Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden
Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af7f552-b200-43a0-82c5-f8f7cb005018.
Tämä on aivan arkipäivä nykysin. itsellä samanlainen tilanne 2 viiko sitten!
Kommentit (133)
Naapurille oli käynyt niin, että.oli oltu laittamassa ei voitu toimittaa lappya luukusta samalla kun oli itse lähtenyt ulos - kävi ilmi, ettei koko pakettia ollut edes mukana. Tää on ilmeisesti ohje mut jäävät niin usein jo kiinni, että pakko miettiä jotain muuta.
Miksi se posti pitää kuuriin (venevaja,vaja,katos) laittaa ?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata nillittää toisten typoista, jos ei itse osaa käyttää välimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Voi saatanan saatanan SAATANA... Ymmärrätkö, että liikkeellä ei ole vain yksi postiauto ja tietenkään ajon aikana ei voi päivitellä tilauksia. On siis aiemmin yrittänyt toimittaa, mutta tämä pölvästi ollut kotona tai avanut oveaan.
T: Ex-Postiukko
Unohdit tyynykarjaisun!
No onhan se este paketin toimitukselle jos pakettia ei ole edes kyydissä.
Seki ov vattumaista postin toiminnassa, että laskut saattaa tulla aivan eräpäivän hilkulla ja laskussa lukee lähetyspäivä esim. viikko taaksepäin
Minullekin käynyt kerran tai pari, olin koko päivän kotona eikä ovikelloa soitettu, ei siis edes yritetty. Pudotti kyllä muun postin, mutta vei kirjekuoressa olleen toimituksen konttorille noudettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan! Minkä takia on niin v...n vaikeaa käyttää pilkkua??
hahahaha luin miten vaikeaa on käyttää vilkkua
Tämäkin on totta tuolla liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että jäi kiinni.
Tietysti hyvä, että jäi kiinni, mutta mitä se hyödyttää. Esimiehet muka hämmästelee ja pahoittelee ja sama meno jatkuu. Tätähän on jatkunut vuosikausia ja Posti antaa jatkua. Käsittämättömän raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jouluksi tilasin Zalandolta. Sieltä tuli asiankuuluvat ilmoitukset, että voin seurata tilauksen kulkua tästä linkistä yms. Olin tilannut kotiinkuljetuksen ja maksanut siitä.
Sitten menee viikko, toinen... ei kuulu mitään. Seuranta linkistä ei näy mitään erityistä. Soittelin Zalandolle, eivät tiedä enempiä, joten soitin myös Postiin. "joo se paketti lähti tänään takaisin, kun ei noudettu" Siinähän oli kotiinkuljetus. Siellä vhän aikaa näprättiin konetta, että niinpäs olikin. No, paketti on nyt joka tapauksessa lähtenyt takaisin lähettäjälle. Mun pitäisi hakea se kotiinkuljetusmaksu erikseen, hän kyllä neuvoi sieltä miten. Plääh.
Zalando lähetti sen paketin mulle takaisin ilman lisäkustannuksia! Kiitos heille.
Nyt tässä sitten toukokuussa tilasin Ellokselta kesävaatteita itselleni ja Postnordilta tilasin kotiinkuljetuksen siinä samalla. Tuli ne linkit ja seuraamisilmoitukset. Meni viikko, kun nyt sitten soittelin Postnordille, että missä vaiheessa se paketti on, kun se appi näyttää vain, että on heillä kuljetuksessa. Joo, on vantaan terminaalissa nyt, että viimeistään ylihuomenna tuodaan. Ok, kiitos.
Pari päivää kului ja Ellokselta tuli sähköpostia: "Kiitos palautuksestasi!" Koko paketti palautunut Ellokselle takaisin.
Sekään paketti ei käynyt meidän oven takana missään vaiheessa. Sen lisäksi, että voidaan kamerasta myös tarkistaa (vain oven takainen maailma ei noin laajaa kuten jutussa) ja meillä on myös koko ajan ollut useampi ihminen etätöissä.
Postiin ja Postnordille laitoin palautetta. Siellä luvattiin tarkistella heidän toimintatapoja uudelleen.
Mistä hitosta ihminen nyt voi tilailla, kun ei pysty luottamaan tavarantoimittajiin?!
"Luvattiin tarkistella heidän toimintatapojaan uudelleen". Voi pyhä jysäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluksi tilasin Zalandolta. Sieltä tuli asiankuuluvat ilmoitukset, että voin seurata tilauksen kulkua tästä linkistä yms. Olin tilannut kotiinkuljetuksen ja maksanut siitä.
Sitten menee viikko, toinen... ei kuulu mitään. Seuranta linkistä ei näy mitään erityistä. Soittelin Zalandolle, eivät tiedä enempiä, joten soitin myös Postiin. "joo se paketti lähti tänään takaisin, kun ei noudettu" Siinähän oli kotiinkuljetus. Siellä vhän aikaa näprättiin konetta, että niinpäs olikin. No, paketti on nyt joka tapauksessa lähtenyt takaisin lähettäjälle. Mun pitäisi hakea se kotiinkuljetusmaksu erikseen, hän kyllä neuvoi sieltä miten. Plääh.
Zalando lähetti sen paketin mulle takaisin ilman lisäkustannuksia! Kiitos heille.
Nyt tässä sitten toukokuussa tilasin Ellokselta kesävaatteita itselleni ja Postnordilta tilasin kotiinkuljetuksen siinä samalla. Tuli ne linkit ja seuraamisilmoitukset. Meni viikko, kun nyt sitten soittelin Postnordille, että missä vaiheessa se paketti on, kun se appi näyttää vain, että on heillä kuljetuksessa. Joo, on vantaan terminaalissa nyt, että viimeistään ylihuomenna tuodaan. Ok, kiitos.
Pari päivää kului ja Ellokselta tuli sähköpostia: "Kiitos palautuksestasi!" Koko paketti palautunut Ellokselle takaisin.
Sekään paketti ei käynyt meidän oven takana missään vaiheessa. Sen lisäksi, että voidaan kamerasta myös tarkistaa (vain oven takainen maailma ei noin laajaa kuten jutussa) ja meillä on myös koko ajan ollut useampi ihminen etätöissä.
Postiin ja Postnordille laitoin palautetta. Siellä luvattiin tarkistella heidän toimintatapoja uudelleen.
Mistä hitosta ihminen nyt voi tilailla, kun ei pysty luottamaan tavarantoimittajiin?!Kannattaa valita Matkahuolto aina jos se on vaihtoehto. Ainakin meillä on niiden kautta joka kerta tullut paketit nopeasti perille ja oikeaan paikkaan.
Minulla on Matkahuollosta yhtä huonoja kokemuksia kuin Postistakin. Paketteja viedään ihan eri automaattiin kuin mihin ne on tilattu, välillä hyvinkin kauas. Kerran kysyin onnistuuko paketin siirtäminen, kun se oli niin kaukana, etten päässyt hakemaan sitä. Joo, onnistuu, jos maksan 15 euroa! No en maksanut, vaan annoin paketin palautua myyjälle.
Yksi Matkahuollon kuljettama paketti hävisi kokonaan. Seurannassa se vain lakkasi liikkumasta, enkä kerta kaikkiaan saanut yhteyttä Matkahuollon asiakaspalveluun, aina vain oli ruuhkaa. No myyjäliike lähetti lopulta uuden paketin, sanoivat pyytävänsä Matkahuoltoa palauttamaan sen alkuperäisen heille, mutta en tiedä löytyikö sitä koskaan.
Siis varastaako ne työntekijät niitä paketteja, eihän se nyt voi olla mahdollista, että tavarat häviää itsestään kuin tuhka tuuleen. Näistä kuulee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Naapurille oli käynyt niin, että.oli oltu laittamassa ei voitu toimittaa lappya luukusta samalla kun oli itse lähtenyt ulos - kävi ilmi, ettei koko pakettia ollut edes mukana. Tää on ilmeisesti ohje mut jäävät niin usein jo kiinni, että pakko miettiä jotain muuta.
MISTÄ tässä on kyse, miksei Posti vastaa tähän. Mitä niitä työntekijöitä edes tarvitaan, kun ajelevat vain huviajeluita ja käyvät tiputtelemassa ihmisten postiluukkuihin ei voitu toimittaa-lappuja. Koko postilaitos pitää romuttaa, miksi meidän pitää kestää Postin mielivaltaa.
Ihmettelin kun että kukaan ei puuttunut siihen, että se kuvasi sitä tietä. Mutta toisaalta näistä peukutuksista täällä näkee, että säädökset ei tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt kanssa niin, että oon ollut himassa etätöissä eli tasan koko sen päivän paikalla, ja posti laittanut lapun postilaatikkoon, ettemme tavoittaneet (muka) sinua, hae laatikko Postista. Eli eivät edes yrittäneet toimittaa laatikkoa perille. Liekö ollut kyydissäkään muuta kuin lappu, että hae ite?
Näin käynyt meillä useamman kerran. Kerran näin Postin auton pudottavan lapun postilaatikkoon (et ollu kotona jne.) ja yritin juosta postiauton perään, mutta kaasutti liian nopeasti pois. Olisin halunnut tietää onko paketti edes mukana autossa, veikkaan ettei ollut. Tämä Helsingissä, johon asfalttitie ja postilaatikko rivarin pihalla tien vieressä.
Tuttu juttu. Olin joskus eteisessä, ihan oven vieressä, kun postiluukku kolahti ja tuli vastaava lappu. Ovikelloa ei soitettu ollenkaan, tuskin pakettia oli edes mukana. Välillä käy myös niin, että tasan samankokoinen laatikko mahtuu postiluukusta, ja välillä taas ei muka mahdu ja joudun hakemaan sen postista.
