Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden
Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af7f552-b200-43a0-82c5-f8f7cb005018.
Tämä on aivan arkipäivä nykysin. itsellä samanlainen tilanne 2 viiko sitten!
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran pitää postin puolesta puhua, että jos jengi ei hae itse ajoissa tilaamiaan pakettejaan lokeroista, niin tottakai posti vie sen seuraavaksi lähimpään vapaana olevaan, vaikka se olisi kaukanakin vastaanottajasta. Vai takaisinko se pitäisi keskukseen viedä?
Mielestäni lokeroiden säilytysaika pitäisi olla max 5 päivää saapumisesta, niin jo se helpottaisi ruuhkia ja uudelleen siirtoja.Viisi päivää? Mitäs jos olet vajaan viikon kesämökillä 300 km päässä? Lähdet sieltä jonkun perk leen postin nipotuksen takia kesken pois!
En mä ainakaan tilaa paketteja kotiin tai lokeroon silloin, jos tiedän, että en tule olemaan kotona/lähellä noutopistettä. Itse myöskin seuraan paketin kulkua hieman, että tiedän suunnitella omia menoja niin, että en ole toisella puolella Suomea silloin, kun paketti tulisi noudettavaksi.
Pahoittelen etten epähuomiossa maininnut, että puhuin ylipäätään siihen keskusteluun, että paketti ei tule siihen lokeroon mihin tilattu, en tähän jutun keissiin liittyen.
Jos tietää, että on mökillä vaikka kaksi viikkoa, eikö silloin voi tilata mökin lähimpään postiin tai lokeroon pakettia? Posti kuljettaa ainakin paketit pääosin ainakin meillä Savossa lähes jokaisessa tapauksessa 1-2 päivässä siitä, kun se on saanut lähetyksen kuljetettavaksi.
En ole tuo lainaamasi, mutta aina se tilaus ei lähde nettikaupasta parin päivän sisällä niin, että voisi ennakoida milloin se on perillä. Välillä tilaamisesta kuluu paljonkin aikaa siihen, kun paketti vihdoin saapuu noudettavaksi. Minä en ainakaan uskaltaisi tilata pakettia mökkipaikkakunnalle, kun ei voi tietää tuleeko se sinä aikana kun olen mökillä.
Meille posti tulee sillä kärryllä ja jakajalla on mukana vaan laput että yritimme ravoittaa ja voitte noutaa postista..kerran tipahti kortti luukusta ja avasin sanantien oven ja sanoin et ollaan kotona ja miksi et soittanut edes kelloa..lopulta myönsi ettei mitään paketteja edes ole mukana. Pelletouhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran pitää postin puolesta puhua, että jos jengi ei hae itse ajoissa tilaamiaan pakettejaan lokeroista, niin tottakai posti vie sen seuraavaksi lähimpään vapaana olevaan, vaikka se olisi kaukanakin vastaanottajasta. Vai takaisinko se pitäisi keskukseen viedä?
Mielestäni lokeroiden säilytysaika pitäisi olla max 5 päivää saapumisesta, niin jo se helpottaisi ruuhkia ja uudelleen siirtoja.Viisi päivää? Mitäs jos olet vajaan viikon kesämökillä 300 km päässä? Lähdet sieltä jonkun perk leen postin nipotuksen takia kesken pois!
En mä ainakaan tilaa paketteja kotiin tai lokeroon silloin, jos tiedän, että en tule olemaan kotona/lähellä noutopistettä. Itse myöskin seuraan paketin kulkua hieman, että tiedän suunnitella omia menoja niin, että en ole toisella puolella Suomea silloin, kun paketti tulisi noudettavaksi.
Pahoittelen etten epähuomiossa maininnut, että puhuin ylipäätään siihen keskusteluun, että paketti ei tule siihen lokeroon mihin tilattu, en tähän jutun keissiin liittyen.
Jos tietää, että on mökillä vaikka kaksi viikkoa, eikö silloin voi tilata mökin lähimpään postiin tai lokeroon pakettia? Posti kuljettaa ainakin paketit pääosin ainakin meillä Savossa lähes jokaisessa tapauksessa 1-2 päivässä siitä, kun se on saanut lähetyksen kuljetettavaksi.
En ole tuo lainaamasi, mutta aina se tilaus ei lähde nettikaupasta parin päivän sisällä niin, että voisi ennakoida milloin se on perillä. Välillä tilaamisesta kuluu paljonkin aikaa siihen, kun paketti vihdoin saapuu noudettavaksi. Minä en ainakaan uskaltaisi tilata pakettia mökkipaikkakunnalle, kun ei voi tietää tuleeko se sinä aikana kun olen mökillä.
Totta, mutta sehän ei ole Postin vika. Toimitusaika lukee tai ainakin pitäisi nettikaupan ehdoissa, ne kannattaa lukea. Itse lopetin paristakin nettikaupasta tilaamisen siksi, kun kesti tavaran keräys jopa 8-10 arkipäivää. Posti kyllä toimitti paketin aina noudettavaksi kahdessa arkipäivässä siitä, kun sai tilauksen.
Alkuperäiseen uutiseen kommentoin sen verran vielä, että tuota "ninjailua" en kiellä etteikö sitä tapahdu Postillakin, mutta omat kokemukset ovat olleet ehkä 98% hyvät. Sitä ninjailua oli PostNordin alkuvaiheilla todella paljon, mutta onneksi ovat saaneet kitkettyä sen ja siitäkin on tullut suht luotettava vaihtoehto Postin rinnalle.
Postista huonoin kokemukseni oli se, että lähettäjä ei ollut ostanut tarpeeksi postimerkkejä, joten meni noudettavaksi Postiin. Menin hakemaan noutoilmoituslapun perusteella, eikä sitä koskaan löytynyt. Sain 3kk ajan sen lapun postilaatikkoon, että pitää lisämaksua vastaan noutaa Postista, mutta koskaan haettaessa sitä ei löytynyt eikä joku rekisterikään tunnistanut ko. lähetystä. Postin pisteitä syö myös kirjeiden nykyinen todella hidas jakelu. Postin pakettien kuljetuksesta annan kuitenkin kymppiplussan.
Kävi samalla tavalla.
Tilasin kotiinkuljetuksen, odotin pakettia kotona, postluukku kolahti ja sieltä lappu "et ollut kotona , paketti on noudettavissa noutopisteestä". Ei siis soitettu ovikelloa edes! Pöyristyneenä juoksin ulos ja ehdin nähdä kuinka postin auto kurvasi pihasta.
Soitin postin jakelualueen numeroon välittömästi heti tapahtuneesta ja epärehellinen jakelija joutui tuomaan paketin uudelleen, hän kehtasi sättiä vihaisena vielä minulle valehdellen että "kun ovea ei avata vaikka kelloa soitetaan"
Soittakaa jakelualueen vastaavalla KAIKISTA väärinkäytöksistä. Tuollaisia ei tarvita alalla!
Vierailija kirjoitti:
Meille posti tulee sillä kärryllä ja jakajalla on mukana vaan laput että yritimme ravoittaa ja voitte noutaa postista..kerran tipahti kortti luukusta ja avasin sanantien oven ja sanoin et ollaan kotona ja miksi et soittanut edes kelloa..lopulta myönsi ettei mitään paketteja edes ole mukana. Pelletouhua.
Tuo on rikollista. Ilmoitus tuollaisesta toiminnasta jakelualueen vastaavalle virkamiehelle.
" jakajalla on mukana vaan laput että yritimme tavoittaa ja voitte noutaa postista..kerran tipahti kortti luukusta ja avasin sanantien oven ja sanoin et ollaan kotona ja miksi et soittanut edes kelloa..lopulta myönsi ettei mitään paketteja edes ole mukana. "
Tuo on väärin!
" Mulla on käynyt kanssa niin, että oon ollut himassa etätöissä eli tasan koko sen päivän paikalla, ja posti laittanut lapun postilaatikkoon, ettemme tavoittaneet (muka) sinua, hae laatikko Postista.
Eli eivät edes yrittäneet toimittaa laatikkoa perille.
Liekö ollut kyydissäkään muuta kuin lappu, että hae ite?"
Ilmoittakaa välittömästi tällaisesta törkeästä toiminnasta jakelualueen vastaavalle!
Kotiinkuljetus on kaikenlisäksi postin lisämaksullisia palveluita ja palvelun on toimittava moitteettomasti ja luotettavasti.
" Olin erityisesti varannut aikaa siihen että olin maanantaiaamuna kotona odottamassa pakettia, tulin kesämökiltä varta vasten.
Postin seurantatiedoissa näkyi, että toimitusta oltiin yritetty klo 9.20 ja sitten paketti oltiin viety noutopisteeseen.
Postin asiakaspalvelija valehteli puhelimessa, että kyse oli varmaan siitä että kerrostalon alaovi oli ollut lukossa.
Muuten hyvä selitys juu, mutta kun se saamarin ovikoodi LUKI SIINÄ PAKETIN OSOITELAPUSSA! "
MOT-ohjelman tulisi tutkia nämä törkeydet , ehdottomasti julkisuuteen tällainen toiminta joka rikkoo asiakkaan oikeuksia .
" Meilläkin tehnyt oharit jo vuosia sitten. Olin vielä kotona, katsoin ikkunasta ulos ja ihmettelin, että mitäs postin auto pysähtyy postilaatikolla ja laittaa lapun laatikkoon. Siellä luki lapussa: asukas ei ollut kotona, paketin saa hakea postista jne.
Harmittaa vieläkin, etten tehnyt asiasta mitään ilmoitusta Postille."
Todella härskiä ja valitettavasti näköjään ihan yleistä hölmöilyä posytian työntekijöiltä??
Tehkää aina ilmoitus Postille, että tuollaiset alalta ASAP pois.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on käynyt niin, että tuli ilmoitus että et ollut kotona, hae paketti noutopisteestä. Olin kotona eikä tasan varmasti kukaan koputtanut, soittanut ovikelloa tai soittanut puhelimeen. Olin maksanut kotiinkuljetuksesta.
Mulle kävi samoin, ekakerralla ajattelin että sitä sattuu mutta kun niin kävi kolmannen kerran päätin etten enää maksa koskaan 15e siitä ilosta ja koitan aina kun mahdollista käyttää esim. matkahuoltoa.
Helsingissä asuessa oli säännöllisesti jätetty noita ei voitu toimittaa lappuja, kun asuin rivarissa. Vuorotyön takia olin paljon kotona ja tiesin, ettei noita lähetyksiä edes yritetty toimittaa, kun ei ovikello soinut kertaakaan päivän aikana. Näin ainakin kymmenisen kertaa. Nyt asun toisella paikkakunnalla, eikä ongelmia ole ollut.
" Postin kanssa paras oli kun meillä vietettiin miehen tasakymmen synttäreitä omakotitalossa.
Ovi oli aamusta iltaan auki, väkeä parveili koko kauniin kesäpäivän myös pihalla. Samaan aikaan posti ei onnistunut toimittamaan lähetystä kun ketään ei ollut kotona. "
Miten tällaisen toiminnan on annettu jatkua?
Miten tämä on mahdollista?
Yhden yksittäisen hölmöilyn asiakkaan kustannuksella ymmärtäisi, mutta tällainen ylimalkaisuus näköjään muuttumassa yleiseksi käytännöksi ? Älkää hyvät ihmiset hyväksykö tällaista yhtään kertaa.
Ylempänä mainittiin FedEx... Yhdesti olen saanut onnen nauttia FedEx-palvelusta:
Postilaatikossa oli lappu, että yritettiin toimittaa mutta et ollut kotona, sovi uusi aika, paketin koodi 12345.
Ei ollut kyse ninjailusta, en ollut oikeasti kotona. Uuden ajan sopiminen oli mahdotonta kun se pakettikoodi 12345 ei kelpaa.
Aspa-chat meni jotenkin näin:
"- En pysty sopimaan uutta toimitusaikaa kun se annettu pakettikoodi ei kelpaa.
- OK. Annatko sen koodin.
- 12345
- Joo, se ei ole oikea koodi.
- No näin tässä lapussa lukee. Miten minä pystyn sopimaan sen uudelleen toimituksen?
- Pitäisi olla se koodi.
- Lapussa lukee 12345. Muuta koodia ei ole.
- Ilman sitä oikeaa koodia ei pysty tekemään mitään
- No mistä minä sen oikean koodin voisin saada
- Se on siinä lapussa
- 1-2-3-4-5
- Se ei ole oikea koodi. Se saattaa olla tiedossa paketin lähettäjällä
- No kuka se lähettäjä on, todennäköisesti kyse on reklamaatiopalautuksesta, niin en tiedä edes mistä maasta se on tulossa, tai että onko kyse juuri siitä.
- Pitäs olla se pakettikoodi
- Joka ei kelpaa... Kauanko te pidätte sitä pakettia jos minä lähden soittelemaan ympäri Eurooppaa että oletteko te lähettäneet minulle mitään.
- Kolmen päivän päästä lähtee takasi
- Joten en ehdi saamaan vastausta kun nyt on torstai-ilta
- Niin."
Noh, kuriiri soitti seuraavana päivänä, kuski oli kirjoittanut väärin sen koodin lappuun. Loppujen lopuksi kaikki hyvin, mutta joo ei.
Lähetyksiä ei edes yritetä toimittaa perille, vaikka lähetysten toimittaminen kuuluu Posti palveluihin? Mitä tähän mahtaisi vastata PostiGroupin toimitusjohtaja Turkka Kuusisto? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eiks tää uusi toimitusjohtaja kuittaa 37 500 euroa kuukaudessa palkkaa siitä että homma sujuu.
Luulisi jämäkkyyttä löytyvän .
Vierailija kirjoitti:
Naapurille oli käynyt niin, että.oli oltu laittamassa ei voitu toimittaa lappya luukusta samalla kun oli itse lähtenyt ulos - kävi ilmi, ettei koko pakettia ollut edes mukana. Tää on ilmeisesti ohje mut jäävät niin usein jo kiinni, että pakko miettiä jotain muuta.
Polttakaa noi lusmut välittömästi ja tehkää ilmoitus ! Älkää kukaan painako villaisella tuollaista vetelyyttä.
Tuohan on jo petos!
Vierailija kirjoitti:
" Olin erityisesti varannut aikaa siihen että olin maanantaiaamuna kotona odottamassa pakettia, tulin kesämökiltä varta vasten.
Postin seurantatiedoissa näkyi, että toimitusta oltiin yritetty klo 9.20 ja sitten paketti oltiin viety noutopisteeseen.
Postin asiakaspalvelija valehteli puhelimessa, että kyse oli varmaan siitä että kerrostalon alaovi oli ollut lukossa.
Muuten hyvä selitys juu, mutta kun se saamarin ovikoodi LUKI SIINÄ PAKETIN OSOITELAPUSSA! "
MOT-ohjelman tulisi tutkia nämä törkeydet , ehdottomasti julkisuuteen tällainen toiminta joka rikkoo asiakkaan oikeuksia .
Luulisi toimitusjohtajallakin olevan jokin tulosvastuu siitä että asiat jakelussa ja kentällä todellakin sujuvat juuri niin kuten asiakkaille on luvattu?
Hällä väliä-meininki ei missään nimessä ole hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurille oli käynyt niin, että.oli oltu laittamassa ei voitu toimittaa lappya luukusta samalla kun oli itse lähtenyt ulos - kävi ilmi, ettei koko pakettia ollut edes mukana. Tää on ilmeisesti ohje mut jäävät niin usein jo kiinni, että pakko miettiä jotain muuta.
Polttakaa noi lusmut välittömästi ja tehkää ilmoitus ! Älkää kukaan painako villaisella tuollaista vetelyyttä.
Tuohan on jo petos!
Olen jakanut postia ja se, miksei ko. asiaan puututa, johtuu johdon sanelemista ns. äänettömistä säännöistä.. piennetään kustannuksia sillä, että yhden kirjeen/paketin/lehden viemistä vältellään tai jos on paljon jaettavaa esim. mainoksia, niin jätetään kirje/paketti/lehti seuraavaan jakopäivään..
Vierailija kirjoitti:
No onhan se este paketin toimitukselle jos pakettia ei ole edes kyydissä.
Todella ala-arvoista toimintaa. Mites mahtaa postin rekry pelittää jos kentälle päästetään tällä asenteella henkilöitä?
"Postin pitäisi kuvata tai muuten todentaa, ettei ole kyennyt toimittamaan pakettia perille. Tarvitaan laki siihen."
Korkea aika asentaa Postin kuljettajille autoihin kamerat,
niin paljastuisi selkeästi mihin työaika käytetään ja miten asiakkaita palvellaan.