Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden

Posti kuurin ja heti
17.06.2022 |

Posti jätti paketin toimittamatta "esteen" vuoksi video paljasti totuuden.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af7f552-b200-43a0-82c5-f8f7cb005018.

Tämä on aivan arkipäivä nykysin. itsellä samanlainen tilanne 2 viiko sitten!

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan! Minkä takia on niin v...n vaikeaa käyttää pilkkua??

ihan tahallaan jätin pois     että sinua harmittaisi

Vierailija
22/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitti huomiota, saako valvontakameraa laittaa kuvaamaan yleiselle tielle? Käsittääkseni vain omaa pihaa voi kuvata.

Oletko ko jakelija, vai mikä mättää?

En ole jakelija. Ihmettelen vaan, että onko toisilla eri säännöt kuin meillä muilla. Kun vaan omaa pihaa saa kuvata valvontakameralla.

Olisko ero siinä, että on sen verran kaukana, että esim rekkarit ei näy tai vaikka lenkkeilijät eivät ole tunnistettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti kun ajaa lenkin heittää paketit yhteen pisteeseen niin jää enemmän aikaa tauolle.

Vierailija
24/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitti huomiota, saako valvontakameraa laittaa kuvaamaan yleiselle tielle? Käsittääkseni vain omaa pihaa voi kuvata.

No näkeehän videomateriaalistakin, että kuvaa enemmänkin ulko-ovea kuin mitään yleisiä teitä.

Tielle ei pitäisi edes kuvata ollenkaan.

https://omakotilehdet.fi/katso-mita-kuvaat/

Vierailija
25/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin piti toimittaa 120 kg tavarakolli sisään, 3 porrasta, 4 m siirtomatkaa. Kaksi terveen näköistä nuorta miestä. Pihalle jäi, koska heillä on 80 kg:n kantamisrajoitus.

Vierailija
26/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt kanssa niin, että oon ollut himassa etätöissä eli tasan koko sen päivän paikalla, ja posti laittanut lapun postilaatikkoon, ettemme tavoittaneet (muka) sinua, hae laatikko Postista. Eli eivät edes yrittäneet toimittaa laatikkoa perille. Liekö ollut kyydissäkään muuta kuin lappu, että hae ite?

Vierailija
27/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitäis nykyään kuvata, on asiakkaana missä tahansa. Itse otin kuvan siitä, että laitoin kirjeen postilaatikkoon. Kela kun kuuluu tähän samaan moikku moi -porukkaan.

Tämä alkaa olla aika suuri ongelma että jopa lainsäädännössä ja viranomaisohjeissa postin oletetaan olevan luotettava ja erehtymätön toimija. Monessa asiassa riittää että joku ilmoitus on postitettu ja sen jälkeen voidaan olettaa että muuttaman päivän päästä kuluttaja on saanut tiedotteen ja mahdollisuuden ragoida siihen. Posti kuitenkin hukkaa massoittain lähetyksiä.

Vierailija
28/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt kanssa niin, että oon ollut himassa etätöissä eli tasan koko sen päivän paikalla, ja posti laittanut lapun postilaatikkoon, ettemme tavoittaneet (muka) sinua, hae laatikko Postista. Eli eivät edes yrittäneet toimittaa laatikkoa perille. Liekö ollut kyydissäkään muuta kuin lappu, että hae ite?

Ei ne ota pakettaja lainkaan matkaan, koska ne vie paljon tilaa ja ovat hankalia kuljettaa, vaan tuovat vain ilmoituslapun että jakelu ei onnistunut syystä tai toisesta.

Vierailija
29/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti kun ajaa lenkin heittää paketit yhteen pisteeseen niin jää enemmän aikaa tauolle.

Ne pitää muutenkin älyttömän pitkiä taukoja. Lähdin yhtenä päivänä koiran kanssa lenkille ja postinjakaja oli taloyhtiön pihapenkillä istumassa ja selaamassa puhelintaan. Tultiin takaisin n. 45 minuutin kuluttua ja eukko edelleen tönötti siinä, nyt polttamassa tupakkaa.

Vierailija
30/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei yleensä ole ollut suurempia ongelmia Postin kanssa (vihaan koko puljua kuitenkin), mutta luulen sen johtuvan lähinnä siitä, että en ole ikinä asunut missään metsän keskellä, vaan aina ihan sivistyksen parissa niin, että kotiovelle pääsee helposti. Ehkä siinä on tuuriakin ollut, mutta veikkaan, että ihan landelandella ongelmia on enemmän, kun välimatkat ovat pitkiä ja aikaa vähän. Silloin varmaan mennään enemmän sieltä mistä aita on matalin.

On minullakin asunto maalla, mutta alue ei ole mikään syrjäinen kolkka, johon kukaan ei löydä.

