Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kaupassa ja siellä tällainen hyväosainen pariskunta

Vierailija
17.06.2022 |

kärräili Diorin laukkuaan Prismassa. Itsellä ei ole varaa ostaa ruokaa ja nämä ulkoiluttavat tuhansien merkkilaukkua. Suomi tulee jakaantumaan rajusti, nämä hyväosaiset porskuttavat muut köyhtyvät. Olen aina inhonnut näitä hyväosaisia.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä köyhä ja työtön, mutta en ole ikinä tajunnut tätä joidenkin köyhien katkeraa mentaliteettia ja sitä, että vihataan rikkaita. Itse koitan pikemmin pitää hyvin menestyneitä ihmisiä eräänlaisena esikuvana ja oppia heiltä mahdollisimman paljon miten voin itsekin tulevaisuudessa menestyä elämässä. Esim. Spotifysta löytyy erittäin mielenkiintoinen ja motivoiva podcast 'My First Million', jossa miljonäärit kertovat miten he saavuttivat ensimmäisen miljoonansa.

Vierailija
62/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeasti varakkaille joku muutaman tonnin laukku on sama kuin peruspulliainen ostaa jonku 50 laukun. Ei ne niitä välttämättä sen enempää mieti, eikä ole niille iso raha laittaa menemää.

Talous myös vaatii kuluttamista, joten hyvä et ne kellä on rahaa niin laittaa sitä menemää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Kaupassa on järkyttävä katsoa, kun toiset ostaa kukkurakärryllisiä ruokaa, monella sataa. Ja vanhat yksinäiset eläkeläismummut kaivaa taskunpohjilta kolikoita, että saavat maksettua alle kympin loppusumman."

Niinpä. Siitäkin summasta osa pullonpalautuskuitilla kun hän on käynyt koluamassa taloyhtiön lasilajitteluroskiksen.

Yksi eläkeläismummu ostaa kuulemma purkkikissanruokaa, että saa lääkkeensä. 

Tiltun juttuja. Kissaihmiset tietää, että kissanruoka on kallista"

Kissaihmiset tietää myös että sitäkin saa tarjouksista.

Vierailija
64/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olivat venäläisiä. Eikös tää Prisma myyty venäläisille just.

Venäjällä olevat,ei tod. näitä suomalaisia.

Vierailija
65/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä roisimmat arvostelut tulevat moukilta.

Oli rahaa tai ei käytöstavat!

Nämä olet ruma kommentit menee liian pitkälle!

Mielen köyhyys tekee moukaksi!

Vierailija
66/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään katselin, kuinka toiset ajaa fillareilla rannalle, kun ei ole autoon varaa. Ja toiset pärskyttää isoilla veneillään aallot samaan yleiseen uimarantaan. Tulo- ja varallisuuserot ovat nykyään järkyttävät.

Se on eri asia kun on pakko ajaa pyörällä pakkasessa ja lumessa töihin. Se on hyvä leikkiä jos työpaikalla ei tarvitse varsinaisesti tehdä mitään. Siivoojasta on varmaan ihqua polkea hikisenä, likaisena ja väsyneenä jäykällä pyörällä 10 asteen pakkasessa kotiin.

Mistä olet saanut käsityksen, että rikkaat vaan leikkivät eivätkä teet töissä mitään? Ruumiillinen työ toki useammin matalapalkkaista, mutta kyllä monella rikkaalla on varmasti henkisesti todella rankka ja stressaava työ ja monet vetävät ihan älyttömän pitkiä työpäiviä. Esim aivokirurgi voi tehdä yhtä leikkausta yli kymmenen tuntia putkeen ja kriittisellä hetkellä ei todellakaan voi pitää mitään vessataukoa jne. Jos teet pienimmänkin virheen niin pahimpana seurauksena on se, että potilas kuolee.

Jep ja jos rikkaaksi pääseminen on niin helppoa ja ei vaadi mitään työtä niin miksei AP itsekin ryhdy tuosta noin vaan rikkaaksi. Erään tutkimuksen mukaan ainoastaan noin 20 prosenttia miljonääreistä on syntynyt rikkaaksi ja ne loput 80 % ovat ihan itse ansainneet omat miljoonansa.

