v mimmit.
30v kun lähestyy, kroppa leviää ja tyyli menee mauttomaksi ja tantaksi.
Tuntomerkkien perusteella Ap. kuulostaa väreiltään pehmeän neutraalilta ja kehotyypiltään natural-naiselta. Hiuksiin mahdollisimman alkuperäinen ja luonnollinen sävy ja elävöittäviä "aurinkoraitoja" Kampaus luonnollinen ja huoleton, bed-head-tyylinen. Hiukset saa antaa kasvaa pitkiksi ja/tai niitä voi kihartaa huolettomille laineille.
Tälle tyypille sopii kaksi eri meikkityyliä: joko silmiin voimakas pehmeä "smokey-eye" neutraaleilla murretuilla sävyillä ja huuliin nude sävy tai sitten "meikitön- meikki". Vaatetus: luonnonmateriaaleja. Pellava, villa, puuvilla ym. murretuilla sävyillä. esim. kapeat, suorat, vajaamittaiset luonnonpellavahousut jotka paljastaa nilkat, rennot punotut sandaalit kimonotyyppinen jakku, Vältä kuosiinommeltuja "jäykkiä" vaatteita, ylinaisellisia pitsimekkoja ja prinsessamekkoja. Vältä "pyntättyä" vaikutelmaa ja kiiltäviä "sileitä" kankaita.
kesämekkona esim. löysä rento trikoo maksimekko. Sinulla on todennäköisesti kaunis hartialinja ja olkapäät joten näytät hyvältä kun mekko "valuu" hartoilta suorana eli älä käytä vyötä ja katkaise kaunista siluettia.
Koruina luonnonkivet, puukorut etniset korut, luonnonmateriaalit, intialaistyyppiset korut. kassina löysä punoskassi.
Älä ota niitä rumia (kaikki) kinkkuleimoja nahkaasi. Älä värjää tukkaasi violetiksi,vaaleanpunaiseksi,paloautonpunaiseksi eikä vihreäksi. Tumppaa se haiseva kerho. Kaada se ultramakea siideri viemäriin. Älä ripusta Rapalaa silmäkulmiin/nenään. Ei "decadence" vaatetuksia. Älä ota sitä jännäJonnea poikkikseksi. Tällä pärjää jo melko pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii jotain ihmistä, jota pitää tyylikkäänä, ja jotain toista, jota pitää homssuisena ja vertaa sitten heitä keskenään. Mikä tekee esim. Krista Kiurusta homssuisen näköisen? No, hoitamattoman näköinen kampaus, ylipaino, taitamaton meikkaustyyli jne.
Itselläni olen huomannut, että koska en oikein osaa laittautua, en ikinä näytä tyrmäävältä. Jonkun ammattilaisen pitäisi tehdä mulle kampaus ja meikki sekä valita vaatteet, koska en itse oikein osaa. Saan kyllä itsestäni ihan seminätin, jos olen lähdössä jonnekin, mutta arkena olen aika räjähtänyt, varsinkin vaatteiltani ja hiuksiltani. Se taas johtuu siitä, että kävelen töihin. En voi mitenkään pukeutua siisteihin kenkiin ja villakangastakkiin, hiukset upeasti ilmakiharrettuina, jos olen liikkeellä kävellen. Villakangastakki- ja ilmakiharrinihmiset ajaa tallista otetulla autolla ovelta ovelle.
Vaikken tykkääkään miettiä nimetyn henkilön tyyliä näin avoimesti, niin KK on kyllä hyvä esimerkki henkilöstä jonka tyyli on hieman homssuinen ja nukkavieru. Hänen kohdallaan sanoisin kyseessä olevan monen tekijän summa: huono ryhti; hieman haastava vartalonmalli (pyöreyttä keskivartalossa mutta pienehköt rinnat ja lantio); huono hiusmalli; huonosti valitut vaatteet. Krista itsessään on viehättävä mutta tyylipuolta voisi parantaa paljonkin!
Kiireisen keski-ikäisen voi olla vaikea muuttaa elintapojaan, mutta ryhdin saisi ainakin paranemaan lisäämällä pientä liikuntaa arkeen. Krista tarvitsisi myös ehdottamasti paremmat rintaliivit, sillä valitettavan useassa kuvassa hänen rinnustansa roikkuu ryhdittömänä ja muodottomana. Vaatteissa hän suosii trikoopalttoita jotka eivät ryhdistä kokonaiskuvaa millään lailla: hieman paremmin leikatut vaatteet korostaisivat kropan kauniita muotoja paremmin: esimerkkinä vaikkapa suorat housut joissa prässi edessä ja jakku (tai pusakka) joka korostaisi rinnusta ja vyötäröä. Hiuksista en tiedä paljoa, mutta Krista suosii pehmeitä romanttisia hiusmalleja vaikka uskoisin että hänelle toimisi graafinen leikkaus paljon paremmin. Hiukset ovat myös kiillottomat, joten jotain hoitoja (tai värihuuhtelua?) niihin voisi tehdä. Meikin pitäisin kevyenä mutta korostaisin kulmia, poskia yms tuoden kasvoillekin selkeämpiä linjoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuntomerkkien perusteella Ap. kuulostaa väreiltään pehmeän neutraalilta ja kehotyypiltään natural-naiselta. Hiuksiin mahdollisimman alkuperäinen ja luonnollinen sävy ja elävöittäviä "aurinkoraitoja" Kampaus luonnollinen ja huoleton, bed-head-tyylinen. Hiukset saa antaa kasvaa pitkiksi ja/tai niitä voi kihartaa huolettomille laineille.
Tälle tyypille sopii kaksi eri meikkityyliä: joko silmiin voimakas pehmeä "smokey-eye" neutraaleilla murretuilla sävyillä ja huuliin nude sävy tai sitten "meikitön- meikki". Vaatetus: luonnonmateriaaleja. Pellava, villa, puuvilla ym. murretuilla sävyillä. esim. kapeat, suorat, vajaamittaiset luonnonpellavahousut jotka paljastaa nilkat, rennot punotut sandaalit kimonotyyppinen jakku, Vältä kuosiinommeltuja "jäykkiä" vaatteita, ylinaisellisia pitsimekkoja ja prinsessamekkoja. Vältä "pyntättyä" vaikutelmaa ja kiiltäviä "sileitä" kankaita.
kesämekkona esim. löysä rento trikoo maksimek
En ole ap, mutta kuvailit minut (poislukien tuo kaunis hartialinja) ja oman lempityylini ihan just täydellisesti, mutta minä en onnistu näyttämään hyvällä tavalla rennon tyylikkäältä. Lopputulos on ihan kumma/vääränlainen eikä vaatteet olekaan oikealla tavalla väljän istuvia vaan jotenkin kaikki on ihan pielessä kun vetäisen sen henkarilla niin hyvältä näyttäneen asun päälleni. Niissä siis on hyvä olla ja väritkin sopivia minulle eli vaatteissa ei ole vikaa siinäkään mielessä vaan kokonaisuuden pilaa oma olemukseni/kroppani joka on jotenkin homssuinen ja nukkavieru. Tuossa ketjussa mainutussa k. kiurussa on sinällään jotain samaa paitsi etten meikkaa noin voimakkaasti koskaan eikä se tähän omaan tyyliini sopisikaan.
lapseni, naiseton kirjoitetaan yhteen eikä naiset on
Olen hompsu nukkavieru 64v. nainen kun olen antanut periksi. En jaksa eikä ole varaa pitää itsestä huolta. Toisaalta helpottavaa. Aiemmin pesin hiukset usein ja aina pesun jälkeen rullasin runsaat hiukset. Meikkasin, eikä olisi tullut mieleenkään mennä kauppaan ilman meikkiä. Siinäkin olen antanut periksi. Myös vaatteet ovat vanhoja ja osin jopa reikäisiä. Olen lihava, vaikea löytää isoja vaatteita edes kirpparilta saati kaupoista.
Jalkojen rasvaaminen kauniita, kosteutettuja jalkoja varten on ärsyttävä, mutta pakollinen tehtävä. Auttaa kuitenkin jo viikossa ja lopulta vie päivästä/illasta vain minuutin, pari. Parempi tehdä täältä sinnepäin joka päivä, kuin huolella ja harvoin.
"Laitetut hiukset" näyttävät sulla kornilta, koska niiden tyyli ei sovi sulle. Pitää löytää sellainen "laittaminen", joka sopii sun kasvoihin yms, harva kampaaja kuitenkaan miettii noita NIIN tarkasti, vaan laittavat samat "laitetut" hiukset kaikille, joilla on sama pituus. Aina ne laitetut hiukset näyttää vähän liiallisilta mullakin. Tanttamaisilta.
Ihon ja hampaidenhoito on myös päivittäinen juttu. Hoidan itse omaa ihoani, mutta esim hiukset tuntuu, että ne vaativat järkyttävästi töitä päivittäin, tai muuten olen hieman homssuinen. Pukeutua en oikeen osaa, aidosti tyylikkäät vaatteet tuntuu niin ikään vähän liiallisilta, mutta kai siihenkin pitäisi vain alkaa ja sitten tottua.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota niitä rumia (kaikki) kinkkuleimoja nahkaasi. Älä värjää tukkaasi violetiksi,vaaleanpunaiseksi,paloautonpunaiseksi eikä vihreäksi. Tumppaa se haiseva kerho. Kaada se ultramakea siideri viemäriin. Älä ripusta Rapalaa silmäkulmiin/nenään. Ei "decadence" vaatetuksia. Älä ota sitä jännäJonnea poikkikseksi. Tällä pärjää jo melko pitkälle.
Vanhojen setien mielipidettä ei kysytty, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kuvailit minut (poislukien tuo kaunis hartialinja) ja oman lempityylini ihan just täydellisesti, mutta minä en onnistu näyttämään hyvällä tavalla rennon tyylikkäältä. Lopputulos on ihan kumma/vääränlainen eikä vaatteet olekaan oikealla tavalla väljän istuvia vaan jotenkin kaikki on ihan pielessä kun vetäisen sen henkarilla niin hyvältä näyttäneen asun päälleni. Niissä siis on hyvä olla ja väritkin sopivia minulle eli vaatteissa ei ole vikaa siinäkään mielessä vaan kokonaisuuden pilaa oma olemukseni/kroppani joka on jotenkin homssuinen ja nukkavieru. Tuossa ketjussa mainutussa k. kiurussa on sinällään jotain samaa paitsi etten meikkaa noin voimakkaasti koskaan eikä se tähän omaan tyyliini sopisikaan.
Oletko varma ettei tuo vaikutelma ole vain omassa päässäsi? Joskus ihan pelkkä itsetunnon ja ehkä ryhdin parantaminen auttaa. Huono ryhti tekee kyllä helposti vaikutelmasta homssuisen ja vaatteista huonosti istuvan näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli viesti: 209, näet vaistomaisesti "jotain samaa" Krista Kiurussa ja itsessäsi? Mutta myös Ap:ssa! voi kun näkisin sinut eikä jäisi vain arvailluksi!
Krista Kiuru ei ole "natural-nainen" vaan "gamine -tyyppi". Krista on tyttömäinen. Gaminella on usein kapea pieni leuka tai "heikko leuka" hänellä on ohuet huulet ja/tai pieni suppusuu. Hänellä on pyöreät nukensilmät. Hän on ikäänkuin "nukke" tai "lapsi". Nukkemainen, tyttömäinen, jos hän käyttää "rohkeita" tai sensuelleja iltapukuja ym., hän näyttää lapselta joka kokeilee äitinsä kolttuja tähän samaan kuuluu esim. Johanna "Tuksu" Tukiainen, joka pilasi oman tyylinsä silikonirinnoilla ja huulitäytteillä ja elämäntavoillaan tietty. Gamine säilyy nuorena pitkälle keski-ikään. Hän on niitä joilta kysytään paperit 50-vuotiainakin. Tuksulle olisi sopinut pienet terhakaat rinnat, pieni kapeahuulinen suu hiukset pehmeät ja lyhyet taipuisa kihara tukka.
Voit myös olla "villi gamine" kuten Maria Veitola. Hän ei muistuta posliininukkea vaan harlekiininukkea. Tämä "nukkenainen" on pidempi kuin romanttinen gamine. Hänelle sopii esim. pixie tukka.
Gamine on mittasuhteiltaan "epäsäännöllinen". Hänellä on ikään kuin "lapsen" mittasuhteet. Hänelle ei sovi "seesteiset" suorat jatkuvat linjat. Hän näyttää niissä tylsältä. Gaminelle sopii "rikotut siluetit" ja kuosit jotka särkevät harmonian. Esim. Bolerotyyppiset jakut, lyhet nahka- tai farkkutakit vaakaraitaiset puserot, kenkinä nilkkurit, raidalliset sukat, raidalliset säärystimet. minihameet.. kristalle esim sopisi minihame. Hänelle sopii takkina esim.a-linjainen puolireiteen ulottuva leveähelmainen takki jossa on edessä yli-isot napit. Napit ovat tämän tyypi ystäviä. Edessä yli-isot napit, kuin nukenvaatteissa ja ehkä iso rusetti. nappeja taskuihin, hihansuihin olkapäille ym. Gaminelle päähineeksi soveltuu veikeä baskeri tai lippalakki. korut: jos olet tyttömäinen niin pienet söpöt sydänketjut ja herkkää tyttöilyä jos olet "villi" niin leikkisiä värikkäitä koruja.
Jos olet tyttömäinen, niin puseroksi pitsipusero tai pusero missä on sieviä aplikointeja, jotka muilla näyttäisivät lapsellisilta. Jos olet "villi" niin puseroksi sopii leikkisiä näyttäviä kuvioita ja printtejä.
Penelope Cruz edustaa tätä tyyliä "villi tyttömäinen" ja hän "lakastuu" ilman näitä siluettia katkovia elementtejä. Raidat ja napit ja resorit jotka ikään kuin "paloittelee" sinut, voi olla juttusi. Supertyttömäiset reikäompeleet ja rusetit tai sitten näyttävät kirjavat leikkisät printit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen setien mielipidettä ei kysytty, kiitos.
Yritinpähän vain auttaa.
Ryhti on tärkeä. Tässä yksi esimerkki.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/fitness-tahden-kuvat-paljastavat-na…
Mä kiinnittäisin huomiota yleiseen henkiseen hyvinvointiin, ryhtiin, liikuntaan ja ruokavalioon. Henkistä hyvinvointia voi kohentaa esim. tekemällä tai harrastamalla itseään kiinnostavia, mielekkäitä asioita. Luonnossa liikkuminen on ilmaista.
Luonnonläheiset värit ja hyvin laskeutuvat materiaalit pukeutumisessa ovat varmaan huomitellyimnat ja tyylikkäimmät, myös musta. Joku edellä ehdotteli boleroa yms. Kiurulle. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Ryhti on tärkeä. Tässä yksi esimerkki.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/fitness-tahden-kuvat-paljastavat-na…
Mä kiinnittäisin huomiota yleiseen henkiseen hyvinvointiin, ryhtiin, liikuntaan ja ruokavalioon. Henkistä hyvinvointia voi kohentaa esim. tekemällä tai harrastamalla itseään kiinnostavia, mielekkäitä asioita. Luonnossa liikkuminen on ilmaista.
Luonnonläheiset värit ja hyvin laskeutuvat materiaalit pukeutumisessa ovat varmaan huomitellyimnat ja tyylikkäimmät, myös musta. Joku edellä ehdotteli boleroa yms. Kiurulle. Huhhuh.
Edit. *huolitelluimmat 🙄
Vierailija kirjoitti:
70% on nukkavieruja.
Kivasti pukeutuu 16...25v mimmit.
30v kun lähestyy, kroppa leviää ja tyyli menee mauttomaksi ja tantaksi.
Niin. Teineys kestää kuulemma nykyään pidempään kuin ennen. 25 - 26 v mimmit alkavat olla jo aikuisia, eivätkä enää niin hae huomiota teinien tavoin.
Hyvä vaan että vaatteet käytetään loppuun. Pikamuoti ei ole trendikästä, vaikka shoppailuholistit sitä tukisivat.
Mä olen nukkavieru nainen, vaatteetkin aina kulahtaneita pesussa, käytössä tai jopa housujen lahkeet repaleiset, kun liian lyhytjalkaisena lahkeet usein jäävät urheiluhousuissa kenkien alle. Ei ole muodikkaita värejä tai leikkauksia hiuksissa, ei kynsihoitoja otettuna tai mitään ripsipidennyksiäkään, meikkiä kyllä käytän julkisilla paikoilla (enkä sinne noita treenihousuja laita). Ei siis nukkavieruus liity kuitenkaan suoranaisesti kohdallani rahaan vaan vain siihen, ettei kiinnosta miettiä muotia tai sitä, miltä muiden silmissä näytän.
Voi apua, muistelin miten joskus nuorena mietin vaatekaupan myyjäksi hakemista. Onneksi en hakenut (tai olisinko edes päässyt), olisi voinut tulla jänniä yhdistelmiä jos asiakkaat olisi pyytäneet vinkkejä pukeutumistyyliin 🤦
-yksi tämän ketjun pukeutumistaidottomista