Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni nainen tinder profiilissa mainitsee syvälliset keskustelut mutta mitä sillä tarkoitetaan?

Vierailija
20.06.2022 |

Mistä pitää keskustella ja mitä tarkoitetaan syvällisellä? Kuulostaa mielestäni tylsältä

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yhden nuoruuden poikaystävän kanssa sellaista, että saatettiin istua jossain vaikka parvekkeella viinipullon kanssa vaikka 6 tuntia putkeen ja juteltiin vaikka mistä. Se oli tosi ihanaa. Siinä tuli sellainen olo, että toinen oikeasti viihtyy mun seurassa ja on kiinnostunut minusta ja minäkin tietysti olin kiinnostunut hänestä. Se suhde kaatui muihin juttuihin, mutta sellaista keskustelua en ole muiden miesten (edes aviomieheni) kanssa saanut aikaiseksi. Moni mies vaan menee arkirutiineista toiseen, eivätkä ollenkaan tykkää keskittyä keskustelemaan.

Yksi pullo viiniä kuudeksi tunniksi?

Vierailija
42/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kyse integraaliyhtälöistä, DFT/MD-simulaatiot, hiukkasfysiikan teoriat, suhteellisuusteoria, kvanttifysiikka, ohjelmointikielten kääntäjät (syntaksi & semantiikka, koodin generointi, FLEX, YACC, JavaCC), käyttöjärjestelmät (semaforit, virtuaalimuisti, tiedostojärjestelmä, skedulointi, systeemikutsut), informaatiotekniikka (hahmontunnistus, digitaalinen kuvankäsitely, signaalien tilastollinen mallintaminen, digitaalinen signaalinkäsittely&suodatus, tietokonenäkö, neuroverkot, koneoppiminen, bayesiläiset menetelmät), tietokonegrafiikka, olio-ohjelmointi, funktionaalinen ohjelmointi, tietorakenteet & algoritmit, tekoäly, mekaniikka, elektrodynamiikka, monte carlo-menetelmät, kiinteän olomuodon fysiikka, fysiikan matemaattiset menetelmät, geologia, meterologia,tähtitiede, biokemia, jne.

Joskus mietin, että tällä palstalla ei älyllä paljon priljeerata, mutta tämä kommentti sotii omaa käsitystäni vastaan. Tämän on kirjoittanut luultavasti aika perehtynyt kaveri. Sanoisin, että syvällistä keskustelua voisi saada aikaan myös vakioiden varioimisesta differentiaaliyhtälöiden ratkaisemiseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yhden nuoruuden poikaystävän kanssa sellaista, että saatettiin istua jossain vaikka parvekkeella viinipullon kanssa vaikka 6 tuntia putkeen ja juteltiin vaikka mistä. Se oli tosi ihanaa. Siinä tuli sellainen olo, että toinen oikeasti viihtyy mun seurassa ja on kiinnostunut minusta ja minäkin tietysti olin kiinnostunut hänestä. Se suhde kaatui muihin juttuihin, mutta sellaista keskustelua en ole muiden miesten (edes aviomieheni) kanssa saanut aikaiseksi. Moni mies vaan menee arkirutiineista toiseen, eivätkä ollenkaan tykkää keskittyä keskustelemaan.

Mulla myös oli nuorena tuollainen suhde. Olen miettinyt, enkö enää ole löytänyt samanhenkistä seuraa, vai onko myös ikä kysymys. Nykyään haluan itsekin ehkä mieluummin vaikka levätä ja olla hiljaa, kun monista asioista elämässä sitä on jo tehnyt johtopäätöksiä ja muodostanut tietynlaisen maailmankuvan. Tietenkin olen avoin sille, että maailmankuvaani haastetaan ja pystyn edelleen keksimään monta aihetta, joista mahdollisesti jaksaisin puhua tuntikausia, jos juttukumppani olisi samasta kiinnostunut ja kykenevä. 

Mutta toisaalta siis, luultavasti itseänikään ei kiinnostaisi 20v. itseni tai silloisen poikaystäväni jutut enää.

Vierailija
44/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni törmännyt syvälliseen, filosofiseen naiseen. Naisen syvällinen tarkoittaa samaa kuin 20 vuotiaan fuksipojan syvällisyys.

Vierailija
45/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pullo kerrallaan? Toki monta peräkkäin ;)

Vierailija
46/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se tarkoittaa pitkiä, filosofisia keskusteluja jostakin tärkeästä/merkittävästä aiheesta. Näitä ovat esim. elämän tarkoitus, kuoleman jälkeinen tila, erilaiset maailmankatsomukset, antropologia, posthumanismi, historia, sodat, tiede, taide, maailmankaikkeus, moraali ja eettiset kysymykset jne.

Kommenttien perusteella täällä on ilmeisesti paljon ihmisiä, jotka eivät kykene sellaiseen keskusteluun, mikä ei kyllä yllätä ollenkaan.

Vierailija
47/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minusta syvällisiä keskustelunaiheita ovat mm. elämän tarkoitus, ihmisyyden tila, Jumalan olemassaolo, suhtautuminen kärsimykseen.

Nämä aika pitkälti. Ilman väittelymoodia. Tosi monella miehellä on outo ajatus siitä, että keskusteluun kuuluu väittely. Tällaisista totuudettomissa aiheissa sellainen on sekä rasittavaa että turhaa.

Vierailija
48/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se tarkoittaa pitkiä, filosofisia keskusteluja jostakin tärkeästä/merkittävästä aiheesta. Näitä ovat esim. elämän tarkoitus, kuoleman jälkeinen tila, erilaiset maailmankatsomukset, antropologia, posthumanismi, historia, sodat, tiede, taide, maailmankaikkeus, moraali ja eettiset kysymykset jne.

Kommenttien perusteella täällä on ilmeisesti paljon ihmisiä, jotka eivät kykene sellaiseen keskusteluun, mikä ei kyllä yllätä ollenkaan.

Samaa miettinyt. Mistä ylipäätään ihmiset haluavat keskustella? Ei voi - saa - olla niin, että päivän politiikka, oma treenaaminen ja työ & harrastukset riittävät keskustelunaiheiksi koko elämäksi! Eihän?

Vierailija
49/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuo voi tarkoittaa esim. keskustelua elämän tarkoituksesta ja miten löytää omalle elämälle tarkoitus, siitä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, keskustelua ihmisen henkisestä kasvusta, pohdintaa miksi ihmiset toimivat tietyllä tavalla, miten parantua traumoista, omat ja toisen syvimmät haaveet ja pelot jne jne.

Vierailija
50/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläessäni törmännyt syvälliseen, filosofiseen naiseen. Naisen syvällinen tarkoittaa samaa kuin 20 vuotiaan fuksipojan syvällisyys.

Turha puhua vain naisista tuolla tavoin. Mietipäs vähän keskimääräistä suomimiestä. Miten syvällisiä, filosofisia keskusteluja uskot heidän käyvän. Keskustelevat "syvällisesti" ehkä jostain auton moottorin tehoista tai jostakin pleikkaripelistä.

Mutta yleisesti ottaen, konteksti tulee huomioida. Jos kyse parinhausta (tinderistä), naiset viittaavat keskusteluilla siihen, että mies on kiinnostunut a) kertomaan itsestään asioita ja b) kuulemaan naisesta asioita. Eli sillä pyritään vain karkottamaan pelkästään seksistä kiinnostuneet luolamiehet.

Vierailija
51/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä että nainen pälättää ja mies nyökkäilee ja korkeintaan kyselee kysymyksiä

Vierailija
52/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummallista tuossa on? Oletko itse juoppo? Humalaisen jaaritukset eivät ole keskustelua.

Vierailija
53/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näihin keskusteluihin kuuluu pohdiskelu, ajatusten vaihtaminen, toisen kuunteleminen ja erilaiset näkökulmat, ei väittely.

Syvällinen keskustelu ylittää arkiset sattumukset ja askareet.

Vierailija
54/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ylimieliseltä.

Vierailija
55/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tarkoittaa keskustelua parisuhteen tilasta, omista elämäntavoitteista ja arkielämän sattumuksista. Ei todellakaan tarkoita keskustelua politiikasta, tieteestä, kulttuurista, taiteesta, uskonnosta tai urheilusta.

Kyllä se meillä voi tarkoittaa kesksutelua myös noista asioista; politiikasta, tieteestä, kulttuurista taiteesta, uskonnosta kriittisesti analysoiden, urheilustakin joskus jos se jompaa kumpaa kiinnostaa.

Meillä puhutaan asioista laidasta laitaan. Kumpikin on kiinnostunut asioista ja ilmiöistä, elämästä ja maailmasta. En jaksaisi olla hetkeäkään ihmisen kanssa joka ei osaa puhua mistään. Jolla ei ole mielipiteitä, jonka kanssa ei voi väitellä ja analysoida.

Vierailija
56/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mistä tahansa juttelu on syvällisen keskustelun vastakohta. Ihan mukavaa sekin, miehen pitäisi kumminkin pystyä kumpaankin.

M

Vierailija
57/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai aina ole tarkoitus kännejä vetää?

Vierailija
58/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ylimieliseltä.

Hiukan ennakkoluuloiselta korkeintaan. Sitä tiedä kykeneekö täällä kirjoittelevat syvällisiin keskusteluihin ainakaan näiden pinnallisten kommenttien perusteella. Möttipäisiä pinnallisuuksiahan täällä minäkin viisastelen. "Kyvyistä tiedä itsekään", sano Dunning-Kruger kun palstalle kirjoitteli.

M

Vierailija
59/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sanonta vaan ja sillä tarkoitetaan, että miehen kuuluu selittää hyvin perusteellisesti ja yksityiskohtaisesti jokainen liike tai ajatus toisen naisen suuntaan. Myös kaiken menneisyydestään ja jos muistaa, myös toisista elämistään. Siksi syvällistä.

Vierailija
60/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tarkoittaa keskustelua parisuhteen tilasta, omista elämäntavoitteista ja arkielämän sattumuksista. Ei todellakaan tarkoita keskustelua politiikasta, tieteestä, kulttuurista, taiteesta, uskonnosta tai urheilusta.

Siis ei todellakaan välttämättä tarkoita noita jälkimmäisiä. Ehdottomasti VOI tarkoittaa myös niitä. 

Esim. keskustelu siitä miten rankka, tavoitteellinen urheilutreeni vaikuttaa nuoren psyykeeseen voi olla syvällinen keskustelu. Se minkä väriset urheiluvaatteet ostaa kaupasta ei ole syvällinen keskustelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan