Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka ajat alinopeutta motarilla

Vierailija
15.06.2022 |

Älä mene ohitusleikaistalle jos ajat siellä 20km/h alle nopeusrajoituksen.
Voit pysyä oikealla kaistalla kiitos !

Kommentit (226)

Vierailija
41/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kiihdytyskaistalla jarrutteleva mamma jakaa täällä ohjeita "kokemuksen" äänellä. Naurettavaa. Pysykää pois liikenteestä jos ette tajua että kiihdytyskaistalla kiihdytetään eikä jarruteta.

Vierailija
42/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "ohitusleikaista"? Yhtä kaikki, ohita oikeanpuoleista kaistaa käyttämällä, jos häiritsee.

Itse en aja alinopeutta, mutta ei minua toisten nopeudet liikuta suuntaan tai toiseen.

Hassu typo tuli.

Tänään oli tilanne motarilla, olin jo valmiina ohittamaan 120km/h vauhdilla auton ja rekan. Tottakai viime tingassa tämä sankari päätti ohittaa rekkaa alle 100km/h vauhdilla. Jouduin jarruttamaan äkillisesti ja samoin moni takanani. Siinä olisi voinut pelti rytistä

T. Ap

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se opitaan jo autokoulussa, että liikenteessä on eri tasoisia kuskeja. Jos se pää ei kestä ettei kaikki ole yhtä hyvä kuskeja kuin sinä kannattaa luovuttaa se ajokortti poliisille.

Vierailija
44/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa on kallista. Mäkin ajoin ennen liikenteen tahdissa. Nyt ajan 80-100 km/h.

Mä ajan motarilla 60 km/h. Ihan vaan, koska mä voin.

Vierailija
45/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on URPOJA liikenteessä. Esimerkiksi jos joku ajaa 80 alueella 70 niin takapuskurissa roikutaan kiinni kuin hyeena mutta se takapuskurissa roikkuja ei taida ymmärtää sitä että 80 on suurin sallittu nopeus ja sen alle saa ajaa.

Takapuskurissa roikkujat ei myöskään ymmärrä sitä että perään ajaja on aina syyllinen kolaritilaneessa ja takapuskurissa roikkuminen aiheuttaa hengenvaaraa muille tiellä liikkujille. Takapuskurissa roikkuminen ei myöskään ole taloudellista ajoa. Mitä jos se edessä oleva auto pyyhkii tuulilasia pissapojan nesteillä niin nehän lentää suoraa takapuskurissa roikkujan auton päälle.

Motarilla suurin sallittu nopeus on 120km/h ja ohituskaistalla saa ajaa vain sen ajan kun ohittaa jonkun auton.

Vierailija
46/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "ohitusleikaista"? Yhtä kaikki, ohita oikeanpuoleista kaistaa käyttämällä, jos häiritsee.

Itse en aja alinopeutta, mutta ei minua toisten nopeudet liikuta suuntaan tai toiseen.

Motarilla oikealta ohittaminen on kiellettyä lukuunottamatta tilannetta, jossa kumpikin k a i s t a on jonoutunut ja oikea vetää paremmin.

Jos liikenne sääntöjä noudatettaisiin tismalleen niin kuin ne on kirjoitettu onnettomuuksia sattuisi huomattavasti enemmän.

Vierailija
47/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kohtaa laista löytyy tämä "alinopeus"?

Mielestäni pitäisi kyllä sakottaa, jos tarpeettomasti ajat 100 km/h nopeusrajoituksella 80 km/h päästämättä ihmisiä ohi ja sää on täydellinen. Ei ole mitään syytä himmailla.

100 nopeusrajoituksen alueella, joka ei ole moottoritie, voi todellakin ajaa ihan hyvin 80 km/h.  Silloin takana oleva ohittaa mikäli edessäolevan vauhti ei miellytä.  Ihmisillä voi olla ihan valideja syitäkin siihen miksi ajavat hitaammin.  

Vierailija
48/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on URPOJA liikenteessä. Esimerkiksi jos joku ajaa 80 alueella 70 niin takapuskurissa roikutaan kiinni kuin hyeena mutta se takapuskurissa roikkuja ei taida ymmärtää sitä että 80 on suurin sallittu nopeus ja sen alle saa ajaa.

Takapuskurissa roikkujat ei myöskään ymmärrä sitä että perään ajaja on aina syyllinen kolaritilaneessa ja takapuskurissa roikkuminen aiheuttaa hengenvaaraa muille tiellä liikkujille. Takapuskurissa roikkuminen ei myöskään ole taloudellista ajoa. Mitä jos se edessä oleva auto pyyhkii tuulilasia pissapojan nesteillä niin nehän lentää suoraa takapuskurissa roikkujan auton päälle.

Motarilla suurin sallittu nopeus on 120km/h ja ohituskaistalla saa ajaa vain sen ajan kun ohittaa jonkun auton.

Oletko nyt han varma, että sanoit riittävän monta kertaa takapuskuri?

Vierailija
49/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikenne laki ei tunnista termiä alinopeus.

Vierailija
50/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt han varma, että sanoit riittävän monta kertaa takapuskuri?

