Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru

Vierailija
21.06.2022 |

Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.

Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.

Kommentit (295)

Vierailija
221/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys. Terveellinen ruoka, lisäravinteet jos tarpeen (eli jos on verikokeissa todettu puutostiloja jne), liikunta, niistä alkaa noiden monien asioiden "hoitaminen". Näpyt, iho jne. kaikki tykkää noista asioista. Laadukasta protskua, kasviksia paljon, ja jos on jotain "paheita", esim liiallinen sokeri, tupakointi tai alkoholinkäyttö, niin ne pitää karsia pois. Sitten kun kroppa alkaa voida paremmin, niin alkaa myös pikkuhiljaa tuntua taas siltä, että haluaa hoitaa niitä muitakin asioita. Voit etsiä tietoa värianalyysistä, kasvojen muodosta ja kehotyypistästi, ja selvitellä parhaat vinkit niiden esiintuomiseen. Esim. ihan yksinkertainen asia, kaula-aukko. Joillekin sopii paidoissa ja mekoissa leveä, pyöreä kaula-aukko, toisille v-mallinen jne. Kun löydät niitä pieniä juttuja, joista alat huomaamaan, että se sopii sinulle, niin sekin tuo itsevarmuutta. Esim. joku toinen saattaa näyttää tosi kauniilta kirkkaanpunaisessa, kun taas sinulle saattaa sopia paremmin joku muu väri, joka korostaa silmiäsi tai hiuksiasi paremmin.

Ja sitten on vaan yksinkertaisesti rutiinit. Kauneudenhoito on täynnä pikkuisia arkisia rutiineja. Jalat rasvataan päivittäin ja joskus raspataan (jos se on oikea sana), hampaat langataan aina illalla ennen harjausta, ihonhoitotuotteet laitetaan naamaan aamuisin ja illoin, ja niin se vaan toistuu ja lähtee rullaamaan. Aloita yhdestä asiasta, ja kun tuntuu, että se alkaa sujua ilman sen kummempaa pohdiskelua, niin lisäät toisenkin asian. Jne.

Nimim. itsekin nämä asiat kantapään kautta oppinut, koska äiti ei tällaisia todellakaan opettanut, ja siskoja ei ollut.

Vierailija
222/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhti on tärkeä. Tässä yksi esimerkki. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/fitness-tahden-kuvat-paljastavat-na…

Mä kiinnittäisin huomiota yleiseen henkiseen hyvinvointiin, ryhtiin, liikuntaan ja ruokavalioon. Henkistä hyvinvointia voi kohentaa esim. tekemällä tai harrastamalla itseään kiinnostavia, mielekkäitä asioita. Luonnossa liikkuminen on ilmaista.

Luonnonläheiset värit ja hyvin laskeutuvat materiaalit pukeutumisessa ovat varmaan huomitellyimnat ja tyylikkäimmät, myös musta. Joku edellä ehdotteli boleroa yms. Kiurulle. Huhhuh. 

Mulle ei sovi. Ryhti on hyvä, kiitos nuoruuden pitkän balettiharrastuksen ja nykyisen säännöllisen joogan. Luonnonläheiset värit ja materiaalit saa mut näyttämään röllipeikolta ja laskeutuvat materiaalit on kuin yöpaitoja. Näytän parhaalta klassisissa jakkupuvuissa. Tai esim. lyhythihainen ryhdikäs kauluspaita tai pikeepaita ja farkut, helminauha kaulaan ja helmikorvikset. Hiuksiin sileä ponihäntä. Aurinkolasit. Yksinkertainen tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama ollut jo koko 45 vuotisen elämäni. Tukka sotkussa ja vaatteet ei koskaan istu tai näytä yhtä siistille kuin toisilla vaikka kuinka silittäisi ja puunaisi. tytär myös samanlainen joten kai se sitten on sukuvika :D Ei kannata välittää! ollaan oman elämämme Outi Heiskasia! 

