Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka ajat alinopeutta motarilla

Vierailija
15.06.2022 |

Älä mene ohitusleikaistalle jos ajat siellä 20km/h alle nopeusrajoituksen.
Voit pysyä oikealla kaistalla kiitos !

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "ohitusleikaista"? Yhtä kaikki, ohita oikeanpuoleista kaistaa käyttämällä, jos häiritsee.

Itse en aja alinopeutta, mutta ei minua toisten nopeudet liikuta suuntaan tai toiseen.

Hassu typo tuli.

Tänään oli tilanne motarilla, olin jo valmiina ohittamaan 120km/h vauhdilla auton ja rekan. Tottakai viime tingassa tämä sankari päätti ohittaa rekkaa alle 100km/h vauhdilla. Jouduin jarruttamaan äkillisesti ja samoin moni takanani. Siinä olisi voinut pelti rytistä

T. Ap

Tuo on tosiaan törkeää ja noin ei pitäisi vaaraa aiheuttaa. 

Se ei silti muuta millään tavalla sitä faktaa, että myös ohitustilanteessa takana-ajavan vastuulla on riittävän turvavälin pitäminen edellä ajavaan, eli sinun takanasi ajavat olisivat olleet siihen peräänajoonsa niitä syyllisiä. 

Vierailija
62/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kohtaa laista löytyy tämä "alinopeus"?

Mielestäni pitäisi kyllä sakottaa, jos tarpeettomasti ajat 100 km/h nopeusrajoituksella 80 km/h päästämättä ihmisiä ohi ja sää on täydellinen. Ei ole mitään syytä himmailla.

Etkö voi ihan vaan ohittaa?

Voisitko ihan itse ajaa pysähdyspaikalle ja antaa muiden mennä?

Mistä syystä oletat, että muiden täytyy kärsiä takiasi!?

Sinä olet se ongelma ja tientukko liikenteessä. Jollet kykene ajamaan rajoituksien mukaan niin pysy kotona.

Jos ajaa 100km/h alueella 80km/h niin silloin ajaa rajoitusten mukaan. 100km/h liikenne merkki ilmoittaa sen että suurin sallittu nopeus on 100km/h. 

Et taida olla ihan mikään kaikkein välkyin ihminen?

Taidat olla itse hieman vajaa.. Parempi kun pysyt poissa ratista.

Kaltaiseltaisi puupäältä pitäisi ottaa avaimet kokonaan pois. Istut vaan muiden kyytiin, jos joku huolii..

Miksi? Mitä pahaa siinä on jos ajan rajoitusten mukaan eli 100km/h alueella nopeuteni on max 100km/h?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun akku loppuu liika pian jos ajaa 100.. ja Lidlin ilmaiseen laturiin on vielä 50 km matkaa, siksi.

Vierailija
64/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "ohitusleikaista"? Yhtä kaikki, ohita oikeanpuoleista kaistaa käyttämällä, jos häiritsee.

Itse en aja alinopeutta, mutta ei minua toisten nopeudet liikuta suuntaan tai toiseen.

Motarilla oikealta ohittaminen on kiellettyä lukuunottamatta tilannetta, jossa kumpikin k a i s t a on jonoutunut ja oikea vetää paremmin.

Aamen. Ei ikinä oikealta ohi. Räpsyttele valoja, hiillosta tai tööttää, jos haluat toisen väistyvän. Mutta ei IKINÄ oikealta ohi.

Vierailija
65/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensa on kallista. Mäkin ajoin ennen liikenteen tahdissa. Nyt ajan 80-100 km/h.

Onhan se kallista, mutta edelleen ei kiitos alinopeutta vasemmalle kaistalle ajamaan.. siellä ajetaan vähintään se 120km/ kesällä jos se on rajoitus .

Voi siinä ajaa sataakin kun ohittaa rekkaa

Vierailija
66/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge se bemarisi sinne minne aurinko ei paista.