Tuo miten joskus mahtuu ja joskus taas ei voi liittyä siihen onko väliovi auki vai kiinni. Kun tilaat ifolorilta niiltä tulee viesti jossa kehotetaan pitämään väliovi auki että paketti mahtuu luukusta.
Itselläni kävi joskus useamman kerran niin, että olin kotona koko päivän, kun Postin kotiinkuljetuksen piti tulla, eikä summeri soinut kertaakaan. Postin appiin oli kirjattu, että vastaanottajan luona este, eikä pakettia siksi voitu toimittaa. Kerran sain aspan kanssa todella pitkään vängyttyäni selville, että este tarkoitti sitä, että kerrostalon alaovi oli lukossa. Sanoin, että osoitetiedoissa lukee asunnon numero, joka on sama kuin summeritaulussa oleva numero ja siinä osoitelapussa on myös mun puhelinnumero, että miksi ei ole soitettu, jos ei äly riitä sen vertaa, että summeritaulun numero vastaa asunnon numeroa?! Eipä siihen oikein osattu vastata muuta kuin että summeritaulussa pitäisi lukea sukunimi ja kuski ei kuulemma katso mitään puhelinnumeroita osoitetiedoista. Eipä tuohon paljon mitään enää voi sanoa.
Sen jälkeen olen laittanut aina osoitetietoihin erikseen että summeri B 55, mikä tuntuu aivan idioottimaiselta, kun osoite on Pitkäkatu 5 B 55.
Kyllä mä vähän luulen, että tuo on Postin työntekijöilleen vinkkaama toimintaohje koska pitää yrittää saada aina vaan vähemmällä työllä ja korkeammilla hinnoilla rahaa. Niin monelle tällaista on kuitenkin Postin kanssa sattunut. Eipä ole tainnut muiden kuljetusfirmojen kanssa olla samanlaisia esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata nillittää toisten typoista, jos ei itse osaa käyttää välimerkkejä.
Sulla on pipo liian tiukalla kun et huumoria ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran pitää postin puolesta puhua, että jos jengi ei hae itse ajoissa tilaamiaan pakettejaan lokeroista, niin tottakai posti vie sen seuraavaksi lähimpään vapaana olevaan, vaikka se olisi kaukanakin vastaanottajasta. Vai takaisinko se pitäisi keskukseen viedä?
Mielestäni lokeroiden säilytysaika pitäisi olla max 5 päivää saapumisesta, niin jo se helpottaisi ruuhkia ja uudelleen siirtoja.Ihmiset eivät hae niitä juuri siksi, että ne viedään vääriin paikkoihin. Oikeaan paikkaan tulleen paketin haen heti, hevonkuuseen menneen sitten joskus kun ehdin lähteä erikseen hakureissulle.
Jos on tärkeää että joku paketti tulee tiettyyn pisteeseen niin varmin tapa varmistaa tämä on se että tämä piste on postin konttori. Mulla on esim lähi Cittarissa postin konttori, postilokerot ja Schenker. Otan aina postin konttorin koska jos lokerot on täynnä niin se paketti voi sinkoutui ties minne vapaan olevaan lokeroon joka on kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta ihminen nyt voi tilailla, kun ei pysty luottamaan tavarantoimittajiin?!
Sellaisilta, jotka toimittaa Matkahuollon kautta, tai kuriirifirmaa käyttäen (vaikka FedEx). Matkahuollon kautta ei koskaan ongelmia, aina on laitettu tekstari mihin aikaan saa toimittaa ja vielä soitettu ennen toimitusta, koska toimitusvälit kohtuupitkiä esim. 9-13 välillä, eikä voi olettaa että koko aikaa kotona kyttää.
Paikallinen kuriirifirma soittaa edellispäivänä, että mihinkä aikaan sopii toimittaa ja vielä ennen toimitusta. Ovat toimittaneet paketin myös oman työaikansa ulkopuolella koiralenkillä ohi kulkiessaan :D
Sen sijaan postininjan uhriksi olen joutunut minäkin, jo kauan ennen sähköisiä ilmoituksia. Yhden kerran laittoivat vaan postilaatikosta lapun, että pakettia yritetty toimittaa, vaikka ovikelloa ei soitettu ja olin koko ajan kotona. En ehtinyt käytävään perään, mutta ikkunasta näin kun ajoivat pois. Ja siis kuitenkin vaivautuivat ovelle asti tuomaan sen helkkarin lapun!
Nuo postininjathan on olleet jo vuosia meemi. Tapahtuu niin usein, että tuntuu siltä, että on enemmän sovittu tapa kuin mikään poikkeus. Olen kyllä viime aikoina saanut myös postin kautta ne paketit ovelle, jotka olen kotiinkuljetuksella tilannut ja niistä on asianmukaisesti soitettu etukäteen. Vähän olisi kyllä hankala lähteä henkilöautolla hakemaan montaa isoa mattoa ja huonekalut päälle...
Boikotoisin Postia, mikäli se olisi mahdollista