Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru
Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.
Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Miks mulla pää kipeenä ku hakkaan sitä tiiliseinään?
Siis tää 🤣
Vierailija kirjoitti:
Käyttävät kaiken aikansa itteensä ja ulkonäköönsä. Siinä ei muita ajatella ja aikaa riitä paitsi jos ne siitä hyötyvät. Kyllä itsekkäitä ovat.
Minulle eräs tuttu sanoi myös, että käytän liikaa aikaa itseeni. Olin todella hämmästynyt ja vastasinkin, että en koe huonoa omaatuntoa siitä, että käytän aamusta 10 minuuttia silmämeikin tekoon. Tämä ihminen ei ole ikinä ollut meillä kuin korkeintaan kahvittelemassa, joten kannattaa luulla vähemmän ja tietää enemmän ennen kuin syyttelee muita. Vaatteet pukisin joka tapauksessa, joten miksen käyttäisi kauniita vaatteita? Tavallisia t-paitoja minulla ei ole yhtäkään itselleni ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suurin ongelma on suomalainen vaatetarjonta. Ne ei edusta mitään tyyliä tai sitten ne on jotain tosi "persoonallista". Niiden tarkoitus on kelvata ja sopia "kaikille". Jos et ikinä pääse kokeileen omantyylisiäsi vaatteita vaan kaikki on persoonatonta bulkkia niin miten sitä muka kehittää omaa tyyliään?
Mutta se oma tyyli voi juurikin olla ihan tavallinen. Ei se ole väärin eikä persoonatonta, jos ihminen siitä itse pitää. Tyyliin mustat housut ja Lindexin raitapaita. Monesti nuo yksinkertaisimmat vaatteet on niitä jotka tekevät olemuksesta ns. siistimmän.
Miksi joillakin on sellainen mielikuva, että oman tyylinen on vasta sitten, kun uskaltaa näyttää riikinkukolta? Ei näin. Myös se tavallinen tyyli on ok. Eikä siinä ole yhtään mitään persoonatonta, jos se sopii
Suomen koulutus siis kaavanleikkuu tässä tapauksessa selittänee suomalaisten suunnittelijoiden vaatemallit. Suoraa ja lisää suoraa kummallisilla leikkauksilla haärpäkkeillä tai oudoilla materiaaleilla on ollut koulutuksessa in jo 40v. Euroopassa perehdytään tarkkaan ihmisten mittasuhteisiin koulutuksessa.
😄😁😅🤭😂😆😄😬
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩.....
Minä unohdin kaiken turhan ja aloitin menemällä uimahalliin. En olisi uskaltanut jos en olisi saanut tukea...
Uimahallissa kaikki ovat riisuttuja eikä ketään prameile?
Useiden uimahallissa käyntien jälkeen minut kutsuttiin kylpylään mikä oli niin suuri askel etten lähes uskaltanut mennä.
Sain lahjaksi hoitoja ja minusta pidettiin niin hyvää huolta vaikka en tuntenut hoitajia ennestään.
Huomasin jotain tapahtuneen heti ensi kerran jälkee ja siitä jäi niin hyvä mieli, että uskalsin mennä aika pian uudestaa ilman apuja.
Minusta pidetään niin hyvää huolta vaikka en missi olekkaan :) Olen nyt käynyt jatkuvasti hoidoissa ja seuraavaksi menen hammaslääkäriin. Kyllä tästä vielä hyvä tulee ja olen onnellinen vaikka rahaa ei juurikaan ole.
En tuhlaa mihinkään vaan sijoitan mielenrauhaani
Toi aika on pahin. Kyllähän kirppiksiltäkin löytyisi yhtä sun toista jos ehtisi kierrellä. Kirppistelijät on usein köyhiä ja jos on köyhä, ei ole varaa autoon ja kaikki kulkeminen on hidasta julkisilla ja sekin pahentaa tilannetta. Kauneuden hoitoon menee ihan hitosti aikaa Varsinkin kun pitäisi ehtiä myös siivota maksaa laskut hoitaa talousasiat ja kaikki muu kräppi.
Katkeruus ja kateus tuovat vain lisää niitä elämään, ne ovat haitallisia tunteita. Kyllähän ne ymmärtää, jos ei ole koskaan rahaa lähteä mihinkään pois arjesta. Silti ne eivät auta tilanteeseen.
Lidlin meikit ovat hyviä ja kalleimmat meikit ovat huonoimpia (tyhjiä lupauksia). Market meikeistä löytää myös hyviä. Kirppareilta löytää hyviä vaatteita, kaupoissa ovat kalliita. Jos käyttää töissä työvaatteita ei tule välttämättä mietittyä vapaa-ajan vaatteita ja kenkiä. Kirppareilla voi käydä katselemassa vaatteita, mitä kannattaisi ostaa. Fleecetakki, jossa muovia ja vanhat farkut vaatekeräykseen, koska niihin on yhdistynyt haitallisia juttuja. Kampaaja kerran kuukaudessa, kenellä varaa ja halua sellaiseen. 1 kerta vuodessa, latvoja (1/2 -1 cm) osaa leikata itsekin ja laittaa väriä. Jos olisi jokin lyhyt malli hiuksissa, pitäisi tietysti käydä kampaajalla. Mihin tarvitsee geelikynsiä, mieluiten laittaa itse kynsilakkaa joskus. Käsien ihon kuivuminen tietyissä töissä on fakta, yöksi paksulti käsivoidetta ja puuvillakäsineet. Ihon kuivuminen nyt vaan on tiettyjen töiden haittapuoli. Myös huonohko palkka. Mutta saattaa niissä olla hyviäkin puolia.
Vaikka näyttäisi miten upealle tahansa se ei paranna. Muutos lähtee sisältäpäin. Jos työ on ongelmakohta, voi tehdä jotain muuta työkseeen. Nyt se ei ehkä ole mahdollista, mutta pian voi olla.
Mies asiassa ei siinäkään ole tärkeintä näyttää upealle.
Mistä voi tänään olla kiitollinen? Mikä on hyvin? On niin monenlaisia asioita, joista voi olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen laadukasta tyyli- ja värianalyysiä. Näihin kannattaa perehtyä netissä ilmaiseksikin. Oikeat värit ja oikein istuvat vaatteet kirkastavat ihon ja olemuksen. Tähän liittyy myös hiustyyli.
Värianalyysi perustuu aina luonnollisiin pigmentteihin (hiukset, iho). Ei värjättyihin. Silmien väri vaikuttaa myös.
Huom. en suosittele sitä ilta-sanomien Henkariin muijaa tms jolla ei ole kunnollista koulutusta värianalyysiin. Esim. Kaija K ei ole talvi siksi että värjää mustaa tukkaa. Talvella on _luonnostaan_ erittäin tumma tukka. Moni suomalainen on kesä, kevät tai syksy.
Tähän liittyen vinkki. Minä en tiedä vieläkään mikä vuodenaika olen, mutta jo pelkän ihonsävyn selvittäminen auttaa siinä että mikä väri itselle sopii, mikä saa hehkumaan. Ja mikä taas latistaa ja tekee sairaan väriseksi.
Eli löysin erään tubettajan jolla nerokkaan yksinkertaiset vinkit oman ihonvärin tunnistamiseen eli onko se kylmä vai lämmin sävy. Is your skin warm or cool toned? | Why knowing your undertone matters | Justine Leconte (youtube.com) Harvalla kun on kotonaan niitä kymmentä erilaista värisävyä johon verrata omaa ihoa.
Lyhyesti; jos verisuonet kuultavat vihreinä ihon läpi, ihonsävy on lämmin (esim kellertävä). Jos verisuonet kuultavat sinisenä, ihonsävy on kylmä (esim pinkki). Niin yksinkertaista! Itse sain selville että minulle ei sovi rakastamani hopea ja musta (jota olin jo epäillytkin! :))
Toinen simppeli vinkki liittyi kopiopaperiin vertaamiseen, ja kolmas hopean ja kullan kanssa vertaamiseen.
Ap ne reikäiset hampaat, korjauta ensin. Vaikuttaa yleisvointiin.
Harrastuksena seurailen ihmisiä kaupungilla, naisissa tuntuu toistuvan hyvin usein sama kaava.
18-34 vuotiaat naiset ovat huoliteltuja, sporttisia, siisteissä vaatteissa, energisen oloisia.
Kun on täytetty 35 vuotta ja saatu pari lasta, ulkoinen habitus muuttuu huomattavasti. Selvästi tuon ikäisillä alkaa myös kiloja kertymään. Pukeudutaan peittäviin, litistäviin ja latistaviin vaatteisiin, hiukset nutturalla pään päällä.
Tuosta 10 vuotta, tulee avioero, eheydytään ja voimaannutaan, otetaan koiranpentu ja aletaan harrastamaan crossfittiä ja aletaan elämään uudestaan teinivuosia napakoruineen.
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksena seurailen ihmisiä kaupungilla, naisissa tuntuu toistuvan hyvin usein sama kaava.
18-34 vuotiaat naiset ovat huoliteltuja, sporttisia, siisteissä vaatteissa, energisen oloisia.
Kun on täytetty 35 vuotta ja saatu pari lasta, ulkoinen habitus muuttuu huomattavasti. Selvästi tuon ikäisillä alkaa myös kiloja kertymään. Pukeudutaan peittäviin, litistäviin ja latistaviin vaatteisiin, hiukset nutturalla pään päällä.
Tuosta 10 vuotta, tulee avioero, eheydytään ja voimaannutaan, otetaan koiranpentu ja aletaan harrastamaan crossfittiä ja aletaan elämään uudestaan teinivuosia napakoruineen.
Ne on ne ruuhkavuodet. Ei ole aikaa eikä lopulta enää energiaakaan panostaa omaan itseen, ulkonäköön. Been there done that. Ennen kuin sitten taas kuten kuvailet, lapset kasvaa ja tulee avioero.
niin, tai en usko, että se olisi ajanpuutteesta johtuvaa. Enemmänkin, kun ei tarvitse enää panostaa, mukavuus määrittää tason...uskoisin, että on moni lapsiperheen isä tai mies olisi varsin tyytyväinen, jos puoliso panostaisi ulkonäköön, välillä laittaisi myös ne pitsipöksyt saumattomien sloggien sijaan. Mies vain sattuu olemaan sellaiseksi koodattu, että se viehtättyy naisakauneudesta, ainakin näin yleisellä tasolla voidaan todeta, toki on nittä tapauksia siellä gaussinkäyrän molemmissa päissä. Saattaisi joku syrjähyppykin jäädä välistä. Miehenä voin todeta, että been there done that several times.
Miehet voisivat järjestää vaimoilleen sitä aikaa kaunistautumiseen jos sitä kaipaavat.
Fiksummat ja ahkerammat naiset kouluttautuvat järkevälle alalle, tekevät töitä ja lopulta myös ansaitsevat rahaa sen verran että pystyvät elättämään vähintään itsensä. Pariutuessaan he maksavat oman osuutensa yhteisistä kustannuksista ja heille jää rahaa myös henkilökohtaiseen käyttöön.
Toisen ääripään naiset haluavat itselleen elättäjää, koska älli ja viitsimys eivät riitä koulutukseen ja edes hanttihommiin. He panostavat ulkonäköönsä kyetäkseen höynäyttämään itselleen puolison joka rahoittaisi heidän elämänsä.