Vierailija
31/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS harrastaa Espoossa samaa. Tulee ilmoitus, että on yritetty toimittaa, mutta kamera kertoo totuuden. Kukaan ei ole käynyt edes kääntymässä. 

Tiedä sitten onko yksittäisten kuskien ajansäästökikka vai talon tapa.

Vierailija
32/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin piti toimittaa 120 kg tavarakolli sisään, 3 porrasta, 4 m siirtomatkaa. Kaksi terveen näköistä nuorta miestä. Pihalle jäi, koska heillä on 80 kg:n kantamisrajoitus.

Olisi tarvittu kolme kantajaa ja sehän tuli tietsti postille yllätyksenä, vaikka paino on lähetyksen tiedoissa ja lähettäjä on tämän toimituksen maksanut.

Vierailija
33/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näkeehän videomateriaalistakin, että kuvaa enemmänkin ulko-ovea kuin mitään yleisiä teitä.

Tielle ei pitäisi edes kuvata ollenkaan.

https://omakotilehdet.fi/katso-mita-kuvaat/

Tuo lehtijutun turvakamerakuvaaja ei tule saamaan mitään rikossyytettä salakuvaamisesta siltikään.

Ja mistä sen tietää onko tuo yleinen tie? Voi olla vaikka osuuskunta ja osuuskunta koostuu aina osakkaista.

Vierailija
34/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on käynyt niin, että tuli ilmoitus että et ollut kotona, hae paketti noutopisteestä. Olin kotona eikä tasan varmasti kukaan koputtanut, soittanut ovikelloa tai soittanut puhelimeen. Olin maksanut kotiinkuljetuksesta.

Ihan sama juttu! Olin erityisesti varannut aikaa siihen että olin maanantaiaamuna kotona odottamassa pakettia, tulin kesämökiltä varta vasten.

Postin seurantatiedoissa näkyi, että toimitusta oltiin yritetty klo 9.20 ja sitten paketti oltiin viety noutopisteeseen. Postin asiakaspalvelija valehteli puhelimessa, että kyse oli varmaan siitä että kerrostalon alaovi oli ollut lukossa. Muuten hyvä selitys juu, mutta kun se saamarin ovikoodi LUKI SIINÄ PAKETIN OSOITELAPUSSA! Lukutaidottomia jakelijoitako ne nykyisin palkkaa?

Vierailija
35/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tehnyt oharit jo vuosia sitten. Olin vielä kotona, katsoin ikkunasta ulos ja ihmettelin, että mitäs postin auto pysähtyy postilaatikolla ja laittaa lapun laatikkoon. Siellä luki lapussa: asukas ei ollut kotona, paketin saa hakea postista jne.

Harmittaa vieläkin, etten tehnyt asiasta mitään ilmoitusta Postille.

Vierailija
36/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kanssa paras oli kun meillä vietettiin miehen tasakymmen synttäreitä omakotitalossa. Ovi oli aamusta iltaan auki, väkeä parveili koko kauniin kesäpäivän myös pihalla. Samaan aikaan posti ei onnistunut toimittamaan lähetystä kun ketään ei ollut kotona. Just joo.

Vierailija
37/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UPS harrastaa Espoossa samaa. Tulee ilmoitus, että on yritetty toimittaa, mutta kamera kertoo totuuden. Kukaan ei ole käynyt edes kääntymässä. 

Tiedä sitten onko yksittäisten kuskien ajansäästökikka vai talon tapa.

Ei UPS tuo meilläkään kotiin asti, aina saa lähteä noutamaan isoja paketteja noutopisteestä.

Vierailija
38/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitää postin puolesta puhua, että jos jengi ei hae itse ajoissa tilaamiaan pakettejaan lokeroista, niin tottakai posti vie sen seuraavaksi lähimpään vapaana olevaan, vaikka se olisi kaukanakin vastaanottajasta. Vai takaisinko se pitäisi keskukseen viedä?

Mielestäni lokeroiden säilytysaika pitäisi olla max 5 päivää saapumisesta, niin jo se helpottaisi ruuhkia ja uudelleen siirtoja.

Vierailija
39/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran pitää postin puolesta puhua, että jos jengi ei hae itse ajoissa tilaamiaan pakettejaan lokeroista, niin tottakai posti vie sen seuraavaksi lähimpään vapaana olevaan, vaikka se olisi kaukanakin vastaanottajasta. Vai takaisinko se pitäisi keskukseen viedä?

Mielestäni lokeroiden säilytysaika pitäisi olla max 5 päivää saapumisesta, niin jo se helpottaisi ruuhkia ja uudelleen siirtoja.

Viisi päivää? Mitäs jos olet vajaan viikon kesämökillä 300 km päässä? Lähdet sieltä jonkun perk leen postin nipotuksen takia kesken pois!

Vierailija
40/133 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin pitäisi kuvata tai muuten todentaa, ettei ole kyennyt toimittamaan pakettia perille. Tarvitaan laki siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi