Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia

Vierailija
19.06.2022 |

ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…

Kommentit (9094)

Vierailija
6341/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo kaveri ole ihan itse omat mahdollisuutensa tuhonnut. Jos et pysty pitämään näppejäsi erossa mm. alaikäisistä et ole puolueesi etkä liioin kansalaisten luottamuksen arvoinen.

Eiköhän totuus tule esiin oli se sitten millainen tahansa.

Ole sinä hiljaa, saatana! Puhut potaskaa täällä kaikkien kuullen.

Korkki kiinni ja nukkumaan, Wille!

Vierailija
6342/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt Rydmania vastenmielisenä tyyppinä, enkä ole ikinä ollut kokoomuksen äänestäjä. Nyt kuitenkin houkuttelee Rydmanin äänestäminen pelkästään näpäytyksenä hybriksessään paistatteleville woke-toimittajille, jotka varmaan tälläkin hetkellä vaihtavat yläfemmoja onnistuneesta lokakampanjasta. 

Olisi todellakin syytä perehtyä jutun kirjoittaneiden toimittajien taustaan. Ainakin yksi heistä tuomittu talousrikoksista.

Joten?

Ainakin itse suhtaudun hyvin suurella varauksella väitteisiin, jotka tulevat rikoksesta tuomitun suusta.

Klassinen argumentaatiovirhe, mutta kannatti yrittää kuitenkin. 

Taisi olla itselläsi se klassinen argumentaatiovirhe eli koitat vaihtaa puheenaihetta.

Aivan hyvä että huomautit koska siinä tapauksessa omassa viestissäsi oli jopa kaksi argumentaatiovirhettä. 

Jos palataan itse väitteeseesi koskeeko tämä epäilys myös esim. Halla-ahon puheita ja kirjoituksia vai onko se ihan eri asia? Itse asiaanhan tässä on ihan turha yrittää tuoda mitään uutta, tuo sinunkin esittämä näkökulma on käsitelty pariin otteeseen aikaisemminkin samassa ketjussa.

Halla-ahon tuomio oli poliittinen.

Onko hän rikoksesta tuomittu?

Kyllä on, rikostuomio tuli uskonrauhan rikkomisrsta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Halla-aho on täysin epäluotettava rikollinen, hulttio ja sivari. Hänen sanoillaan ei ole mitään painoarvoa.

Ilmoitettu moderaattorille. Viestisi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit.

Ei täytä:

"Kunnianloukkauksessa kyse on aina perättömän väitteen tai vihjauksen esittämisestä toisesta henkilöstä. Tällaisen väitteen totuudellisuus on jälkikäteen tarkistettavissa. Kyseessä voi olla esimerkiksi väite syyllistymisestä rikokseen tai muuhun tekoon, joka voi aiheuttaa kohteelle vahinkoa tai halveksuntaa. Esimerkiksi väite urheilijan syyllistymisestä dopingrikkomukseen tai tuomarin epärehellisyydestä virkatoimessaan voi olla tällainen väite."

...

"Jotta kyse olisi rangaistavasta kunnianloukkauksesta, väitteen julkistamisen on oltava omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa. Tosiasiallisen vahingon syntymistä ei edellytetä. Vahinko voi ilmetä esimerkiksi taloudellisena elinkeinonharjoittajan vähentyneen myynnin seurauksena tai luottamustehtävän menettämisenä. Halveksunta ilmenee usein ihmissuhteiden katkeamisena ja muuna haittana sosiaalisessa elämässä. Arviointia halveksunnan aiheutumisesta perättömän väitteen johdosta arvioidaan objektiivisesti väitteen luonteen perusteella."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6343/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku proffa kääättää, että kansanedustajan pitäisi varoa. Jokaisen miehen tulee varoa, toimia lain mukaan, eikä sekaanutua lapsiin. Jos tämä mies olisi tavis, nykytyttö ei koskisi mieheen pitkällä tikullakaan, valta kiihottaa.

Pff, yhdenkään alle 16-vuotiaan kanssa ville ei ole mitään tehnyt, ja vähän epäselvää onko tuota vanhempienkaan.