Vierailija
224/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet jo hoikka, niin tuosta on hyvä lähteä etenemään siistimmän ja raikkaamman näköiseksi. Hyviäkin meikkejä saa edullisesti. Itse käytän Isadoran waterproof ripsiväriä. Pysyy varisematta ja leviämättä koko päivän. Maksaa vain noin 20€. Parturissa käyn noin kahden kuukauden välein, jotta saan pidettyä long bob -mallin siistinä. Ja ehdottomasti kosteuttavat shampoo ja hoitoaine! Ne eivät latista hiuksia, vaikka jotkut niin sitkeästi väittävät. Hillitsevät myös hiusten sähköisyyttä.

Mitä vaatteisiin tulee, niin unohda juhlavaatteiden ostaminen, jos et kerta käy juhlissa. Turhaa rahanmenoa, kun jäävät kaappiin roikkumaan. Oman tyylini kulmakivi on yksinkertaisuus ns. minimalistin vaatekaappi.

Ja kannattaa opetella pukeutumaan oman kropan mallin mukaan. Ja muistaa se, että keski-ikäisenä voi näyttää hupsulta, jos pyrkii pukeutumaan nuorisomuodin mukaisesti. Ja yksi mikä korostaa ikää, on 50 plus ikäisillä naisilla olevat liian lyhyet nahkatakit. Siihen vielä lyhyiksi kynityt ja punaisiksi värjätyt hiukset, niin kokonaiskuva on vanha "rokkimimmi" jolla liian pieneksi jäänyt rotsi päällä. Että unohda ainakin tuo tyyli.

Vierailija
225/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuttavaltani toimivan ja erittäin edullisen tuotevinkin, jos ei välitä käyttää huulipunaa eikä huulikiiltoa.

Labellon blackberry shine tai strawberry shine. Nuo antavat kivasti sävyä, ja varsinkin ensiksi mainittu pysyy huulissa suht kauan. Kävin ostamassa tuon ja siitä tuli luottotuotteeni huuliin. Käytän päivittäin. Piristää mukavasti haaleaa naamaa. :)

Vierailija
226/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja keinoja joita saa rahalla on ihon kosteutus ja hoito, se kampaaja, mutta mieti se kampaustyyli, hampaita voi valkaista ja pedikyyri+manikyyri kynsille. Itse otin kynnen kovettaja-ainetta kuurin joskus, kun oli niiden kanssa ongelmia(2 vko joka päivä lakkaus ja poisto nail repair aineella). Vaatteet voi myös aina päivittää.

Vaikeampi on oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on ja arvostaa sitä. Kyllä meitä harmaavarpusia riittää, mutta osalla riittää itsetunto sulkien pörhistelyyn ja se vasta on seksikästä, kun arvostaa itseään. Olemuskin on ryhdikkäämpi heti.

Vierailija
227/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suurin ongelma on suomalainen vaatetarjonta. Ne ei edusta mitään tyyliä tai sitten ne on jotain tosi "persoonallista". Niiden tarkoitus on kelvata ja sopia "kaikille". Jos et ikinä pääse kokeileen omantyylisiäsi vaatteita vaan kaikki on persoonatonta bulkkia niin miten sitä muka kehittää omaa tyyliään? 

Vierailija
228/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä suurin ongelma on suomalainen vaatetarjonta. Ne ei edusta mitään tyyliä tai sitten ne on jotain tosi "persoonallista". Niiden tarkoitus on kelvata ja sopia "kaikille". Jos et ikinä pääse kokeileen omantyylisiäsi vaatteita vaan kaikki on persoonatonta bulkkia niin miten sitä muka kehittää omaa tyyliään?

Vierailija
229/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se oma tyyli voi juurikin olla ihan tavallinen. Ei se ole väärin eikä persoonatonta, jos ihminen siitä itse pitää. Tyyliin mustat housut ja Lindexin raitapaita. Monesti nuo yksinkertaisimmat vaatteet on niitä jotka tekevät olemuksesta ns. siistimmän.

Miksi joillakin on sellainen mielikuva, että oman tyylinen on vasta sitten, kun uskaltaa näyttää riikinkukolta? Ei näin. Myös se tavallinen tyyli on ok. Eikä siinä ole yhtään mitään persoonatonta, jos se sopii kantajalleen.

