Terapiassa käyvät: ystävä tilasi kaikki tietonsa, mitä terapeutti kirjannut. Siellå oli ihan kaikki hyvin tarkasti.
Varoitan teitä. Tarkistakaa heti aluksi, miten tarkkaan kirjataan.
Itse ajattelin, että olisi aivan järkyttävä häpeä, jos ihan kaikki hankalat asiat olisi siellå sanasta sanaan kirjattu.
Hänellä ei tällä hetkellä ole varaa älylsitteisiin, joten ei ole päässyt kantaansa tarkistamaan.
Onko ne sitten myös kannassa. En tiedä. Saako niitä lukea kuka vaan terveysalan ihminen, jolla käy. Huh, huh.
Siis kirjaukset olivat todella tarkkoja. Tyyliin nyt vaikka (keksin omasta päästäni, ei ole ollut sodassa), että ei ollut "kärsii jälleen voimakkaasti ahdistuen sodan aiheuttamista takaamista, vaan että on enemmän ahdistunut, kun muistaa joutuneensa tekemään niin ja näin.
Keksin taas itse: ei siten, että käsitellyt jälleen veljensä kanssa lapsuuttaan siitä enemmän ahdistuen, vaan aivan tarkkaan kerrottu se, mitä kamalaa oli lapsena kokenut veljen kanssa.
Nuo on täysin keksittyjä esi.erkkejä, mutten ainakaan itse haluaisi elämästäni kerrottavan jossain kannassa noin yksityiskohtaisesti.
Mielestäni tällaiseen pitäisi olla joku rajoittava laki.
Eihän ihmiset uskalla avautua enää. Ja muistakaa tietovuoto vastaamista
Huono juttu, että terapia voi olla samaa tasoa kuin että kertoo hölösuulle ystävälle
Siis tarkistakaa terapeutiltanne, miten tarkkaan kirjataan.
Kommentit (207)
Ymmärrättekö, että tässä on kolme eri asiaa.
Ensin siis se, että joku uteliaasti käy ulkopuolisena lukemassa tuttujensa tekstejä. Harvinaista, sillä jää kiinni.
Sitten tietovuoto nettiin. Tulevaisuudesta ei tiedä. Ehkä itänaapurimme innostuu tuolla tavalla häiritsemään suomalaisia.
Ja vielä se, että kun menet ihan muusta asiasta jollekin lääkärille, niin hän saa ehkä harmillisen ensivaikutelman sinusta nähdessäsi kiusallisia tietojasi. (Moni on tässä ketjussa sanonut, että esim masennusdiagnoodi on häirinnyt fyysisten vaivojen hoitoa.)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, että tässä on kolme eri asiaa.
Ensin siis se, että joku uteliaasti käy ulkopuolisena lukemassa tuttujensa tekstejä. Harvinaista, sillä jää kiinni.
Sitten tietovuoto nettiin. Tulevaisuudesta ei tiedä. Ehkä itänaapurimme innostuu tuolla tavalla häiritsemään suomalaisia.
Ja vielä se, että kun menet ihan muusta asiasta jollekin lääkärille, niin hän saa ehkä harmillisen ensivaikutelman sinusta nähdessäsi kiusallisia tietojasi. (Moni on tässä ketjussa sanonut, että esim masennusdiagnoodi on häirinnyt fyysisten vaivojen hoitoa.)
Loppupelissä aika harva jää varmaan kiinni, vaikea kuvitella että lokitietoja tilattaisiin niin paljon kuin pitäisi. Joo, jää siitä urkkimisesta jälki, mutta jos niitä ei kukaan tarkasta niin eipähän nuo urkkijat jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onko ystäväsi nimi arska?
Eikö kukaan ymmärtänyt?
Arska terapiassa - terska arapiassa
Yksityisyys on ihana asia. Ei kannata käydä, ellei voi eristää.
Miksi käsität sen noin. Olen itse asiassa ap.
En osaa sanoa, millaisia hyvin yksityiskohtaisia tekstejä ihmisillä voisi olla, jotka voisivat paljastuessaan häntä vahingoittaa. Keksin nuo outoudet itse. Eivät ole silti minun ajatuksiani.