Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden

Posti kuurin ja heti
17.06.2022 |

Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af7f552-b200-43a0-82c5-f8f7cb005018.

Tämä on aivan arkipäivä nykysin. itsellä samanlainen tilanne 2 viiko sitten!

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusmaksu tulee ilman muuta palauttaa asiakkaalle, mikäli hän joutuu noutamaan lähetyksen itse .

Vierailija
102/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee kerrostaloasuntoon suoraan postin lappu: "Ei ollut ketään kotona, lähetyksen voi noutaa pisteestä X". Ihan sama onko paketti vai kirjattu kirje. Ihan sama olenko kotona vai en ko. hetkellä. Perään kun juoksee kyselemään lähetyksen perään, niin vastassa on ei-suomalaista syntyperää oleva henkilö, joka yllättäen ei sitten puhu suomea, englantia tai mitään muutakaan kieltä.

Kotimaassa tilaan nykyään aina matkahuollon kautta lähikaupan automaattiin. Ei ongelmia.

Ulkomailta tulee kuriirilla suoraan kotiovelle ja ne sentään kysyy ja sopii sopivan toimitusajan. Ei ongelmia.

Posti voi mennä roskikseen. Ei enää ikinä postin kautta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusmaksu ja se, että joutuu omakustanneisesti vapaa-ajallaan hakemaan paketin tulee myös korvata.

Kirjallinen varoitus kuskille.

Vierailija
104/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tulee kerrostaloasuntoon suoraan postin lappu: "Ei ollut ketään kotona, lähetyksen voi noutaa pisteestä X". Ihan sama onko paketti vai kirjattu kirje. Ihan sama olenko kotona vai en ko. hetkellä. Perään kun juoksee kyselemään lähetyksen perään, niin vastassa on ei-suomalaista syntyperää oleva henkilö, joka yllättäen ei sitten puhu suomea, englantia tai mitään muutakaan kieltä.

Kotimaassa tilaan nykyään aina matkahuollon kautta lähikaupan automaattiin. Ei ongelmia.

Ulkomailta tulee kuriirilla suoraan kotiovelle ja ne sentään kysyy ja sopii sopivan toimitusajan. Ei ongelmia.

Minulle on käynyt niin, ettei pakettia ole edes mukana vaan sanonut, että niin harva on kotona, niin jakavat suoraan lapun - pelkkä kärry kuljettajalla. No, mistä mä maksoin kotiinkuljetuksessa?

Vierailija
105/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt niin, ettei pakettia ole edes mukana vaan sanonut, että niin harva on kotona, niin jakavat suoraan lapun - pelkkä kärry kuljettajalla. No, mistä mä maksoin kotiinkuljetuksessa?

Sinä maksoit palvelusta jota et saanut.

Tyhjästä.

Vierailija
106/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitti huomiota, saako valvontakameraa laittaa kuvaamaan yleiselle tielle? Käsittääkseni vain omaa pihaa voi kuvata.

Väärin todistettu postin laiminlyönti, joten mitään virhettä ei ole tapahtunut.

Vierailija
107/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitti huomiota, saako valvontakameraa laittaa kuvaamaan yleiselle tielle? Käsittääkseni vain omaa pihaa voi kuvata.

Väärin todistettu postin laiminlyönti, joten mitään virhettä ei ole tapahtunut.

On vissiin postilla töissä, kun noin paljon hirvittää valvontakameran olemassa olo.

Vierailija
108/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä mainittiin FedEx... Yhdesti olen saanut onnen nauttia FedEx-palvelusta:

Postilaatikossa oli lappu, että yritettiin toimittaa mutta et ollut kotona, sovi uusi aika, paketin koodi 12345.

Ei ollut kyse ninjailusta, en ollut oikeasti kotona. Uuden ajan sopiminen oli mahdotonta kun se pakettikoodi 12345 ei kelpaa.

Aspa-chat meni jotenkin näin:

"- En pysty sopimaan uutta toimitusaikaa kun se annettu pakettikoodi ei kelpaa.

- OK. Annatko sen koodin.

- 12345

- Joo, se ei ole oikea koodi.

- No näin tässä lapussa lukee. Miten minä pystyn sopimaan sen uudelleen toimituksen?

- Pitäisi olla se koodi.

- Lapussa lukee 12345. Muuta koodia ei ole.

- Ilman sitä oikeaa koodia ei pysty tekemään mitään

- No mistä minä sen oikean koodin voisin saada

- Se on siinä lapussa

- 1-2-3-4-5

- Se ei ole oikea koodi. Se saattaa olla tiedossa paketin lähettäjällä

- No kuka se lähettäjä on, todennäköisesti kyse on reklamaatiopalautuksesta, niin en tiedä edes mistä maasta se on tulossa, tai että onko kyse juuri siitä.

- Pitäs olla se pakettikoodi

- Joka ei kelpaa... Kauanko te pidätte sitä pakettia jos minä lähden soittelemaan ympäri Eurooppaa että oletteko te lähettäneet minulle mitään.

- Kolmen päivän päästä lähtee takasi

- Joten en ehdi saamaan vastausta kun nyt on torstai-ilta

- Niin."

Noh, kuriiri soitti seuraavana päivänä, kuski oli kirjoittanut väärin sen koodin lappuun. Loppujen lopuksi kaikki hyvin, mutta joo ei.

Mitähän tässä nyt voisi todeta tuon asiakaspalvelijan työn laadusta, oisko firmalla koulutuksen paikka.

Vierailija
109/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurille oli käynyt niin, että.oli oltu laittamassa ei voitu toimittaa lappya luukusta samalla kun oli itse lähtenyt ulos - kävi ilmi, ettei koko pakettia ollut edes mukana. Tää on ilmeisesti ohje mut jäävät niin usein jo kiinni, että pakko miettiä jotain muuta.

Polttakaa noi lusmut välittömästi ja tehkää ilmoitus ! Älkää kukaan painako villaisella tuollaista vetelyyttä.

Tuohan on jo petos!

Olen jakanut postia ja se, miksei ko. asiaan puututa, johtuu johdon sanelemista ns. äänettömistä säännöistä.. piennetään kustannuksia sillä, että yhden kirjeen/paketin/lehden viemistä vältellään tai jos on paljon jaettavaa esim. mainoksia, niin jätetään kirje/paketti/lehti seuraavaan jakopäivään..

Sen paketin toimittamista ei vältellä hitto soikoon, jos maksua vastaan on tarjottu palvelua, onhan tämä nyt niin käsittämätöntä, eikö nyt joku media vois ottaa asiakseen tutkia tämä koko kuvio.

Vierailija
110/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin raivostuttaa ja surettaa tää postin alasajo ja pelleily. Niin hyvin toiminut asia on ollut pakko paskoa. Osaavat ihmiset potkittu pois ja ilmaistyöläiset tilalle. Toimarille kuulu mitään palkankorotuksia vaan potkut ja häpeäpaaluun!!

Vierailija
111/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurille oli käynyt niin, että.oli oltu laittamassa ei voitu toimittaa lappya luukusta samalla kun oli itse lähtenyt ulos - kävi ilmi, ettei koko pakettia ollut edes mukana. Tää on ilmeisesti ohje mut jäävät niin usein jo kiinni, että pakko miettiä jotain muuta.

Polttakaa noi lusmut välittömästi ja tehkää ilmoitus ! Älkää kukaan painako villaisella tuollaista vetelyyttä.

Tuohan on jo petos!

Olen jakanut postia ja se, miksei ko. asiaan puututa, johtuu johdon sanelemista ns. äänettömistä säännöistä.. piennetään kustannuksia sillä, että yhden kirjeen/paketin/lehden viemistä vältellään tai jos on paljon jaettavaa esim. mainoksia, niin jätetään kirje/paketti/lehti seuraavaan jakopäivään..

No tässähän se tuli! Postin ex- työntekijä kertoo, että Postin äänettömien sääntöjen mukaan pakettien toimittamista pitää VÄLTELLÄ.

Vierailija
112/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkahuolto on meillä pikkukaupungissa toiminut hyvin. Tilaan painavia koiranruokasäkkejä useita kerralla ja aina toimitettu ongelmitta rappuselle. Valitsen toimitus ilman kuittausta, vaikka usein joku kotona onkin. Täällä maalla ok talossa tämä on mahdollista. Suosittelen, jos asuu näin.

Vierailija
113/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait sentään lapun, että on käyty (joskin ilman toimitettavaa lähetystä).

Minulle oli vain merkaattu shköiseen seurantaan kellonaika, milloin (muka) yritetty toimittaa. Ja paskat.

Olin maksanut Saksan Amazonille Express-paketista kotiinkuljetuksella, hyvästä syystä: lähetys oli isokokoinen ja painoi 15 kg. Ilman autoa sitä oli vaikea saada kotiin. Ja vaikka olisi ollut autokin; Posti sijaitsee Sokoksen 2. kerroksessa. Vähintään nokkakärryt olisi tarvittu kotiinkuljetukseen. Argghh!

Vierailija
114/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille posti tulee sillä kärryllä ja jakajalla on mukana vaan laput että yritimme ravoittaa ja voitte noutaa postista..kerran tipahti kortti luukusta ja avasin sanantien oven ja sanoin et ollaan kotona ja miksi et soittanut edes kelloa..lopulta myönsi ettei mitään paketteja edes ole mukana. Pelletouhua.

tämä! ei niillä mitään paketteja niissä kärryissä ole. tulee vaan kirje, että noudettavissa.

Vierailija
115/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin autokuskeilla taitaa monilla olla AKT:n työsopimus. Voivat käytännössä tehdä temppujaan,eikä työnantaja tai asiakas voi mitään.

Vierailija
116/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallittu kameravalvonta:

Valvonta kameralla saa kuvata vaikka se kuvaisi osittain yleistä tietä.

Naapurin pihaa et saa kuvata. Väitättekö että näiden keskustan liikkeissä olevat valvontakamerat muka kuvaa kaikki laittomasti. Tuossa kerrotaan siitä laista. Lukekaa koko tuo laki niin selviää siitä loputkin.

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kameravalvonta

Tekninen katselu ja kuvaaminen yleisillä paikoilla ei ole rangaistavaa. Valvontakameroiden käyttö kaduilla sekä liikkeissä ja rakennuksissa, joihin yleisöllä on pääsy, ei ole rangaistavaa salaakaan tapahtuvana. Avointa kameravalvontaa ei kohdisteta erityisesti kehenkään, ja koska kameravalvonnan tavoitteena on rikollisuuden torjunta ja selvittäminen, se koetaan yksityisyyttä loukkaavasta luonteestaan huolimatta hyväksyttäväksi.

Vierailija
117/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallittu kameravalvonta:

Naapurin pihaa et saa kuvata. Väitättekö että näiden keskustan liikkeissä olevat valvontakamerat muka kuvaa kaikki laittomasti. Tuossa kerrotaan siitä laista. Lukekaa koko tuo laki niin selviää siitä loputkin.

Tekninen katselu ja kuvaaminen yleisillä paikoilla ei ole rangaistavaa. Valvontakameroiden käyttö kaduilla sekä liikkeissä ja rakennuksissa, joihin yleisöllä on pääsy, ei ole rangaistavaa salaakaan tapahtuvana. Avointa kameravalvontaa ei kohdisteta erityisesti kehenkään, ja koska kameravalvonnan tavoitteena on rikollisuuden torjunta ja selvittäminen, se koetaan yksityisyyttä loukkaavasta luonteestaan huolimatta hyväksyttäväksi.

Ja lisää, ainoastaan valvontakameran tallenteen julkaiseminen on kiellettyä. Sen yleensä pääasiassa voi tehdä ainoastaan poliisi.

Vierailija
118/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallittu kameravalvonta:

Ja lisää, ainoastaan valvontakameran tallenteen julkaiseminen on kiellettyä. Sen yleensä pääasiassa voi tehdä ainoastaan poliisi.

Siis jos epäillään, että nauhalla tapahtuu rikos.

Vierailija
119/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UPS harrastaa Espoossa samaa. Tulee ilmoitus, että on yritetty toimittaa, mutta kamera kertoo totuuden. Kukaan ei ole käynyt edes kääntymässä. 

Tiedä sitten onko yksittäisten kuskien ajansäästökikka vai talon tapa.

Ei UPS tuo meilläkään kotiin asti, aina saa lähteä noutamaan isoja paketteja noutopisteestä.

Ja sama täällä (Vantaa). Ottaa päähän!

Vierailija
120/133 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä mainittiin FedEx... Yhdesti olen saanut onnen nauttia FedEx-palvelusta:

Postilaatikossa oli lappu, että yritettiin toimittaa mutta et ollut kotona, sovi uusi aika, paketin koodi 12345.

Ei ollut kyse ninjailusta, en ollut oikeasti kotona. Uuden ajan sopiminen oli mahdotonta kun se pakettikoodi 12345 ei kelpaa.

Aspa-chat meni jotenkin näin:

"- En pysty sopimaan uutta toimitusaikaa kun se annettu pakettikoodi ei kelpaa.

- OK. Annatko sen koodin.

- 12345

- Joo, se ei ole oikea koodi.

- No näin tässä lapussa lukee. Miten minä pystyn sopimaan sen uudelleen toimituksen?

- Pitäisi olla se koodi.

- Lapussa lukee 12345. Muuta koodia ei ole.

- Ilman sitä oikeaa koodia ei pysty tekemään mitään

- No mistä minä sen oikean koodin voisin saada

- Se on siinä lapussa

- 1-2-3-4-5

- Se ei ole oikea koodi. Se saattaa olla tiedossa paketin lähettäjällä

- No kuka se lähettäjä on, todennäköisesti kyse on reklamaatiopalautuksesta, niin en tiedä edes mistä maasta se on tulossa, tai että onko kyse juuri siitä.

- Pitäs olla se pakettikoodi

- Joka ei kelpaa... Kauanko te pidätte sitä pakettia jos minä lähden soittelemaan ympäri Eurooppaa että oletteko te lähettäneet minulle mitään.

- Kolmen päivän päästä lähtee takasi

- Joten en ehdi saamaan vastausta kun nyt on torstai-ilta

- Niin."

Noh, kuriiri soitti seuraavana päivänä, kuski oli kirjoittanut väärin sen koodin lappuun. Loppujen lopuksi kaikki hyvin, mutta joo ei.

Mitähän tässä nyt voisi todeta tuon asiakaspalvelijan työn laadusta, oisko firmalla koulutuksen paikka.

Miten kieltä osaamaton, risuaitakirjaimin kirjoittava voi olla jakamassa postia? Positiivista syrjintääkö?