Vierailija
230/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota niitä rumia (kaikki) kinkkuleimoja nahkaasi. Älä värjää tukkaasi violetiksi,vaaleanpunaiseksi,paloautonpunaiseksi eikä vihreäksi. Tumppaa se haiseva kerho. Kaada se ultramakea siideri viemäriin. Älä ripusta Rapalaa silmäkulmiin/nenään. Ei "decadence" vaatetuksia. Älä ota sitä jännäJonnea poikkikseksi. Tällä pärjää jo melko pitkälle.

Vanhojen setien mielipidettä ei kysytty, kiitos.

Yritinpähän vain auttaa.

..Ja olet kaiken lisäksi aivan oikeassa. Kommentti oli ihan hyvä huomio ja asiallinen.

T. Nuori täti

Vierailija
231/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laadukasta tyyli- ja värianalyysiä. Näihin kannattaa perehtyä netissä ilmaiseksikin. Oikeat värit ja oikein istuvat vaatteet kirkastavat ihon ja olemuksen. Tähän liittyy myös hiustyyli.

Värianalyysi perustuu aina luonnollisiin pigmentteihin (hiukset, iho). Ei värjättyihin. Silmien väri vaikuttaa myös. 

Huom. en suosittele sitä ilta-sanomien Henkariin muijaa tms jolla ei ole kunnollista koulutusta värianalyysiin. Esim. Kaija K ei ole talvi siksi että värjää mustaa tukkaa. Talvella on _luonnostaan_ erittäin tumma tukka. Moni suomalainen on kesä, kevät tai syksy. 

Vierailija
232/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ei välttämättä ole luonnostaan tummaa tukkaa. Myös vaalea voi olla talvi. Esimerkiksi itselläni on ruskeat hiukset ja vihreät silmät ja olen talvi. Ja sen huomaa mm. siitä, että mustan värinen yläosa tuo hienosti esiin kasvojeni sävyn. Talvi on siis ainoa jolle sopii musta. Olen käynyt kaksi tuntia kestävässä värianalyysissa ammattilaisen luona. Kallista oli, mutta selkeytti hyvin paljon mitä värejä ja värisävyjä minun kannattaa karttaa ja mitä suosia.

Vierailija
233/295 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa kaulaan otettu tatuointi, lievä ylipaino sekä huono iho ja räväkkä hiusväri tekevät musta aina homssuisen näköisen. Hiusväriäni rakastan enkä lähde sitä muuttamaan, en värjää itse vaan käyn kampaajalla joten räväkkä hiusväri on hiuksissani raitoina eikä siis niin kamala kuin nyt kuvittelette. Olen ihan nätti, mutta vaikka olisi mitkä juhlat ja laitan hiukset kiharalle ja meikkaan kauniisti ja mekko päälle, näytän lähinnä tatuoidulta perunalta, joka feikkaa muiden keskellä.

Vierailija
234/295 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on tullut joissakin kommenteissa ilmi mielipide, että ylipaino tekee ihmisestä homssuisen ja ikäistään vanhemman näköisen. Olen samaa mieltä.

Suomalaisille on tyypillistä isohkot kasvot, ja ylipaino vain lisää kasvojen isoa kokoa. Kasvot näyttävät turpeilta ja roikkuvilta, koska kehossa on liikaa rasvaa.

Jättäkää ihmiset se sokerin käyttö minimiin (mehut, limsat, energiajuomat, herkut, maustetut jogurtit jne.)!

Sokeri pilaa ihon hehkun ja kimmoisuuden, ja lihottaa. Itselläni lähti vyötäröstä senttejä pois ihan vain sillä, että lopetin tavaksi tulleen viikonloppuherkuttelun. Se pelkkä viikonloppuinenkin herkuttelu on niin petollisen lihottavaa ja moni vähättelee syödyn sokerin määrää. Kun sokerin jättää pois ja näkee mikä määrä senttejä lähtee, niin tajuaa kuinka paljon sokeria on tullutkaan syötyä.