Vierailija
67/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on se ja sama jos ajellaankin alinopeutta motarilla kunhan pääsee ohi, mutta sille liittymärampille ei jumalauta jäädä hidastelemaan, siinä kuuluu kiihdyttää moottoritienopeuteen. Pahimmillaan olen nähnyt kun joku vanha harppu pysähtyi siihen kokonaan odottamaan.

Liikenneturvallisuuden vaarantamista.

Rampilla pidetään entistä enemmän turvaväliä, koska joskus voi käydä niin ettei motarille mahdu ja on pysähdyttävä. Ensin nopeus 80-100 ja sitten kun on varma että mahtuu, nostetaan se nopeus 120 ja mennään. Ei niin, että 120 ja sitten vasta katsotaan voiko liittyä. Pidä isompi turvaväli jos edeltävän ajotyyli ottaa päähän.

Rampille ei koskaan pysähdytä. Olen ajanut vuodesta 1993 ja aina olen päässyt sekaan, ihan kunnon ruuhkiinkin.

Vierailija
68/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on se ja sama jos ajellaankin alinopeutta motarilla kunhan pääsee ohi, mutta sille liittymärampille ei jumalauta jäädä hidastelemaan, siinä kuuluu kiihdyttää moottoritienopeuteen. Pahimmillaan olen nähnyt kun joku vanha harppu pysähtyi siihen kokonaan odottamaan.

Rampilla pidetään entistä enemmän turvaväliä, koska joskus voi käydä niin ettei motarille mahdu ja on pysähdyttävä. Ensin nopeus 80-100 ja sitten kun on varma että mahtuu, nostetaan se nopeus 120 ja mennään. Ei niin, että 120 ja sitten vasta katsotaan voiko liittyä. Pidä isompi turvaväli jos edeltävän ajotyyli ottaa päähän.

Sinne rampille ei perkele pysähdytä, eikö mene lahoon kaaliisi? Ikinä en ole kuullutkaan kenenkään olleen tilanteessa ettei olisi moottoritielle mahtunut.

Joskus ruuhka-aikaan voi käydä näin. Otan mielummin sut perään kuin ajan 120 motarille autojen sekaan pyörimään. Opettele ennakoimaan ja antamaan tilaa erilaisille tilanteille.

Sellaista ruuhkaa ei olekaan minkä sekaan et pääsisi kun osaat käyttää vilkkua ja uskallat ajaa niin kuin kuuluu. Nynnyttelijöistä varmaan näyttääkin ettei sinne pääse sekaan ja sitten jarrutellaan ja omaa pelkuruuttaan aiheutetaan vaaratilanne.

Ilmeisesti sinulta puuttuu kokemusta. Ajamalla kanssa sekin korjaantuu. Ehkä olit hän, joka hiekka pöllyten ohitti toisen auton oikealta käytännössä penkan puolelta, tullessaan rampilta motarille. Ohitettava auto ei voinut antaa tilaa toiselle kaistalle, koska sekin oli täynnä. Ei voinut hidastaa, koska takana perässä pitkä letka. Tämä ohittaja melkein ajoi aitaan ja niissä nopeuksissa olisi hengenlähtö lähellä hänellä itsellään, mutta myös muilla.

Hänen aivoihin ei mahtunut mahdollisuus pysähtyä odottamaan. Hänen mielestään motarille pääsee aina, vaikka sieltä penkan puolelta.

Sinulta se kokemus puuttuu jos olet niin perkeleen paskahousu että pelkuruuttasi pysähdyt sinne rampille. Eikö nimi "kiihdytyskaista" sano sinulle mitään? Se ei ole jarrutuskaista. Jos et uskalla ajaa moottoritielle niin kierrä jotain toista kautta.