Omissa töissäni istun vain osan ajasta toimistossa ja liikun paljon ulkona tekemässä mittauksia sekä saamassa ja antamassa ohjeita. Usein tässä kastuu, tulee hiki tai jopa likaantuu. Kyllästyin meikkien leviämiseen ja lopetin tälläytymisen ensin töihin ja sitten vapaa-ajallakin. Laitan hiukset ja pukeudun käytännöllisen perussiististi sään ja olosuhteiden mukaan. En huomannut suurta eroa haluttavuudessani parisuhdemarkkinoilla, ehkä se hiukan laski, mutta minusta kiinnostuneiden miesten taso on noussut selvästi. Lääppijät ja läähättäjät ovat vähentyneet ja tuntuu kuin minut ja sanomiseni otettaisiin enemmän vakavasti.
Todellakin on ajan puutteesta johtuvaa! Köyhällä menee kaikki voimat kun pitää sian pieremän aikaan herätä viemään lapsia päiväkotiin julkisilla kulkuvälineillä, ja sitten niillä samoilla suunnistaa jonnekin töihin kahdeksaksi tunniksi, usein sama toiseen suuntaan työpäivän päätteeksi. Kaupan kautta kotiin ja Kotona ollaan viiden kuuden maissa sitten ruokaa suihkuun kylpyyn ja nukkumaan. Siivoamista olisi joka päivälle. Jos on uskova niin pitää vielä aamulla usein varata aikaa rukouksella ja Raamatun luvulle.
RumaLehmä kirjoitti:
Minulla sama ongelma. Voisin olla ihan kivan näköinen jos olisi rahaa panostaa enemmän. Nyt joudun kulkemaan tosi vanhoissa farkuissa ja rumassa fleecetakissa, työmatkoilla vanha tuulipuku ja lenkkarit. Menovaatteita ei ole, saati että olisi rahaa koskaan lähteä sttömään tai baariin, risteilylle tai ylipäätään mihinkään mihin tarvitsee rahaa.
Kampaajaan. kynsiin, hampaiden valkaisuun, kosmetologiin tai vaatteisiin ei riitä rahaa. Värjään itse hiukseni enkä ole käynyt kampaajalla pariin vuoteen. Hiukset aina nutturalla. Meikit Lidlistä/alekoreista. Huono iho ihan perintönä saatu, ei auta haisevaan taliin ja huokosiin mikään mitä joskus kokeillut. Hampaat eroosion vuoksi keltaiset ( en polta) ja melkein kärjistä läpinäkyvät, tosi viehättävää. Kynnet ammatin takia lyhyet ja littanat, lakkaa ei saa töissä olla. Iho ryppyinen käsistä vaikka kuinka rasvaisi, kun niitä pitää pestä työn takia koko ajan.
Olen tosi katkera ja
Nyt joudun kulkemaan tosi vanhoissa farkuissa ja rumassa fleecetakissa, työmatkoilla vanha tuulipuku ja lenkkarit. Menovaatteita ei ole..
Minulla on ihan hyvät, tulot kuulun firman johtoryhmään. Ostan silti lähes kaikki vaatteeni vinted:stä, torista tai second hand myymälöistä ja kehuja saan pukeutumisesta.
Pukeutuminen ei ole rahasta kiinni. Itse en koskaan ikinä pukeutuuisi vanhaan fleece takkiin.
Täällä yksi pöröpeikko etätöistä hei. En jaksanut eilen saunan jälkeen harjata hiuksia, kuivasin vain ja nyt se on melkoinen takkukasa. o/
Sama asia kun lihava nainen miettii, että miksi olen läski ja muut hyväkroppaisia. Se on omista valinnoista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sama asia kun lihava nainen miettii, että miksi olen läski ja muut hyväkroppaisia. Se on omista valinnoista kiinni.
Ja lihavia miehiähän ei tietenkään ole edes olemassa 😅
Tää on niin hauska 🤣