Vierailija
235/295 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysissa pitää huomioida yksi juttu jota ei oikein huomioida, nimittäin oliivi-iho. Oliivi-iho on ihan oma juttunsa. Monissa vuodenaika-perheissä se on huomioitu tyyliin: ihonvärisi voi olla alabasteri, beige tai oliivi ym.

Esim. itsellä paras ystävä on kesä, itse olen myös viileä ja neutraali mutta ihoni on hyvin vaalea oliivi. Meille sopii upeasti "kesän siniset" ja pinkit puserot ja näytetään sairailta ruskeissa ja lämpimissä sävyissä. Siihen se yhtäläisyys sitten jääkin. Hänellä on pinkkiin taittuva vaalea iho, helakan punaiset huulet, joihin sopii luonnostaan mansikanpunainen huulipuna, jos minä lainaan hänen huulipunaansa se näyttää itsellä tosi shokkipinkiltä, räikeältä ja kylmältä, vaikka olen häntä tummempi. Jos käytän lämmintä huulipunaa tasoittaakseni huulieni kylmyyttä, kasvoni näyttää keltaisilta. Itselle sopii lievästi lämpimät neutraalit nudet. Myös meikkivoiteissa viileät saa ihoni näyttämään elottomalta ja lämpimät sävyt tunkkaiselta. neutraali, lievästi lämmin meikkivoide on paras.

Silmäni ovat sekaväriset vihertävän harmaat keltaisilla pilkuilla. Jos käytän viileitä luomivärisävyjä, silmäni näyttää vetisiltä ja "hukkuvan" meikkisumuun. Jos käytän neutraaleja lievästi lämpöiseen taittavia luomivärejä, kuten oliivi, kulta, lämmin harmaanruskea, silmäni tulevat esiin ja heräävät eloon.

Olen huomannut että Suomessa on suht. paljon vaalean viileän oliivi-ihon naisia, jotka yrittävät meikata värityyppinsä mukaan mutta epäonnistuvat, koska oliivi- iho on ihan oma väriryhmänsä johon ei pelitä värianalyysin meikkivinkit. Oliivit eivät hehku väreissä vaan enemmänkin kontrasteissa. Eli nude-huulipunaa, tarpeeksi lämmintä, jotta se ei näytä jääpinkiltä huulilla, poskien varjostuksia ja korostuksia ilman heleitä poskipunia jotka näyttää luonnottomilta, silmiin neutraaleja "maansävyjä" ja kullansävyistä helmiäskorostusta. Eli valoja varjoja ja korostusta, ei värejä.

Jos on tumma viileä oliivi, niin matta tumma huulipuna sopii hyvin. Sellaiset "punaviinin tuhrimat" huulet.

Eli jos joku näyttää valjulta ja sairaalta vaikka tekisi mitä ja yrittäisi kuinka käyttää pirteitä meikkivärejä ja hiusvärejä niin syy voi olla että olet "oliivi". Värit saavat sinut näyttämään joko kalpealta tai keltaiselta tai jopa vihertävältä. 

Vierailija
236/295 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se oma tyyli voi juurikin olla ihan tavallinen. Ei se ole väärin eikä persoonatonta, jos ihminen siitä itse pitää. Tyyliin mustat housut ja Lindexin raitapaita. Monesti nuo yksinkertaisimmat vaatteet on niitä jotka tekevät olemuksesta ns. siistimmän.

Miksi joillakin on sellainen mielikuva, että oman tyylinen on vasta sitten, kun uskaltaa näyttää riikinkukolta? Ei näin. Myös se tavallinen tyyli on ok. Eikä siinä ole yhtään mitään persoonatonta, jos se sopii kantajalleen.

Itse olen ns. kurvikas eli leveä kaareva rintakehä ja lantio ja kapea vyötärö. Jos ostan vaikka tyypillisen puseron tai paidan, joka istuu rintojen kohdalta niin se on muuten iso. No käytä vyötä, sanotaan! Ei auta.  Yläosa näyttää edelleen kömpelöltä "tankkerilta". Näytän 5kg lihavammalta ja paita antaa illuusion että paino on keskittynyt yläkroppaan. Kun onnistun löytämään puseron, joka laskeutuu kauniisti myös vyötärön yläpuolelta enkä näytä homsuiselta mollamaijalta, ostan noita puseroita useamman kappaleen kerralla.