Pakko se on korostaa että tyhmät kuskit liikenteessä tajuavat sen että takapuskurissa roikkuminen on todella typerää... Jos teen äkkijarrutuksen kun joku meinaa tulla tielle niin sitten takapuskurissa roikkuja maksaa koska se on syyllinen kolariin... Takapuskurin takapuskuri.

Vierailija
51/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäisi olla yleisenä sääntönä, että mikäli EI aio ohittaa hitaasti ajavaa ajoneuvoa, ei saa jäädä perään roikkumaan niin, että muodostuu jono vaan täytyy pitää vähintään sellainen 10 auton mittainen väli, jolloin takana olevat ymmärtävät ettei ensimmäinen aio ohittaa.

Vierailija
52/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitäisi kyllä sakottaa, jos tarpeettomasti ajat 100 km/h nopeusrajoituksella 80 km/h päästämättä ihmisiä ohi ja sää on täydellinen. Ei ole mitään syytä himmailla.

Minä olen juuri tuo ihminen joka ajaa satasen alueella kahdeksaakymppiä vakionopeuden säädin kytkettynä päälle. Ennen ajoin muun liikenteen tahdissa, nykyään en. Sen verran kallista tuo bensa nykyään, että pitää pitää huoli omasta taloudesta. Bensan kulutus lisääntyy eksponentiaalisesti nopeuden kasvaessa tietyn pisteen yli, tämä on se kohta missä voi säästää paljon rahaa.

Ohi pääsee kyllä, sen kuin ohitat vain. Vielä ei ole tullut eteen tilannetta että pitäisi pysäyttää auto tien reunaan päästääkseen letkan ohi.

Vierailija
53/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikenne laki ei tunnista termiä alinopeus.

Itseasiassa tuntee.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/801443ea-54c3-484c-83d7-40209ae9f383

Vierailija
54/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeus on nykyään määritelty rangaistavaksi tieliikennelaissa mutta vain jos alin nopeus on liikennemerkillä ilmoitettu.

Ei todellakaan ole rangaistavaa ajaa 120 alueella 100 mutta olen kyllä apn kanssa samaa mieltä että sitten ei ajeta ohituskaistalla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/801443ea-54c3-484c-83d7-40209ae9f383

Vierailija
55/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi ihan vaan ohittaa?

Voisitko ihan itse ajaa pysähdyspaikalle ja antaa muiden mennä?

Mistä syystä oletat, että muiden täytyy kärsiä takiasi!?

Sinä olet se ongelma ja tientukko liikenteessä. Jollet kykene ajamaan rajoituksien mukaan niin pysy kotona.

Vierailija
56/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet se ongelma ja tientukko liikenteessä. Jollet kykene ajamaan rajoituksien mukaan niin pysy kotona.

Jos ajaa 100km/h alueella 80km/h niin silloin ajaa rajoitusten mukaan. 100km/h liikenne merkki ilmoittaa sen että suurin sallittu nopeus on 100km/h. 

Et taida olla ihan mikään kaikkein välkyin ihminen?

Vierailija
57/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri tuo ihminen joka ajaa satasen alueella kahdeksaakymppiä vakionopeuden säädin kytkettynä päälle. Ennen ajoin muun liikenteen tahdissa, nykyään en. Sen verran kallista tuo bensa nykyään, että pitää pitää huoli omasta taloudesta. Bensan kulutus lisääntyy eksponentiaalisesti nopeuden kasvaessa tietyn pisteen yli, tämä on se kohta missä voi säästää paljon rahaa.

Ohi pääsee kyllä, sen kuin ohitat vain. Vielä ei ole tullut eteen tilannetta että pitäisi pysäyttää auto tien reunaan päästääkseen letkan ohi.

Suosittelen pysymään kotona niin maksa mitään. Myy vielä autokin pois niin parempi kaikille.

Takiasi muut joutuvat jatkuvasti ohittelemaan! Hidas köröttelysi vaarantaa muiden matkaa.

Toivottavasti näitä tolloja aletaan vihdoin sakottaa!

Vierailija
58/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rampille pysähtyjät; miten meinaatte siitä 0km/h nopeudesta singahtaa sinne 100 km ajavien väliin? Vai odotatteko, että ruuhka menee ohi, esimerkiksi vaikka tunnin?

Vierailija
59/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ihan itse alkaa ajamaan taloudellisesti ja luonnonvaroja säästellen? Vauhdin kasvaessa tietyn pisteen yli bensan kulutus alkaa lisääntymään eksponentiaalisesti.

Mistä syystä oletat, että muun luomakunnan täytyy kärsiä takiasi!?

Sinä olet se ongelma ja tuhoat tämän maapallon ahneudellasi ja ainaisella kiireelläsi.

Jollet kykene alkaa ajattelemaan omaa napaasi pitemmälle niin pysy kotona.

En mitenkään pystynyt vastustamaan tätä kiusausta. :)

Vierailija
60/226 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajaa 100km/h alueella 80km/h niin silloin ajaa rajoitusten mukaan. 100km/h liikenne merkki ilmoittaa sen että suurin sallittu nopeus on 100km/h. 

Et taida olla ihan mikään kaikkein välkyin ihminen?

Taidat olla itse hieman vajaa.. Parempi kun pysyt poissa ratista.

Kaltaiseltaisi puupäältä pitäisi ottaa avaimet kokonaan pois. Istut vaan muiden kyytiin, jos joku huolii..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä