Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon osa-aikatöissä, vielä ei oo yhteydenottoa kuulunut, mutta vissiinhän se on sitten niin, että yhtä paikkaa pitää hakea 3 kuukaudessa. Saan kyllä nyt enää alle satasen soviteltua, joten olen miettinyt, että poistun ehkä kokonaan kortistosta, sitten kun tuo tulee. Mulla on koulutus alalta, joka työllistää tosi hyvin, joten pitäisi sitten alkaa venkoilla jotain huonoja hakemuksia ja esittää haastattelussa ääliötä, koska en todellakaan halua enää sille alalle töihin, ehkä en jaksa vaivautua.
Osa-aika työssä riittää hakuvelvollisuuden täyttämiseksi työkkärin mukaan myös se jos kyselee työnantajalta lisätunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole täysin työkykyisiä, sanokaa se työkkärissä ja vaatikaa päästä työnhakijan terveystarkastukseen, joka on teille maksuton.
Sieltä saatte tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin ja hoitoon.
Ei pidä marista siitä ettei palkata vaan hoitaa tämä asia: työkyvytön ei kuulu kortistoon vaan sairauspäivärahalle.
Työkyvyttömyyseläke ei tipu taivaasta. Siihen vaaditaan näyttö.
Minä olen tätä hokenut nyt 5 vuotta että eikö saa apua mistään. Koronan takia tk:n lääkärille ei pääse, hoitajatkin oli lakossa, ei päässyt heillekään. Jos lääkärille pääsee, tämä ei kirjoita sairauslomaa. Jos taas joku ehkä jossain kirjoittaakin lyhyen sairausloman, kela sen torppaa heti tutkimatta, kyselemättä. Aikaa ehtii kulua kuukausia eikä rahaa tule mistään, milläs elät sen ajan? Jatkotutkimuksiin ei pääse, joka paikassa toimintaa vähennetty ja millä niitä kuluja maksat, jos tulot on 500€/kk josta maksat yksin ihan kaikki elämisen kulut? Olen täsmälleen samaa mieltä että työkyvytön ei kuulu kortistoon, mutta tästä asiasta päättää ihan muut tahot kuin työtön itse. Työttömällä vajaakuntoisella ei ole tähän mitään sanottavaa vaikka tietää tasan tarkkaan mihin kykenee ja mihin ei. Ihme käsitys työkykyisillä että kun vaan sanot niin asiat tapahtuu. Näin ei ole koskaan ollut, ei ainakaan viimeisen 30v aikana.
Minulla sama juttu. Jos saan ihmeen kaupalla sairausluman, kela torppaa sen heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta
Niinhän se tuntuu.
Mutta kun käytät tunteja siihen, että yrität saoittaa osaamistasi parhain sanoin juuri tähän tehtävään, otat selvää firmasta, jotta osaisit sanoa oikeita asioita jne. Ja sitten jäät odottelemaan vastausta, säpsähdät jokaista sähköpostia, vastaat kaikkiin puhelinmyyjien soittoihin, jne.
Ja sitten viimein tulee se ratkaiseva sposti, jossa kerrotaan, että arvostamme aikaasi ja kiinnostusta firmaamme kohtaan (sure!), mutta saimme niin monta hyvää hakemusta (=tosi monet on siis ainakin yhtä hyviä, mutta tod näk parempia hakijoita kun sinä) joten tälläkään kertaa meillä ei ole mitään sulle tarjota mutta hei, katsele vaan, meillä on paljon paikkoja haussa (no miksi mä ne sitten saisin) alkaa tuntumaan, että ei se ehkä olekaan niin helppoa.
Koko ajan pettyä ja koko ajan tuntea huonommuutta. Mutta tietty me lähdetäänkin siitä, että eihän ne työttömät oikeasti töitä halua.
Luuletko että työelämässä ei tule pettymyksiä ja vaikeuksia? Tulee enemmänkin kuin neljä kertaa kuukaudessa. Ja ne ovat pahempia. -eri
Pskat. Olin 35 vuotta työelämässä, erittäin vaihtelevissa duuneissa, aina siivoojasta huippuasiantuntijan, eikä ne pettymykset olleet mitään tähän verrattavaa, että vaikka on mikä kokemus, niin töihin et enää meinaa kelvata.
Tai sitten sä olet tosi itsellesi epäsopivalla alalla, jos sun työelämä yhtä pettymystä ja vaikeutta on, ehdotan vaihtamaan työtä, sehän on ihan helppoakin, laitat vaan hakemuksia sisään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi. raskasta, 1 työ / viikossa Miten sä selviät tuosta rasituksesta?
Raskaaksi sen tekee se, että työpaikkoja ei ole auki.
Minulle näkyy mollissa vaikka kuinka monta työpaikkaa avoinna.
Juu, palomies, poliisi, puheterapeutti, sähkömies, putkimies, sairaanhoitaja, parturi, hammashoitaja, lääkäri, linja-auton kuljettaja, yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja jne.
Noihin ei saa hakea, kun pitää olla työpaikka mihin on realistiset mahdollisuudet päästä.
Ei kai siinä mitään tuollaista rajoitusta ole vai missä muka noin on sanottu
On rajoitus.
Lähdettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.
Lopeta tukien nostaminen niin saat tehdä osa-aikatyöta aivan rauhassa.
Lopetan heti kun palkka riittää elämiseen.
Tuli selväksi, että ei ole sun oma vika, että palkka ei riitä elämiseen ja sun ei tarvi muuttaa mitään.
Epäselväksi jäi kenen vika se on, mutta ilmeisesti minun ainakin..?!
Kauppiaana voisi antaa kaikille täydet tunnit ja lopettaa myös työkokeilijoiden käytön.
Tiedätkö ollenkaan kuinka huono maine sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole täysin työkykyisiä, sanokaa se työkkärissä ja vaatikaa päästä työnhakijan terveystarkastukseen, joka on teille maksuton.
Ei pidä marista siitä ettei palkata vaan hoitaa tämä asia: työkyvytön ei kuulu kortistoon vaan sairauspäivärahalle.
Ei se silloin kannata kun työkyvyttömyys on itse diagnosoitu.
Sairaus hypokondriakin on, vaikkei välttämättä sellainen kuin hypokondrikko itse luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta
Niinhän se tuntuu.
Mutta kun käytät tunteja siihen, että yrität saoittaa osaamistasi parhain sanoin juuri tähän tehtävään, otat selvää firmasta, jotta osaisit sanoa oikeita asioita jne. Ja sitten jäät odottelemaan vastausta, säpsähdät jokaista sähköpostia, vastaat kaikkiin puhelinmyyjien soittoihin, jne.
Ja sitten viimein tulee se ratkaiseva sposti, jossa kerrotaan, että arvostamme aikaasi ja kiinnostusta firmaamme kohtaan (sure!), mutta saimme niin monta hyvää hakemusta (=tosi monet on siis ainakin yhtä hyviä, mutta tod näk parempia hakijoita kun sinä) joten tälläkään kertaa meillä ei ole mitään sulle tarjota mutta hei, katsele vaan, meillä on paljon paikkoja haussa (no miksi mä ne sitten saisin) alkaa tuntumaan, että ei se ehkä olekaan niin helppoa.
Koko ajan pettyä ja koko ajan tuntea huonommuutta. Mutta tietty me lähdetäänkin siitä, että eihän ne työttömät oikeasti töitä halua.
Just taas koin tuon tähtihetken, kun huomaa spostin ja nieleskellen lukee hylkyviestin. Voin ihan sanoa, että ottaisin 160 t kk töitä takaisin silmänräpäyksessä.
En sitä irtisanomistakaan todellakaan toivonut, kuten en toivo nyt tätä työttömyyttä. Ihmiset on todella julmia ja ilkeitä.
Kyllä kuule kaikille tulee hylkyviestejä. Aika. monta työpaikkaa hakenut aikoinaan itsekin ja silloin. oli muka töitä paremmin saatavilla Näin ainakin kuulee itkuvirsista, kun joutuu nyt neljää paikkaa kuukaudessa hakemaan. Koskaan olisi töissä, jos oisin vain neljää paikkaa uussa hakenut. Aika monessa haastattelussa kävin myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se varmaan tosiaan ole kun tunnin juttu kuussa jos sitäkään näpytellä neljä identtistä hakemusta netin kautta johonkin sellaisiin paikkoihin joihin ei oo mitään mahiksia päästä. Onhan noita hakemuksia ennenkin lähetelty eikä niihin ole ylensä edes mitään vastausta tullut.
Paitsi että hakemukset PITÄÄ laittaa paikkoihin joihin oma taso riittää. Eli et voi vaan hakea vaikka aivogirurgiksi jos sulla ei siihen ole kokemusta ja koulutusta.
Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tuntuu.
Luuletko että työelämässä ei tule pettymyksiä ja vaikeuksia? Tulee enemmänkin kuin neljä kertaa kuukaudessa. Ja ne ovat pahempia. -eri
Pskat. Olin 35 vuotta työelämässä, erittäin vaihtelevissa duuneissa, aina siivoojasta huippuasiantuntijan, eikä ne pettymykset olleet mitään tähän verrattavaa, että vaikka on mikä kokemus, niin töihin et enää meinaa kelvata.
Tai sitten sä olet tosi itsellesi epäsopivalla alalla, jos sun työelämä yhtä pettymystä ja vaikeutta on, ehdotan vaihtamaan työtä, sehän on ihan helppoakin, laitat vaan hakemuksia sisään!
Jos et ole kokenut pettymyksiä työssäsi et ole ikinä välittänyt työstäsi. Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista työkyvyn terveydellisistä rajoitteista, te tstossa ollaan sitä mieltä, että pitää hakea vaikka tietää ettei työhön kykene ja sitten vaan saikuttaa. Jotenkin epäreilulta työnantajaa kohtaan vaikuttaa tämä....
Kyllä, te-toimistossa selkeästi käsketään valehdella työnantajille että kykenee töihin ja sitten joutuukin saikuttaan ja saa lopputilin koeajalla. Siis viranomainen kehottaa valehtelemaan työnantajille! Mahtavaa "yhteistyötä" yrittäjien kanssa, Ei ole ihme jos ei yrittäjät mielellään palkkaa työkkärin kautta työttömiä. Minä taas arvostan työnantajia ja kerron rehellisesti mihin töihin en kykene, mikä varmasti kostautuu hyvin pian sillä että annetaan karenssi. On kuitenkin todisteita että olen tehnyt raskastakin työtä vuosikausia mutta nyt on paljon rajoitteita.
Tämä on totta. Esimerkki: Samalla pupukurssilla ollut henkilö kertoi virkailijan nimenomaan kehottaneen tekemään näin. Tällä henkilöllä oli vaikeita nivelongelmia mm. käsissä. Virkailija kehotti hankkimaan työpaikan niin sitten voi olla sieltä sairaslomalla! Oikeasti, näissä valmentajissa ja virkailijoissa on kaikenmaailman tolloja.
Työnantajan vihollisia nämä on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tätä hokenut nyt 5 vuotta että eikö saa apua mistään. Koronan takia tk:n lääkärille ei pääse, hoitajatkin oli lakossa, ei päässyt heillekään. Jos lääkärille pääsee, tämä ei kirjoita sairauslomaa. Jos taas joku ehkä jossain kirjoittaakin lyhyen sairausloman, kela sen torppaa heti tutkimatta, kyselemättä. Aikaa ehtii kulua kuukausia eikä rahaa tule mistään, milläs elät sen ajan? Jatkotutkimuksiin ei pääse, joka paikassa toimintaa vähennetty ja millä niitä kuluja maksat, jos tulot on 500€/kk josta maksat yksin ihan kaikki elämisen kulut? Olen täsmälleen samaa mieltä että työkyvytön ei kuulu kortistoon, mutta tästä asiasta päättää ihan muut tahot kuin työtön itse. Työttömällä vajaakuntoisella ei ole tähän mitään sanottavaa vaikka tietää tasan tarkkaan mihin kykenee ja mihin ei. Ihme käsitys työkykyisillä että kun vaan sanot niin asiat tapahtuu. Näin ei ole koskaan ollut, ei ainakaan viimeisen 30v aikana.
Minulla sama juttu. Jos saan ihmeen kaupalla sairausluman, kela torppaa sen heti.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.
Lopeta tukien nostaminen niin saat tehdä osa-aikatyöta aivan rauhassa.
Lopetan heti kun palkka riittää elämiseen.
Tuli selväksi, että ei ole sun oma vika, että palkka ei riitä elämiseen ja sun ei tarvi muuttaa mitään.
Epäselväksi jäi kenen vika se on, mutta ilmeisesti minun ainakin..?!
Työnantajan varmaan kun ei maksa kunnollista palkkaa ja kaikki vaan kallistuu, mutta palkka ei nouse. Oma vika varmaan kun teen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko kiinnostunut työllistymään?
Jos kyllä, etkö siis joka tapauksessa hae töitä koko ajan?
Jos et, miksi olet työvoimatoimiston listoilla ylipäätään?
Vastaan nyt tähän. Olen se, joka kertoi tässä aikaisemmin olevansa niin vaikea tapaus, että työpaikkoja ei edes tarvitse hakea. Olen työttömänä työnhakijana vain rahan takia. Monesta syystä johtuen tämä on tällä hetkellä ainoa laillinen keinoini saada rahaa. En tiedä, saisinko edes toimeentulotukea jos en olisi ilmoittautunut työttömäksi. Eläkkeelle en pääse, vaikka olen sitä itse ehdottanutkin. Tiedän kyllä itsekin, että tämä virallisesti työttömänä olo ei ole oikea paikka tai tilanne, mutta kun muutakaan ei vain ole. Ihan itse kuntakokeilun työntekijä päätti tuon, että en joudu työpaikkoja hakemaan. En ehtinyt sanoa tuohon mitään ennen tuota päätöstä. Eläkkeelle pääsyä siis itse ehdotin. Ja,jos jotain muuta olisi niin en olisi työttömänä työnhakijana, koska todellisuudessa en koskaan työllisty.
Eikös kuntakokeilujen tehtävänä ole myös selvittää sitä todellista työkuntoa, ja auttaa sitten tarvittaessa myös mahdollisten eläkeasioiden selvittämisessä?
Työkyvyttömien roikottelu työnhakijoiden listoilla ei kyllä hyödytä ketään.
voisin käydä yökkäämässä TE-toimistossa 4-kertaa kuukaudessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös niitä nyt itseasiassa ole esim ravintola-alalla. Toki vaatii sen että pitää vähän kouluttautua alalle, tosin ehkä sinne pääsisi nyt jopa ilman koulutusta.
Saan tehdä vain toimistotöitä. Käsissä vikaa.
Jos pystyt toimistotyöhön, jossa tarvitaan paljon käsiä, pystyt aika moneen muuhunkin työhön esim. lipputarkastajaksi jne.. Ravintola-alalla voi olla kassalla töissä yms.
Ei ole mitään lipputarkastajan paikkaa auki. Ravintola alalla ei voi olla pelkästään kassalla.
Ja ne ei löydy toimistotyö nimellä.. En ole koskaan kuullut rajoitteesta, jolla rajataan työ vain toimistotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, palomies, poliisi, puheterapeutti, sähkömies, putkimies, sairaanhoitaja, parturi, hammashoitaja, lääkäri, linja-auton kuljettaja, yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja jne.
Noihin ei saa hakea, kun pitää olla työpaikka mihin on realistiset mahdollisuudet päästä.
Edelleenkin, laitelkaa ihmiset avoimia hakemuksia työnantajille, niin saatte ne 0-4 hakemusta/kk täyteen. Eihän haettavien työpaikkojen tarvitse olla (ent.) mol.fi:n sivuilla ilmoitettuja. Avoimet hakemukset on aivan yhtä valideja kuin hakemukset ilmoituksen perusteella. Tietenkään avoimiakaan hakemuksia ei voi kohdistaa mihin tahansa työhön, vaan sellaiselle työnantajalle / työhön, johon olisi "realistiset" mahdollisuudet päästä (eli ei erikoislääkäriksi merkonomin koulutuksella).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon osa-aikatöissä, vielä ei oo yhteydenottoa kuulunut, mutta vissiinhän se on sitten niin, että yhtä paikkaa pitää hakea 3 kuukaudessa. Saan kyllä nyt enää alle satasen soviteltua, joten olen miettinyt, että poistun ehkä kokonaan kortistosta, sitten kun tuo tulee. Mulla on koulutus alalta, joka työllistää tosi hyvin, joten pitäisi sitten alkaa venkoilla jotain huonoja hakemuksia ja esittää haastattelussa ääliötä, koska en todellakaan halua enää sille alalle töihin, ehkä en jaksa vaivautua.
Osa-aika työssä riittää hakuvelvollisuuden täyttämiseksi työkkärin mukaan myös se jos kyselee työnantajalta lisätunteja.
Riippuu paikasta ja riippuu myös te-henkilöstä, itse joudun hakemaan 4 paikkaa/kk ja raportoimaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös niitä nyt itseasiassa ole esim ravintola-alalla. Toki vaatii sen että pitää vähän kouluttautua alalle, tosin ehkä sinne pääsisi nyt jopa ilman koulutusta.
Saan tehdä vain toimistotöitä. Käsissä vikaa.
Jos pystyt toimistotyöhön, jossa tarvitaan paljon käsiä, pystyt aika moneen muuhunkin työhön esim. lipputarkastajaksi jne.. Ravintola-alalla voi olla kassalla töissä yms.
Ei ole mitään lipputarkastajan paikkaa auki. Ravintola alalla ei voi olla pelkästään kassalla.
Hönö kyllä pystyy käsitöitä tekemään, ja niitä täytekakkuja vääntämään. Mutta muuten ei pysty kuin toimistotöihin, Tradenomi (huom. isolla) ;pppppppppp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, laitelkaa ihmiset avoimia hakemuksia työnantajille, niin saatte ne 0-4 hakemusta/kk täyteen. Eihän haettavien työpaikkojen tarvitse olla (ent.) mol.fi:n sivuilla ilmoitettuja. Avoimet hakemukset on aivan yhtä valideja kuin hakemukset ilmoituksen perusteella. Tietenkään avoimiakaan hakemuksia ei voi kohdistaa mihin tahansa työhön, vaan sellaiselle työnantajalle / työhön, johon olisi "realistiset" mahdollisuudet päästä (eli ei erikoislääkäriksi merkonomin koulutuksella).
Tähän ei ole löytynyt vieläkään mitään lähdettä. Mistä lähtien työnhakijan on pitänyt olla pätevä arvioimaan omaa kyvykkyyttänsä työhön, eikös se ole työnantajan vastuulla.
Itse koen epäreiluksi sen, että joidenkin on palko hakea ja joidenkin ei. Pitäisi kohdella tasa-arvoisesti. Minullakin työt jatkuvat normaalisti elokuussa, kun päiväkodit taas aukeavat, joten aivan älytöntä lähetellä hakemuksia.