Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän tuttava/ystäväpiirissä tätä? Muutetaan isoon taloon ehkä vielä jonnekin vaikean taipaleen taakse ja halutaan "kestittää"

Vierailija
21.06.2022 |

Innoissaan pyydellään että tulkaa tulkaa! Meillä on täällä paljuja ja pelejä ja vehkeitä, isot tilat ja kaikkea hienoa. Yöksi vaan jne. Ja sitten kukaan ei oikeastaan ehdi eikä jaksa, mutta jokainen tekee saman ratkaisun vuorollaan. Sitten ihmetellään kun ollaan yksin siellä lapsien kanssa eikä "kukaan tuu käymään tai auta".

Kaikki kodinvaihto- ja remontointiohjelmatkin on sitä että "tässä sitten vieraat voi olla ja nukkua ja yhessä vietetään kivaa aikaa <3"

Tekisi mieli sanoa jokaiselle, että samalla tavalla kuin te viihdytte kodissanne, niin viihtyvät kaikki muutkin. Aikuiset ei jaksa ajella ja viettää yötään vieraissa paikoissa jatkuvasti tai monet ei juuri koskaan. Ja lapsien kanssa ei varsinkaan, oma koti niin paljon helpompi. Siksihän "tekin" siellä kodissanne haluatte olla.

On varmasti myös perheitä, joilla tällainen kyläily esim suvun kesken on jatkuvaa. Ja kaveripiirejä. Mutta tiedän nyt 4-5 tapausta jotka on siellä pellon/metsänreunan kodeissaan talvipimeät yksin isossa huushollissa. Ja muutaman vuoden jälkeen ollaan jo vähän realistisempia, että ei siellä kauheasti kukaan käy. Sellaiselle se on unelma, joka ei muita kaipaa.

Mutta nämä ihmiset ovat kyllä haaveilleet olevansa jotain sosiaalisen elämän keskuksia. Eräskin tutun tuttu on kuulemani mukaan podhiskellut että ystävät voivat tulla heille "harjoittelemaan" omakotiasumista :D ihan kuin ihmisen kehityskaareen kuuluisi muuttaa jonnekin susirajalle valmistaloon ja he ovat nyt ensimmäisenä vähempiosaisia tuttaviaan suopeasti johdattamassa tämän saavutuksen piiriin ja sitä tultaisiin oikein nöyrinä (ja ei vielä sellaisiin saavutuksiin kykenemättöminä) ihastelemaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin maalle ja totta, aika monet kaverit lakkasi käymästä. Toisaalta he itse kutsuu kyllä mua luokseen "Tule, saat vaihtelua, nauti kaupunkielämästä". Enköhän minä tiedä mitä se on, kun olen samassa kaupungissa asunut.

Jotkut harvat ihmissuhteet kestää muutokset ajassa, elämäntilanteiden ja paikkojen muutoksissa. Itse voin ajaa kauaskin tapaamaan hyvää ystävää. Mutta vain, jos toinenkin on.

Vierailija
22/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä alkuinnostusta, kun on paljon tilaa ympärillä. Mene nyt joskus kavereillesi kylään niin saavat laittaa pöydän koreaksi. Kyllä meilläkin alkuun kävi väkeä täällä keskellä ei mitään. Nyt on niin tottunut tähän omaan rauhaan etten ketään edes kaipaa, mieluummin lähden vaikka kahvilaan tapaamaan ystävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää. Sitten kun en omista korttia enkä autoa, niin silti pitäisi itsensä aina saada sinne perämetsiin järjestettyä. Ei kiitos.

Mä kyllä haen lähimmältä asemalta ystävän, jos olen kutsunut.

Vierailija
24/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun vastaa aika moni, jolla ei ole tällaista tilannetta. Heillä käy vieraita mutta silti triggeröityvät aloituksesta. En ymmärrä miksi kun asia ei näköjään koske heitä. He eivät valita että heillä ei kukaan käy. Koska heillä käy.

Noh ihan miten vaan.

ap

Vierailija
25/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriporukka, jossa kyläillään vuoroin toisten kotona/mökillä jne. Minusta ihan hauskaa, kiva että tällaisiakin ystäviä on löytynyt. Älä mene jos et halua, eihän se mikään pakko ole, eiköhän niitä kyläileviäkin ystäviä löydy.

Vierailija
26/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun vastaa aika moni, jolla ei ole tällaista tilannetta. Heillä käy vieraita mutta silti triggeröityvät aloituksesta. En ymmärrä miksi kun asia ei näköjään koske heitä. He eivät valita että heillä ei kukaan käy. Koska heillä käy.

Noh ihan miten vaan.

ap

Ehkä siinä kyseenalaistetaan sun tulkinta tilanteesta. Mä ainakin maalle muuttaessani ärsyynnyin ihmisistä, jotka ei tulleet luokseni kylään, mutta luulivat, että mä tulisin kylään. Sain jatkuvasti kuulla, miten "muutit niin kauas". Sama matka se on toiseenkin suuntaan. Ja tosiaan yritin kuvailla, mitä kaikkea kivaa täällä on. Nyt kuulun ihmisiin, joilla ei ole tätä ongelmaa, koska nämä ihmiset on jääneet pois elämästä. Oon rakentanut uudet elämänpiirit tänne ja jotkut vanhat ihmissuhteet on säilyneet.

Vierailija
27/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella. Tietävät ei minulla ole rahaa matkalippuun .Joten yhteys itsestään kuolee ,kun lisäksi en ole F.B/ Insta heitä tykämässä!En luonut some tiljejä ja en hakkinut älypuhelin. Ilmasiksikin olisin saanut älypuhelin,kun henkilö vaihtoi uuten sen,Mikä rauha siihen todella kätkeytyy.

Vierailija
28/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä hämmästyttää aikuiset ihmiset, jotka haluaa yöksi toisten ihmisten nurkkiin, se vaan on niin vastenmielistä. Oma koti tai hotelli.

Vierailija
29/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kanssa mangutaan aina kyläilemään. Viime vuonna sitten suostuttiin. Miehet ryyppäsi aamu kahteen, mikä on ihan ok kun harvoin näkevät. Eli nukkumaan päästiin silloin. Emäntä tuli aamu kuudelta hätistämään meidät ylös ettei mene koko päivä hukkaan. Ei oltu enää toista yötä. Harmitti, että ajettiin 500 km ja tuotiin ruuat, mansikkakakut yms ja nukkua saatiin ihan ruhtinaalliset neljä tuntia. Seuraavaksi hotelliin.

Vierailija
30/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli (huom. oli) kaveri, joka muutti noin 30 kilometrin päähän huonojen bussiyhteyksien taakse. Sain kuulla jatkuvaa tilitystä siitä, miten törkeää on kun kaverit eivät lähde häntä sinne moikkaamaan. 

Kävin itse hänen luonaan muutamaan otteeseen, mutta sitten totesin että 1,5 h matka kolmella bussilla kymmenen euron hintaan ei nappaa. Kehotin tätä kaveria tulemaan välillä joko minun luokseni tai vaikka kahville kaupunkiin. Vastaus kuului että mitä, etkö tajua miten kauan bussilla kestää tulla ja miten paljon se maksaa.

On tosiaan ex-kaveri.

Vierailija
31/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama missä asuu, ihmiset eivät enää kyläile. Mihinkään juhliin ei tulla, kahvilla ei tulla käymään. Omiin juhliin kyllä odotetaan osallistuvan, meillekin aina tulee kutsu ja aina mennään, mutta kun itse järjestämme jotain niin eivät jaksa edes vastata että ovatko tulossa.

Jos ei asu kilometrin päässä niin on turha haaveilla kestitsevänsä yhtään ketään. :(

Vierailija
32/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. On noita. En tykkää jäädä yöksi, joten jonkun pitää olla ajokunnossa.

Vierailija
33/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä alkuinnostusta, kun on paljon tilaa ympärillä. Mene nyt joskus kavereillesi kylään niin saavat laittaa pöydän koreaksi. Kyllä meilläkin alkuun kävi väkeä täällä keskellä ei mitään. Nyt on niin tottunut tähän omaan rauhaan etten ketään edes kaipaa, mieluummin lähden vaikka kahvilaan tapaamaan ystävää.

