lasten isä ei tänäkään vuonna pidä yhtään yhteistä lomaa lasten kanssa
Ollaan erottu jo useampi vuosi sitten, eli pahimmat höyryt on jo päästelty ja molemmilla uudet kumppanit.
Miehen naisystävä asuu kuitenkin kauempana ja mies on tässä nyt muutaman vuoden pitänyt lomansa siten, että ottaa ne silloin kun lapset (jo teinejä) silloin, kun lapset ovat minulla. Eli käytännössä isä ei ole koskaan lomalla silloin kun lapset ovat hänellä, vaan hän tekee silloin pitkää päivää jotta saa vapaata lapsivapaille viikoille. Meillä siis viikko viikko systeemi.
Surettaa lasten puolesta, että isänsä on tuollainen, mutta eihän asialle mitään voi. Yritän itse järjestää lasten kanssa jotain kivaa, mutta olisi mukavaa, että lapsille tulisi isänsäkin kanssa vahva suhde.
Olen joskus yrittänyt puhua miehelle, mutta se oli täysin tuloksetonta, ymmärään kyllä, ettei asia minulle kuulu ollenkaan. Anteeksi avautuminen, tuli vaan surullinen olo kun kahvipöydässä puhuttiin kesälomista ja isät kertoivat mitä lastensa kanssa aikovat tehdä..
Surettaa lasten puolesta.
Kommentit (138)
Eikö lapset voi jo itse päättää haluavatko edes mennä isälleen?Vai onko lapsista kivaa kun saavat olla keskenään..
Exäsi päättää itse lomastaan, asia ei kuulu sinulle millään tavalla.
On täällä ihme hiihtäjiä. Erottu jo kauan sitten ja aina vaan ex-vaimo haluaa päättää ex-miehensä lomapäivistäkin.
Huhhuh!
Lapset eivät aikuisena välitä isästään, nähty on.
Suurin osa miehistöstä nyt vaan on viŧŧumaisia kyrpæääliöitä.
Naisten on tässäkin asiassa kannettava vastuu.
Vierailija kirjoitti:
On täällä ihme hiihtäjiä. Erottu jo kauan sitten ja aina vaan ex-vaimo haluaa päättää ex-miehensä lomapäivistäkin.
Huhhuh!
No, toivottavasti lapset ovat niin isoja, että kieltäytyvät menemästä isänsä luo. Siinä on miehellä sitten aikaa riiustella uuden naisystävän kanssa, kun lapset eivät ole haitalla.
AP tässä
Tosiaan lapset on jo teinejä ja kyllähän he osaavat käyttää tämän tilaisuuden sikäli hyväkseen, että nyt kun ovat juhannuksen kaupungissa, niin päivän ovat varmaan kotona ja illan ja yön riekkuvat sitten kaupungilla kun ei ole kukaan vahtimassa milloin ja missä kunnossa tulevat kotiin.
Olen itse reissussa kun kuvittelin isän olevan vapailla.
Korostan vielä, että exä saa pitää lomansa milloin tykkää, lapset tästä vaan kärsii.
Onni on, että ovat jo niin isoja ja ehkä viiden vuoden päästä asuvat jo omillaan.
Eivät he varmaan osaa surra sitä mitä koskaan ei ole ollut eli aikaa isän kanssa. Varmaan sitteb tajuavat kun ovat itse isiä, että eivät luovu lapsesta ikinä.
AP
Voi tulla aika, jolloin ex haluaisi tavata lapsiaan ja heidän lapsiaan, mutta lapset eivät halua.
Jotkut miehet vaan ovat niin umpimulk*uja, ettei mitään rajaa. Niiden itsekkyys on ihan järkyttävää, eikä lasten etu taida koskaan käydä mielessä. No, karma....
On tosi harmillista.
Itse kyllä mietin jonkin verran myös näitä uusia naisia. Eikö heillä ole mitään sanottavaa siihen, että oma mies ei pidä omien lasten kanssa lomaa? Toki se ei ole heidän velvollisuutensa, mutta jos itse näin naisena seurustelisin noin toimivan miehen kanssa, kyllä asiasta hänelle sanoisin ja pyytäisin olemaan läsnäolevampi isä.
Miehen mitta on hänen kykynsä olla isä.
Kuulostaa kyllä toivottomalta tilanteelta, teinien kanssa kun voi mennä kaikkialle tekemään eri aktiviteetteja, ei tarvitse mennä lapsen ehdoilla leikkipuisto-Hoplop-Puuhamaa -akselilla. Onko teineillä ja isällä mitään samoja kiinnostuksenkohteita? Oli se sitten liike-elämä, golf, ralliautoilu tai joku muu.
Vau. Tulee lapsille varmaan tosi haluttu ja rakastettu olo isänsä luona :(
Vierailija kirjoitti:
No, isä tulee myöhemmin kärsimään teoistaan, usko pois
Ikävä kyllä en usko tuollaiseen myöhemmin tulevaan kärsimykseen tai katumiseen. Mikä häntä asiassa surettaisi? Itsekkyys ei vähene iän mukana, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, isä tulee myöhemmin kärsimään teoistaan, usko pois
Ikävä kyllä en usko tuollaiseen myöhemmin tulevaan kärsimykseen tai katumiseen. Mikä häntä asiassa surettaisi? Itsekkyys ei vähene iän mukana, päinvastoin.
Mä kans kuvittelin eron hetkellä, että myöhemmin ex haluaisi lapsia enemmän luokseen (nyt vain joka toinen viikonloppu). Ajattelin, että ihan muutamassa kuukaudessa tulisi ikävä lapsia ja tajuaisi, miten vähän lapsia näkee. Lasten isä on kuitenkin päällepäin kunnollinen ihminen ja hänen ystävänsä osallistuvia isiä. Mutta nyt on jo pari vuotta mennyt, eikä edes mun ehdotuksesta halua päivääkään enempää lapsia luokseen.
Lapset on tosi helppoja ja terveitä, ettei ole siitäkään kyse. Itsekäs ja mukavuudenhaluinen mies vaan tuo isä. Ei kiinnosta lapsista huolehtia, vaikka aikanaan lapsia halusikin.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh!
Sinänsä se, mitä ex yhdessä lasten kanssa tekee, kun lapsilla on lomaa, ei tietenkään kuulu lasten toiselle huoltajalle, mutta jos lasten toinen huoltaja saa vihiä, ettei lapsille ole tarjolla mitään tekemistä juhannuksena, vaan ovat päin vastoin heitteillä yksin kotona ja teinit ilman mitään valvontaa/kotiintuloaikoja jne. juhannuksena, niin se on kyllä lasten toisenkin huoltajan asia.
Hyvät vanhemmat huolehtivat lapsistaan ja viettävät aikaa lastensa kanssa. Tämän vaatiminen lasten toiseltakin huoltajalta ko. huoltajan sovitulla huoltovuorolla, ei ole mitään exän kontrollointia.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla aika, jolloin ex haluaisi tavata lapsiaan ja heidän lapsiaan, mutta lapset eivät halua.
Suunnilleen näin kävi meillä. Erosimme vuosia sitten emmekä muuten ole tekemisissä, kuin mitä nyt lastenlasten synttäreillä nähdään. Minulle on alkanut soitella etkä mikä on, kun lapsia ei kiinnosta hänen kanssaan ajan vietto, vaikka minuun heillä on lämmin yhteys. Ei kuulema auta rahakaan (hän maksaisi yhteiset tekemiset eli sisäänpääsyt vaikka elokuviin tai eläintarhaan ja ruuat). Olen sanonut että kysyisi asiaa lapsilta, ei minulta. Raivostuttava ukko.
Sitä saa mitä tilaa.
Munkin lasten isä meinasi lähteä tuolle linjalle, ettei mahdollista lapsille mitään lomareissuja tms. Onnistuin kuitenkin syyllistämään häntä sen verran, että ymmärsi asian ja nyt jaamme lasten loma-ajat aika tarkkaan puoliksi siten, että kumpikin vanhempi on itsekin lomalla lasten kanssa. Lapset vielä aika pieniä, joten vaativat läsnäoloa ja toivoisin kyllä, ettei jatkossakaan lasten kesälomakokemukset ole pelkästään mun (rahapussini) varassa.
Ei miehet halua lapsia, miehet haluaa muurahaispesän. Sinun entisen miehesi muurahaispesä on hajonnut ja sinun kanssa saadut lapset vain muistuttavat siitä ja tekevät miehen surulliseksi. Miehellä in nyt uusi pesänrakennusprojekti meneillään ja hän keskittyy nyt siihen.
Mieti jos joskus juovat kännin niin mitä ex selittää lastensuojeluun. Kertoo ettei ollut itse kotona ollenkaan.
Noh, ehkä jonain päivänä häntä jälkikasvun seura kiinnostaisi, mutta myöhäistä se on sitten.