Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
1/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Itselle tehtiin myös ja oon jo kesäkuussa hakenut 10 paikkaa. Eli mikä sun mielestä nyt on älytöntä?

Vierailija
2/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sun mielipidettä tiedustellut lainkaan? Laitontahan tuollainen yksipuolinen ilman asiakkaan kuulemista tehtävä velvoittava suunnitelman tekeminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Itselle tehtiin myös ja oon jo kesäkuussa hakenut 10 paikkaa. Eli mikä sun mielestä nyt on älytöntä?

Se että pitää raportoida jollekin sivulle minne oon hakenut ja milloin. Kun oon hakenut jo kymmeneen paikkaan eikä oo kertaakaan päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
4/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Vierailija
5/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että pitää raportoida jollekin sivulle minne oon hakenut ja milloin. Kun oon hakenut jo kymmeneen paikkaan eikä oo kertaakaan päässyt edes haastatteluun.

Millaisella taustalla ja hakemuksella haet töitä? 

Vierailija
6/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.

Vierailija
7/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään mahdoton homma.

Olen joskus laittanut useamman hakemuksen päivässä, kun on ollut kova hinku vaihtaa työpaikkaa.

Niin, ja asun alueella jossa niitä unelmatöitä ei ole lainkaan. Sitä pitää niistä vähemmän inspaavista poimia parhaat

Vierailija
8/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisella taustalla ja hakemuksella haet töitä? 

Ammatillinen koulutus mutta ei montaa vuotta työkokemusta. Työvalmentaja auttanut tekemään hakemuksia.

Vierailija
9/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Minullekin sanottiin, ettei minun tarvitse hakea työpaikkoja, koska en kuitenkaan työllistyisi pitkän työttömyysjakson jälkeen.

Vierailija
10/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.

Vierailija
11/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kiinnostunut työllistymään?

Jos kyllä, etkö siis joka tapauksessa hae töitä koko ajan?

Jos et, miksi olet työvoimatoimiston listoilla ylipäätään?

Vierailija
12/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.

Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?

Vierailija
13/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään pakko ei varmasti ole lähettää yhtään hakemusta. Suorastaan väärin, jos ei edes aio ottaa vastaan työpaikkaa.

Vierailija
14/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän syitä oli tähän, oletko jo kauan ollut työttömänä?

Vierailija
15/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Vierailija
16/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierai6lija kirjoitti:

Mikään pakko ei varmasti ole lähettää yhtään hakemusta. Suorastaan väärin, jos ei edes aio ottaa vastaan työpaikkaa.

Kyllä on, nimenomaan pakko. Se on tämän mallin idea.

Vierailija
17/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko kenenkään mitään työhakemuksia lähetellä.

Teen itsekin osa-aikatöitä, enkä hae enkä halua toista työtä.

Jotenkin kieroa kuluttaa toisten aikaa, jos ei oikeasti aio edes ottaa vastaan työpaikkaa.

Jos oikeasti etsii työtä niin sitten ok, mitäpä muuta ihminen voi kuin yrittää.

Vierailija
18/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierai6lija kirjoitti:

Miksi ei minun ole pakko?

Vierailija
19/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierai6lija kirjoitti:

Ei ole pakko. Ihan selvästi lukee, että työpaikkoja pitää hakea 0-4 kuukaudessa. Esim. minulla on 0, koska olen ollut niin pitkään työttömänä, etten mistään mahdollisista tukitoimista huolimatta voisi enää työllistyä.

Vierailija
20/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon osa-aikatöissä, vielä ei oo yhteydenottoa kuulunut, mutta vissiinhän se on sitten niin, että yhtä paikkaa pitää hakea 3 kuukaudessa. Saan kyllä nyt enää alle satasen soviteltua, joten olen miettinyt, että poistun ehkä kokonaan kortistosta, sitten kun tuo tulee. Mulla on koulutus alalta, joka työllistää tosi hyvin, joten pitäisi sitten alkaa venkoilla jotain huonoja hakemuksia ja esittää haastattelussa ääliötä, koska en todellakaan halua enää sille alalle töihin, ehkä en jaksa vaivautua.