Vierailija
67/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oikeasti varakkaille joku muutaman tonnin laukku on sama kuin peruspulliainen ostaa jonku 50 laukun. Ei ne niitä välttämättä sen enempää mieti, eikä ole niille iso raha laittaa menemää.

Talous myös vaatii kuluttamista, joten hyvä et ne kellä on rahaa niin laittaa sitä menemää.

Totta. Kun rahaa tulee paljon, ettei tarvitse hintoja laske ja katsella, sitä myös menee eri lailla.

Talous vaatii kuluttamista, totta.

Miksi siis kuluttamista ei sallita pienipalkkaisille suorittavilla matalapalkka-aloilla, joiden ostovoima pidetään tarkoituksellisesti alhaalla, korotuksia ei anneta vaikka 

samanaikaisesti johtajatason palkkoja nostetaan säännöllisesti erittäin kilpailukykyisiksi?

Kyse ei siis ole pelkästään siitä, että kenellä nyt on varaa tiesminkälaisiin merkkilaukkuihin ja sitä tässä nyt kadehditaan,

vaan siitä, että toisilla työssäkäyvillä jotka yhteiskuntaa pitää hartiavoimin pystyssä,

ole enää varaa ruokaan ja asumiseen. 

Tuloerot ovat todella härskejä .

Vierailija
68/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan liikaa noloja nousukkaita, ja toiselta myös pienituloisia, jotka ovat näille urpoilua kateellisia. Oikeaa tyyliä ja sivistystä ei rahalla hankita.

Vierailija
69/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse ole hyvaosainen? Jaiko koulut kesken? Tai tyonteko ei huvita?

Voisitko sä heittäytyä vähän tyhmemmäksi vielä? Kaikkein parasta olisi, jos olisit hiljaa, kun kunnon trollailuunkaan ei äly riitä.

Vierailija
70/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouden elvyttäminen vaatii ostovoimaa.

Miksi siis sitä ostovoimaa löytyy vain todella varakkailta? Palkkojen karkeuserot ovat liian suuret.

Muille punalaputettuja ?

Vierailija
71/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kun rahaa tulee paljon, ettei tarvitse hintoja laske ja katsella, sitä myös menee eri lailla.

Talous vaatii kuluttamista, totta.

Miksi siis kuluttamista ei sallita pienipalkkaisille suorittavilla matalapalkka-aloilla, joiden ostovoima pidetään tarkoituksellisesti alhaalla, korotuksia ei anneta vaikka 

samanaikaisesti johtajatason palkkoja nostetaan säännöllisesti erittäin kilpailukykyisiksi?

Kyse ei siis ole pelkästään siitä, että kenellä nyt on varaa tiesminkälaisiin merkkilaukkuihin ja sitä tässä nyt kadehditaan,

vaan siitä, että toisilla työssäkäyvillä jotka yhteiskuntaa pitää hartiavoimin pystyssä,

ole enää varaa ruokaan ja asumiseen. 

Tuloerot ovat todella härskejä .

No useimmiten varakkaat on töissä yksityisillä ja siellä saa maksaa sit jokainen mitä näkee parhaaksi näille osaajille.

Vierailija
72/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muistan, kuinka mun gynekologilla oli työpöydällään sikakallis merkkilaukku. Ja vieläpä ruma sellainen, eikä yhtään sen naisen tyylinen. Jotenkin niin hukkaan heitettyä rahaa. Tuli kieltämättä vähän outo olo, kun itselle se gynekologikäynti oli tosi kallis satsaus. No en kauaa kadehtinut, kun se gynekologi kuoli pian syöpään.[/quote]

Tästä pääsemmekin loogiseen johtopäätökseen että sikakallis merkkilaukku altistaa syövälle?

Vierailija
73/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Prisma, s-market + kaikki muut kaupat!!

Punalaputettuja tuotteita EI SAA MYYDÄ äveriään näköisille hlöille!!

Toivovat köyhät ja niiden köyhät kaverit!

Vierailija
74/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  Sinun köyhyys ei ole sen millään lailla sen dior-laukkuisen syytä."

Mistä sä sen tiedät vaiks se oliskin?

Vierailija
75/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullisesti pelihousut paloi kun raikas kassa huikkasi edellä menevälle ap:n puolisolle olevansa vapaa!?

Vierailija
76/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on että luokkaerot alkavat näkyä yhä selkeämmin Suomessa.

Vastikään tuo laaja pankkisotku, jolloin palkat viivästyvivät useiden pankkien tileiltä, paljasti kuinka paljon maamme työväestöstä elää "kädestä suuhun" eli sinnitellen juuri ja juuri aina seuraavaan palkkapäivään.( Siis kyse oli työväestöstä joka odotti palkkaansa työstään) Palkat niin matalalla ettei heillä ole mahdollisuutta säästää edes muutaman kk puskuria.

Sitten ovat toisessa ääripäässä nämä joilla varaa on vaikka jonninjoutaviin asusteisiin joita hankitaan ainoastaan statuksen vuoksi koska voidaan.

Toisaalta voidaan miettiä että mikä kaikki luokitellaan "jonninjoutavuudeksi".

Olen kasvanut vähävaraisessa perheessä. Olen pienehköpalkkainen mutta taustastani johtuen pennin venyttäminen käy minulta luonnostaan. En ole pihi nihuli mutta rahan säästäminen on aina ollut minulle helppoa. Minulle on esimerkiksi ihan itsestäänselvää ommella sukkaan tullut reikä sen sijaan että heittäisin sen menemään. Minulle on kertynyt säästöjä. Mistään merkkilaukuista en haaveile mutta voin esim. lähteä vaikka kalliille lomamatkalle ilman että siihen tarvitsee etukäteen säästää. Lisäksi pidän laadukkaista vaatteista.

Minulle on parikin itseäni parempituloista huutanut miten olen hyväosainen m ulkku (ovat siis luulleet palkkani olevan parempi kuin se onkaan). Toinen näistä tapauksista varsinkin huvittaa, sillä menee röökiin ja alkoon reippaasti rahaa mutta kokee ettei mihinkään ylimääräiseen ole ikinä varaa. Laskee siis alkon ja tupakan peruselintarvikkeiksi. Samaa olen huomannut muissakin. Eli on joku pahe tai ei tarvitse välttämättä olla edes pahe vaan esmes joku kallis harrastus johon uppoaa paljon rahaa. Sitten valitetaan köyhyyttä ja haukutaan "hyväosaisia".

Tiedän kyllä että on oikeasti kädestä suuhun eläviä ihmisiä joilla kaikki raha menee välttämättömyyksiin mutta aina jos joku haukkuu hyväosaisia, mietin että onkohan haukkuja oikeasti itse ihan niin köyhä kuin sanoo olevansa. Onko ap:lla oikeasti tilanne ettei raha riitä ruokaan?

Vierailija
77/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"  Sinun köyhyys ei ole sen millään lailla sen dior-laukkuisen syytä."

Mistä sä sen tiedät vaiks se oliskin?

No voihan toki olla, että se diornainen on murtautunut AP:n kotiin ja ryöstänyt kaiken hänen omaisuutensa saadakseen ostettua tuon laukun itselleen. 

Vierailija
78/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään katselin, kuinka toiset ajaa fillareilla rannalle, kun ei ole autoon varaa. Ja toiset pärskyttää isoilla veneillään aallot samaan yleiseen uimarantaan. Tulo- ja varallisuuserot ovat nykyään järkyttävät.

Se on eri asia kun on pakko ajaa pyörällä pakkasessa ja lumessa töihin. Se on hyvä leikkiä jos työpaikalla ei tarvitse varsinaisesti tehdä mitään. Siivoojasta on varmaan ihqua polkea hikisenä, likaisena ja väsyneenä jäykällä pyörällä 10 asteen pakkasessa kotiin.

Suomessa ajavat pakkasessa ja lumessa töihin siivoojat ja toimitusjohtajat.

Vierailija
79/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn usein Prismassa merkkilaukkuni kanssa. Usein siellä ajelee miehet huippukalliiden autojensa kanssa. Eikö se harmita? Laukku on halpa siihen verrattuna.

Vierailija
80/125 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn lidlissä joka viikko vaikka löytyy timanttia koruissa. Vituttaako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän