Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
121/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette saanut tiedon montako työpaikkaa pitää hakea? Oletin että se minulle henkilökohtaisesti kertotaan ja sen jälkeen ilmoittelen työkkäriin niin monta hakua tehneeni kuin on sovittu. Mitään ei ole ilmoitettu minulle joten en myöskään tehnyt ilmoitusta työkkäriin. Tuloksena nyt sitten ensimmäinen muistutus.

Vierailija
122/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi. raskasta, 1 työ / viikossa Miten sä selviät tuosta rasituksesta?

Raskaaksi sen tekee se, että työpaikkoja ei ole auki.

Minulle näkyy mollissa vaikka kuinka monta työpaikkaa avoinna.

Juu, palomies, poliisi, puheterapeutti, sähkömies, putkimies, sairaanhoitaja, parturi, hammashoitaja, lääkäri, linja-auton kuljettaja, yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja jne.

Noihin ei saa hakea, kun pitää olla työpaikka mihin on realistiset mahdollisuudet päästä.

Ei kai siinä mitään tuollaista rajoitusta ole vai missä muka noin on sanottu

On rajoitus.

Lähdettä?

Hönö-Sanomat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi pitkään kun saikuttaa (2 kk), Kela vaatii erikoislääkärin lausunnon.

Kyllä se niissä teidän hylätyissä korvauspäätöksissä lukee.

Vaikuttaa kovin lukutaidottoman väen marinalta tämä ketju.

Tai jopa trollipajan, kun nehän ei suomalaista systeemiä tunne.

Vierailija
124/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan koe olevani kyvykäs tekemään oikeastaan mitään työtä enkö minä sitten vois hakea mihinkään? Kyllä minä aion silti sen neljä hakemusta lähetellä, joskus työnhakukurssillakin neuvottiin lähettämään hakemuksia sinne minne ei koulutusta ole, jos työnantajalla on kova tarve tekijällä työnantaja kyllä järjestää tarvittavat koulutukset.

Vierailija
125/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.

Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?

Jos sä ilmoittaudut työttömäksi TYÖNHAKIJAKSI, sillon sä haet töitä. Miksi ilmoittautua, jos tietää syksyllä työllistyvänsä?

Vierailija
126/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.

Lopeta tukien nostaminen niin saat tehdä osa-aikatyöta aivan rauhassa.

Lopetan heti kun palkka riittää elämiseen.

Tuli selväksi, että ei ole sun oma vika, että palkka ei riitä elämiseen ja sun ei tarvi muuttaa mitään.

Epäselväksi jäi kenen vika se on, mutta ilmeisesti minun ainakin..?!

Kauppiaana voisi antaa kaikille täydet tunnit ja lopettaa myös työkokeilijoiden käytön.

Tiedätkö ollenkaan kuinka huono maine sinulla on?

Hönön maine on levinnyt ympäri palstan!

Vierailija
127/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Ai teillä on sentään älykäs ihminen siellä kuntapalveluissa. Minun virkailija vaatii että haen töitä ja menen haastatteluihin vaikka en pysty kotiani hoitamaan ja valvon yöt kipujen kanssa. Kaataa oman osaamattomuutensa työnantajien niskaan, joutuvat turhaan haastattelemaan työkyvyttömiä. Piti jo yhdeltä työnantajalta pyytää anteeksi kun vien heidän kallista työaikaansa. Viranomaiset määrää ja mentävä on, kun ei hakemuksessa lue että työkyvytön. Asiantuntijan titteleillä ja palkoilla ovat töissä eivätkä kykene tai halua oikeasti auttaa, käyttävät valtaa kostamiseen ja oman heikon egonsa pönkittämiseen. 

Miksi et hae työkyvyttönyyseläkkeelle?

Hae työkyvyttömyyseläkkeelle???? :D:D:D

Sinne ei kuule enää edes haeta, on lottovoitto jos saa lääkäriltä sellaiset paperit että voisi edes sairauslomaa hakea. Te-keskus sanoo aina että hae sairauslomaa. Miten haet kun ei lääkäriin pääse eikä lääkäri kirjoita sairauslomaa? Jos kirjoittaa nii kela sen tyrmää. Menee kuukausia ja rahaa ei tule mistään, millä sen aikaa elää ja maksaa laskuja? Minustakin saisi vielä työkykyisen jos joku viitsis tutkia ja hoitaa, moni on tämän sairauden kanssa työelämässä, minua ei kukaan halua hoitaa eikä tutkia. Yksityisellä kyllä mutta ei peruspäivärahalla ole siihen mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
128/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette saanut tiedon montako työpaikkaa pitää hakea? Oletin että se minulle henkilökohtaisesti kertotaan ja sen jälkeen ilmoittelen työkkäriin niin monta hakua tehneeni kuin on sovittu. Mitään ei ole ilmoitettu minulle joten en myöskään tehnyt ilmoitusta työkkäriin. Tuloksena nyt sitten ensimmäinen muistutus.

Itsekin kuvittelin että se tulee ilmi sitten suunnitelman päivityksessä. Lähtökohtaisestihan ohje on hakea 0-4 paikkaa kuussa, jos lukua ei ole täsmennetty lienee byrokratian kannalta ihan sama hakeeko nollaa vai neljää.

Vierailija
129/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei näy työkkärin sivuilla mitään infoa asiasta?

Vierailija
130/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.

Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?

Laki on laki ja kaikille oltava sama, järkeähän siinä ei aina välttämättä ole mutta te-täti voisi myös käyttää harkintaa lain tulkitsemiseen.

Tähän on tullut ylhäältä ohjeet, ei ole omassa harkinnassa ja kyllä, tiedetään että on älytöntä.

Vierailija
131/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei koskaan saa sitä ensimmäistäkään sairauslomaa lääkäriltä! Minä olen yrittänyt nyt 5v ajan.

Vierailija
132/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakimuutoksista ei ole tapana ilmoittaa jokaiselle kansalaiselle erikseen. Minäkin tästä tiedän vaikka olen eläkeikäinen.

Toisaalta olet takuulla saanut viestin, jossa lainmuutoksesta on sulle kerrottu, jos olet työnhakija.

Vierailija
133/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei näy työkkärin sivuilla mitään infoa asiasta?

Itse sain ainakin vain ohjeen että tulee hakea 0-4, mitään sen tarkempaa ei ole kerrottu. Ei ole tullut mitään kyselyitä sen jälkeen eikä mitään muistutuksiakaan, ainakaan vielä. Tuon kyseisen henkilön tulis voida valittaa ihan tällä kriteerillä jo tuosta muistutuksesta ja saada se peruttavaksi. Turhaahan se toki lienee, koska harvemmin mitkään valitukset menee läpi.

Vierailija
134/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakimuutoksista ei ole tapana ilmoittaa jokaiselle kansalaiselle erikseen. Minäkin tästä tiedän vaikka olen eläkeikäinen.

Toisaalta olet takuulla saanut viestin, jossa lainmuutoksesta on sulle kerrottu, jos olet työnhakija.

Se laissa lukeva hakemusten määrä on edelleen 0-4. Jos lukua ei ole täsmennetty ei ole mitään syytä olettaa että määrä olisi mitään muuta kuin 0.

Vierailija
135/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei koskaan saa sitä ensimmäistäkään sairauslomaa lääkäriltä! Minä olen yrittänyt nyt 5v ajan.

Ei terveet saakaan.

Vierailija
136/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän vasemmistokikyttimistä pitänyt pyllyn tulla kipeäksi , joten mitä uliset ap?

Vierailija
137/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laissa lukeva hakemusten määrä on edelleen 0-4. Jos lukua ei ole täsmennetty ei ole mitään syytä olettaa että määrä olisi mitään muuta kuin 0.

En muuta väitäkään. Sitä väitän, että tuo muistutus on annettu muusta syystä.

Ketjussa trollaa mm. luulosairas joka ei sa saikkua ja elämäntapatyötön, liekö kumpikin porvaripuolueiden palkollisia.

Vierailija
138/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistäkää itse itsenne jos kerran olette työkykyisiä.

Ja se taas tarvitsee yleensä pääomaa jostain, jota ei taas työttömällä ole yksinkertaisesti mistään käytössä. Itsensä työllistäminen tuottaa äärimmäisen harvoin heti, joten pitää olla pääomaa elämiseen ja myöskin hyvin harvoin on mahdollista työllistellä itseään tuosta noin vain ilman minkäänlaisia välineitä, jotka maksavat. Tuollaisten heittojen jeesustelu on tosi helppoa, mutta todellisuudessa toteutus on usein työttömälle mahdoton. Ja aika monella on vielä sellainenkin tilanne, että ei ole myöskään oikein mitään sellaista osaamista, millä itsensä työllistäisi. 

Vierailija
139/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuta väitäkään. Sitä väitän, että tuo muistutus on annettu muusta syystä.

Ketjussa trollaa mm. luulosairas joka ei sa saikkua ja elämäntapatyötön, liekö kumpikin porvaripuolueiden palkollisia.

Minä oon ainakin ihan saatanan laiska paska eikä minua työnteko juurikaan kiinnosta. Usko tai älä.

Vierailija
140/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän vasemmistokikyttimistä pitänyt pyllyn tulla kipeäksi , joten mitä uliset ap?

Vaikutat itse kirjoittaneen aloituksen päästäksesi sanomaan noin.

Trollausta koko ketju. Eikö ole muuta tekemistä persusilla taas?