Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
81/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi. raskasta, 1 työ / viikossa Miten sä selviät tuosta rasituksesta?

Raskaaksi sen tekee se, että työpaikkoja ei ole auki.

Eikös niitä nyt itseasiassa ole esim ravintola-alalla. Toki vaatii sen että pitää vähän kouluttautua alalle, tosin ehkä sinne pääsisi nyt jopa ilman koulutusta.

Vierailija
82/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

"Liittyy velvollisuuksia". No niin liittyy, juuri se, että pitää hakea töitä.

Suoranaista uhkailua tai pakottamista tuskin on kovinkaan moni tämän ketjun kirjoittajista kokenut, paitsi  jos uhkailuna pidetään sitä, että hoitaa juuri ne velvollisuudet, jotka sinunkin mielestäsi ovat ihan oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

Lorvijan selityksiä osa 1.

Vierailija
84/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se tuntuu.

Mutta kun käytät tunteja siihen, että yrität saoittaa osaamistasi parhain sanoin juuri tähän tehtävään, otat selvää firmasta, jotta osaisit sanoa oikeita asioita jne. Ja sitten jäät odottelemaan vastausta, säpsähdät jokaista sähköpostia, vastaat kaikkiin puhelinmyyjien soittoihin, jne.

Ja sitten viimein tulee se ratkaiseva sposti, jossa kerrotaan, että arvostamme aikaasi ja kiinnostusta firmaamme kohtaan (sure!), mutta saimme niin monta hyvää hakemusta (=tosi monet on siis ainakin yhtä hyviä, mutta tod näk parempia hakijoita kun sinä) joten tälläkään kertaa meillä ei ole mitään sulle tarjota mutta hei, katsele vaan, meillä on paljon paikkoja haussa (no miksi mä ne sitten saisin) alkaa tuntumaan, että ei se ehkä olekaan niin helppoa.

Koko ajan pettyä ja koko ajan tuntea huonommuutta. Mutta tietty me lähdetäänkin siitä, että eihän ne työttömät oikeasti töitä halua.

Luuletko että työelämässä ei tule pettymyksiä ja vaikeuksia? Tulee enemmänkin kuin neljä kertaa kuukaudessa. Ja ne ovat pahempia. -eri

Juuh, työnteko on ihan perseestä siksi en sinne olekaan erityisen halukas menemään t eri

Vierailija
85/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös niitä nyt itseasiassa ole esim ravintola-alalla. Toki vaatii sen että pitää vähän kouluttautua alalle, tosin ehkä sinne pääsisi nyt jopa ilman koulutusta.

Saan tehdä vain toimistotöitä. Käsissä vikaa.

Vierailija
86/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.

Lopeta tukien nostaminen niin saat tehdä osa-aikatyöta aivan rauhassa.

Lopetan heti kun palkka riittää elämiseen.

Kokopäivätyössä riittää. Siksi sinun pitääkin sitä hakea.

Valtion rahoilla maksetaan niin monen ihmisen palkka, että haukkoisit henkeä, jos tietäisit. Valtiolla on myös velvollisuus maksaa minulle työttömyydestä, se on oikeuteni. 

Vierailija
87/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle näkyy mollissa vaikka kuinka monta työpaikkaa avoinna.

Vierailija
88/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä kuule on rajotteita xd

Vierailija
89/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lorvijan selityksiä osa 1.

Haukkujan kommentit osa 1.

Vierailija
90/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole täysin työkykyisiä, sanokaa se työkkärissä ja vaatikaa päästä työnhakijan terveystarkastukseen, joka on teille maksuton.

Sieltä saatte tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin ja hoitoon.

Ei pidä marista siitä ettei palkata vaan hoitaa tämä asia: työkyvytön ei kuulu kortistoon vaan sairauspäivärahalle.

Työkyvyttömyyseläke ei tipu taivaasta. Siihen vaaditaan näyttö.

Minä olen tätä hokenut nyt 5 vuotta että eikö saa apua mistään. Koronan takia tk:n lääkärille ei pääse, hoitajatkin oli lakossa, ei päässyt heillekään. Jos lääkärille pääsee, tämä ei kirjoita sairauslomaa. Jos  taas joku ehkä jossain kirjoittaakin lyhyen sairausloman, kela sen torppaa heti tutkimatta, kyselemättä. Aikaa ehtii kulua kuukausia eikä rahaa tule mistään, milläs elät sen ajan? Jatkotutkimuksiin ei pääse, joka paikassa toimintaa vähennetty ja millä niitä kuluja maksat, jos tulot on 500€/kk josta maksat yksin ihan kaikki elämisen kulut?  Olen täsmälleen samaa mieltä että työkyvytön ei kuulu kortistoon, mutta tästä asiasta päättää ihan muut tahot kuin työtön itse. Työttömällä vajaakuntoisella ei ole tähän mitään sanottavaa vaikka tietää tasan tarkkaan mihin kykenee ja mihin ei. Ihme käsitys työkykyisillä että kun vaan sanot niin asiat tapahtuu. Näin ei ole koskaan ollut, ei ainakaan viimeisen 30v aikana.

