Mun mielestä työttömyydessä ei ole pahinta köyhyys, vaan se, että on ihan tarpeeton kansalainen
Jokainen "valitettavasti tällä kertaa emme edenneet rekrytointiprosessissa sinun kanssasi" tuntuu märältä rätiltä naamaan ja suoralta viestiltä siitä, että sinua ei todellakaan kaivata tännekään. Erityisen pahalta se tuntuu sen takia, että on opiskellut käyttökelpoisia tutkintoja, mutta on silti päätynyt johonkin roskalaariin. Ja mitä kauemmin täällä laarissa on, niin sitä epätodennäköisempää täältä on päästä pois. Oon vaan niin vihainen ja pettynyt itseeni. Miksi en kelpaa?
Kommentit (29)
Tätä sanoitti eräs nykyinen kansanedustajakin hyvin. Hänelläkään talous ei ollut se pahin ongelma, vaan henkinen puoli.
Paljon tsemppiä sulle!
Vierailija kirjoitti:
Ja ottaa päähän jatkuvasti lukea jotain propagandaa siitä, että työttömät eivät edes halua töihin tai opiskelemaan.
Ap
Nämä joelit kyllä kusee ikävästi juuri sinunkaltaistesi muroihin.
Kohta tämäkin ongelma poistuu kun tuista tehdään vastikkeellisia. Ja voithan tehdä vapaaehtoistyötä mutta älä mainitse että olet työtön.
Ei pidä antautua olet huonompi ihminen -propagandaan, jota meille on syötetty mediassa jo koko 2000-luvun ajan. Ei ole koskaan ollut pakkoa katsoa "realityja" joissa toisten kyttääminen yötä päivää videokameroilla on normaalia, olet joko heikoin lenkki, ylilihava tai paiseita täynnä tai kilpailuja, joissa vain juonittelemalla voit voittaa tai se tyhmin hahmo pitää äänestää jatkoon ---> heijastuu vaalien äänestyskäyttäytymiseen.
Turhautua saa, se on osa elämää, mutta älä koskaan ajattele, että olet turha.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Kohta tämäkin ongelma poistuu kun tuista tehdään vastikkeellisia. Ja voithan tehdä vapaaehtoistyötä mutta älä mainitse että olet työtön.
Ei tämä ongelma poistu palkattomalla pakkotyöllä.
Ap
Päivien loputon tyhjyys voi hajottaa kenet tahansa. Mä luulin olevani kestävää laatua. Sanonpa vaan että kun mun kaltainen voi alkaa hajoilla niin monille muille se käy helpommin. Sitten tuo onnettoman huono mielenterveys suomessa. Kerroin että on stressi mennyt ahdistuksen puolelle niin väittivät sitä masennukseksi. Sitten selvisi että niiden mukaan kaikilla on masennus. Aika huonoja lääkäreitä kun on ihan matemaattinen mahdottomuus että kaikilla on masennus.
Vierailija kirjoitti:
Päivien loputon tyhjyys voi hajottaa kenet tahansa. Mä luulin olevani kestävää laatua. Sanonpa vaan että kun mun kaltainen voi alkaa hajoilla niin monille muille se käy helpommin. Sitten tuo onnettoman huono mielenterveys suomessa. Kerroin että on stressi mennyt ahdistuksen puolelle niin väittivät sitä masennukseksi. Sitten selvisi että niiden mukaan kaikilla on masennus. Aika huonoja lääkäreitä kun on ihan matemaattinen mahdottomuus että kaikilla on masennus.
Mun päivät ei ole tyhjiä vaan keksin kyllä paljonkin tekemistä, siitä ei ole kyse. Nyt kun harjoittelen pääsykokeita varten niin tuntuu enemmänkin siltä, että aikaa on liian vähän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun päivät ei ole tyhjiä vaan keksin kyllä paljonkin tekemistä, siitä ei ole kyse. Nyt kun harjoittelen pääsykokeita varten niin tuntuu enemmänkin siltä, että aikaa on liian vähän.
Ap
Tuo on hyvä kun on järkevää tekemistä. Olisipa minullakin.
Voi kunpa ihmiset pääsisivät eroon tästä oman arvon määrittelystä työn kautta. Elämä on lyhyt, eikä meidän tärkein tehtävämme täällä ole työnteko, vaan lähimmäisen rakastaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo on hyvä kun on järkevää tekemistä. Olisipa minullakin.
Miksei ole?
Mä jumppaan, käyn kävelyllä, teen ruokaa, siivoan kotia, katson elokuvia ja sarjoja, pelaan, luen kirjoja jne. Tuossa on kyllä tekemistä vuoden jokaiselle päivälle.
Ap
Kyllä tämä henkisesti rankaksi käy odotella päivän ajan miestä töistä kotiin. Teen kotitöitä, luen, harrastan, käyn kahvilla, hoidan suvun asioita, mutta kaikki se käy tylsäksi ajan mittaan, kun sille ei tule loppua. Välillä saa lyhyen työrupeaman ja se tuntuu todella hyvälle käydä töissä. Sitten palaan taas tähän loputtomaan joutilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ja ottaa päähän jatkuvasti lukea jotain propagandaa siitä, että työttömät eivät edes halua töihin tai opiskelemaan.
Ap
Älä siitä mua syytä. Syytä näitä ideologisesti työttömiä, yms lepovaiheen eläjiä. Etuuksien leikkaukset ovat oikein oivallinen esimerkki siitä miksi näille leikkauksille oli ns tilausta. Yhä useampi aiemmin työmarkkinoiden ulkopuolella oleva on joutunut hakeutumaan työmarkkinoille ja he kilpailevat nyt sinun kanssasi niistä työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa ihmiset pääsisivät eroon tästä oman arvon määrittelystä työn kautta. Elämä on lyhyt, eikä meidän tärkein tehtävämme täällä ole työnteko, vaan lähimmäisen rakastaminen.
En ottanut 20 000 euron opintolainaa sitä varten, että voisin rakastaa lähimmäisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä antautua olet huonompi ihminen -propagandaan, jota meille on syötetty mediassa jo koko 2000-luvun ajan. Ei ole koskaan ollut pakkoa katsoa "realityja" joissa toisten kyttääminen yötä päivää videokameroilla on normaalia, olet joko heikoin lenkki, ylilihava tai paiseita täynnä tai kilpailuja, joissa vain juonittelemalla voit voittaa tai se tyhmin hahmo pitää äänestää jatkoon ---> heijastuu vaalien äänestyskäyttäytymiseen.
Turhautua saa, se on osa elämää, mutta älä koskaan ajattele, että olet turha.
-winner-
Tuota pskaa on kyllä riittänyt aina. Koitetaan syyllistää ihmistä asioista, joille ei mitään voi. 90luvun laman alkaessa tuota risusavotta ja kyllä niitä tekevälle löytyy sai kuulla radiosta ja lukea lehdistä. Silloin ei ollut somea, jolla kiusata työtä vaille olevia.
Kiusaamista ja maalittamista se on ei mitään muuta. Sitten, kun työnantsjilla on sitä työt tarjota niin kyllä sitä tarjotaan, kaikille, jpilla silimät liikkuu.
Briteillä ei sanota työtön vaan ihminen elää työpaikkojensa välisessä ajassa.
Tsemppiä vaan t. Entinen työtön uudelleen kouluttautunut ja sitä rataa.
Ei sais ottaa itseensä.
Näittenkään parjaajien tarkoitusperistä ei aina tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En koe itseäni tarpeettomaksi perheellisenä. Huolehdin lapsista ja miehestäkin, kodista. Miehellä sen verran hyvät tulot ja maksaa veroja, niin eikös niillä kata mun työttömyysrahan. Toivottavasti lapsilla olisi parempi tulevaisuus, siis töiden suhteen kuin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja taas pyrit uudelle alalle josta kuvittelet taivaanportien aukeavan? Ylikoulutus on vittumainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja taas pyrit uudelle alalle josta kuvittelet taivaanportien aukeavan? Ylikoulutus on vittumainen juttu.
Koska opiskelijastatuksella on paremmat mahdollisuudet työllistymiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottanut 20 000 euron opintolainaa sitä varten, että voisin rakastaa lähimmäisiä.
Ap
Mikä koulutus sulla ap on?
Ap