Menen menen, useastikin. Varmaan siksi saankin kuulla voivottelua kun "kukaan" ei käy vaikka olisi miten mahdollisuuksia kaikkeen kivaan. Ehkä sitä toivoisi ihmisiltä vähän itsereflektiota, että onko itsekään kova vierailemaan tai tekikö sitä ennen kuin muutti paikkaan, jossa toivoisi muiden vierailevan? Minulla on reissutyö niin saan mahdutettua arkeen vierailuja, mutta en itsekään jaksa "parhainta" vapaa-aikaani luuhata muiden nurkissa kyläilemässä jatkuvasti. Ehkä se on yllättävää että ihmiset tykkää omista kodeistaan ihan yhtä paljon kuin kestitsijät omistaan. Jotkut tuntuvat olleen kyllä 4-5 vuotta sellaisessa välivaihe-elämässä (kerrostalosta rivariin, rivarista omakotitaloon) josta putkinäköisesti pelmahtavat ulos ja sitten luulevat että me muutkin tässä asustellaan vaan pakon edestä ennen omakotitalounelmaamme. Jotkut vinkkailevat tontteja ja taloja naapurustosta. Kiitos mutta ei kiitos...

Mutta silloin on jo ongelma ettei edes tunneta muita ihmisiä joita halutaan kylään, jos näin kuvitellaan.

ap

Vierailija
34/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sinulla joku omituinen alemmuuskompleksi? Ei omakotitalossa asuminen ole mikään pakollinen valinta tai jotenkin erikoinen asia.

Meillä muutot kauemmaksi ovat yleensä tapahtuneet työpaikan perässä muuton takia.

Viimeksi muutettiin noin 10 km päähän kerrostalosta omakotitaloon.

Ei ole ollut ongelma ystäville.

Arki kuluu vahvasti työn ja perheen parissa, ylimääräistä aikaa on aika vähän.

Vierailija
35/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei paljon ketään käy ja se on mulle ok. Ne harvat, jotka käy, on läheisiä ystäviä ja saattavat tulla satojen kilsojen päästä; muutaman kerran vuoteen - kerran muutamaan vuoteen. Heidän kanssan voin jakaa vaikka vuoteen. En jaksais kestitä ketään. Pitää kelvata tää mun kaaos ja itsepalvelu. Useampi vuosien mittaan sanonu tulevansa mun luo "rauhottumaan" tms. Iteki käyn vain harvoilla niin ainakaan, että yöksi jäisin.

-Mielenterveysmaalainen

Vierailija
36/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap onko sinulla joku omituinen alemmuuskompleksi? Ei omakotitalossa asuminen ole mikään pakollinen valinta tai jotenkin erikoinen asia.

Meillä muutot kauemmaksi ovat yleensä tapahtuneet työpaikan perässä muuton takia.

Viimeksi muutettiin noin 10 km päähän kerrostalosta omakotitaloon.

Ei ole ollut ongelma ystäville.

Arki kuluu vahvasti työn ja perheen parissa, ylimääräistä aikaa on aika vähän.

Söpöä käänteispsykologiaa, vai lukutaidottomutta? En tiedä, ja kumpi olisi edes parempi vaihtoehto...

Vierailija
37/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollaisia. Sitten heillä pitää osallistua talkoisiin, siis mennä emännän kaveriksi esim. pesemään ikkunat vaikka itselläkin riittää ihan samat askareet omassa kotonakin. Mutta näitä jumalanseläntakana asuvia täytyisi jatkuvasti käydä "auttelemassa".

Vierailija
38/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muuta pois Helsingistä saadakseen kestitä Hesalaisia. Tää ap on joku kateellinen, joka ei kestä, että tuttavien elämänlaatu parani maalle muuton seurauksena. Tiedän kyllä tyypin, koska muutimme tänne Vakka-Suomeen isoon maalaistaloon 2020. Jotkut kateelliset vaan vääntää kaikesta draamaa.

Vierailija
39/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on, muuttivat 400 km päähän ja ihmettelevät kun emme voi käydä sielläpäin. Meiltä ei muuten kulje junia ollenkaan.

Vierailija
40/41 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tilanteen tuttavapiiristä; taloa rakennetaan innostuksen vallassa, muusta ei puhutakaan kuin siitä jumalan selän taakse pykättävästä asumuksesta ja ne suunnitelmat, että tulette sitten meille saunomaan ja grillaamaan.

Ja joo, aina on kotiin ajettu yöksi, koska toisten nurkissa on tylsää ja työlästä yöpyä.