14 vuotiaasta tet-harjoittelijaa luonnehti kuumaksi ja vei syömään? Toinen nainen kertoo Villen seurustellelleen muutaman kuukauden hänen kanssaan kun nainen itse oli 16 v.

Että oikein syömään vei. Vankilaan vaan tuollainen ruoantarjoaja /s

Jännä miten kaltevalla pinnalla tää erilaisten asioiden rangaistavuus näyttää olevan näinä päivinä. En tosiaan olisi uskonut että ruokailukin saattaa viedä vankilaan. 

Laki kieltää kuitenkin alkoholin tuouttamisen alaikäiselle. Kyllähän tuosta grooming tulee mieleen. Eihän se välttämättä ole rikollista , mutta kuitenkin epäasiallusta käytöstä on.

No joku lasillinen kaks viiniäkö se jollekin oli tarjonnu. Mikä helvetin grooming muutenkin, eiks grooming tarkoita parranajoa?

Ei ainakaan Oulussa tarkoittanut. Kaikilla groomaajilla oli tuuhea musta parta.

W voisi kasvattaa samanlaisen ja kääntyä islamiin kun on arvoiltaankin samanlainen. Jos lähi-idästä valuu sakka tänne, lähteköön täältäkin sakkaa sinne.

Vierailija
6344/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teidän mielestänne kuulostaa pantavimmalta noista pikkupilluista: Anna, Lotta, Milja vai Petra? Minusta ehkä tämä Anna.

Amandan kavereineen jätin kyselystä tarkoituksella pois, koska ei kai kukaan normaaliälyinen heihin edes kullinpäällään koskisi.  

Väärä foorumi. Mene takaisin ulilaudalle.

Vierailija
6345/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt Rydmania vastenmielisenä tyyppinä, enkä ole ikinä ollut kokoomuksen äänestäjä. Nyt kuitenkin houkuttelee Rydmanin äänestäminen pelkästään näpäytyksenä hybriksessään paistatteleville woke-toimittajille, jotka varmaan tälläkin hetkellä vaihtavat yläfemmoja onnistuneesta lokakampanjasta. 

Olisi todellakin syytä perehtyä jutun kirjoittaneiden toimittajien taustaan. Ainakin yksi heistä tuomittu talousrikoksista.

Joten?

Ainakin itse suhtaudun hyvin suurella varauksella väitteisiin, jotka tulevat rikoksesta tuomitun suusta.

Ehkä uskot paremmin KRPn tiedusteluraporttia, joka on lähteenä suurimmalle osalle Hesarin artikkelia.

Olen eri, mutta juuri sen raportin mukaanhan mitään tuomittavaa ei tapahtunut. 

Viestisi muotoilu on hiukan harhaan johava, mutta se liene tarkoituksellista?

Ei ollut tarkoitus. Voitko täsmentää millä lailla harhaanjohtava?

Raportissa tuskin on puhuttu mitään "tuomittavasta", koska poliisi ei arvioi sanan kumpaakaan merkitystä. Muotoilu liene ollut tuttu "syytekynnys ei ylity", "näyttö rikoksesta puuttuu" tms. 

Oikeus tuomitsee (vallan kolmijako)

Lisäksi sanaa voidaan käyttää kun paheksutaan jonkun toiminttaa ja siihen poliisi ei ota kantaa.

Ok, kiitos selvennyksestä. Tarkoitin että raportista ei ilmennyt mitään sellaista toimintaa, mitä voisi pitää paheksuttavana. 

Vierailija
6346/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua järkyttää että entinen puoliso Amanda on kostaakseen hylkäämisen tekaissut peräti viisi hyvin kummallista rikosilmoitusta entisestä rakkaastaan Rydmanista . Aiheettomia kaikki, poliisin pöytäkirjojen mukaan minkäänlaista rikosta ei löytynyt yhdessäkään tapauksessa. Rikosilmoitukset eivät koskeneet seksuaalisuutta vaan tavaroita. Amanda ei ilmeisesti suostunut antamaan eron jälkeen avaimia eikä viemään tavaroitaan Rydmanin kämpästä yms yms

Nyt tämä sama nainen on halunnut kostaa vielä rankemmin, tuhota puolisonsa uran ja koko tulevaisuuden mustamaalaamalla ja ottamalla yhteyttä maan päälehteen. Miksi? Eikö olisi voinut kertoa huolestaan jotenkin toisella tavalla suoraan Rydmanille? Miksi puhua pahaa takanapäin salaa, ja vieläpä liioitella sitä pahaa?

