Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kaupassa ja siellä tällainen hyväosainen pariskunta

Vierailija
17.06.2022 |

kärräili Diorin laukkuaan Prismassa. Itsellä ei ole varaa ostaa ruokaa ja nämä ulkoiluttavat tuhansien merkkilaukkua. Suomi tulee jakaantumaan rajusti, nämä hyväosaiset porskuttavat muut köyhtyvät. Olen aina inhonnut näitä hyväosaisia.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Olen itse opiskellut kaksi amk tutkintoa ja nyt lisäksi yliopisto opinnot menossa töiden ohella. On tullut paiskittua töitä jokaisen tutkinnon ohessa milloin missäkin työpaikassa, mm. Kasvihuoneella ja kaupan kassalla. Nyt olen hyväpalkkaisessa virassa ja meillä on yksi lapsi. Todellakin kulutan TYÖLLÄ ansaitsemiani rahoja ja ostan tonnin laukkuja jos huvittaa. Se ei ole ap mitenkään sinulta pois. Maksamme myös mieheni kanssa palkoistamme järjettömän määrän veroja. Tee ap omien asioittesi eteen muutakuin olemalla katkera vinkuja.

Kaikki huonoista lähtökohdista olevat eivät voi opiskella kova palkkaiseen työhön, kun eihän niitä töitä voi riittää kaikille. Eikä edes opiskelupaikkoja. Paljon on korkeasti koulutettuja pätkätöissä tai työttömänä.

Ja kuka sun mielestä tekisi sitten ne työt joiden palkka hädin tuskin riittää elämiseen?

Vierailija
122/125 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodesta toiseen kirjoitti:

Leukani putosi lattiaan kun eilen Cittarissa ökyperhe osti sisäfilettä. Niillä varmaan myös hieno pihakeittiö ja muutenkin mielenkiintoinen elämä. Surullisena laitoin koriini pussin riisiä ja oranssilaputetun jauhelihapaketin. Ärsyttää tosiaan kun toisilla on rahaa ostaa mitä haluaa kun toiset taas pakon sanelemana joutuvat tyytymään vähempään. Tuet ovat niin surkeat, että eläminen on yhtä selviytymistä. Onhan Suomen heikosta sosiaaliturvasta tullut sanomista ihan EU:n ytimestä. Silti mitään ei tapahdu.

Ai että ihan EU:n ytimestä on tullut sanomista. Ootko osannut lukea sitä, miksi Suomen sosiaaliturva sitten kuitenkin on niinkin hyvä, että vetää puoleensa muuttajia? Katsos, voin vielä toistaa tämän kaikkein tuntevan faktan: EU:n laskelmissa ei huomioitu, että suomalaiseen perusturvaan kuuluu myös asumistuki, lääkkeet, jne. 

Mitä olet tehnyt sen eteen, että toimeentulosi olisi parempi? Voithan muuttaa vaikka Ranskaan, kun siellä on varmaan kaikki EU:n ytimen mukaista. Onnea matkaan, tolla asenteella pääset pitkälle!

Ei kukaan halua auttaa kiittämätöntä valittajaa, joka ei itse jaksa laittaa tikkua ristiin. Ei edes EU:n ydin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukani putosi lattiaan kun eilen Cittarissa ökyperhe osti sisäfilettä. Niillä varmaan myös hieno pihakeittiö ja muutenkin mielenkiintoinen elämä. Surullisena laitoin koriini pussin riisiä ja oranssilaputetun jauhelihapaketin. Ärsyttää tosiaan kun toisilla on rahaa ostaa mitä haluaa kun toiset taas pakon sanelemana joutuvat tyytymään vähempään. Tuet ovat niin surkeat, että eläminen on yhtä selviytymistä. Onhan Suomen heikosta sosiaaliturvasta tullut sanomista ihan EU:n ytimestä. Silti mitään ei tapahdu.

Olen ihan koko päivä työssä mutta ei mulla ole ollut varaa ostaa kuin kanaa.

Vierailija
124/125 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Olen itse opiskellut kaksi amk tutkintoa ja nyt lisäksi yliopisto opinnot menossa töiden ohella. On tullut paiskittua töitä jokaisen tutkinnon ohessa milloin missäkin työpaikassa, mm. Kasvihuoneella ja kaupan kassalla. Nyt olen hyväpalkkaisessa virassa ja meillä on yksi lapsi. Todellakin kulutan TYÖLLÄ ansaitsemiani rahoja ja ostan tonnin laukkuja jos huvittaa. Se ei ole ap mitenkään sinulta pois. Maksamme myös mieheni kanssa palkoistamme järjettömän määrän veroja. Tee ap omien asioittesi eteen muutakuin olemalla katkera vinkuja.

Kaikki huonoista lähtökohdista olevat eivät voi opiskella kova palkkaiseen työhön, kun eihän niitä töitä voi riittää kaikille. Eikä edes opiskelupaikkoja. Paljon on korkeasti koulutettuja pätkätöissä tai työttömänä.

Ja kuka sun mielestä tekisi sitten ne työt joiden palkka hädin tuskin riittää elämiseen?

Ja jostain syystä moni kuvittelee, että "koska mua ei kotona tuettu tmv mulla ei ollut mahdollista kouluttautua yliopistossa, joten köyhänä on syntymälupa velttoilla ja ruikuttaa.

Oma mies on alkoholistiperheessä kasvanut ja käynyt vain peruskoulun - mutta onneksi hän on ollut niin "ahne"?? Ettå hän on päättänyt ettei koti tai koulutus häntä määrittele. Ja todellakin tehnyt "kolmen ihmisen työt" ja tehnyt vaikka minkälaisia töitä, ja perustanut yrityksen ja saanut sen menestymään ja tehnyt itsekseen kovan "luokkanousun" ja hänen oppinsa muille on, tee sitä työtä mikä on intohimosi, ja tee se aina intohimoisesti. Kyllä se palkka sieltä tulee.

Vierailija
125/125 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että ihan EU:n ytimestä on tullut sanomista. Ootko osannut lukea sitä, miksi Suomen sosiaaliturva sitten kuitenkin on niinkin hyvä, että vetää puoleensa muuttajia? Katsos, voin vielä toistaa tämän kaikkein tuntevan faktan: EU:n laskelmissa ei huomioitu, että suomalaiseen perusturvaan kuuluu myös asumistuki, lääkkeet, jne. 

Mitä olet tehnyt sen eteen, että toimeentulosi olisi parempi? Voithan muuttaa vaikka Ranskaan, kun siellä on varmaan kaikki EU:n ytimen mukaista. Onnea matkaan, tolla asenteella pääset pitkälle!

Ei kukaan halua auttaa kiittämätöntä valittajaa, joka ei itse jaksa laittaa tikkua ristiin. Ei edes EU:n ydin.

En ole tuon kommentin jättäjä mutta kyllä minä ainakin muuttaisin mielelläni Ranskaan jos kielen osaisin, siellä lämmintä ja sadetta talvella ei paljoa kylmää. Ranskassa saa toimeentuloa muistaakseni tuhat, joka on kaksi kertaa suurempi kun Suomen 500e kk (jos tilillä rahaa ei saa sitäkään summaa) +Ranskassa jos synnyttää saa muistaakseni tuhat euroa synnytysrahaa. Nämä tiedot olen lukenut uutisista ja siellä asuneilta että silleen, mitäs Suomessa saa? jonkun 20-50e arvoisen äitiyspaketin jonka tuotteet ei välttämättä edes käy että silleen. Aina verrataan miten muualla on huonoa, vaikka nämä Suomen tuet on melko kehnot ihan oikeasti kun miettii ja perehtyy. EU:n ytimestä on oikeasti tullut sanomista Suomen sos-turvasta eikä ihme, muualla on oikeasti vähän parempaa ja halvempaakin elää. Ja etelän maissa jos on köyhä eikä varaa ruokaan, niin kirkot ja muut järjestöt jakavat ilmaisia ruokia, kun taas Suomessa pitää kaikki maksaa itse. Muualla köyhille jaetaan ilmaista ruokaa tai ruokakuponkeja, tämän olen nähnyt käydessäni etelän maissa. Eivätkä ne ruuat ole mitään näkkileipaa, vaan kunnon ruokia ja tuoreita salaatteja. Lottovoitto olisi syntyä muualle etenkin näinä aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä