lasten isä ei tänäkään vuonna pidä yhtään yhteistä lomaa lasten kanssa
Ollaan erottu jo useampi vuosi sitten, eli pahimmat höyryt on jo päästelty ja molemmilla uudet kumppanit.
Miehen naisystävä asuu kuitenkin kauempana ja mies on tässä nyt muutaman vuoden pitänyt lomansa siten, että ottaa ne silloin kun lapset (jo teinejä) silloin, kun lapset ovat minulla. Eli käytännössä isä ei ole koskaan lomalla silloin kun lapset ovat hänellä, vaan hän tekee silloin pitkää päivää jotta saa vapaata lapsivapaille viikoille. Meillä siis viikko viikko systeemi.
Surettaa lasten puolesta, että isänsä on tuollainen, mutta eihän asialle mitään voi. Yritän itse järjestää lasten kanssa jotain kivaa, mutta olisi mukavaa, että lapsille tulisi isänsäkin kanssa vahva suhde.
Olen joskus yrittänyt puhua miehelle, mutta se oli täysin tuloksetonta, ymmärään kyllä, ettei asia minulle kuulu ollenkaan. Anteeksi avautuminen, tuli vaan surullinen olo kun kahvipöydässä puhuttiin kesälomista ja isät kertoivat mitä lastensa kanssa aikovat tehdä..
Surettaa lasten puolesta.
Kommentit (138)
Lasteni isä oli juuri tuollainen, sai syövän kun lapsemme olivat nuoria aikuisia. Aneli lapsia käymään luonaan ja hoitamaan asioitaan kun ei muita ollut. Ja kun oli saattohoidossa aneli luokseen.
Lapset eivät menneet, kertoivat minulle jälkikäteen, sanoivat että liian monta pettymystä isä aiheutti. Olivat tyytyväisiä kun saivat isot perinnöt. Ja ukko ei itse ehtinyt nauttia ja kuoli yksin.
😂😂😂
Miehen nuoret sanovat, että haluavat tulla meille lepäämään ja ottamaan sitä omaa aikaa. Ei lapsetkaan jaksa koko ajan sitä arkea ja lomaa suorittaa vaan olla myös omissa oloissaan. Tuskin teinit menisi enää isälleen, jos he jotenkin tuosta kärsisi.
Vierailija kirjoitti:
Lasteni isä oli juuri tuollainen, sai syövän kun lapsemme olivat nuoria aikuisia. Aneli lapsia käymään luonaan ja hoitamaan asioitaan kun ei muita ollut. Ja kun oli saattohoidossa aneli luokseen.
Lapset eivät menneet, kertoivat minulle jälkikäteen, sanoivat että liian monta pettymystä isä aiheutti. Olivat tyytyväisiä kun saivat isot perinnöt. Ja ukko ei itse ehtinyt nauttia ja kuoli yksin.
😂😂😂
Siitäpä sai mitä tilasi! 👊🏻
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Hih hih
Kannattaisiko tiedustella eksän ajatuksia viikko-viikko -systeemistä? Kannattaako jatkaa noin?
Vierailija kirjoitti:
AP tässä
Tosiaan lapset on jo teinejä ja kyllähän he osaavat käyttää tämän tilaisuuden sikäli hyväkseen, että nyt kun ovat juhannuksen kaupungissa, niin päivän ovat varmaan kotona ja illan ja yön riekkuvat sitten kaupungilla kun ei ole kukaan vahtimassa milloin ja missä kunnossa tulevat kotiin.Olen itse reissussa kun kuvittelin isän olevan vapailla.
Korostan vielä, että exä saa pitää lomansa milloin tykkää, lapset tästä vaan kärsii.
Onni on, että ovat jo niin isoja ja ehkä viiden vuoden päästä asuvat jo omillaan.
Eivät he varmaan osaa surra sitä mitä koskaan ei ole ollut eli aikaa isän kanssa. Varmaan sitteb tajuavat kun ovat itse isiä, että eivät luovu lapsesta ikinä.
AP
Se ei ole exäsi vika, jos sinä et luota lapsiisi. Sinä nyt näet peikkoja joita ei välttämättä edes ole. Lapsille riittää kyllin hyvä vanhempi. Lapset on jo itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä, eikä he enää tarvitse jotakuta koko ajan hengittämään niskaan.
Mitä mieltä lapset on tästä kaikesta? En oikein näe, että teinit enää menisi isälleen, jos he tästä nyt jotenkin kärsisi.
Vierailija kirjoitti:
AP tässä
Tosiaan lapset on jo teinejä ja kyllähän he osaavat käyttää tämän tilaisuuden sikäli hyväkseen, että nyt kun ovat juhannuksen kaupungissa, niin päivän ovat varmaan kotona ja illan ja yön riekkuvat sitten kaupungilla kun ei ole kukaan vahtimassa milloin ja missä kunnossa tulevat kotiin.Olen itse reissussa kun kuvittelin isän olevan vapailla.
Korostan vielä, että exä saa pitää lomansa milloin tykkää, lapset tästä vaan kärsii.
Onni on, että ovat jo niin isoja ja ehkä viiden vuoden päästä asuvat jo omillaan.
Eivät he varmaan osaa surra sitä mitä koskaan ei ole ollut eli aikaa isän kanssa. Varmaan sitteb tajuavat kun ovat itse isiä, että eivät luovu lapsesta ikinä.
