Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru

Vierailija
21.06.2022 |

Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.

Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.

Kommentit (295)

Vierailija
261/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panosta ensin henkiseen hyvinvointiin. Ala liikkumaan päivittäin ulkona vähintään 45min kerrallaan. Katseesi kirkastuu jo sillä ja kehosi alkaa toimimaan. Muista juoda vettä säännöllisesti, se auttaa kuivan ihon ja hiusten hoidossa. Jätä sokeri ja rasva vähemmälle ruokavaliossa ja syö esimerkiksi viikon ajan raikkaita salaatteja ja smoothieita. Leikkaa ja lakkaa kynnet. Sipaise kasvoihin hieman aurinkopuuteria kehystämään katsetta. Kokeile ruokasoodapuhdistusta hampaisiin tai käy hoitamassa ja valkaisemassa hampaasi. Hommaa pari kivaa kesämekkoa ja nätit kesäkengät. Ja muista hymyillä!

Poskipuna, ripsari ja kulmat kuntoon. Hammaslääkärille vaan jonottamaan. Saman ongelman kanssa painivat viotte järjestää "treffit" , jolloin voitte kannustaa toisianne ja yhdessä "kaunistautua". Saatte myös uusia ystäviä. Tsemppiä!

262/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade ihmisille jotka ovat upeita vaan sillä että meikkaavat.. en ole ruma mutta rahatilanteeni takia en kykene pukeutumaan miten haluisin.. olen pakotettu käyttämään sellasia mitä en halua. Kun tiedostaa realismin se onkin se este ettei lähde tiputtamaan sitä painoa.. koska on jo nyt alhainen olo ilman liivejä joita on koon takia hyvin mahdotonta löytää. On jotenkin etovaa että mun pitää väkisin laihtua että löytäisin edes liivit. Tää on oravanpyörä josta ei oikeasti ole ulospääsyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät kaiken aikansa itteensä ja ulkonäköönsä. Siinä ei muita ajatella ja aikaa riitä paitsi jos ne siitä hyötyvät. Kyllä itsekkäitä ovat.

Jopas sieltä tuli katkeran kitkerää jupinaa. Että naisen laittautuminen, itsestä huolehtiminen on itsekästä? Minä laittaudun kyllä, aamuisin se ei vie 20 minuuttia kauempaa, kun on meikit naamassa ja hiukset ojennuksessa. Pukeudun persoonallisesti ja mielestäni myös tyylikkäästi, suosin korkoja. Kynnet lakkaan ja hoidan itse. Laittautuneena on kieltämättä paitsi mukavampi, myös varmempi olo töissä. Asiakaspalvelu jopa edellyttää jonkinasteista ehostamista, siistiä kampausta ja huoliteltua yleisilmettä. En silti millään mittakaavalla ole itsekäs. Se ei ole muilta; siis ystäviltäni, perheeltäni, naapureiltani, sukulaisiltani, muulta maailmalt pois, jos minä huolehdin myös itsestäni. Nukkavieruna olemassoloaan anteeksipyytelevänä marttyyrinä sen sijaan saattaisin olla raskaskin tapaus. Kokemusta sellaisestakin naistyypistä nimittäin on, ihan lähisuvussa. Unohdetaan täysin oma itsensä ja hoidetaan koko ajan vain toisten asiat, ei osteta ikinä mitään nättiä itselle, sillä se on turhuutta. Naama myrtsinä joulunpyhät, kun väki ei ymmärrä tarpeeksi kiitellä marttyyrin uhrautumista.

Vierailija
264/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni oh hyvin fyysistä ja osittain likaista.Käyn joskus kampaajalla,kynsiä tai ripsiä en ole koskaan laittanut.Muutaman vinkin annan sulle : Jos mahdollista niin pidä pitkäpolkka hiuksissasi ja värjää ne lähelle omaa sävyä.Nypi kulmakarvat ja värjää ne.kuori kasvojen iho ja tee kasvonaamio( kananmunan valkuainen vaahdota ja 2 kpl jauhettua asperiiniä ja muutama tippa öljyä).Hampaisiin ruokasooda+vesi -tahna( kuivaan harjaa dippaa ja hankaa) tai/ja 2 viikkoa kookosöljypurskuttelu.vaatteet yksinkertaiset ajattomat( suorat farkut+neulepusero ym.) vaatteet yleensä hillityn väriset ja itselle sopivaa...netti pullollaan meikkausta,hiustenlaittoa,ym. ..kannattaa opetella kevyt meikki ja silmämeikissä ei voimakkaita värejä ja peitevoide on ehdoton jos ihosi on kirjava...opettele,saatat yllättyä.