Kurvikkuus ei ole vain lantion kaari vaan naisilla on usein myös kaareva rintakehä siis edestä katsoen enkä puhu nyt rinnoista vaan siitä että ilman rintojakin naisen vartalo muodostaa kahdeksikon. Tai "lumiukon". Ostat suorasti leikatun bulkki-puseron, joka "hukkaa" tuon rintakehän kaaren, niin näytät tosi tönköltä ja kömpelöltä ja lihavalta.

Enkä tosiaan hae "riikinkukkoefektiä" vaan vaatteita jotka edes vähän "imartelee" kroppaa. Meillä taidetaan tehdä kaikki vaatteet unisex-mallilla. Samalla muotilla miehille ja naisille. En myöskään hae mitään sex-pommi efektiä, vaan järkeviä kauniita vaatteita. Ainoat on kietaisumekkoja ja puseroita mutta niitäkään ei niin kauheasti ole tarjolla.

Miten jostain Italiasta ja Ranskasta löytyy aina sopivia ja järkeviä naistenvaatteita? Meillä kaikki on kuin jotain uniformuja. Samat kaavat miehille ja naisille. Tai sitten ne on jotain "fantasia-kafkaaneja".

Vierailija
237/295 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ap:n kuvauksesta vaan, että noille kaikille asioille voi tehdä jotain jos on kiinnostusta, varaa ja aikaa. 

Vierailija
238/295 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei välttämättä tarvitse paljoa käyttää ja ihmisellä on muitakin avuja kuin ulkonäkö. Syö terveellisesti ja liiku. Juo vettä, se tekee hyvää iholle. Korosta kasvoja hiukan poskipunalla, jos voit käyttää sitä. Mieti, onko hiustesi väri sopiva kasvoillesi. Kampaajaa kannattaa käyttää, koska kannat hiuksiasi joka päivä, hinta ei ole suuri päivää kohti. Käytä silmiisi sopivaa rajauskynää ja ripsiväriä. Hailakoista silmistä voit saada upean tehokeinon kasvoihin. Ei ole pakko olla aina se  musta väri. Valitse klassisen mallisia vaatteita, joihin saat vaihtelua asusteilla. Näyttävät kalliimmalta. Mitkä värit sinulle sopivat? Yleensä ne joista pidät. Yksi kerta tyylianalyysissä auttaa. Käytä apteekin valkaisevaa hammastahnaa kuuriluontoisesti. 

Vierailija
239/295 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on geeneissä. Voit tietysti ruokailla terveellisesti, hoitaa hiukset, kulkea puhtaissa tamineissa. Mutta jos olet alkoholisoitunut, liikalihava, oleskelet vain sohvalla. On vaikeaa.

Vierailija
240/295 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina vähän räjähtäneen näköinen. Ei johdu vähiten melko kiharoista hiuksistani, jotka elävät ihan omaa elämäänsä. Ei auta lyhyt malli tai keskipitkä malli tai pitkä malli, aina hapsottaa kuin variksenpelätillä, vaikka hiukset ovat ohentuneet paljon. Jos jaksaisin taistella tunnin joka päivä kuontaloni kanssa, niin jotain toivoa olisi, mutta ei kiinnosta sellainen. Oon sitten mikä oon. 

Lisäksi olen lihonut ja läski on aivan väärissä paikoissa. Ennen aika terhakka takapuoli on kutistunut litteäksi ja läski hakee paikkaansa ylempää. Koko ylävartalo on merkillisen iso ja tissit löytyy kainaloista. Kai se vain on hyväksyttävä ikääntyminen ja sen tuomat muutokset.

Joihinkin asioihin voisi auttaa raha, jota mulla ei ole. Voisin ostaa laadukkaampia rintaliivejä ja istuvampia vaatteita. Nyt joudun tyytymään siihen, mitä kirppis tarjoaa.