AP
Yhteisten lomareissukokemusten puuttuminen on harmi, mutta toissijaista siihen verrattuna jos lapset ei saa edes iänmukaista peräänkatsomista ja arkivälittämistä. Kyllä vanhemman pitää pysyä kartalla milloin ja missä kunnossa kotiudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tässä
APVoi se kuule mennä niinkin, että he kyllästyy sinun jatkuvaan hyysäämiseen. Leikkimälläkö ajattelit heille opettaa itsenäisymistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, isä tulee myöhemmin kärsimään teoistaan, usko pois
Ikävä kyllä en usko tuollaiseen myöhemmin tulevaan kärsimykseen tai katumiseen. Mikä häntä asiassa surettaisi? Itsekkyys ei vähene iän mukana, päinvastoin.
Biologinen isä voi haluta lapsensa luokseen itsekkäästä syystä. Hän esimerkiksi odottaa, että lapset pitävät hänestä huolta vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko tiedustella eksän ajatuksia viikko-viikko -systeemistä? Kannattaako jatkaa noin?
Kannattaisiko tiedustella lapsilta miten he kokee tilanteen?
Oon kans miettiny, että mitä aattelee ne naiset jotka seurustelee tai tekee lapsia sellaisen miehen kanssa joka on "hylännyt" omat lapsensa.
Itse naisena en vois olla sellaisen miehen kanssa..
Kai sekin vaan käännetään jotenki ex-vaimon, lasten äidin viaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tässä
APYhteisten lomareissukokemusten puuttuminen on harmi, mutta toissijaista siihen verrattuna jos lapset ei saa edes iänmukaista peräänkatsomista ja arkivälittämistä. Kyllä vanhemman pitää pysyä kartalla milloin ja missä kunnossa kotiudutaan.
Meillä on sovittu säännöt miten toimitaan kun me vanhemmat olemme kumpikin juhannuksen yövuorossa. Ei tuo ikäiset enää tarvitse koko ajan kädestä kiinni pitäjää.
Minunkaan isäni ei halunnut viettää lainkaan aikaa kanssani. Kerran olen käynyt kalassa isän kanssa ja siinäpä se.
Aikuisena en sitten ole viettänyt aikaa isäni kanssa, vaikka nyt kelpaisi seura. Syynä siihen, etten vieraile isäni luona tai ole hänen kanssaan tekemisissä on isäni mielestä se, että olen muuttanut maalta kaupunkiin ja minusta on tullut ylpeä kaupunkilaismoukka.
Itsessään ei näe mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans miettiny, että mitä aattelee ne naiset jotka seurustelee tai tekee lapsia sellaisen miehen kanssa joka on "hylännyt" omat lapsensa.
Itse naisena en vois olla sellaisen miehen kanssa..Kai sekin vaan käännetään jotenki ex-vaimon, lasten äidin viaksi.
Tässä on tarina nyt esitettynä yhden osa puolen lasien läpi katsottuna ja sitä pitäisi kauhistella. Isän ja lasten näkemys asiaan puuttuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tässä
APYhteisten lomareissukokemusten puuttuminen on harmi, mutta toissijaista siihen verrattuna jos lapset ei saa edes iänmukaista peräänkatsomista ja arkivälittämistä. Kyllä vanhemman pitää pysyä kartalla milloin ja missä kunnossa kotiudutaan.
Meillä on sovittu säännöt miten toimitaan kun me vanhemmat olemme kumpikin juhannuksen yövuorossa. Ei tuo ikäiset enää tarvitse koko ajan kädestä kiinni pitäjää.
Eli te ainakin oletatte tietävänne milloin ja missä kunnossa lapset kotiutuu, ja osoitatte kiinnostusta sitä kohtaan sopimalla säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä lapset on tästä kaikesta? En oikein näe, että teinit enää menisi isälleen, jos he tästä nyt jotenkin kärsisi.
Kun mun exä ihan lastenvalvojallakin alkoi selittää, että ei kai lapset hänelle halua teininä tulla, niin lastenvalvoja totesi ykskantaan, että vanhemmuuden vastuu ei eron myötä poistu ja on isän tehtävä huolehtia, että lapsilla säilyy isäsuhde myös eron jälkeen. Sanoi, ettei teini ole kypsä itse päättämään menoistaan.
Jos itse olisin teininä saanut päättää, olisin ollut ihan hunningolla. Onneksi vanhempani vahtivat menemisiäni ja asettivat rajoja. Tuo ap:n lasten isä ei nyt alkuunkaan hoida omaa vanhemmuuttaan, jos jättää teinit juhannuksena ilman mitään valvontaa. Kaiken lisäksi av:lla jauhetaan, että teinit voisi itse päättää :D Sellaisia vastuunkannon ammattilaisia. Kyse on alaikäisistä huollettavista.
Vierailija kirjoitti:
Vau. Tulee lapsille varmaan tosi haluttu ja rakastettu olo isänsä luona :(
Itsehän he sinne haluavat, joten vaikuttaa kyllä enemmän apn ongelmalta kuin heidän.
Mitäs ap tekee teinien kanssa lomallaan? Miksi eivät valinneet sua ja sun reissua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tässä
APNo tuskin se nyt 24/7 on töissä. Onko sulla jotain todisteita siitä ettei katso milloin ja missä kunnossa tulee kotiin? Onkohan tämä nyt sun päässä kääntynyt nurin siksi, että pidät heitä vielä ihan pentuina?
Juuri näin. Isä on jossain vaiheessa vanha ja raihnainen. Jos ei ole pitänyt kunnossa suhteitaan lapsiinsa, niin miksi lasten pitäisi huolehtia sitten hänestä? Osat vaihtuvat, se kannattaa aina muistaa.