Vierailija
91/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt toimistotyöhön, jossa tarvitaan paljon käsiä, pystyt aika moneen muuhunkin työhön esim. lipputarkastajaksi jne.. Ravintola-alalla voi olla kassalla töissä yms.

Vierailija
92/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se tuntuu.

Mutta kun käytät tunteja siihen, että yrität saoittaa osaamistasi parhain sanoin juuri tähän tehtävään, otat selvää firmasta, jotta osaisit sanoa oikeita asioita jne. Ja sitten jäät odottelemaan vastausta, säpsähdät jokaista sähköpostia, vastaat kaikkiin puhelinmyyjien soittoihin, jne.

Ja sitten viimein tulee se ratkaiseva sposti, jossa kerrotaan, että arvostamme aikaasi ja kiinnostusta firmaamme kohtaan (sure!), mutta saimme niin monta hyvää hakemusta (=tosi monet on siis ainakin yhtä hyviä, mutta tod näk parempia hakijoita kun sinä) joten tälläkään kertaa meillä ei ole mitään sulle tarjota mutta hei, katsele vaan, meillä on paljon paikkoja haussa (no miksi mä ne sitten saisin) alkaa tuntumaan, että ei se ehkä olekaan niin helppoa.

Koko ajan pettyä ja koko ajan tuntea huonommuutta. Mutta tietty me lähdetäänkin siitä, että eihän ne työttömät oikeasti töitä halua.

Just taas koin tuon tähtihetken, kun huomaa spostin ja nieleskellen lukee hylkyviestin. Voin ihan sanoa, että ottaisin 160 t kk töitä takaisin silmänräpäyksessä. 

En sitä irtisanomistakaan todellakaan toivonut, kuten en toivo nyt tätä työttömyyttä. Ihmiset on todella julmia ja ilkeitä.

Vierailija
93/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, palomies, poliisi, puheterapeutti, sähkömies, putkimies, sairaanhoitaja, parturi, hammashoitaja, lääkäri, linja-auton kuljettaja, yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja jne.

Noihin ei saa hakea, kun pitää olla työpaikka mihin on realistiset mahdollisuudet päästä.

Vierailija
94/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä kuule on rajotteita xd

Kyseisellä leidillä taisi ne rajoitteet olla korvien välissä, onko edelleen "sopeutumisrahalla" jouten?

Vierailija
95/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.

Lopeta tukien nostaminen niin saat tehdä osa-aikatyöta aivan rauhassa.

Lopetan heti kun palkka riittää elämiseen.

Tuli selväksi, että ei ole sun oma vika, että palkka ei riitä elämiseen ja sun ei tarvi muuttaa mitään.

Epäselväksi jäi kenen vika se on, mutta ilmeisesti minun ainakin..?!

Vierailija
96/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, palomies, poliisi, puheterapeutti, sähkömies, putkimies, sairaanhoitaja, parturi, hammashoitaja, lääkäri, linja-auton kuljettaja, yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja jne.

Noihin ei saa hakea, kun pitää olla työpaikka mihin on realistiset mahdollisuudet päästä.

Ei kai siinä mitään tuollaista rajoitusta ole vai missä muka noin on sanottu

Vierailija
97/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt toimistotyöhön, jossa tarvitaan paljon käsiä, pystyt aika moneen muuhunkin työhön esim. lipputarkastajaksi jne.. Ravintola-alalla voi olla kassalla töissä yms.

Ei ole mitään lipputarkastajan paikkaa auki. Ravintola alalla ei voi olla pelkästään kassalla.

Vierailija
98/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se varmaan tosiaan ole kun tunnin juttu kuussa jos sitäkään näpytellä neljä identtistä hakemusta netin kautta johonkin sellaisiin paikkoihin joihin ei oo mitään mahiksia päästä. Onhan noita hakemuksia ennenkin lähetelty eikä niihin ole ylensä edes mitään vastausta tullut.

Paitsi että hakemukset PITÄÄ laittaa paikkoihin joihin oma taso riittää. Eli et voi vaan hakea vaikka aivogirurgiksi jos sulla ei siihen ole kokemusta ja koulutusta.

Vierailija
99/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään tuollaista rajoitusta ole vai missä muka noin on sanottu

On rajoitus.

Vierailija
100/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ravintola-alalla on pelkkiä kassatyöntekijän paikkoja? Kyllä siellä joutuu tekemään ihan kaikkia töitä mitä talossa on eikä kukaan seistä nökötä pelkästään kassalla. Tietämätön taas siellä neuvoo.