Osalla kiihdytyskaistoista/ rampeista ovat liian lyhyitä tai on niin kova kurvi, että pikku Yaris on kylellään ja renkaat p*skana, jos aikoo keriitä liikenteen nopeuteen tuolla täysin hengettömällä kotterolla. Aikaisemmalla autolla kiihdytyskaistat riittivät ilman ongelmia, mutta kannattaa tosiaan noitten pienten kippojen väliin jättää tilaa, että kerkiää itse kiihdyttämään.

Mutta aina on tuolla hengettömälläkin vehkeellä päässyt liikenteen joukkoon.

Vierailija
69/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikenne laki ei tunnista termiä alinopeus.

"Poliisi voi jatkossa sakottaa alinopeudesta. -Iltalehti"

Vierailija
70/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en nää hyvin sieltä alhaalta penkiltä mitä siellä tapahtuu. Aattelin varmuuden vuoksi ajella hissukseen

Vierailija
71/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensa on kallista. Mäkin ajoin ennen liikenteen tahdissa. Nyt ajan 80-100 km/h.

Onhan se kallista, mutta edelleen ei kiitos alinopeutta vasemmalle kaistalle ajamaan.. siellä ajetaan vähintään se 120km/ kesällä jos se on rajoitus .

Jaa että kun nopeusrajoitus on 120 km/h, niin ajetaan VÄHINTÄÄN 120 km/h??? Onko termi "ylinopeus" tuttu?

Vierailija
72/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rampille pysähtyjät; miten meinaatte siitä 0km/h nopeudesta singahtaa sinne 100 km ajavien väliin? Vai odotatteko, että ruuhka menee ohi, esimerkiksi vaikka tunnin?

Et ole tainnut koskaan olla liikenteessä onnettomuustilannepaikan läheisyydessä? Silloin joskus sitä pysähdytään rampille kun moottoritie vetää kävelyvauhtia.

Vierailija
73/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rampille ei koskaan pysähdytä. Olen ajanut vuodesta 1993 ja aina olen päässyt sekaan, ihan kunnon ruuhkiinkin.

Itse olen joutunut pysähtymään rampille kun moottoritiellä on ollut liikenneonnettomuus.

Vierailija
74/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kusjpiä ja lupa tappaa

Vierailija
75/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motarilla oikealta ohittaminen on kiellettyä lukuunottamatta tilannetta, jossa kumpikin k a i s t a on jonoutunut ja oikea vetää paremmin.

Oikealta ohi ajaminen sen sijaan on täysin sallittua aina ja joka tilanteessa.

Vierailija
76/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikenne laki ei tunnista termiä alinopeus.

Itseasiassa tuntee.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/801443ea-54c3-484c-83d7-40209ae9f383

Ei tunne.

Vierailija
77/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ongelma ovat sinunlaisesi m-ulkut jotka liimautuvat takapuskuriin ohituskaistalla liikenteen soljuessa 130. Vilkuta valoja, tööttää, syöksyile oikealta ja vasemmalta. Toivon ettö saat turpaan useammin,

Vierailija
78/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi pyhä yksinkertaisuus. Tottakai silloin pysähdytään rampille jos on onnettomuus tai vaikka hirvi keskellä tietä. Mutta silloin sekaan pääseekin jos muut tosiaan ajaa motarilla kävelyvauhtia. Monesti on myös poliisit ohjaamassa liikennettä. Tässä oli kuitenkin kyse siitä että joku ilmoitti pysähtyvänsä kun ei uskalla liittyä mukaan.

Vierailija
79/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaineen hinta ja sähköautojen yleistyminen on tuonut motareille lisää näitä hidastelijoita. Uusi ilmiö on, että sillä vasemmalla kaistalla hidastellaan myös. Ei sellaista ole ollut tässä mittakaavassa aiempina vuosina. Vasemmalla kaistalla alinopeutta ajavat tekevät kiusaa muille. Etenkin, jos kyseessä ei ole vain jonkun rekan ohittaminen hetkellisesti.

Alinopeutta saa ajaa ihan rauhassa, kunhan tekee sen siinä oikealla puolen.

Vierailija
80/226 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audisti on savoksi autisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi