Juhannus kaupungissa yksinäisenä ja rahattomana on ankeuden huippu
Täytyy varmaan vaan hakea kirjastosta kasa leffoja ja yrittää olla ajattelematta sitä, että koko muu Suomi viettää ihanaa aikaa läheistensä kanssa mökeillä ja juhlissa pöydät notkuen herkuista.
Kommentit (28)
Kannattaako olla berse auki. Ala tienaaman onlyfansilla niinkuin kaikki muutkin.
Luonto on silloin kauneimmillaan, joten ota pikku eväät ja kirja mukaan ja menee piknikille johonkin kivaan paikkaan.
Ymmärrän sinun tilanteen. Kamalaa olla rahaton ja mielihaluja vaikka istuutua ja ottaa kuppi kahvia on mahdoton nykyään, kun kuppi kahvia maksaa puoli tuntipalkkaa työläisille.
Työttömillä vieläkin vaikeampaa.
Kyllä joulu ilman elossa olevia läheisiä tai edes laitoskavereita, yksin omassa sekasortoisessa betonikopissa jossakin asutuslähiössä muutaman km päässä kaupungin keskustasta, on vielä pahempi.
Vili-poika rannikolta
Mun unelma. Nukkua vaan ohi koko typerä pakkojuhla. Mutsi soittaa mulle ja kinuaa puhelimessa, ootkos tulossa meidän kanssa juhannusta viettämään mökille? Et kai sää nyt yksin juhannusta vietä? Ei kukaan vietä juhannusta kerrostalossa?
Yksi vuodesta rahattomana yksin kaupungissa olisi muka ankeuden huippu? Kokeile samaa kaksi-kolme viikkoa kuukaudesta vuosien ajan.
Yksinäisyys ei tietysti kiva. Ehkä on ajateltava muita juttuja ja soitto jollekin läheiselle, jos on. Paikallisesti voi olla jotain rantajuhlia tms.
Mitäs olet päästänyt asiasi tuohon jamaan?
Ymmärrän ap:n tuskan kun meillä on 3a leikkelettä ja 4ää grillattua lihaa juhannuksena pöydässä, lisäksi mies osaa krillata kun on DI-avaruuslentäjä-kirurgi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vuodesta rahattomana yksin kaupungissa olisi muka ankeuden huippu? Kokeile samaa kaksi-kolme viikkoa kuukaudesta vuosien ajan.
Olen ollut jo monta kuukautta, mutta juhannus tuntuu jostain syystä erityisen pahalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olet päästänyt asiasi tuohon jamaan?
Et voi aina syyttää ihmisiä joilla menee huonosti.
Kaupungissa saa viettää protestijuhannuksen tai olla viettämättä juhannusta ollenkaan. Yhtenäiskulttuurin aika on ohi. Minä aion olla juhannuksena kuten muinakin päivinä: teen kotona omia kirjallisia hommiani, nukun päiväunet ja käyn yksin hautausmaalla kävelemässä. Enkä sääli itseäni. Mökkijuhannukset on niin nähty.
Minä en pahemmin kärsinyt yksinäisistä juhannuksista niinä vuosikymmeninä, kun minulla oli säännölliset tulot. Ei ole ollut kaveripiiriä tai edes yksittäisiä kavereita, jotka olisivat olleet seuraa vailla perinteisinä juhla-aikoina. Periaatteessa kuitenkin olisi voinut olla.
Nyt olen ollut työtön ja toimeentulotuella (ja sairas eli liikuntakyvytön) muutaman vuoden, ja yksinäisyys on raastavaa, koska tiedän, että minulla ei ole mitään vaihtoehtoja. Elämässä ei enää ole valinnanvapautta oikeastaan missään asiassa. En voi ajatella niin, että jos haluaisin, voisin tehdä sitä ja tätä.
Juhannukseni ovat ihan samanlaisia kuin ennenkin, mutta köyhyys on tappavaa.
Ssma tilanne. Ankeaa ja lohdutonta lapsille. Ainut ero arkeen on että on juhlapäivä
kun ei ole ruokaa tarpeeksi eikä herkkuja. Lapset kärsivät taas eniten.
Vierailija kirjoitti:
Ssma tilanne. Ankeaa ja lohdutonta lapsille. Ainut ero arkeen on että on juhlapäivä
kun ei ole ruokaa tarpeeksi eikä herkkuja. Lapset kärsivät taas eniten.
Ei todellakaan ole sama tilanne! Kuinka vähän oikein arvostat lapsiasi, jos heidän kanssaan miellät olevasi yksin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa saa viettää protestijuhannuksen tai olla viettämättä juhannusta ollenkaan. Yhtenäiskulttuurin aika on ohi. Minä aion olla juhannuksena kuten muinakin päivinä: teen kotona omia kirjallisia hommiani, nukun päiväunet ja käyn yksin hautausmaalla kävelemässä. Enkä sääli itseäni. Mökkijuhannukset on niin nähty.
Juu. Hyviä ideoita. Tunteita tietysti kaikilla tulee, eri tilanteista. Itse välttelen hyttysiä ja paikkoja joissa joku käristää kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Luonto on silloin kauneimmillaan, joten ota pikku eväät ja kirja mukaan ja menee piknikille johonkin kivaan paikkaan.
Hyvä ja kiva ehdotus! Taidan itse tehdä tuon, jos on kaunis ilma.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n tuskan kun meillä on 3a leikkelettä ja 4ää grillattua lihaa juhannuksena pöydässä, lisäksi mies osaa krillata kun on DI-avaruuslentäjä-kirurgi.
Unohdit mainita, että miehesi on lähes 3m pitkä laatikkoleukainen könsikäs, jolla 40cm kalu.
Katsoin, että seurakunta järjestää juhannusjuhlan, mutta sinnekin on maksullinen bussikuljetus ja ruokailut. Ja pahinta on se, että juhlassa vihitään joku hääpari enkä halua nähdä sellaista yhtään. Muuten olisi voinut olla ihan kiva tapahtuma.
Ap
Se on ihanaa. Rauhallista ja kerrankin ei näy autoja. Kuin toinen upea maailma. Rahaa kyllä soisin kaikille.