Minkälainen mies hylkää vaimonsa jättäessään myös yhteiset lapsensa?
Tällaisen ongelman kanssa painin ja ihmettelen.
Mies siis petti minua pitempään ja kun tuo suhde oli varmistunut jätti minut ja lapset vain ilmoitusluontoisesti. Ei pidä mitään yhteyttä edes lapsiin eikä heitä näe.
Kommentit (149)
Kuka paljon nuorempi noita perheensä hylkäämiä vanhoja kehäraakekeja huolii? Pitää olla h..tin huono itsetunto. Oksettavaa todellakin. Jos minun tyttäreni toisi jonkun nelikymppisen kääkän meille, lentäisi ulos enkä ikinä haluaisi nähdäkään, edes mahdollisia lapsenlapsia. Kerran pettänyt tekee sen toisen kerran, paitsi tietysti noin vanha, joka ei edes pettää jaksa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies niin teekään, mutta "mies" voi toimia noin. Kannattaa siis oikeasti etsiä mies, jos lapsia hankkii.
Mutta ongelma on siinä, että eihän sinulla kristllipalloa ole, että tiedä kuka on "mies" ja kuka on mies.
Et voi mitenkään tietää, miten mies tulee toimimaan, kun yhdessä oltu pitkään ja lapset vaikka jo yläkoulussa. Silloin miehistä kuoriutuu "mies" tai mies.
Et vain voi etukäteen tietää.
Ellet ota äijää, joka on jo hylännyt ensimmäisen kierroksen perheensä. Sitten tiedät tasan tarkkaan, millaisen tyypin kanssa olet tekemisissä.
Mitenkäs olisi vaikka sellainen kristallipallo, että ulkonäön ja puhetaitojen sijaan käyttäisit kriteereinä esim. koulutusta ja vastuullista asemaa työelämässä. Eiköhän ne kerro miehestä jo paljonkin. Ai niin mutta ku ne miehet on jo viety. Yläkouluikäisten hylkäämisestä en ole koskaan kuullutkaan, taitaa olla mentaalitapaus. Avioerot on aivan toinen asia ja niistä suurin osa on naisten alullepanemia, niissä monesti nainen käyttää yhteisiä lapsia lyömäaseena. Fiksut naiset ei.
Johtaja on yksi ammatti, johon narsistit ja psykopaatit hakeutuvat.
Oma hylkääjäisäni oli akateemisesti (äidin siivellä) kouluttautunut ja ihan hyvässä ja arvostetussa työssä. Tienasi 80-luvulla noin 25 000 mk/kk, mikä oli hyvä palkka.
Äiti ei jaksanut tapella vaan hoiti minut myös taloudellisesti yksin.
Semmoinen, joka ei osaa olla Yhden kanssa oikeastaan ei kenenkään kanssa.
Ymmärrän kyllä sen jos vaimo on väkivaltainen, juo tai pettää silloin mies voi lähtä ja voi Oikeudessa hakea lapsensa huoltajuutta.( Yksin huoltajuutta , myös suojatakseen lapsensa
väkivaltaiselta äidiltään , tai juopottellevalta äidiltään , miksei myös jos lapsensa äiti pettää myös silloinkin voi hakea yksin huoltajuutta oikeudessa lapsen isä.).
Tekee silloin oman turvallisuuden henkensä , mielenterveydensä ja terveydensä vuoksi.
Tälläisistä asioista vaietaan ihan turhaan.
No teidän tapausta en tunne enkä tiedä, jos syyt Eivät ole painavat näin rankat!
Tietysti pettäminen on kyllä yhtä paha! Silloin kokee ,että ei hän Rakastanut , kokee paljon syylisyyttä tuntee itsensä huonoksi ,
vaikka ei ole huono!
ihminen , joka on joutunut petetyksi tuntee itsensä, hylätyksi rupeaa aliarvioimaan itseään se on Ihan normaalia.
Mutta sille ei pitäisi antaa valtaa,
se semmoinen itsensä aliarvioimien alistaminen pahentaa vain tilannetta.
Kyllä tuntuu pahalta, järkytys on suuri, tuntee vihaa, ja surua.
Menee päiviä kuukausia , selvitä ei tietenkään voi petturille voi antaa anteeksi.
Ja piatää miettimään mikä meni vikaan ?
Semmoinen ihminen , joka pettää lapsensa äitiä on kyllä , luuseri!
sydämetön ihminen, kyllä.
Hän on ihminen, joka ei osaa elää Kenenkään kanssa, hän on ovelasti , peitellyt sen, että olisi Kypsä kyvykäs parisuhteeseen,
Vaikka todellisuudessa hän ei ole sitä .
Se on joillekin ihmisille etenkin miehillille , se on vaikea paikka, se salataan, ja teeskennellään että on kyvykäs elää normaalisti parisuhteessa..
Vaikka todellisuudessa ei ole sitä,
Persoonallisuus häiriöinen ihminen ei niin kykene.
Hänellä oikeastaan on huono itsetunto.
Ehkäpä parhaiten , kysymykseesi osaa vastata Avioliitto neuvoja,
Psykologi.
Voimia sinulle !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on vaan uuden nuoruuden tiellä, hankalia kun haluaisi vain olla kuin ennen lapsia.
Kun tämä uusi nainen jättää, mies sairastuu, vanhenee, niin alkaa yhteydenottoyritykset lapsiin. Lasten pitäisi huolehtia isästään, vaikka isä ei huolehtinut heistä.
Osuu just mun ex-mieheen. Viidenkympin villityksessä 12 vuotta sitten jätti 3 lastaan ja minut ja meni naimisiin itseään 25 vuotta nuoremman naisen kanssa. Nuorin lapsemme oli silloin 9, vanhin 15. Mitään yhteyttä ei pitänyt lasten pyynnöistä huolimatta. Nyt mies on eläkeläinen, sairas ja ikäisekseen raihnainen ukkeli jonka vaimo jätti kun ei jaksanut hoivata enää kolmatta "lasta". Raivoo ja ulisee ja häiriköi yhdessä vaiheessa mua niin että piti hankkia lähestymiskielto, kun aikuistuneet lapset eivät tule tapaamaan tai eivät välitä, vaikka hän on heidän isänsä. Voi hyvää päivää, muuta ei voi sanoa, sitä saa mitä tilaa. Uuden liiton lapsistaan ei näytä välittävän yhtään sen enempää kuin välitti yhteisistä lapsistamme. Mulla ei millään riitä empatia.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin voi tehdä päällepäin kunnollinen perheenisä. Ihan niinkuin ex-mieheni.
Ei päihdeongelmaa, ei muitakaan isoja ongelmia. Vannoin rakkautta minua ja lapsia kohtaan pettämisen jälkeen. Halusin kuitenkin erota ja mies hylkäsi lapsensa.Vannoit rakkautta itseäsi kohtaan? Ei ihme, että mies otti ritolat. Eikä hän lapsiansa hylännyt vaan itse pakotit siihen, niinkuin aina vastaavissa tilanteissa. Eroäidit ajaa asioitansa ilmaisen (lue: meidän veronmaksajien kustannuksella) oikeusavustajan kanssa ja mies joutuu palkkaamaan kalliin asianajajan omalla kustannuksellaan. Tätä on tasa-arvo Suomessa. Lopettakaa se valheellinen vinkuminen somessa.
Elämä on vaikeaa kun ei osaa edes lukea ja jalkoväli vie miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka on tehnyt lapset vaimonsa mieliksi ei luonnollisesti niistä juurikaan perusta.
Jos mies on niin munaton, että tekee lapsia vaimonsa mieliksi, niin joutaakin kärsiä.
No ei kai se mies silloin munaton voi olla, kos on lapsia kyennyt tekemään!😂
Tiedäthän, että munaton tarkoittaa ihmistä, joka ei uskalla sanoa omaa mielipidettään, vaan tekee asioita vastentahtoisesti muiden mieliksi, eikä paljasta oikeita ajatuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka paljon nuorempi noita perheensä hylkäämiä vanhoja kehäraakekeja huolii? Pitää olla h..tin huono itsetunto. Oksettavaa todellakin. Jos minun tyttäreni toisi jonkun nelikymppisen kääkän meille, lentäisi ulos enkä ikinä haluaisi nähdäkään, edes mahdollisia lapsenlapsia. Kerran pettänyt tekee sen toisen kerran, paitsi tietysti noin vanha, joka ei edes pettää jaksa :D
Sinun varmaankin piti sanoa "perheensä hylkäävä vanha kehäraakki" eikä "perheensä hylkäämä kehäraakki".
Yksi kirjain eroa ja täysin eri merkitys :D
Mun faija. Lähinnä varmaan koska nolotti lasten ikä verrattuina uusiin naisystäviin.
Olen lukenut vasta eka sivun aloituksesta, ja onpa sairaita ihmisiä täällä!!! Todella ilkeitä ja kuvottavia kommentteja, joissa syytellään aloittajaa.
Luulen, että miestä hävettää oma toiseen rakastumisensa, ja hän kokee tehneensä perheelleen pahaa. Miehelle tekee varmaan liian kipeää kohdata lapset, joten pakenee nyt. Ihan varmasti hän kaipaa ja ikävöi lapsiaan.
Itse usein koitan tämäntyylisiä ongelmia, joissa toisen käytös on järjetöntä, ratkoa asettumalla toisen asemaan, miettiä, mitä itse tuntisin, jotta voisin hylätä lapseni. Kyllä häpeä ja syyllisyys on se loogisin vaihtoehto, niin nurinkuriselta kuin se tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vasta eka sivun aloituksesta, ja onpa sairaita ihmisiä täällä!!! Todella ilkeitä ja kuvottavia kommentteja, joissa syytellään aloittajaa.
Luulen, että miestä hävettää oma toiseen rakastumisensa, ja hän kokee tehneensä perheelleen pahaa. Miehelle tekee varmaan liian kipeää kohdata lapset, joten pakenee nyt. Ihan varmasti hän kaipaa ja ikävöi lapsiaan.
Itse usein koitan tämäntyylisiä ongelmia, joissa toisen käytös on järjetöntä, ratkoa asettumalla toisen asemaan, miettiä, mitä itse tuntisin, jotta voisin hylätä lapseni. Kyllä häpeä ja syyllisyys on se loogisin vaihtoehto, niin nurinkuriselta kuin se tuntuukin.
Olet ihan totaalisen väärässä ja tuohon ansaan todella moni luonnostaan lankeaa.
On olemassa ilkeitä ja pahoja ihmisiä. Tunnekylmiä ja rakastamiseen kykenemättömiä. Miehistä joka kymmenes - kahdeskymmenes on haitallisesti luonnehäiriöinen eikä toimi lainkaan kuvaamallasi tavalla, mutta toimintamallisi mahdollistaa heidän toimintaansa, koska heitä yliymmärretään aiheetta.
miehelle jää erossa vain maksajan rooli
katkera exvaimo kasvattaa lapset vihaamaan isäänsä, joten ei miehen kannata haaskata niihin aikaa. ne lapset on menetetty ja kannattaa panostaa uuden vaimon kanssa uusiin lapsiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei halunnut niitä lapsia alun perinkään. Suostui kuitenkin, kun halusi pysyä suhteessa.
No tämähän se on.
Kun ämmmät tajuaisivat vain että, tämä on ainoa mahdollinen lopputulos isäksi huijauksesta. Uskoisi, kun sanotaan että niitä kersoja ei tule!
Mene vasektomiaan, jos et lapsia halua, typerys. Aseella uhatenko teistä miehistä tulee isiä?
Minulla kun vasektomiaikä (30) lähestyi niin kultainen vaimo teki ihan ikioman peliliikkeen eli jätti pillerit väliin mitään minulle kertomatta - diili kun oli että "ei lapsia".
Tuon tempun seuraus muuttaa pian omilleen ja samaan ovenavaukseen potkin naisen ulos. Se ei korvaa menetettyä +20 vuotta ja hukattua aikaa/rahaa, mutta ainakin saan oman elämäni takaisin ilman mitään juridisia velvoitteita.
Sellainen voimafantasia siellä sit😂 Sä et potki ketään ulos omasta kodistaan. Ja jos lähteä olisit halunnut, sen kun olisit lähtenyt. Voinne elarit maksaa ilman tapaamista.
Ai en potki? Ero, vaatimus osituksesta ja ostan hänet ulos unelmakämpästään, silmä hänellä ei ole varaa samaan peliliikkeeseen. Minun ei edes tarvitse ottaa lainaa ellen halua, sen verran säästöjä hankittu. Se nollaa minun säästöni, mutta pelkkä ajatuskin siitä kuinka hän joutuu jättämään unelmiensa kämpän on hykerryttävä.
Joten käytännössä siis potkin hänet ulos. Sama se mitä maksaa, sillä hänen elintasonsa putoaa radikaalisti vaikka osituksessa saakin jotain mukaansa.
Eikai se vaimokaan sokea ja tyhmä ole?eiköhän se ole jo nähnyt, kuinka kylmä ja tunnevikainen olet. Tuskin se viihtyy sinun seurassasi, taitaa hänkin odotella lapsen aikuistumista, jotta pääsee sinusta eroon. Ei eroa vielä, koska ei jaksa riidellä kanssasi lapsen elatuksesta ja tapaamisista.
En kyllä ymmärrä, miten kukaan voi puhua omasta lapsestaan noin
Mieskin on yleensä inhimillinen ihminen, joka kiintyy jälkeläisiinsä, ei mikään tunnekylmä otus.
Siksipä oletkin pelkkä huono, typerä provo, jolla on todella paha olla. Moni muukin tässä ketjussa on pahaa oloaan oksentamassa ja haukkumassa aloittajaa
Välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestähän pettäminen kertoo. Selittänee myös suhtautumisen lapsiin? Uusi elämä uuden kumppanin kanssa vie kaiken huomion ja ajan?
Surullista joka tapauksessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
katkera exvaimo kasvattaa lapset vihaamaan isäänsä, joten ei miehen kannata haaskata niihin aikaa. ne lapset on menetetty ja kannattaa panostaa uuden vaimon kanssa uusiin lapsiin
Kunnon paranoidi.
Ihan perus. Otsikko on kyllä väärinpäin: niin kuin kyse olisi miehestä joka hylätessään lapset samalla hylkäis niitten äidinkin.
Kuvitelkaa jos nainen jättäisi lapset heidän isälleen kertomatta syytä. Olisi varmaan juttua lehdessä, "Timo 46 pulassa, vaimo jätti lapset".
Jos on valmis jättämään lapset niin, ettei heihin suostu edes yhteyttä pitämään, kannattaa jättää lapset kokonaan tekemättä. Tuollaisella henkilöllä on jotain päässä vikana. Kannattaa varoittaa muille, jos yhä pitää yhteyttä yhteisten tuttujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan totaalisen väärässä ja tuohon ansaan todella moni luonnostaan lankeaa.
On olemassa ilkeitä ja pahoja ihmisiä. Tunnekylmiä ja rakastamiseen kykenemättömiä. Miehistä joka kymmenes - kahdeskymmenes on haitallisesti luonnehäiriöinen eikä toimi lainkaan kuvaamallasi tavalla, mutta toimintamallisi mahdollistaa heidän toimintaansa, koska heitä yliymmärretään aiheetta.
se, että koittaa ymmärtää miestä prosessoidakseen itse tämän lasten hylkäämisen ja trauman, jonka se ap.lle aiheutti, ei tarkoita, että miestä yliymmärretään tai hyväksytään hänen tekemisensä.lopputulostahan se ei uuta mihinkään, mutta ehkä t ekee ap.lle asian helpommaksi kestää.
Kyse on kuitenkin ihmisestä, jonka kanssa ap on elänyt 18 vuotta! Ja jonka hän on luullut tuntevansa. on tehty useampia lapsa, ja eletty arkea. Se, että toinen yhtäkkiä käyttäyty järjettömästi ja "muuttuu" aivan vieraaksi, on kriisi kelle tahansa.
Kyllä minäkin olen lukuisiin pahoihin ihmisiin törmännyt, mutta minun elämäni jatkamista ja asian läpikäymistä juuri tämä "ymmärtäminen" auttaa. ei tarvitse jäädä vellomaan katkeruuteen ja minä saan asian mielessäni päätökseen.
Siitähän siinä kai on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se, että koittaa ymmärtää miestä prosessoidakseen itse tämän lasten hylkäämisen ja trauman, jonka se ap.lle aiheutti, ei tarkoita, että miestä yliymmärretään tai hyväksytään hänen tekemisensä.lopputulostahan se ei uuta mihinkään, mutta ehkä t ekee ap.lle asian helpommaksi kestää.
Kyse on kuitenkin ihmisestä, jonka kanssa ap on elänyt 18 vuotta! Ja jonka hän on luullut tuntevansa. on tehty useampia lapsa, ja eletty arkea. Se, että toinen yhtäkkiä käyttäyty järjettömästi ja "muuttuu" aivan vieraaksi, on kriisi kelle tahansa.
Kyllä minäkin olen lukuisiin pahoihin ihmisiin törmännyt, mutta minun elämäni jatkamista ja asian läpikäymistä juuri tämä "ymmärtäminen" auttaa. ei tarvitse jäädä vellomaan katkeruuteen ja minä saan asian mielessäni päätökseen.Siitähän siinä kai on kyse.
Kylläpä kyllä. Mutta ymmärretäänkö oikein vai väärin?
Kun ymmärsin isääni omista lähtökohdistani - kuvittelin hänenkin olevan hyvä ihminen ja häpeävän ja tuntevansa syyllisyyttä jne, oma mielenterveyteni ei ollut kunnossa.
Vasta, kun käsittelin asiat siltä kantilta, mitä isä OIKEASTI on tuntenut ja tehnyt, pääsin käsiksi omaan parantumiseeni. Isällä ja minulla on erilainen persoonallisuus, minun pitää käsitellä hänet hänen persoonallisuutensa kautta, ei omani.
No mun isäni taas on hylännyt aikanaan ensimmäisen lapsensa. Oli alle vuoden ikäinen, kun isäni vaan otti ja häippäsi eikä enää edes pieraissut siihen suuntaan.
Onneksi tuo sisarus sitten aikuisiällä tuli tutuksi meille isän toisen liiton lapsille.
Ja onko isämme siis hieno mies ja hyvä isä meille toisen liiton lapsille? No ei todellakaan. Paska mikä paska eikä muuksi muutu.