Vierailija
265/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mies, mutta minullakin menee reipas puolituntia huoliteltuun ulkonäköön kun menen töihin, jonkinlaista tasoa ulkonäössä pitää yrittää pitää muutoinkin, työtä ja vaivannäköä se vaatii ja myös rahaa. 

Vierailija
266/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Olen kade ihmisille jotka ovat upeita vaan sillä että meikkaavat.. en ole ruma mutta rahatilanteeni takia en kykene pukeutumaan miten haluisin.. olen pakotettu käyttämään sellasia mitä en halua. Kun tiedostaa realismin se onkin se este ettei lähde tiputtamaan sitä painoa.. koska on jo nyt alhainen olo ilman liivejä joita on koon takia hyvin mahdotonta löytää. On jotenkin etovaa että mun pitää väkisin laihtua että löytäisin edes liivit. Tää on oravanpyörä josta ei oikeasti ole ulospääsyä. 

Ihan vinkkinä: EU-alueella on useampikin rintsikkaoutlet, joissa myydään nimenomaan erikoisempia kokoja.

Vierailija
267/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni oh hyvin fyysistä ja osittain likaista.Käyn joskus kampaajalla,kynsiä tai ripsiä en ole koskaan laittanut.Muutaman vinkin annan sulle : Jos mahdollista niin pidä pitkäpolkka hiuksissasi ja värjää ne lähelle omaa sävyä.Nypi kulmakarvat ja värjää ne.kuori kasvojen iho ja tee kasvonaamio( kananmunan valkuainen vaahdota ja 2 kpl jauhettua asperiiniä ja muutama tippa öljyä).Hampaisiin ruokasooda+vesi -tahna( kuivaan harjaa dippaa ja hankaa) tai/ja 2 viikkoa kookosöljypurskuttelu.vaatteet yksinkertaiset ajattomat( suorat farkut+neulepusero ym.) vaatteet yleensä hillityn väriset ja itselle sopivaa...netti pullollaan meikkausta,hiustenlaittoa,ym. ..kannattaa opetella kevyt meikki ja silmämeikissä ei voimakkaita värejä ja peitevoide on ehdoton jos ihosi on kirjava...opettele,saatat yllättyä.

Älkää harjatko hampaitanne ruokasoodalla tai suolalla. Hävitätte tuolla tavalla ainutkertaisen hammaskiilteenne. Kun se on pois, paljastuu pehmeä hammas ja se värjääntyy sekä reikiintyy todella helposti.

Vierailija
268/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuhlata aikaa moiseen? Näytät kyllä nätiltä, vaikka kynnet olis pureskellut, jalat kuivat jne. Minä ainakin pureskelen kynsiäni, jopa vähän tahallani. Saan ne kasvatettua viikossa näteiksi ja kahdessa viikossa näyttäviksi, jos haluan. Miksi haluaisin? Mitä järkeä. Olemmeko me naiset jotakin kynsilakkabarbieita, vailla syvempää elämäntarkoitusta?

Vierailija
269/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kommentti taisikin tiivistää asian. Tuntemani huolitellut naiset ostavat laadukkaita vaatteita, käyvät mani-pedissä ja kampaajalla usein.

Mistä sellaisen raha-petin saa?

Vierailija
270/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksummat ja ahkerammat naiset kouluttautuvat järkevälle alalle, tekevät töitä ja lopulta myös ansaitsevat rahaa sen verran että pystyvät elättämään vähintään itsensä. Pariutuessaan he maksavat oman osuutensa yhteisistä kustannuksista ja heille jää rahaa myös henkilökohtaiseen käyttöön.

Toisen ääripään naiset haluavat itselleen elättäjää, koska älli ja viitsimys eivät riitä koulutukseen ja edes hanttihommiin. He panostavat ulkonäköönsä kyetäkseen höynäyttämään itselleen puolison joka rahoittaisi heidän elämänsä.

Omissa töissäni istun vain osan ajasta toimistossa ja liikun paljon ulkona tekemässä mittauksia sekä saamassa ja antamassa ohjeita. Usein tässä kastuu, tulee hiki tai jopa likaantuu. Kyllästyin meikkien leviämiseen ja lopetin tälläytymisen ensin töihin ja sitten vapaa-ajallakin. Laitan hiukset ja pukeudun käytännöllisen perussiististi sään ja olosuhteiden mukaan. En huomannut suurta eroa ha

"He panostavat ulkonäköönsä kyetäkseen höynäyttämään itselleen puolison joka rahoittaisi heidän elämänsä."

Tässä on yleinen harha, joka vaan sitkeästi elää. Miten on, onko tytöt tyttökoulussa siis täysin ja aina laittautumatta? Luonnontilassa tukka hapsottaen, koska laittautuminen on vain miesten silmille?  Ja miesvaltaisella alalla patsastelee nainen aina kuin palkintopossu, koska nainen AINA hakee miehiltä huomiota?

Se menee oikeasti juuri päinvastoin. Itsekin huomasin kun olin miesvaltaisessa työpaikassa, en halunnut laittautua mitenkään. Päinvastoin silloin pukeutuu "suojapukuun", lököfarkut ja peruspaita. Nimenomaan en halunnut seksuaalissävytteistä huomiota miestyökavereilta. 

Naisten ulkonäkö("kilpailu") on naisten välistä, ja miehet ovat normaalina päivänä sivuseikka. Jos naiset laittautuisivat vain miehiä varten (kuten sanotaan) niin naisten laittautuminen olisi aina tissit esiin, lyhyt hame vesirajaan, sukkanauhat vilkkumaan, ym ym. Vaan kun näin ei ole! Ketä varten nainen siis arkiaamuna "laittautuu"? 

Tavanomainen "laittautuminen" on hiusväri, ajanmukainen kampaus, tyylikäs meikki (naturel on suurta huutoa, ainakin välillä, siihenkin menee se 10min) hyvin istuvat housut, paitapusero? Ei siis mitään mikä perusjantteria kiinnostaisi. Miehet eivät yleensä edes huomaa, jos naisella on meikki työpäivänä, sen ei kuulukaan olla huomiotaherättävä. Mutta naiset huomaa. Naiset vertailee kampaajia, hiusvärejä (loputon keskustelunaihe), mistä ostit noi kengät jne. Se on naisten oma juttu, ei miesten miellyttämiseen - ainakaan tavallisena arkipäivänä. :) 

Vierailija
271/295 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun oikeesti tarvi tehdä kuin hammasremontti. Sitte vaan levee hymy naamalle niin itsetuntokin kohoaa. 

Vierailija
272/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen huoliteltuun olemukseen mahdottomia vaadita. Mulla ainakin riittää, että käyn säännöllisesti (kuuden viikon välein) kampaajalla, hoidan ihoani ihan marketista ostetuilla tuotteilla, meikkaan kevyesti ja pukeudun siististi. Hampaatkin pysyy ehjinä ja valkoisina, kun aamuin illoin ne puhdistaa huolellisesti. Ja hyvä ryhtikin tekee ihmeitä olemukselle!

Vierailija
273/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyylin löytäminen on tärkeintä.

Itse en milestäni panosta paljon ulkonäkön ym

Silti aina käytän aurinkorasvaa. Iho mnee vanhan näköiseksi kun saa aurinkoa. Ja minä olen paljon ulkona. Aurinkorasvalla vältän myös maksaläiskät.

Kotoan kulje sellisissa ronttosissa etten niillä lähde edes lähikauppan.

Minulla on muutamia hyviä luottovaatteita. Ostan samalla aina housut ja siihen sopivat muutamat paidat, näillä kuljen sitten ihmisten ilmoilla koko talven. Tärkeintä on että vaatteet on omalle vartalolle sopivan kokoiset ja ajattomat.

Koska minulla lyhyet hiukset niihin on mennyt rahaa  kampaajalle mutta nyt kun luonnostaa harmaat on niin eipä tarvi enään värjätä. Hiuksissa myös leikkaus joka juuri omaan päähän sopia. Jos hiukset leikkaa useamman vuoden sama kampaaja, hän oppii mikä on minulle hyvä malli ja miten se leikataan ettei tarvi paljon pesun jälkeen laittaa.

Sitten kengät, ne on säähän sopivat ja niitä huolletaan. Nahkakengät plankataan ja sadesuoja. Kesäkenkiin tekstiilisuoja. Samoja lenkkareita ei käytetä joka paikassa, lenkkari on urheiluun. Kun kenkiä huoltaa, nehän kestävät vuosikausia.

Muutama meikki, joiden käyttöä opettelee somesta.

Eilen juuri kiersin kirppisellä ja siletä kyllä löytää hyvä vaatteita kunhan jaksaa kiertää ja sovitella. Vaatteissa muutamia sopivia kuin kaappi täynnä jotain rytkyjä.

Ja ihmisillä se tärkein, hymy! Sillä sut huomataan ja itselläkin parempi olo

Vierailija
274/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on muitakin avuja kuin ulkonäkö, olet oikeassa. Kohdallasi kuitenkin esimerkiksi hampaiden valkaiseminen ja reikien paikkaus saattaisivat parantaa huomattavasti oloasi ja ulkonäköäsi (myös yllättävästi kenties ihoasi). Lähtisin parantamaan ulkonäköä urheilulla, ruokavaliolla ja sillä purukaluston korjaamisella. 

Nämä ja sitten jos taloudellisesti mahdollista, hanki vaikka edes yksi tai kaksi sinua imartelevaa asua. Eli vartalomalliisi ja väreihisi sopivia, laadukkaita vaatteita, joissa viihdyt. Ei tarvitse olla kerralla kaapillista, vaan yksikin mekko auttaa alkuun.

Vierailija
275/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

RumaLehmä kirjoitti:

Minulla sama ongelma. Voisin olla ihan kivan näköinen jos olisi rahaa panostaa enemmän. Nyt joudun kulkemaan tosi vanhoissa farkuissa ja rumassa fleecetakissa, työmatkoilla vanha tuulipuku ja lenkkarit. Menovaatteita ei ole, saati että olisi rahaa koskaan lähteä sttömään tai baariin, risteilylle tai ylipäätään mihinkään mihin tarvitsee rahaa.

Kampaajaan. kynsiin, hampaiden valkaisuun, kosmetologiin tai vaatteisiin ei riitä rahaa. Värjään itse hiukseni enkä ole käynyt kampaajalla pariin vuoteen. Hiukset aina nutturalla. Meikit Lidlistä/alekoreista. Huono iho ihan perintönä saatu, ei auta haisevaan taliin ja huokosiin mikään mitä joskus kokeillut. Hampaat eroosion vuoksi keltaiset ( en polta) ja melkein kärjistä läpinäkyvät, tosi viehättävää. Kynnet ammatin takia lyhyet ja littanat, lakkaa ei saa töissä olla. Iho ryppyinen käsistä vaikka kuinka rasvaisi, kun niitä pitää pestä työn takia koko ajan. 

Olen tosi katkera ja

Tässä kiinnitti hiomiota tuo hiusten itse värjääminen. Lähes poikkeuksetta tulos itse värjäämällä on huono ja melkein jokainen näyttää paremmalta omalla hiusvärillä kuin kotivärjätyllä tukalla. 

Vierailija
276/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hampaat, ihan ok, omat tissit ihan ok, omat hiukset ok, liikuntaa niin ei läskisty, ikää tulee niin sen itsevarmemmaksi tulee, uskaltaa sanoa oman mielipiteensä, uskaltaa olla oma itsensä, ei tarvi esittää

Vierailija
277/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako nykyään enää sanoa mitään,mut aikoinaan kuljin samalla bussilla Helena Lindgrenin kanssa, hän oli kyllä aina viimeisen päälle laitettu, eikä edes tuuli tai sade aiheuttanut mitään ongelmia hänelle,hiuksetkin pysyivät kauniisti ojennuksessa, ja vaatteet aina sävy sävyyn. Vaikka itsekin näytin aamulla ihan "mukiin menevältä" niin oli oudon nukkavieru olo kun näki Helenan :)

Vierailija
278/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 65 v. En jaksa enää meikata enkä laittaa hiuksia. Asuni on yleensä tuulipuku. Mukavuus ennenkaikkea. 

Vierailija
279/295 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän koko ajan nukkavierulta ja se harmittaa, ei auta vaikka ostan uusia vaatteita koko ajan niin olemus muuten on nukkavieru ja itsetuntoni nollassa.

Vierailija
280/295 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseluottamus ja mielentila vaikuttavat erittäin paljon. Olin ihastunut erääseen henkilöön ja jalat olivat vähän irti maasta. Kun kävin discossa, sain paljon huomiota osakseni, enemmän kuin nuorena ja jopa saman sukupuolen edustajalta. Varmaan olin kuitenkin nuorena paremman näköinen kuin nyt ,kun olen 50++. Sisäinen hehku sen tekee.