Naisena häpeän Amandan käytöstä. Ei me muut naiset olla tuollaisia, noin alhaisia.

Amanda teki yhden rikosilmoituksen ,jonka poliisi tutki viitenä eri rikosnimikkeenä. Että sopiiko niistä mikään.

Valitettavasti nyt Amanda kun on vaan pitänyt KRP n tekemään haastatteluun vastata. Hesari tekee jutun tämän esitiedustelun tulosten perusteella ja Amanda ei ole tätä käynistänyt.

Amanda on yksityishenkilö, jonka kunniaa loukkaat perättömillä väitteilläsi.

Amandan tekemät rikosilmoitukset ovat

todella pöyristyttäviä. Kukaan normaali ihminen ei tuommoisia tekisi puolisostaan.

Kannattaa nyt teidän kaikkien lukea poliisin pöytäkirjat tarkasti sieltä Rydmanin blogista.

Kyllä tässä nimenomaan se Amanda on halun nut loukata Rydmanin kunniaa pahimmalta mahdollisella tavalla minkä vain on keksinyt. On halunnut tuhota entisen puolisonsa tulevaisuuden, ainakin minun mielestä.

Parisuhdekaginoita enemmän kiinnostelee tuo yhteiskunnallinen aspekti Rydmanin tapauksessa. Kaiva sä toki siellä parisuhejuorulaatikolla.

Juuri yhteiskunnallinen aspekti tässä Amandan tyyppisen naisen (vieläpä lakialalla) tekaisemien rikosilmoitusten kohdalla järkyttääkin. Miten meidän yhteiskunnan käy, jos oikeustieteen alaa hoitaa noin pikkumaiset ja lapselliset ihmiset?

Mihin ihmeeseen hän noilla

oudoilla rikosilmoituksillaan on pyrkinyt?

Onko sinulla siis jotain parempaa tietoa mitä heidän parisuhteessaan on tapahtunut?

Vierailija
6347/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten?

Taisi olla itselläsi se klassinen argumentaatiovirhe eli koitat vaihtaa puheenaihetta.

Aivan hyvä että huomautit koska siinä tapauksessa omassa viestissäsi oli jopa kaksi argumentaatiovirhettä. 

Jos palataan itse väitteeseesi koskeeko tämä epäilys myös esim. Halla-ahon puheita ja kirjoituksia vai onko se ihan eri asia? Itse asiaanhan tässä on ihan turha yrittää tuoda mitään uutta, tuo sinunkin esittämä näkökulma on käsitelty pariin otteeseen aikaisemminkin samassa ketjussa.

Halla-ahon tuomio oli poliittinen.

Onko hän rikoksesta tuomittu?

Kyllä on, rikostuomio tuli uskonrauhan rikkomisrsta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Halla-aho on täysin epäluotettava rikollinen, hulttio ja sivari. Hänen sanoillaan ei ole mitään painoarvoa.

En ymmärrä mitä tekemistä Halla-aholla on tämän keissin kanssa? Mitä väliä on hänen sanomisillaan tai luotettavuudellaan?

Sori, mä oon etänyt vähän dullaa.

Vierailija
6348/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teidän mielestänne kuulostaa pantavimmalta noista pikkupilluista: Anna, Lotta, Milja vai Petra? Minusta ehkä tämä Anna.

Amandan kavereineen jätin kyselystä tarkoituksella pois, koska ei kai kukaan normaaliälyinen heihin edes kullinpäällään koskisi.  

Keskustellaanko siellä tästä tapauksesta? En löytänyt ketjua.

Vierailija
6349/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Koen Iiris Suomelan ahdistavaksi. Onko kohtalotovereita? Ei vaieta enää vaan korjataan vääryydet.

Vierailija
6350/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jollain tavalla epäsopivasti"

Mitä helvettiä nyt taas? 

Vierailija
6351/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsin vastenmielisen kuvan hänestä saa lukemalla vanhoja haastatteluja. En ole ennen tiennyt, että Kokoomuksella on tämänluokan itseään ylivertaisena pitävä pelle riveissään. Lienee näissä suhteissa tuo alistaminen ja läpsiminen ollut hänelle se juttu (ei niinkään seksi). Ei tunnusta tasa-arvoa ja kommentoi hakevansa valtaa. Friikkiä tekstiä, on mahtanut toimittajilla silmät pyöriä.

Ehkä keskittyy noihin muihin leikkeihin, jos ei seiso kuin teinien kanssa?

Harmittaako kun sun miehellä ei seiso sun kanssa?

Vanhempi nainen ei välttämättä ole kiihottava siinä määrin kuin nuori. Näin lajimme vain toimii.

Ja luojan kiitos siitä, tässä willeroopedonaldien maailmassa.

Kaikkea hyvää nuorille ja voimia!

T. Vanhempi nainen

Vierailija
6352/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amanda ei malttanut pitää naamaansa poissa julkisuudesta. Iltalehdessä juttua.

Miksi olisi pysynyt? Hänellä ei ole salattavaa ja on oikeus sanoa oma kantansa Rydmanin väitteisiin. Rydman on sen sijaan hipihiljaa.

Koska tietää olevansa kuvottava setämies. 

Ehkä oppii käyttäytymään tästä lähtien.

Eihän se mitään hiljaa ole. Tämänkin asian toi julkisuuteen jo ennen roskalehtiä, jollaiseksi Hesarikin on muuttunut, valitettavasti.

Vierailija
6353/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten?

Juurikin näin, se asia ei nimittäin ole. 

Vierailija
6354/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustellaanko siellä tästä tapauksesta? En löytänyt ketjua.

Näytti siellä olevan ainakin viisi eri ketjua aiheesta.

Vierailija
6355/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapiskaa käpälöitsijät, tuijottajat, huutelijat ja hinnankyselijät.

Naiset eivät enää vaikene teidän epäasiallisuuksistanne, eikä hiljaisuus suojele teitä, vaikka missä asemissa olisitte.

Miettikää mitä olette tehneet matkalla "ylös", sillä joudutte kohtaamaan saman matkallanne alas.

Kaikkia tulee kunnioittaa ja setämiehet voivat ottaa rauhallisemmin, koska te olette muinaishistoriaa..

Vierailija
6356/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jollain tavalla epäsopivasti"

Mitä helvettiä nyt taas? 

No silleen se on vaan epäsopivaa, jos ei puntissa ole vähintään sellaista isoa mustaa, joka saa kikattamaan hhihihihi....sitten kaikki ok. En osaa selittää, olen nainen.

Olet kyllä todella hyvä kirjoittaja! Nämä on ketjun parasta antia, kiitos. 

Vierailija
6357/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että naisia on kovasti kiinnostanut Wille Rydmanin kaltainen lyhyenläntä mies. Miksiköhän? Ennen kaikkea siksi, että Rydmanilla oli hyvä yhteiskunnallinen asema.

Artikkelissa mainittiin, että Rydman on karismaattinen. En tunne itse henkilöä, joten ei tietoa pitääkö paikkansa. 

Vierailija
6358/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarilla jatkojuttu tekeillä. Mitähän sieltä paljastuu? Orpo on tässä haastattelussa aivan tulipunainen, takeltelee ja on kirjaimellisesti selkä seinää vastaan toimittajien ympäröimänä. Kristiina Kokko esiintyy hyvin ja selkeästi ja Mykkänenkin Orpoa paremmin. Orpo ei osaa juuri muuta kuin toistella että "minä en tiennyt".

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e25de55c-ba02-4d34-ace2-c7c88c39c…

Vierailija
6359/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän kaikista näistä substantiivia "amandat".

Vierailija
6360/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että naisia on kovasti kiinnostanut Wille Rydmanin kaltainen lyhyenläntä mies. Miksiköhän? Ennen kaikkea siksi, että Rydmanilla oli hyvä yhteiskunnallinen asema.

Rahaa ja julkkis - se riittää jakomäkeläisille amandoille.